...Silti kuuluun kannattajiin, joiden mielestä Mäkiahon ei ole missään tilanteessa soveliasta pukea Jokerien paitaa yllensä. Mäkiaho edustaa sitä HIFK:ta, jota ei Jokereihin pidä koskaan tuoda. Joku Salmelainen (Tony) olisi ihan yes, mutta ei Mäkiaho. Vaikka on varmasti pelaajana ja ihmisenä erinomainen. Mäkiahosta ei ole kuin positiivista sanottavaa mm. hänen ravintolabisneksensä kautta....
Minulle käy Mäkiaho ihan hyvin. Kävisi vaikka Kuhta tai Karalahti. Kävisi perkele vaikka Raimo Helminen jos se olisi edes 20 vuotta nuorempi.
Itse olen jo pitkään nähnyt lätkän, niinkuin muunkin joukkueurheilun niin kaupallistuneena, että pelaajat ovat vain ammattilaisia jotka harjoittavat ammattiaan seurassa, missä saavat siihen parhaat edellytykset niin rahallisesti kuin muutenkin ja joukkueet ostavat pelaajia jotka sopivat joukkueeseen, brändiin ja budjettiin.
Ikoneita ei enää mielestäni ole, mutta ymmärrän tietysti myös ihmisiä jotka toisin ajattelevat.
Jotta pysyttäisiin topicissa, niin niinkuin sanoin, kävisi Mäkiaho paremman puutteessa ihan hyvin, kunhan se puolustuspeliin kykenevä pisteidenteonkin taitava sentteri ja kiekollinen pakki ensin saataisiin. Clarke Wilm olisi ehdottomasti suurin suosikki sentteriksi. Kaveri on jo näyttönsä antanut ja vieläpä helvetin hyvät sellaiset.
Kyllä minä tälläisellä rosterilla kauteen voisin lähteä:
Louhi/Mäkiaho-Leino-Stapleton
Varis-Hirso-Rita
Louhi/Mäkiaho-Wilm-Virta
Jalkanen-Saarinen/junnu-Salmelainen/junnu
Top5 kiekollinen pakki-Jokela
Tuulola-Kuparinen
Kauppinen-Kalteva
Helenius