EM-kisat 2016 – selostajat ja media

  • 50 866
  • 297

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ihan järkyttävän huono selostaja Albania-Sveitsi ottelussa. Ei mitään käsitystä mitä kentällä tapahtuu jne.
 

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Ihan järkyttävän huono selostaja Albania-Sveitsi ottelussa. Ei mitään käsitystä mitä kentällä tapahtuu jne.
Höpö höpö, olen 100 % erimieltä, tuli paljon tietoa ns. pelin ulkopuolisistakin asioista. Mutta nyt tuolla pärisee "kunnaswannabee" T Karhu!!! Ei muuta kuin kansainvälinen ääni käyttöön ja ottelu on pelastettu! ; )
 

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Ihan järkyttävän huono selostaja Albania-Sveitsi ottelussa. Ei mitään käsitystä mitä kentällä tapahtuu jne.
Sitäpaitsi, kuulostaa mielestäni oudolta jos sinulle pitää selostaa "mitä kentällä tapahtuu", sillä oletuksella tietenkin että näet ja kuulet ns. normaalisti?
 

Luxray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Telian Liiga-lähetysten laatu
Höpö höpö, olen 100 % erimieltä, tuli paljon tietoa ns. pelin ulkopuolisistakin asioista. Mutta nyt tuolla pärisee "kunnaswannabee" T Karhu!!! Ei muuta kuin kansainvälinen ääni käyttöön ja ottelu on pelastettu! ; )

Kun taas minä olen kotkan kanssa tismalleen samaa mieltä. Tuohon pakettiin kun lisää vielä sen ihan hirveän kuuloisen äänen (muistutti jopa vähän Janne Niinimaata) niin yök.
 

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Onkohan muuten kukaan opettanut "Hoopille" viimein miten nimi Hughes lausutaan? Viimevuosiin asti heppu on käsittämättömästi lausunut nimen "hjuudge" (Huge), vaikka se siis lausutaan "Hjuus". Pieni mutta pikantti yksityiskohta joka on särähtänyt korvissani sen reilut 40 vuotta mitä olen urheilua YLEn kanavilla seurannut. ; )
 

Myyräasema

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Panthers
Siirrän tänne, ettei mene valitukseksi tuolla oikeasti tärkeässä ketjussa.
ja tuskin missään muualla kuin suomessa "äänivammaista" päästetään tuhoamaan lähetyksiä valtakunnanverkkoon.
Olen monesti miettinytkin, että Terllo Karllhun kaltainen fiksun ja innostuneen oloinen nuori mies voisi saavuttaa vaikka mitä, paitsi tietenkään paikkaa missään työssä, mikä perustuu puhumiseen suurelle yleisölle. Mutta kiva että Karllhu on päässyt tekemään rakastamaansa asiaa

T: itsekin äshävikainen
 

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Siirrän tänne, ettei mene valitukseksi tuolla oikeasti tärkeässä ketjussa.

Olen monesti miettinytkin, että Terllo Karllhun kaltainen fiksun ja innostuneen oloinen nuori mies voisi saavuttaa vaikka mitä, paitsi tietenkään paikkaa missään työssä, missä täytyy puhua suurelle yleisölle. Mutta kiva että Karllhu on päässyt tekemään rakastamaansa asiaa

T: itsekin äsfävikainen

Toki, mutta ajattelenkin tätä asiaa täältä maksajan näkökulmasta. ; )
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Teinit ovat tunnettuja vahvoista mielipiteistään, vanhempien oletetaan omaavan laajemman näkökulman, sietävän harmitusta enemmän.
Tiettyyn ikään asti tätä kehitystä varmasti tapahtuu, mutta näin yli puoli vuosisataa elämää kärsineenä, huomaan muuttuneeni kärtyksi ukoksi.
Nykymusiikki on paskaa, tai parhaimmillaankin tylsää mutta siedettävää.
Tero Karhun äänensävy ärsyttää minua. Ei ärrävika, vaan äänen väri, taajuusspektri riipii. Kuuntelen mieluummin Haapalan 'viskibassoa'.
Lajituntemus, asiantuntevuus ei paljon paina tässä vaakakupissa. En ole ylpeä tästä huomiosta, mutta näin se vain on.

Erkka Veekin minua ärsyttää, kun vastaavasti Pasanen on oikein hyvä. Kautonen on myös varsin hyvä. Ihan tunteella vedän nämäkin.
Riku Salminen on ollut yllättävän hyvä. Tapsa Suomisen fani olen ollut aina.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Sitäpaitsi, kuulostaa mielestäni oudolta jos sinulle pitää selostaa "mitä kentällä tapahtuu", sillä oletuksella tietenkin että näet ja kuulet ns. normaalisti?

No jos kaveri ei erota rikettä paitsiosta. Ei tiedä paitsiosäännöstä juuri mitään, niin ehkä kannattaisi silloin tutustua vähän lajiin.

Kyllä näen ja kuulen, mutta tuleehan siinä älytön ihmetys kun kaveri spekuloi kokoajan jotain ihan muuta kuin mitä kentällä tapahtuu.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Muistan joskus muutamia vuosia takaperin kun Litti oli kommentaattorina niin oli kankeaa ja huonoa ulosantia. Nykyään Kuningas on Kuningas myös tuossa roolissa. Joku tietysti pahoittaa mielensä tuosta huulenheitosta, mutta meikäläiselle toimii. Pirteä lisä ja tarpeeksi analyyttinen tuodakseen lähetykseen muutakin kun viihde-elementin.
 

Myyräasema

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Panthers
Toki, mutta ajattelenkin tätä asiaa täältä maksajan näkökulmasta. ; )
Juu, juu. Olimme asiasta siis samaa mieltä.
Muistan joskus muutamia vuosia takaperin kun Litti oli kommentaattorina niin oli kankeaa ja huonoa ulosantia. Nykyään Kuningas on Kuningas myös tuossa roolissa. Joku tietysti pahoittaa mielensä tuosta huulenheitosta, mutta meikäläiselle toimii. Pirteä lisä ja tarpeeksi analyyttinen tuodakseen lähetykseen muutakin kun viihde-elementin.
Litmasen kohdalla tuntuu, että hän on muuttunut oman peliuransa jälkeen aivan täysin. Siinä missä peliuran aikana tuli täysin turhia itsestään selvyyksiä, uran jälkeen (jos se siis on loppunut...) kommentointi on muuttunut paljon rennonpaan ja asiantuntevampaan suuntaan. Tämä oli huomattavissa jo pari vuotta sitten Brasiliassa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tero Karhun ääni on kieltämättä kauheaa kuultavaa, mutta vastapainoksi hänellä on tietoa lajista ja osaa lukea peliä oikein ilman asiantuntijan apua. Tästä iltapäivän kaverista tuli vaikutelma että joku supattaa hänelle välillä korvaan mitä kentällä tapahtuu, sen verran oli pitkiä taukoja. En edellytä selostajalta huippuasiantuntemusta, mutta joku tuntu pitää olla että pelissä ollaan mukana.

Studiossa Kautonen ja Pasanen tosiaan hyvinä ja Salminen löytänyt rauhaa ja tasapainoa omaan olemiseensa. Suominen vetää kovalla rutiinilla, mutta kyllä paras terä on sähköshokitettu miehestä jo pois. Valitettavaa.
 
Helevettiläinen, tämän YLE:n selostusosaston luotettavin työjuhta. Tämä Haapala tms. on sen tason huttua, että saa oikein pahan mielen. Ja harvemmin kuitenkaan tarvitsee selostajan takia mieltään pahoittaa.

Minä en pahoittanut mieltäni, mutta mietin, että mistä tuollainen Haapala on kaivettu. Nimi on minulle ihan uusi tuttavuus. Tietääkö joku mistä mies on tullut ja missä selostanut aiemmin?

Karhusta tykkään. Hänellä on aito innostus lajia ja selostamista kohtaan ja se välittyy. Tulen hyvälle mielelle kun kuuntelen Karhun selostusta. Härkönenkin on ihan ok. Kommentaattoreista Kuningas ja Pasanen ovat hyviä, mutta Sorsalla ei ollut niin mitään annettavaa. Täysin statistina tuolla.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tietääkö joku mistä mies on tullut ja missä selostanut aiemmin?

En tiedä mistä kaveri on kaivettu, mutta ääni toi elävästi mieleen YLE:n kiekkokierroksen. Ei kyllä mitään hajua, että onko ollut mukana tuossa toiminnassa, saati millä paikkakunnalla, mutta vähän se selostus oli samaa tasoa kuin YLE:n paikallisselostajilla yleisesti ottaen on.

Pudotuspelivaiheessa Sari Sirkkiä-Jarva mukaan?

EDIT: No Lahessapa tietenkin. Haapala siis. Pelsujen mies.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Karhu ehkä huonoin selostaja ikinä. Kommentoi peliä aivan likaa. Sitä kommentointiahan varten kait ne asiantuntijat on hommattu? Eli keskittyminen peliin aivan nolla ja ainakin itse olisin kaivannut tietoa kenellä on pallo kun ei Albanialaisia tiedä yhtään. Selostajan ei pidä puida taktiikoita. Tosin iltamatsissakin vähän liikaa tuo suomalainen muinainen lauantai peli englannista näkyi ja noppeja kyllä piisaa siltä saralta.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Haapala vetää myös Yle Puheen futisselostuksia, Lahesta ja Myllykoskelta. Eiku..
Selosti Sotshin talviolympialaisissa vähän kaikkea tarvittavaa. Minä saan hänen selostuksistaan hyvän kuvan missä mennään. Ok tyyppi.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Oliko tuossa pelissä edes kommentaattoria?
Onhan siellä studiossa ukkeleita.. selostaja keskittyköön selostamiseen .. kenellä pallo on ja mitä tapahtuu.. taktiikkojen puinnit sitten muille ja montako häkkiä joku teki liigassa x.

Ja Karhusta diggaan muuten tosi pajon. Puoliseiskassa erittäin hyviä juttuja, mutta futikseen ei sovi ainakaan selostajaksi.
 
Viimeksi muokattu:

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Karhu ehkä huonoin selostaja ikinä. Kommentoi peliä aivan likaa. Sitä kommentointiahan varten kait ne asiantuntijat on hommattu? Eli keskittyminen peliin aivan nolla ja ainakin itse olisin kaivannut tietoa kenellä on pallo kun ei Albanialaisia tiedä yhtään. Selostajan ei pidä puida taktiikoita.

Albanian matsissa oli ainakin telkku.comin mukaan selostajana tässäkin ketjussa jo aiemmin mainittu Jari Haapala. Karhu selosti Wales - Slovakia -ottelun ja suoritui sillä saralla oikein hyvin. Ei ollut täydellinen, mutta oli riittävän hyvä. Albanian ottelua ei tullut katsottua, mutta toisen käden tiedon varassa nyt haukutaan väärää puuta.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en pahoittanut mieltäni, mutta mietin, että mistä tuollainen Haapala on kaivettu. Nimi on minulle ihan uusi tuttavuus. Tietääkö joku mistä mies on tullut ja missä selostanut aiemmin?

Karhusta tykkään. Hänellä on aito innostus lajia ja selostamista kohtaan ja se välittyy. Tulen hyvälle mielelle kun kuuntelen Karhun selostusta. Härkönenkin on ihan ok. Kommentaattoreista Kuningas ja Pasanen ovat hyviä, mutta Sorsalla ei ollut niin mitään annettavaa. Täysin statistina tuolla.


Haapala on selostanut jo vaikka kuinka monta vuotta Ylen jalkapallokierroksella, ensin MyPan ja sitten FC Lahden pelejä, luulisi siis, että paitsiosääntöön on tutustuttu tässä viimeisten parinkymmenen vuoden aikana... Kyllä Jari osaa tuon homman.

Ja Karhu on innostunut joo, mutta äänenpainotukset ihan hirveitä. Parissa tilanteessa ihmeellisesti kuiskailee, ja sitten huutaa falsetissa jotain vähäpätöistä asiaa, minun mielestäni yrittää vaan liikaa. Rennommalla otteella menisi kyllä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Selostajassa on oltava vikaa, jos saa katsojan vetämään ämpärikännit jo selostusta edeltävän pelin aikana!
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Petri Pasasesta en ole koskaan pitänyt ja viime päivinä ryhtynyt ärsyttämään entistä enemmän. Ei huomioi millään muotoa toisten mielipiteitä ja studiokeskusteluista tylyyn tapaan kumoaa toisen mielipiteen, vaikka toki vastakkainasettelua tuolla haetaankin, mutta rajansa kaikella.

Tahdikkuus ja huumorintaju miehestä puuttuu kokonaan. Toki ymmärrän sen, että kommentaattorina voi olla ex-ammattilaisen vaikeaa olla, jos selostaja puhuu puuta heinää. Mutta samassa paikassa moni muu asiantuntija kiertäisi keskustelun suunnan osaavammin, ettei tulisi katsojalle vaivautunutta fiilistä, että selostaja ja kommentaattori väittelevät keskenään. Näiden kahden välille kun pitäisi löytää hyvä humoristinen balanssi, eikä lapsellinen asioiden oikominen. Toki menee myös heikkotasoisen selostajan piikkiin, mutta kun sama meininki jatkuu myös studiossa Pasasen osalta muita asiantuntijoita kohtaan..
ainoa hyvä puoli Pasasessa, että on lähes päivälleen syntynyt samaan aikaan syyskuun lopussa vuonna 1980 kuin meikäläinenkin, mutta muuten en miehestä pidä.
 
Haapala on selostanut jo vaikka kuinka monta vuotta Ylen jalkapallokierroksella, ensin MyPan ja sitten FC Lahden pelejä, luulisi siis, että paitsiosääntöön on tutustuttu tässä viimeisten parinkymmenen vuoden aikana... Kyllä Jari osaa tuon homman.

No sieltä se olikin sitten tuttu! Mietin kyllä, että ääni on tuttu, mutta nimi ei sanonut mitään. Nyt kun muistelee, niin tosiaan futis- ja lätkäkierroksia selostanut YLEllä. En ihan ensikuulemalta vakuuttunut hänestä tuon tv-debyytin(?) perusteella, mutta jokaisella meista on joskus ensiesiintymisemme. Annetaan hänellekin toinen mahdollisuus.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Haapala on selostanut jo vaikka kuinka monta vuotta Ylen jalkapallokierroksella, ensin MyPan ja sitten FC Lahden pelejä, luulisi siis, että paitsiosääntöön on tutustuttu tässä viimeisten parinkymmenen vuoden aikana... Kyllä Jari osaa tuon homman.

Tuo paitsiosäännön kanssa sekoiluhan lähti siitä, kun Pasanen heitti sen jonkun tilanteen sieniliigasta ihan takavasemmalta ja Haapalan äänestä kuuli heti, että nyt meni täysin ohitse ja yritti siinä vain kompata Pasasta, joka jatkoi jutun viemistä syvemmälle, vaikka kotisohvaltakin kuuli selkeästi Haapalan olevan tietämätön tilanteesta.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs KalPa
  • 2.32
  • 4.00
  • 2.64
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös