EM-kisat 2016 – liveseuranta

  • 398 451
  • 6 438
Ovatko nämä "perusteltuja näkemyksiä" esittäneet tarinoita kertovat käsienheiluttelijat niitä samoja, jotka eivät kuitenkaan jostain syystä ylivoimaista tietoaan ikinä koe tarpeelliseksi muuttaa rahaksi?

Voinemme antaa melko pienen kertoimen sille, että vastaus tähän kysymykseen on "kyllä". Sillä "en harrasta vedonlyöntiä", "ei ole pikkurahalle tarvetta", "en viitsi ryöstää hölmöjen rahoja", tai jotain vastaavaa. Todellisilta asiantuntijoilta löytyy aina jokin pätevä syy olla ottamatta isot rahat pois kuleksimasta, vaikka ne olisivat vain muutaman klikkauksen päässä.
 

jamoooh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Islanti vie tän matsin 2-1! Luotto on kova :) mut oikeastihan Ranska vie tän 3-1 tai jotain..
 

Fordél

Jäsen
Italia ei ole missään vaiheessa ollut näiden kisojen suosikkeja, vaan se on niin vedonvälitysfirmojen kuin ennustemarkkinoidenkin arvioissa ollut vielä ennen tätä kuudentoista kierrostakin Saksan lisäksi niin Espanjan, Ranskan, Englannin kuin Belgiankin takana. Belgian se ohitti alkulohkovaiheessa hetkeksi, mutta tällöinkin sen edellä oli em. nelikosta muut jäsenet.

Ovatko nämä "perusteltuja näkemyksiä" esittäneet tarinoita kertovat käsienheiluttelijat niitä samoja, jotka eivät kuitenkaan jostain syystä ylivoimaista tietoaan ikinä koe tarpeelliseksi muuttaa rahaksi? Varmaan ymmärrät ennustemarkkinoillakin otettavan huomioon asiat, "joilla tuppaa menemään kisoissa pitkälle", ja että jos sinun ja muutaman muun näkemys näin perustavanlaatuisesti niidenkin konsensuksesta poikkeaa, olette mitä todennäköisimmin väärässä.

Menet jo heti alkuun metsään kritiikissäsi. Jos olet lukenut aikaisempia viestejäni tähän keskusteluun liittyen, olen rankannut jengit sen mukaan, miltä niiden otteet ovat näyttäneet tässä turnauksessa. Ei esim. miltä niiden materiaali näyttää paperilla tai miten karsinnat ovat menneet.

Saa olla eri mieltä ja olen. Saksa ja Ranska ovat olleet kisojen suurimmat suosikit ennen kisoja ja lyhyttä Espanjan tähtihetkeä lukuunottamatta koko kisojen ajan. Italia on ollut alussa kutossuosikki, joka ei ole esittänyt mitään mikä olisi sen nostanut hetkellisestikään nelos-vitossuosikkia korkeammalle sijalle.

Ainahan voi uskoa mitä mieli haluaa, mutta kun puhut vielä "hyvistä perusteluista", niin miten ennakkoon ei-suosikki Italia nousi kisojen toiseksi kovimmaksi voittamalla kaksi alkulohko-ottelua ja häviämällä yhden, sekä seuraavilla tilastoilla:

Perusteluni liittyvät peliin ja sen organisointiin sekä luonnollisesti tuloksiin. Italian peli on ollut kokonaisuudessaan kisojen kärkipäätä. Maalivahtipeli on ihan turnauksen kärkeä, puolustuspeli organisoitu parhaiten ja hyökkäyspelikin on toiminut ihan kivasti silloin kun joukkueella on ollut parhaat voimat kentällä.

Sinun näkemyksesi Ranskan nostamisesta ihan kärkeen yhdessä Saksan kanssa on ihan yhtä perusteltu. Itsekin nostan Ranskan TOP3 joukkoon tässä turnauksessa kamppailemaan ihan tasaväkisesti Italian kanssa.

Hyvä ja korkean moraalien fanien ja asiantuntijoiden TOP-listoja voi toki tehdä loputtomasti ja kirjoittaa vaihtoehtoista historiaa rinnalle. Kenties jatkossa paremmuus ratkaistaan asiantuntijoiden äänestyksellä.

Ei vaan paremmuus ratkaistaan aina kentällä ja se tulos jää aina historiaan. On kuitenkin typerää lähteä kritisoimaan asiantuntijoiden ja fanien spekulointeja itsessään. Sisältöä saa kritisioida, mutta typerää lähteä moittimaan, että ei saisi vaikka arvottaa joukkueita eri järjestykseen kuin mikä tulee olemaan pelisysteemin. Sehän on hieno osa koko tätä huumaa.

Sinä voit vapaasti olla sitä mieltä, että Portugali tai Wales ovat olleet kovempia jengejä kuin Italia, mutta itse olen eri mieltä.
 
Sinun näkemyksesi Ranskan nostamisesta ihan kärkeen yhdessä Saksan kanssa on ihan yhtä perusteltu. Itsekin nostan Ranskan TOP3 joukkoon tässä turnauksessa kamppailemaan ihan tasaväkisesti Italian kanssa.

Sinun mielestäsi Italia on turnauksen toiseksi paras joukkue (eli parempi kuin Ranska) ja Italia-Saksa oli siksi moraalinen finaali. Punakissan mielestä Italia ei ole kuulunut missään vaiheessa edes kolmen suurimman suosikin joukkoon. Silloin on aika merkittävä näkemysero kyseessä.

Menet jo heti alkuun metsään kritiikissäsi. Jos olet lukenut aikaisempia viestejäni tähän keskusteluun liittyen, olen rankannut jengit sen mukaan, miltä niiden otteet ovat näyttäneet tässä turnauksessa.

Se ei ole kovin olennaista, miksi osaat arvioida joukkueiden voimasuhteet paljon paremmin kuin markkina. Olennaista on se, että pystyt siihen. Se on kyky jolla on helppo tienata.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse olen varmaan harvoja täällä, jotka kannattavat tänään Ranskan voittoa. Islanti on toki noin muuten sympaattinen, mutta kun Ranskaa tullut kannatettua enemmän ja vähemmän aina näissä kisoissa, johon Suomi ei juuri ja juuri tälläkään kertaa ole päässyt mukaan, niin ei nyt vaihdeta. Rökälevoitto siis!
 

Fordél

Jäsen
Sinun mielestäsi Italia on turnauksen toiseksi paras joukkue (eli parempi kuin Ranska) ja Italia-Saksa oli siksi moraalinen finaali. Punakissan mielestä Italia ei ole kuulunut missään vaiheessa edes kolmen suurimman suosikin joukkoon. Silloin on aika merkittävä näkemysero kyseessä..

Jos mun näkemys TOP3:sta on Saksa, Italia, Ranska ja @BigRedCat :lla Saksa, Ranska ja joukkue X Italian tullessa sijoilla 4-5 niin ei tossa nyt kovin merkittävä näkemysero ole. Mua vaan Ranskan peli ei ole vakuuttanut samalla tavalla kuin monia muita.

Hyödynnä nyt hyvä mies ajoissa se, että tiedät mestarin nimen jo nyt. Saksan mestaruudesta saa tällä hetkellä 2,48, ja jos Islanti tippuu tänään, kerroin vielä nousee tuosta hieman.

Olen siis samaa mieltä asiantuntijoiden kanssa, että Saksa on edelleen suurin mestarisuosikki (ei varma mestari), hyvä niin. En ole enää vähään aikaan harrastanut vedonlyöntiä, joten en hyödynnä tuota 2.5 kerrointa.

Se ei ole kovin olennaista, miksi osaat arvioida joukkueiden voimasuhteet paljon paremmin kuin markkina. Olennaista on se, että pystyt siihen. Se on kyky jolla on helppo tienata.

Enhän minä ole väittänyt tietäväni markkinoita paremmin tai ylipäänsä etukäteen, että kuka voittaa. Ties kuinka monennen kerran, oma näkemykseni perustuu nähtyihin otteluihin tässä turnauksessa. Kun kahdeksan parasta joukkuetta oli selvillä, minun näkemykseni on, että vakuuttavimmat joukkueet ovat olleet Saksa ja Italia. Ei tässä ole mitään ennustamista vaan jälkikäteisanalysointia. Siinä pitäisi olla aika helkkarin hyvä, että sillä tienaisi. Itse en ole siinä futiksessa tavallista aktiivista kisaseuraajaa parempi.

Jäädään seuraamaan kuinka Ranska kohta pelaa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanoiks toi Reykjavikin naistoimittaja et täällä on sellanen hieno kannatushuuto kuin WUF? :D
Sitä en kuullut, mutta arviointikykynsä vaikutti olevan maailmanluokkaa, kun puoli tuntia ennen ottelun alkua veikkasi siellä Reykjavikissä järjestetyn screenin ja ottelutapahtuman äärellä olevan paikalla jo satoja ihmisiä.
 

Ralph

Jäsen
Tekikö tosiaan ranskalaisetkin yleisössä tuota taputuschanttia? Mikä idea, että matkitaan vastustajan faneja?
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Kaikki sympatiat on islantilaisten puolella mutta Ranskanhan tämä on voitettava tai muuten Saksa kävelee mestaruuteen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiukka paikka on Islannilla kotijoukkuetta vastaan lähteä ns. ihmettään tekemään.

Tottakai heille toivoo pelkkää hyvää ja hyvän pelin sekä tuhkimotarinan jatkumista, mutta eiköhän tämä 2-0 Ranskalle mene tai ehkä 2-1.

Katsellaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo vois tosiaan Islannin viikingit huutaa niin että ranskalaisille puppelipojille tulis kakat housuun.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Buuu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös