Elokuva joka on tehnyt vaikutuksen?

  • 15 769
  • 104

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Herrasmieshuijarit

Dirty Rotten Scroundrels - Herrasmieshuijarit

Olen nähnyt tämän jo noin kymmenkunta kertaa. Katsoin juuri muutaman vuoden tauon jälkeen ja jälleen kerran hämmästyin miten hyvälle tuulelle tulin elokuvasta. Kaikki vitsit osaan jo ulkoa mutta silti jaksaa naurattaa aina vaan. Melkein voisin saman tien laittaa pyörimään taas alusta.
 

werty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
laredo kirjoitti:


Kuudes aisti


- olisi valehtelua väittää että elokuva ei olisi vaikuttanut. Vaikutti nyt kuitenkin lähinnä siltä kohdin että olin yllättynyt kuinka hyviä elokuvia vielä voi saada nokkansa eteen vaikka välillä onkin jo epäusko vallannut.



Kyllä, ehdottomasti yksi kaikkien aikojen vaikuttavimmista ja hienoimmista elokuvista mitä on tehty, ikinä!
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Onhan näitä mutta 3 tuntinen eepos veljeksistä vuodelta 1993 muistuu mun mieleen parhaiten.
Elokuvan silloin nähneenä iski kovastikkin elokuvan henkilösuhteista johtuen.

Kyseessä siis elokuva Samaa verta (Blood in, blood out / Bound by Honor)
Seuraava linkki vie IMDB sivulle, rating on 8/10.
Blood In, Blood Out (1993) - IMDb
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No nyt kun 13 vuotta vanha ketju on tähän nostettu, niin..

Onhan näitä muutamiakin, mutta Patch Adams tulee tietysti ihan miettimättä mieleen. Olin lukiossa kun se tuli televisiosta kait ensimmäisen kerran joskus ihan 90-luvun lopussa (valmistunut 1998). Asuin kotona, ja minulla oli huoneessani oma televisio joka oli siinä auki kun se alkoi. Aloin etsiä kaukosäädintä, että vaihtaisin kanavaa, mutta sitä ei löytynyt siihen hätään mistään. Katsoin kuitenkin samalla televisiota, ja olin kahdessa minuutissa jäänyt koukkuun.. alku oli aivan sanoinkuvaamattoman puhutteleva, jäin vain kerta kaikkiaan paikalleni katsomaan sitä. Lukioiässä sitä vielä olikin noita kokemuksia, että sitä vain yksinkertaisesti lumoutui jostain

Robin Williamsin tiesin toki jo aiemmin, ja hänestä pidin. Monia kait ärsyttää nämä miehen vakavat roolit, että hänen esiintymisensä on jo sellaista liiallisen lällyn sydämeenkäypää. Patch Adams on toki määritelty myös komediaksi, mutta draama se tietysti käytännössä on, ei siinä ole edes erityisen hauskoja kohtauksia, mukaan on vain pantu paljon myös hirtehistä huumoria, kuten nyt vaikka se kun gynekologit saapuvat yliopistolle. Se on yhtä kaikki yksi kaikkien aikojen TOP-3 elokuvistani
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös