Elokapina

  • 233 155
  • 2 162

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tällaista en ole nähnyt, onko tämä jossain nähtävissä?

Mielenkiintoinen luokitus, kun järjestö itse on sitoutunut väkivallattomuuteen.


Löytyy alta:



Tutkija Tuomas Ylä-Anttilan mukaan Suomessakin jotkut aktivistit voivat ryhtyä väkivaltaan mutta väkivalta ei ole aktivistien enemmistön tarkoitus. Väkivalta on ollut esillä esimerkiksi aiemmin näkyvästi Roger Hallamin suunnitelmissa, joissa kaupunkeja suljettaisiin suoralla toiminnalla.Tämä johtaisi väkivaltaisuuksiin. Roger Hallam ei ole enää ER:n johdossa.
 
Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Elokapina on mainittu kyseisessä raportissa vain yhden kerran ja senkin maininnan liittyminen rikollisuuteen on kyllä aika niin ja näin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Löytyy alta:



Tutkija Tuomas Ylä-Anttilan mukaan Suomessakin jotkut aktivistit voivat ryhtyä väkivaltaan mutta väkivalta ei ole aktivistien enemmistön tarkoitus. Väkivalta on ollut esillä esimerkiksi aiemmin näkyvästi Roger Hallamin suunnitelmissa, joissa kaupunkeja suljettaisiin suoralla toiminnalla.Tämä johtaisi väkivaltaisuuksiin. Roger Hallam ei ole enää ER:n johdossa.

En löytänyt Elokapinan nimeä tuosta julkaisusta.

"Ilmastonmuutokseen kytkeytyvä ulkoparlamentaarinen liikehdintä on voimistunut vuoden 2019 aikana useissa Euroopan maissa. Paikoin liikehdintään on kytkeytynyt laajamittaisia kansalaistottelemattomuustoimia, jotka ovat häirinneet merkittävästi esimerkiksi liikennettä. Suomessa on ilmennyt pienimuotoisesti vastaavanlaista toimintaa lähinnä Helsingin ydinkeskustassa. Toimintatavoiltaan liikehdintä on ollut rauhanomaista, mutta poliisi on kirjannut useampia rikosilmoituksia esimerkiksi liikenteen häirintään ja törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen liittyen. Ei ole myöskään mahdotonta, että tulevaisuudessa ilmastonmuutos poliittisena kysymyksenä aktivoisi myös väkivaltaista ekstremististä toimintaa."
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
En löytänyt Elokapinan nimeä tuosta julkaisusta.

"Ilmastonmuutokseen kytkeytyvä ulkoparlamentaarinen liikehdintä on voimistunut vuoden 2019 aikana useissa Euroopan maissa. Paikoin liikehdintään on kytkeytynyt laajamittaisia kansalaistottelemattomuustoimia, jotka ovat häirinneet merkittävästi esimerkiksi liikennettä. Suomessa on ilmennyt pienimuotoisesti vastaavanlaista toimintaa lähinnä Helsingin ydinkeskustassa. Toimintatavoiltaan liikehdintä on ollut rauhanomaista, mutta poliisi on kirjannut useampia rikosilmoituksia esimerkiksi liikenteen häirintään ja törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen liittyen. Ei ole myöskään mahdotonta, että tulevaisuudessa ilmastonmuutos poliittisena kysymyksenä aktivoisi myös väkivaltaista ekstremististä toimintaa."

Laita haku päälle. Sivulta 30 löytyy kyllä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Suosittelet henkilökohtaisia valintoja globaalissa asiassa, kun vaihtoehtona on vaikuttaa päättäjiin.

Tässä on muuten yleinen ja outo ristiriita "Suomi on kärpäsen paska" -kommentteihin. Vähätellään kansainvälisen liikehdinnän vaikutusvaltaa ja neuvotaan tekemään jotain varmasti pienempää.

Varmaan löydät lainauksen viestiini, jossa käytän "kärpäsen paska" argumenttia. Nou. Näen Suomen korkean koulutuksen maana kokoaan isompana toimintaympäristönä (yrityksille) ilmasto-ongelmien ratkaisemisessa.

Tuolla larppileireissä tuhlataan inhimillisiä resursseja. Päättäjät ovat varmasti tietoisia ilmaston tilanteesta ja tekevät parhaansa. Se vaan on hyvin vähän verrattuna siihen, mitä yritykset voivat tehdä. Tämä on minun uskomukseni siitä, miten yhteiskunta pelittää.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tällaista en ole nähnyt, onko tämä jossain nähtävissä?

Mielenkiintoinen luokitus, kun järjestö itse on sitoutunut väkivallattomuuteen.

Olen ymmärtänyt, että eräät rikollisjärjestöinä pidetyt kerhot irtisanoutuvat määritelmästä julkisesti. Mopoja kuulemma ruuvaavat, välillä vähän kaljaa porukassa juovat ja vertaistukea antavat siinä harrastamisen lomassa.

Onko nämäkin asiat täysin itse määriteltävissä, vai voidaanko niitä arvioida myös ulkopuolelta asiantuntijanäkökulmasta? Ehkä Isis onkin ymmärretty väärin. Lähetystyötä vaan tekevät, ihmissielujen pelastamiseen pyrkivät.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Varmaan löydät lainauksen viestiini, jossa käytän "kärpäsen paska" argumenttia. Nou. Näen Suomen korkean koulutuksen maana kokoaan isompana toimintaympäristönä (yrityksille) ilmasto-ongelmien ratkaisemisessa.

Tuolla larppileireissä tuhlataan inhimillisiä resursseja. Päättäjät ovat varmasti tietoisia ilmaston tilanteesta ja tekevät parhaansa. Se vaan on hyvin vähän verrattuna siihen, mitä yritykset voivat tehdä. Tämä on minun uskomukseni siitä, miten yhteiskunta pelittää.

Kuten pyrin sanomaan, se on yleisesti käytetty ristiriita, en viitannut suoraan sinuun.

Mutta miten ihmeessä koulutus, mielenosoitus, päättäjiin vaikuttaminen ja yrityksiin vaikuttaminen ovat toisiaan poissulkevia? Jos nyt ei juuri koeviikko ole Mannerheimintien aikaan. Kyllähän paras tulos on vaikuttaa kaikkialla missä mahdollista. Päättäjiin JA yrityksiin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kuten pyrin sanomaan, se on yleisesti käytetty ristiriita, en viitannut suoraan sinuun.

Mutta miten ihmeessä koulutus, mielenosoitus, päättäjiin vaikuttaminen ja yrityksiin vaikuttaminen ovat toisiaan poissulkevia? Jos nyt ei juuri koeviikko ole Mannerheimintien aikaan. Kyllähän paras tulos on vaikuttaa kaikkialla missä mahdollista. Päättäjiin JA yrityksiin.

Ei niin, etteikö mieltä saisi osoittaa. Lain puitteissa ja yhteistoiminnassa viranomaisten kanssa. Sitten on vielä kohtuusnäkökulma, jota esimerkiksi vastamielenosoittajien marssien huudattaminen ei missään tapauksessa kunnioita niin ilmauksen keston kuin sen aiheuttaman meluhaitankaan osalta.

Myös Elokapinan osalta tuntuu kyllä siltä, että haluttu huomio on jo saavutettu ja kaikki tästä eteenpäin on silkkaa kiusantekoa (esimerkiksi poliisien sitominen tapahtumapaikan ympäristöön).
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Laitan tähän uudestaan mitä ilmastoaktivisti Saara Lampela kertoi kesäkuussa. Tämä on todella tärkeä asia.

"Se ei riitä, että ihmiset ottaa lyhyitä suihkuja ja syö kasvisruokaa, vaan pitää tota välittömästi ruveta niinku hallituksen tasolt tekemään sellasii isoi toimii, mist mä en ees tiiä, koska ne on sellasii, mihin mä en tuu pystyy vaikuttaan. Mä pystyn vaan kertoon, että mulla on tosi kova hätä sen kanssa. Et mä en usko niinku, et mulla on turvallinen tulevaisuus ilmastokriisin takii."
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Laitan tähän uudestaan mitä ilmastoaktivisti Saara Lampela kertoi kesäkuussa. Tämä on todella tärkeä asia.
Tämä on kyllä aukoton tapa todistella mitä tahansa asiaa. Jos minulla olisi todella liikaa aikaa niin etsisin tänne vaikka "maahanmuuttokriittisten" kadunmiesten ja -naisten loisteliaan syvällisiä ja filosofisia ajatuksia asiastaan - ja pitäisin tätä jonkinlaisena argumenttina jostakin.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara


Banaanilla on melko pieni päästövaikutus, vaikka onkin rahdattu maapallon toiselta puolelta. Joten sen esiin nostaminen tekopyhyyden esimerkkinä on tuossa vähän pöljää. Aggregaatti on kyllä paljon maireampi osuma.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on kyllä aukoton tapa todistella mitä tahansa asiaa. Jos minulla olisi todella liikaa aikaa niin etsisin tänne vaikka "maahanmuuttokriittisten" kadunmiesten ja -naisten loisteliaan syvällisiä ja filosofisia ajatuksia asiastaan - ja pitäisin tätä jonkinlaisena argumenttina jostakin.

Ai niinku esim.

Aina on ollut lämpöisiä ilimoloia ja välillä kylymempiä. Ei se mittää ilimaston muutosta tarkoita.
 
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
Elokapina.. Mitä tähänkin nyt sanoisi ettei saa bannia, saatana. Pitäisi antaa linnaa jokaiselle pari vuotta, sakot ihan turhia kun maksamatta ne kuitenki. En ymmärrä tuota sakkia.

Tekevät hallaa kaikelle ilmastotyölle. En tunne yhtäkään henkilöä joka ajattelisi positiivisesti tuosta ryhmästä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tämä on kyllä aukoton tapa todistella mitä tahansa asiaa. Jos minulla olisi todella liikaa aikaa niin etsisin tänne vaikka "maahanmuuttokriittisten" kadunmiesten ja -naisten loisteliaan syvällisiä ja filosofisia ajatuksia asiastaan - ja pitäisin tätä jonkinlaisena argumenttina jostakin.

Kyllä maailmaan kritiikkiä mahtuu. Niiden etsimisen sijaan keskittyisin henkisesti valmistautumaan tulevaan sillä tämän ketjun perusteella näyttää siltä, että tulevat ilmastotoimet tulevat osalle olemaan todella vaikeita sulatella, kun kerran pieni väkivallaton aktivistiporukka aiheuttaa tämän ketjun kaltaisia reaktioita.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Kyllä maailmaan kritiikkiä mahtuu. Niiden etsimisen sijaan keskittyisin henkisesti valmistautumaan tulevaan sillä tämän ketjun perusteella näyttää siltä, että tulevat ilmastotoimet tulevat osalle olemaan todella vaikeita sulatella, kun kerran pieni väkivallaton aktivistiporukka aiheuttaa tämän ketjun kaltaisia reaktioita.
Mikäs tässä on pointtina?

Ainakaan toistaiseksi Elokapina ei ole ollut minun ajelujeni esteenä mutta jos niin kävisi niin eiköhän se ottaisi kupoliin. Varmaan tulisi vaihdettua sana jos toinenkin ja huolehtien siitä että vastapuoli ei saisi kokemusta mukavasta kohtaamisesta kansalaisen kanssa vaan pikemminkin päinvastoin. Vai tulisiko tuossa kuvitteellisessa tilanteessa lohduttautua sillä että tulevat ilmastotoimet tulee olemaan vielä ikävämpiä joten on ihan paikallaan että tavallisen kansalaisen liikkumista häiritään?

Ihan oikeasti en ymmärrä logiikkaa jonka mukaan muiden ihmisten arjen toimintojen vaikeuttaminen on ok.
 

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Oletan, että tuo bipoc liittyy jotenkin värillisiin ihmisiin mutta heidän osallistumisensa elokapinointiin ei näemmä ole toivottavaa sillä heihin saatetaan kohdistaa mikroaggressioita.

edit: Eikun he ovat itse kohdistaneet heihin mikroagressioita? Olen hämmennyksen vallassa.
 

Liitteet

  • c9whs.jpg
    c9whs.jpg
    251,5 KB · kertaa luettu: 174

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Oletan, että tuo bipoc liittyy jotenkin värillisiin ihmisiin mutta heidän osallistumisensa elokapinointiin ei näemmä ole toivottavaa sillä heihin saatetaan kohdistaa mikroaggressioita.

edit: Eikun he ovat itse kohdistaneet heihin mikroagressioita? Olen hämmennyksen vallassa.
Black/Indigenous persons of color. Tuo on Facebook päivitys on kyllä harvinaisen haastavaa luettavaa ja sitä taidettiin käydä läpi silloin kesällä.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Elokapina aiheuttaa raivoa kai sen takia, että unohtivat kysyä Peräkammarilan ABCn arvovaltaiselta kokolihadieselskodaäijäraadilta, että missä ja miten niitä mielenosoituksia on sopivaa järjestää. Kts. Greta Thunberg sekä naisten tasa-arvo. "Liijan pitkälle on männynnä tasa-arvo ja ihmisoikeuvet!" Toisaalta ihan ymmärrettävää, että ilmastonmuutos kiinnostaa vähiten niitä, joilla ei ole edes teoreettisia lisääntymismahdollisuuksia.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Black/Indigenous persons of color. Tuo on Facebook päivitys on kyllä harvinaisen haastavaa luettavaa ja sitä taidettiin käydä läpi silloin kesällä.
Heh. Mä luulin että BIBOC on Bipolaarinen Citizen. Ihmettelinkin miten tuollaisen ominaisuuden tunnistaa ulkonäön perusteella.

Toiseksi tuli mieleeni että moinen status paljastuukin käyttäytymisestä. Ensin sätkitään kuin villi vatussi ja sitten ollaankin katatonisessa tilassa.

Vähän niinkuin tanssiva elokapinoitsija leirissä ja sitten velttona makaronina poliisien kantaessa Suomen Turistiauton onnikkaan.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Elokapina on äärivasemmistolainen ryhmä, joka ajaa hyvää asiaa. He tekevät vaan sitä väärin ja väärässä maassa.
Tämä viimeinen tempaus ei ollut mielenosoitus vaan kadunvaltaus. Näköjään näiden pellejen mielestä ilmastonmuutoksen nimissä saa tehdä mitä tahansa. Näinhän se ei tienkään ole.

Julkisen liikenteen estäminen on näiden tyyppien mielestä luontoystävällinen teko. Hyvää toimintaa vai kuinka. Miestäni kaikki Julkinen liikenne on hyvin tarpeellista ja erittäin tärkeää joka puolella Suomea. Sen estäminen on törkeää.

Suomessa yhteiskunta on sijoittanut jo kymmeniä miljoonia luonnonsuojelun puolesta ja ilmastonsuojeluun. Samaa toimintaa toimintaa toivon näiltä kapinallisilta.
 
Viimeksi muokattu:

d00b

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oletan, että tuo bipoc liittyy jotenkin värillisiin ihmisiin mutta heidän osallistumisensa elokapinointiin ei näemmä ole toivottavaa sillä heihin saatetaan kohdistaa mikroaggressioita.

edit: Eikun he ovat itse kohdistaneet heihin mikroagressioita? Olen hämmennyksen vallassa.

Hirveän rasistista. Minä olen valkoinen keski-ikäinen heteromies, joka mussuttaa lihaa ja ajelee autolla ympäriinsä. Minä en jaottele, ei ole beebob ihmisiä tai muitakaan, vain ihmisiä.

Tämä koko elokapina keskustelu aiheuttaa itsessä vain ahdistusta/vitutusta. Ei vain jotenkin mahdu omaan maailmankatsomukseen, ei sitten millään. Toivon sydämeni pohjasta, että olen omat lapset onnistunut kasvattamaan niin, että eivät lähde tämän tapaiseen vouhutukseen millään tasolla mukaan koskaan. Saavat toki ilmaston puolesta taistella, mutta aivan eri tavoin.

Meillä on täällä Suomessa kaikki liian hyvin, kun ihmisillä aikaa tälläiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös