Jännä juttu, ettei noin realistisia vaatimuksia meinata saada menemään läpi. Varsinkaan, kun keinotkin on fiksuja ja rakentavia.Suora lainaus Elokapinan avoimesta kirjeestä hallitukselle:
Jännä juttu, ettei noin realistisia vaatimuksia meinata saada menemään läpi. Varsinkaan, kun keinotkin on fiksuja ja rakentavia.Suora lainaus Elokapinan avoimesta kirjeestä hallitukselle:
Sama kysymys kuin toiselle kirjoittajalle aiemmin: mikä näistä laillisista kanavista ei ole ilmastotyön ja/tai Elokapinan käytössä?Näkyvyyttä olisi mahdollisuutta saada hyvälle asialle aivan laillisia kanaviakin pitkin, mutta Elokapinan taustalla piilevälle anarkian ja oman vaikutusvallan puhtaasti poliittisista syistä vahvistamista tavoittelevista syistä he valitsevat tämän.
Päät pitäisi kääntää siltä porukalta, jotka syystä tai toisesta eivät piittaa, mutta merkittävän moni reagoi Elokapinan keinoihin kuvainnollisesti tai ehkä kirjaimellisestikin polttamalla auton renkaita takapihallaan, koska Elokapina ärsyttää.
Varmasti osa näkee sen positiivisenakin, mutta melko harva täällä. Sen sijaan kaltaiseni ihmiset näkevät asian neutraalimpana. En minä jaksa mieltäni pahoittaa jalkapallo-otteluiden viuhahtelijoista, punaisia päin kävelijöistä, yms. Mitään vaaraa he eivät aiheuta, eivätkä ole aggressiivisia — aiheuttavat vain pientä kiusaa.Edelleen hämmästelen, kuinka lain rikkominen, olkoonkin vähäinen rike, nähdään jotenkin positiivisessa valossa.
Suora lainaus Elokapinan avoimesta kirjeestä hallitukselle:
"Työaikoja tulee vähentää, mikä lisää ihmisten hyvinvointia, terveyttä ja mahdollisuutta käyttää aikaansa merkityksellisempiin asioihin. Rikkaiden talouksien tulisi hylätä ajattelu bruttokansantuotteesta talouden pääasiallisena mittarina ja siirtyä kohti ihmisten tarpeiden ja hyvinvoinnin turvaamista. Talous tulisi palauttaa takaisin välineeksi, ei tavoitteeksi. Jopa konservatiivisissa IPCC-raporteissa on mainittu kohtuutalous osana ilmastokriisin ja luontokadon ratkaisua."
Elokapina koettaa saada niitä läpi ennen kun luonto tekee sen joka tapauksessa. Ekokatastrofikaan ei ole varmaan kovin rakentava.Jännä juttu, ettei noin realistisia vaatimuksia meinata saada menemään läpi. Varsinkaan, kun keinotkin on fiksuja ja rakentavia.
Eipä noita nytkään ole kaikilla. Oleellista tässä on mielestäni miettiä onko jatkuva talouskasvu realismia vai sittenkin idealismia.On olemassa idealismia ja sitten realismia joilla reunaehdoilla joudumme tässä maailmassa toimitaan että kaikilla olisi leipää pöydässä ja katto päällä, mieluusti jopa töitäkin
Eipä noita nytkään ole kaikilla. Oleellista tässä on mielestäni miettiä onko jatkuva talouskasvu realismia vai sittenkin idealismia.
Tavoitteet on ihan ylevät. Jossain vaiheessa on ihan normaalia tarkastella omaa toimintaa siltä kantilta, että onko tavoitteita saavutettu, tai ollaanko niitä kohti menossa, ja miten käytetyt keinot ovat tavoitteiden saavuttamiseksi toimineet.Elokapina koettaa saada niitä läpi ennen kun luonto tekee sen joka tapauksessa. Ekokatastrofikaan ei ole varmaan kovin rakentava.
Keinovalikoima on lähes rajaton, joten olisi liian suuri työ alkaa listaamaan kaikkia niitä, joita Elokapina ei käytä. Kykyjen puute vaikuttamisessa ei oikeuta lain rikkomiseen.Sama kysymys kuin toiselle kirjoittajalle aiemmin: mikä näistä laillisista kanavista ei ole ilmastotyön ja/tai Elokapinan käytössä?
Koko hommassa on kyse on paineesta päättäjiä kohtaan.
Talouskasvu perustuu rahan käytön matematiikkaan. Globaalisti sitä ei voi estää käytännössä mitenkään, vaikka teoriassa jokaisen tyytyminen omavarausalouteen sen mahdollistaisi. Pidemmällä aikavälillä talous väkisin kasvaa. Se on sitten eri asia pitääkö kasvu suunnata kasvavaan kulutukseen, vai johonkin muuhun.Eipä noita nytkään ole kaikilla. Oleellista tässä on mielestäni miettiä onko jatkuva talouskasvu realismia vai sittenkin idealismia.
Aina kun ruvetaan korjaamaan ympäristötuhon seurauksia, sekin kasvattaa bkt:a... Nykyisessä fiat-rahajärjestelmässä talous väkisin kasvaa, se on sen sisäänvalettu ominaisuus, muuten se romahtaa. Eri asia on, onko tämä malli mitenkään järkevässä synkassa reaalimaailman kanssa. Itse näen että talous on kasvanut nykyiseen pisteeseen ennen kaikkea velan, ekologisen, takia, suurimpana turbona sille tietty fossiiliset. En tiedä onko olemassa täysin aineettomia palveluita ja kuinka paljon ne lopulta auttavat kun ihmisillä tulee aina olemaan materiaalisia tarpeita. Tämä kommenttina @opelix illekin. Keskustelu taloudesta on sikäli vaikeaa, kun me puhumme siitä lähestulkoon aina nykyisen mallin rajoittein. Samasta syystä myös hyvinvoinnin määritelmä on kovin kapea.Talouskasvu perustuu rahan käytön matematiikkaan. Globaalisti sitä ei voi estää käytännössä mitenkään, vaikka teoriassa jokaisen tyytyminen omavarausalouteen sen mahdollistaisi. Pidemmällä aikavälillä talous väkisin kasvaa. Se on sitten eri asia pitääkö kasvu suunnata kasvavaan kulutukseen, vai johonkin muuhun.
Voiko mielipiteen ilmaista ilman, että katkaisee Suomen suurimman kaupungin julkisen liikenteen? Onkohan tuo yhtään ristiriidassa Elokapinan tavoitteiden kanssa. Hmm.Huhhuh kun näitä lukee. Miten voi pienellä ihmisellä olla näin suuri katkeruus ja viha kun joku järjestö esittää jonkun mielipiteensä?
Kai joitain konkreettisia esimerkkejä näistä paremmista ja näkyvämmistä on jos kerran lista on rajaton?Keinovalikoima on lähes rajaton, joten olisi liian suuri työ alkaa listaamaan kaikkia niitä, joita Elokapina ei käytä. Kykyjen puute vaikuttamisessa ei oikeuta lain rikkomiseen.
Huhhuh kun näitä lukee. Miten voi pienellä ihmisellä olla näin suuri katkeruus ja viha kun joku järjestö esittää jonkun mielipiteensä?
Itte olen taas itkenyt koko yön kun ei ole kaikki asiat menneet niin nappiin kuin voisi toivoa, ,uumilaaksista saakka. Mutta miksi lanata jotain ihmisiä joilla on vielä tulevaisuus ja kaikki? Ei ymmärtää.
Ei mielipiteen esittämisessä ole mitään väärää. Rajat mitä ja missä pitää sopia viranomaisten kanssa tai olla muuten lainsäädännön mukaisia.
Mitäs jos Soldiers of Odin estäisivät ihmisiä pääsemästä vaikka moskeijaan, olisko sekin sinun mielestäsi pienen ihmisen katkeruutta, jos uskonnon vapautta estettäisiin?
En hyväksy myöskään näiden halpaa bensaa ihmisten tahallista liikenteen ruuhkauttamista. Oman asian on oltava sellainen, että se seisoo omilla jaloillaan ilman ihmisten tahallista ärsyttämistä
Osta mainostilaa eri medioista, järjestä suuria ja näkyviä laillisia mielenilmauksia jne. Lain puitteissa vain mielikuvitus on rajana.Kai joitain konkreettisia esimerkkejä näistä paremmista ja näkyvämmistä on jos kerran lista on rajaton?
Huomaat varmaan että ehdotukseesi tarvitaan perkeleesti rahaa ja pirun paljon enemmän ihmisiä. Kyseisiä keinoja myös on käytetty ja käytetään aktiivisesti. Myös tiedemaailma on aktiivisen yksimielisenä tukena. Reagoivatko kaikki poliitikot näihin täysin laillisiin ja uskottaviin keinoihin lähtemällä mukaan taistoon, vai valittaako osa lähinnä huligaaneista samalla jarruttaen ilmaatotoimia? Onko meillä eduskunnassakin ilmastonmuutosdenialisteja? Kylläpä vain.Osta mainostilaa eri medioista, järjestä suuria ja näkyviä laillisia mielenilmauksia jne. Lain puitteissa vain mielikuvitus on rajana.
Turhapa näistä on vängätä. Sinä kannatat provosointia vaikuttamiskeinona, minä vastustan. Kenties näet Elokapinalla olevan annettavaa ilmastolle, minä en näe. Onneksi molemmat olemme siitä samaa mieltä, että toimia tarvitaan. Sinusta en tiedä, mutta olen itse päässyt aivan konkreettisesti tekemään ja myös näkemään, kuinka kulissien takana työskennellään asioiden hyväksi tavoilla, joilla on valtaisa positiivinen vaikutus ilmastolle sekä myös taloudelle. Kuvitelma, ettei mitää tapahdu jos ei provosoida lakia rikkomalla, on väärä ja mielestäni haitallinen.
Laki on mielestäni erittäin hyvä raja sille, kuinka pitkälle mielenilmauksissa voidaan mennä.
Olen sanonut tämän tässä ketjussa ennenkin mutta sanon nyt uudestaan. Ihminen on pohjimmillaan turvallisuushakuinen olento. Varmasti moni elokapinallinen menisi oikein mielellään Kiinaan tai Moskovaan, ellei tiedossa olisi suurella todennäköisyydellä piiskaa ja pamppua. Täsmälleen samasta syystä me Venäjän vastustajat kirjoittelemme tuhansia viestejämme tänne Jatkoaikaan emmekä mene osoittamaan mieltämme Moskovaan, vaikka varmasti mieli tekisi. Syy on täsmälleen sama, samoin vaikutus.Itse kannattaisin että Elokapinat menisivät istumaan vaikka Kiinaan tai Moskovaan missä oikeasti pitäisi vaikuttaa näihin ilmastoasioihin. Mannerheimintiellä näiden lapsukaisten paikka ei ole.
Paska vertaus. Nato ja länsimaiden hallitukset ajavat jo minun asiaa joten turha lähteä yksin istumaan kremlin eteen.Olen sanonut tämän tässä ketjussa ennenkin mutta sanon nyt uudestaan. Ihminen on pohjimmillaan turvallisuushakuinen olento. Varmasti moni elokapinallinen menisi oikein mielellään Kiinaan tai Moskovaan, ellei tiedossa olisi suurella todennäköisyydellä piiskaa ja pamppua. Täsmälleen samasta syystä me Venäjän vastustajat kirjoittelemme tuhansia viestejämme tänne Jatkoaikaan emmekä mene osoittamaan mieltämme Moskovaan, vaikka varmasti mieli tekisi. Syy on täsmälleen sama, samoin vaikutus.
Minusta taas Nato ja länsimaiden hallitukset eivät aja minun asiaani läheskään tarpeeksi ponnekkaasti, koska Ukrainan tukemisessa jatkuvasti vitkutellaan ja avustukset ovat liian vähäisiä. Voisin siis hyvinkin lähteä istumaan Kremlin eteen, mutta en uskalla. Turvallisuushakuinen nössö kun olen.Paska vertaus. Nato ja länsimaiden hallitukset ajavat jo minun asiaa joten turha lähteä yksin istumaan kremlin eteen.
e. Olen kyllä rajalla vastassa kun alkavat naapurista tulla tänne.
Huomaat varmaan että ehdotukseesi tarvitaan perkeleesti rahaa ja pirun paljon enemmän ihmisiä. Kyseisiä keinoja myös on käytetty ja käytetään aktiivisesti. Myös tiedemaailma on aktiivisen yksimielisenä tukena. Reagoivatko kaikki poliitikot näihin täysin laillisiin ja uskottaviin keinoihin lähtemällä mukaan taistoon, vai valittaako osa lähinnä huligaaneista samalla jarruttaen ilmaatotoimia? Onko meillä eduskunnassakin ilmastonmuutosdenialisteja? Kylläpä vain.
Eivät, mutta hekin osallistuvat vastustamisellaan edes jonkinlaiseen näkyvyyden lisäämiseen. Siksi painetta eri keinoin täytyy vain lisätä, eikä häipyä takapihoille.Reagoivatko nyt sitten poliitikot intoa puhkuen lähtemällä taistoon, kun Elokapina istuu teillä?
Tuore EU-vaali taisi kyllä viedä asiaa toiseen suuntaan ja kohta Trump oikein kunnolla. Sama pätee ilmastonmuutokseen, ainakin Yhdysvaltojen osalta.Paska vertaus. Nato ja länsimaiden hallitukset ajavat jo minun asiaa joten turha lähteä yksin istumaan kremlin eteen.
e. Olen kyllä rajalla vastassa kun alkavat naapurista tulla tänne.