Vellihousu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Olihan niistä yksi saanut uudelleen koulutukset kun oli kuvassa.
Ei vaan oli ollut mukana kansalaistottelemattomuuakoulutuksessa mutta ei ollut osallistunut itse mielenosoitukseen.
Olihan niistä yksi saanut uudelleen koulutukset kun oli kuvassa.
Toivottavasti en ole näkemässä sitä aikaa, kun nuo saavat yhteiskunnan lamautettua, ja ryhtyvät itse nostamaan sitä pystyyn.Hesarissa juuri yksi 22-vuotias kertoi, että siirtää opiskelut nyt syksyllä sivuun, että pystyy keskittymään tiiviimmin kaupunkileireilyyn.
Mitä sitten? Kansalaistottelemattomuuteen kuuluu se, että siitä voi tulla huono maine ja sanktioita.
Onko perimmäinen tavoite liikkeellä kansalaistottelemattomuus vai joku muu? Oliko se jotain ilmastoon liittyvää? Kansalaistottelemattomuus, sanktiot ja huono maine pitäisi olla joskus välttämättömiä pahoja, ei joku valmiiksi lukittu valinta että "tätä me tehdään".
Eikös tämä viimeisin Feministipuolueen lähentelijä ollut twiitannut, että jos ei istuminen auta niin aletaan laittaa paikkoja paskaksi? Ennustamista vai tietämystä?Mielestäni kirjoitin että kansalaistottelemattomuudesta "voi" olla seurauksena jotakin. En että huono maine ja rikosrekisteri olisivat lukittu valinta.
Kansalaistottelemattomuutta taas tuskin on kenellekään mikään tarkoitus sinänsä. Jokainen voi mennä itse kokeilemaan kuinka kivaa ja helppoa toimintaa se on.
@MegaForce Jos sinun näppituntuma on se, että siellä on muutama sossueläkeläinen ja suurin osa tulevia tai nykyisiä tuloveron aktiivia maksajia, niin katsontoni suhdeluvusta on vain toisinpäin ja luulen olevani oikeassa.
Sehän näissä on etteivät he itse ota vastuuta omasta turvallisuudestaan millään tavalla. Itse aiheutetaan turvattomuutta mutta omaa turvallisuutta ei ajatella. Pelätään kyllä kaikkea mahdollista mutta mitään ei olla tekemässä itsensä suojaamiseksi. Miten siinäkin olisi käynyt jos täyspitkällä täydessä kuormassa ollut yhdistelmä olisi päättänyt siinä illan kähmässä päräyttää telttojen ylitse? Sehän olisi luokiteltu tietenkin terroristi-iskuksi yms. mutta kukaan ei olisi epäonnistuneen mielenilmauksen merkiksi varmasti nostanut kättänsä ilmaan järjestön puolelta. Varmaan olisi syytelty poliisia kun eivät suojanneet paseilla (rynnäkkövaunuilla) heidän leiriytymistään lain ei sallimassa paikassa.Minäkin luulen, että olet oikeassa.
En toivo kenenkään vahingoittumista, mutta olisi kiva nähdä noiden reaktiot, jos joku heidän toimintapoihinsa kyllästynyt kypsyisi odottamaan vuoroaan tai kiertämään tukosta Mannerheimintiellä. Varmaan poliisin vika silloinkin.
Minäkin luulen, että olet oikeassa.
En toivo kenenkään vahingoittumista, mutta olisi kiva nähdä noiden reaktiot, jos joku heidän toimintapoihinsa kyllästynyt kypsyisi odottamaan vuoroaan tai kiertämään tukosta Mannerheimintiellä. Varmaan poliisin vika silloinkin.
Et toivo kenenkään vahingoittumista mutta olisi kiva olisi nähdä jos?
En edelleenkään tunne Elokapinan toimintaa kovin hyvin, mutta epäilisin että heidän koulutuksissaan käydään läpi kaikki mahdolliset skenariot.
Kuten itse mainitsit, kyse on vain näppituntumasta, ettekä tekään tiedä mielenosoittajien taustoista, työstatuksesta tai muutakaan. Itse satun tietämään muutaman mielenosoittajan, ja ainakin he ovat kouluttautuneita ja käyvät töissä kuten muutkin. Se hipsterikahvilan ylläpito, freelancer hommat tai graafinen suunnittelu, sekä markkinointi ovat myös töitä. Miksi he ovat menneet tälläiseen mukaan on sitten toinen, ja heidän henkilökohtainen valinta/asia.@MegaForce Jos sinun näppituntuma on se, että siellä on muutama sossueläkeläinen ja suurin osa tulevia tai nykyisiä tuloveron aktiivia maksajia, niin katsontoni suhdeluvusta on vain toisinpäin ja luulen olevani oikeassa.
Niin. Olisi mukava nähdä miten ko. sakki reagoisi tällaisessa tilanteessa, mutta en silti sitä toivo, koska silloin jotain sattuisi. Ei voi ola niin vaikeeta?
Nettisaivartelijoiden verhotuissa väkivaltafantasioissa on harvoin mitään vaikeaa.
Minusta ei ole ymmärrettävää sanoutua irti kuvasta jossa itse on. Se on järjetöntä. Joku voisi humoristisesti todeta että linjassa muidenkin Elokapinan toimien kanssa. Voihan sitä toki koittaa ymmärtää, jos haluaa.
Nythän lopputulemana oli se, että yhteiskunnan rahaa paloi ihan vitusti noiden leiriytymisen seurauksena. Enkä usko, että Elokapina tällä yhtään mitään voitti. Eli meidän veronmaksajien näkökulmasta money f***king well spent.
Alkuun pidin liikkeestä, mutta kuten huomata saattaa, niin olen erittäin pettynyt siihen ja toivon, että he tajuaisivat lopettaa muka ajamalleen asialle haitanteon.
Sinun mielestä on ok, että tämä porukka voi tehdä haluamansa vallankumouksen ja lopettaa demokratian (esmes äänestämisen lopettamisen valtiollisissa vaaleissa). Parempi demokratia tässä tapauksessa tarkoittaa järjestelmän täydellistä muutosta sekä vallan että varallisuuden uusjakoa. Tähän uuteen "demokratiaan" päästä vetämällä toimintaan mukaan ilmasto- ja ympäristöaktivistit sekä ne aktivistit, jotka keskittyvät sosiaaliseen ja taloudelliseen oikeudenmukaisuuteen.Ehdottomasti hyvä ydinajatus Elokapinalla on ja kansalaistottelemattomuus on mielestäni perusteltu keino, jonka hyväksyn täysin.
Keskiluokkaisuuteen sorruin itsekin nuoruuden radikaalimmasta ajasta ja sen myötä jaan kyllä epäilyksesi :( Mutta voisiko tästä keskiluokkaisuudesta olla vielä paluuta barrikadeille? Alan kyllä olla sitä mieltä, että aihetta olisi, mutta riittääkö kantti? Onko toivo jo mennyttä? Aika suuria muutoksia tässä pitäisi tehdä, varsinkin työelämässä :(Vallankumous... Tuotas noin, kaikella kunnioituksella tätä Elokapinan idealistista nuorisoa kohtaan niin Leninejä ja Trotskeja he eivät todellakaan, todellakaan ole. Eivät pystyisi kaappaamaan valtaa edes puhelinkopissa. Eli me porvarilliset, kunnialliset ihmiset voimme nukkua yömme rauhassa, ei tarvitse kaivaa sitä sissipakkausta sängyn alta ja paeta Nuuksion vuorimaille piileskelemään.
Muistelisin että samanlaista pelkoa esiintyi parikymmentä vuotta sitten globalisaation vastustajien suhteen, joiden mielenosoitukset olivat sentään vielä paljon reipashenkisempiä - nyt taitavat samat ihmiset maksaa asuntolainaa Espoossa ja pakkaavat lapset Volvoon ja lähtevät mökille, kun ei Thaimaahan tai Madeiralle vielä pääse.
Nuo pohdinnat kuitenkin sopivat paremmin toisiin ketjuihin ja täytyy nyt katsoa näenkö niiden käsittelyä jääkiekko-foorumilla aiheelliseksi...
Voi tehdä = tehdä?! En minäkään usko, että tämä porukka kykenee kaatamaan laillista yhteiskuntajärjestystä. Kritiikitön suhtautuminen tällaisiin liikkeisiin lähinnä huolestuttaa. Ihan kuin olisin lukenut aiemmin vastaavasta: ulkomailta tuleva uusi aate, jonka tavoitteena on vallankumous ja sitä kautta varallisuuden sekä vallan uusjako (fasismi, kommunismi, natsismi...).Vallankumous...
Hmm, joo, ei. Sitä paitsi eihän fasismilla ollut tarkoitus mihinkään varallisuuden uusjakoon - tätä voi kysyä vaikka Lapuan liikkeeltä ja IKL:ltä. Eikä oikein edes natsismilla, vaikka talouselämän tuotantoa valjastettiinkin valtiojohtoiseen sotatuotantoon, mutta omistus pysyi ennallaan.Ihan kuin olisin lukenut aiemmin vastaavasta: ulkomailta tuleva uusi aate, jonka tavoitteena on vallankumous ja sitä kautta varallisuuden sekä vallan uusjako (fasismi, kommunismi, natsismi...).
Sinun mielestä on ok, että tämä porukka voi tehdä haluamansa vallankumouksen ja lopettaa demokratian (esmes äänestämisen lopettamisen valtiollisissa vaaleissa). Parempi demokratia tässä tapauksessa tarkoittaa järjestelmän täydellistä muutosta sekä vallan että varallisuuden uusjakoa. Tähän uuteen "demokratiaan" päästä vetämällä toimintaan mukaan ilmasto- ja ympäristöaktivistit sekä ne aktivistit, jotka keskittyvät sosiaaliseen ja taloudelliseen oikeudenmukaisuuteen.
Minä kirjoitin varallisuudesta yleiskäsitteenä. Mitenkäs muuten kävi näille natsien leireille joutuneiden miljoonien "ali-ihmisten" omistusoikeudelle omaan omaisuuteensa?Eikä oikein edes natsismilla, vaikka talouselämän tuotantoa valjastettiinkin valtiojohtoiseen sotatuotantoon, mutta omistus pysyi ennallaan.