Kaveri teki aronianmarjoista kiljua, oli oikein perkeleen hyvää. Siis kiljuksi.Jo vuonna kuokka ja kives perunakilju oli hemmetisti halvempaa tehdä kuin appelsiini- tai mansikkakilju.
Kaveri teki aronianmarjoista kiljua, oli oikein perkeleen hyvää. Siis kiljuksi.Jo vuonna kuokka ja kives perunakilju oli hemmetisti halvempaa tehdä kuin appelsiini- tai mansikkakilju.
Appelsiinimehu yli 3€ / litra. Eikä kyse ole mistään premium-mehuista, vaan ihan Brazil tai perus-Valio.
Natsi-siwasta saa heidän omaa tuorepuristettua appelsiinimehua 2,79€/0,95 litraa.
Löössiä. Ettanin löössiä.Mihin ihmeen muroihin? Nuuskapusseja, sätkätupakkaa ja sinappia siinä lautasella kuuluisi olla.
Omana 5-centtisenä aina niin raikkaaseen kiljukeskusteluun: Törmäsin jossain päin nettiä väitteeseen että appelsiinimehujen koostumusta on muutettu niin ettei "eskimokiljun" teko enää onnistu. Siis pelkällä pakastamisella sai aikoinaan "pojan" kuplimaan.Jo vuonna kuokka ja kives perunakilju oli hemmetisti halvempaa tehdä kuin appelsiini- tai mansikkakilju.
Kyllä luit oikein. Pe-ru-na. Mikään alkoholijuoma ei ole ollut tuota pahempaa.
Enkä tehnyt sitä itse, joten reseptiä on turha kysellä vaikka appelsiinit maksavat maltaita.
Tokmanni levittäytyy ruokakauppojen tontille – ”Aiomme muuttaa suomalaisen päivittäistavarakaupan markkinaa”
Tokmanni levittäytyy Keskon, S-ryhmän ja Lidlin tontille. Se lisää ruuan ja tuoretuotteiden myyntiä, ja perustaa uusia myymälöitä.www.is.fi
Lisää kilpailua.
Niin ei siis ymmärtäneekseni Spar-brändi varsinaisesti katukuvaan palaa (Ainakaan vielä.), vaan kaiketi nykyisistä Tokmanneista varataan enemmän tilaa ruokaosastoille.
Kaikki kilpailu joka tapauksessa hyvä asia tässä. Ei taida esim. S-ryhmän Xtra-tuotteiden alennukset välttämättä jäädä yhteen kertaan.
Ameriikan pekoni on suomalaista lihaa, mutta ilmeisesti silputaan PuolassaMikä mahtaa olla tuotteiden tai varsinkin Spar-tuotteiden kotimaisuusaste? Ulkomaalaisesta hinnat alkaen private label-ruuasta ei ainakaan minulla ole varsinaisesti ollut tilausta päällä enkä sitä lisää markkinoille kaipaa. Mutta saa toki tulla.
Ihan mielenkiintoista muuten seurata kauppojen äpeistä ruokaostosten kotimaisuusastetta, käsittääkseni K:llakin tällainen on. Lihan sain pidettyä viime vuonna 100% (pl HK:n Amerikan pekoni mutta annan sen itselleni anteeksi), tuoreen kalan myös. Kuivissa elintarvikkeissa varaa parantaa että pääsee yli 80% tänä vuonna (2024 78%).
Lukemalla jutun sekin selviäisi paitsi minä ehdokas voin sen sanoa ilman sinun uudelleenklikkaamista juttuun.Hämmentävästi Spareja taitaa olla mm. Kanarian saarilla, Portugalissa ja olisko ollut Italiassakin? Mistä tuo kioski oikein on kotoisin? Vai olenko ollut tavallistakin enemmän humalassa?
Tänks, en klikkaa Iltapaskoja enkä jaksanut googlettaa, kun täällä on tie, totuus ja elämä!Lukemalla jutun sekin selviäisi paitsi minä ehdokas voin sen sanoa ilman sinun uudelleenklikkaamista juttuun.
"Spar on perustettu 1930-luvulla Hollannissa. Vuonna 2023 sen liikevaihto oli yhteensä 47,1 miljardia euroa. Vuoden 2023 lopussa yhtiöllä lähes 14 000 myymälää eri puolilla maailmaa."
Tuntuu, että parhaat kauppapaikat on jo viety.
Sparin ekalta kertaa muistan kun oli myymälä Kaarinassa ja iskän kanssa mentiin sinne kun avaustarjoukset jne... Sittenhän vähän normalisoitus.Tätä vähän kompaten Turussa naurattaa ajatus Spareista ja ylipäätään laajemmasta ruokavalikoimasta Tokmannilla, kun keskustassa melkein joka korttelin kulmalla on Salea tai K-marketia (jotka toki hintavampia). Joukossa toki Lidl, pari S-marketia ja pari K-supermarketia. Joku tuttu minulle taannoin oikeasti ihmetteli Turun keskustan ruokakauppojen määrää.
Mutta itsekin olen Sparissa tainnut asioida lähinnä Kanarian saarilla.
Sparin ekalta kertaa muistan kun oli myymälä Kaarinassa ja iskän kanssa mentiin sinne kun avaustarjoukset jne... Sittenhän vähän normalisoitus.
Oli sekä Haritussa ja Haritun jälkeen Majakkarannassa. En tiedä mihin se Haritun meni, mutta sama hemmo sielläkin oli pomona ja pumppasin hänen fillarin kumitkin, no en pumpannut vaan neuvoin. Iskä kun tunsi noita aika paljon KOFF-ajoista.Minulla huono muistikuva tämän seudun Spareista. Oliko Halisissa moinen, nykyinen S-market?
Juu, siksi en sitä pahana pidäkään. S-mobiili ei kai vaan hallitse tuollaista kombinaatiota ja laskee sen ulkomaalaiseksi.Ameriikan pekoni on suomalaista lihaa, mutta ilmeisesti silputaan Puolassa