Elämän pieniä asioita, missä olet hyvä

• 10 323
  • 96

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Olen aika hyvä matkustamaan junalla pummilla. Siis ei mitään paikkari juttuja, vaan ihan hoocee-menoa esim. välillä Hämeenlinna - eri festaripaikkakunnat (Turku, Tampere, Vantaa(tako se ankka on?))

Vaikeusastetta täytyy teettää kunnon humalatilalla, pj-teltalla ja muilla kantamuksilla. Rauma seuraava etappi.

Olen myös hyvä käyttämään sulkuja.

edit. joo

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Osaan tehdä "kainalopierun".

Tuo onkin muuten ehkä hauskin juttu, minkä tiedän. Nytkin kun ajattelen Senioria "kainalopiereskelemässä" en meinaa juuri tuolilla pysyä. Itsehän en tuota temppua osaa, mutta katkeruuteni ei tässä tapauksessa vähennä kykyäni nauttia muiden suorituksista.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Shayne
En ole koskaan tavannut/kuullut/nähnyt ihmistä, joka pystyisi minua nopeammin lausumaan minkä tahansa sattumanvaraisesti valitun sanan väärinpäin, siis lopusta alkuun päin.

Joskus vuosia sitten jossain tv-ohjelmassa oli kaksi tyyppiä kilpailemassa kyseisellä taidollaan, mutta totesin heidänkin sanankäännöstaitonsa olevan nopeudeltaan lähinnä amatöörien puuhastelua.

Minullakin on tuo tuikitarpeellinen taito. Sanojen lisäksi osaan kääntää saman tien pitkiä lauseitakin tyyliin Matikaisen Pentti lähti faksiostoksille Gigantin jättialeen perjantai iltapäivänä.
Lausetta ei tarvitse sen kummemmin miettiä väärinpäin, vaan ikään kuin "näen" lauseen ja sitten se onkin iisiä sanoa se toistepäin.

Viimeksi muokattu:

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Viestin lähetti Senior
Osaan tehdä "kainalopierun". Itse asiassa ihan helposti, mutten kehtaa enää tässä iässä kovin usein julkisilla paikoilla tehdä. Itseasiassa osasin ainakin junnuna.

Jumankeka!

Kuulut siis sinäkin siihen ikäpolveen. En ainakaan itse ole huomannut nykyjunnujen harrastavan tätä jaloa taitoa.

Vaikka moonkin maalta, niin nuorna tuli asuttua joitakin vuosia siellä etelässä 70-luvun Tapanilassa, Takaniityntiellä. Siellä jengissä oli yksi guru joka veteli päivittäin kainalojöötiä vuosikausia aina muita ja itseään hauskuttaen.

Et voi olla se sama, ethän?

(pitäisköhän kokeilla vieläkö taito on tallella, vaikka olenkin työpaikalla? Eihän vaan pomo huomaa...)

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Olen äärettömän hyvä muistamaan tärkeät asiat humalassa, noin klo. 03.00 Perjantain ja Lauantain välisenä yönä ja myöskin informoin niistä kavereille puhelimitse.

Esim. Ei tämmönen asia, kun "nukuitsä hei kuule mitä kuuluu, ooks juopotellu, miten ilta meni." voi millään odottaa seuraavaan päivään. Eihän voi?

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti punaiset_lasit
Eli olet homo ;)?
Oikea termi on seksuaalisiin vähemmistöryhmiin kuuluva:) Fäghäg kylläkin... Eli lisätään listaan erinomainen hlbt-kansan tuntemus.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti OikeaPakki
Kuulut siis sinäkin siihen ikäpolveen. En ainakaan itse ole huomannut nykyjunnujen harrastavan tätä jaloa taitoa.
Hieman alle kaksi vuotta sitten istuimme arvoisan veli reds1897:n kanssa eräällä helsinkiläisellä terassilla olutta maistellen ja toisiimme tutustuen. Siihen ilmestyi jostain noin nelivuotias jannu, joka oli paitsi hyvin puhelias, myös äärimmäisen ylpeä hallitessaan tämän kainalopierujen tekemisen jalon taidon. Hän myös oli kiinnostunut, josko jompikumpi meistä osaisi. Emme osanneet.

Minä olen muuten hyvä antamaan neuvoja muiden ongelmiin. Omat ongelmat jäävät ratkaisematta, tietysti.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Gellner
Lausetta ei tarvitse sen kummemmin miettiä väärinpäin, vaan ikään kuin "näen" lauseen ja sitten se onkin iisiä sanoa se toistepäin.
Juuri näin. Koko homman ydin piilee sanojen/lauseiden "näkemisessä" ja hahmottamisessa.

Sääliksi käy niitä raukkoja, jotka joutuvat oikein yliopiston käymään valmistuakseen kielenkääntäjäksi.

Jindebyne

Jäsen
Minulla on todella hyvä naamamuisti.

Esim. viime viikolla moikkasin entistä kaveriani jota en ole nähnyt 10 vuoteen ja hän kyseli kuka oikein olen.

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Osaan napsauttaa sormiani hyvin äänekkäästi (keskisormi&peukku yhdistelmä) oikealla kädellä. Vasemmalla kädellä en saa ääntä aikaiseksi ollenkaan.

Olen hyvä tekemään ns. rapala-solmun siimaan kuin siimaan (en käytä perukkeita).

Minulla on erittäin hyvä kasvomuisti. (Tämän edun tosin torpedoi aina täysin olematon nimimuisti...)

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
- Osaan laukoa pallon tyhjästä maalista ohi sählypeleissä.
- Osaan hävitä vedonlyönnissä todella usein sillä viimeisellä minuutilla tehdyllä maalilla.
- Osaan hävittää tavaroita käsittämättömästi.

Siinä alkuun...

Viimeksi muokattu:

Haoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, pipi
- Golf pallojen hukkaamisessa.
- Sählyssä maalipaikkojen tuhlaamisessa.
- Jääkiekkomailojen tuhoomisessa.
- Olen todella hyvä ärsyttämään muita.

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Oon hyvä ottamaan koetehtävistä hyvät pisteet tietämättä asiasta mitään, vaan kirjottamalla "sinne päin" sitä mitä tulee mieleen.

Oon muissaki asioissa hyvä, mutta en jaksa luetella. Toi vaan tuli mieleen hyödyllisenä pikkujuttuna.

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
- olen hyvä kriisinhallinnassa
- minulla on hyvä muisti
- ammun tarkasti

tosiasiat on tunnustettava mutta itsekehu loppukoon :)

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai niin prkl minä unohdin!!

Ehdoton taitoni on tietenkin se, että osaan Rapper's delightin kokonaan ulkoa. Ihan kokonaan.

Esitän sen aina, kun olen saanut vereeni muutaman kuohuviinilasillisen. Esitän sen mielelläni pöydällä seisoen.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti Snakster
Tuo onkin muuten ehkä hauskin juttu, minkä tiedän. Nytkin kun ajattelen Senioria "kainalopiereskelemässä" en meinaa juuri tuolilla pysyä. Itsehän en tuota temppua osaa, mutta katkeruuteni ei tässä tapauksessa vähennä kykyäni nauttia muiden suorituksista.

Putosin itsekin, kun jäin miettimään Seneä tekemässä tuota kainalopierua.
Hyvä kun saa happea... :)

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
- Osaan hävitä vedonlyönnissä todella usein sillä viimeisellä minuutilla tehdyllä maalilla.
Tästä voidaan vaikka lyödä pieni veto kumpi osaa paremmin:)
Se taito on nimittäin mullakin enemmän kuin hyvin hallussa...

Toinen on ehkä se, että kun oon lätkäpelissä(esim.Ilves) niin onnistun lähes poikkeuksetta missaamaan juuri sen pelin parhaan tilanteen!

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Iceman
- olen hyvä kriisinhallinnassa
- minulla on hyvä muisti
- ammun tarkasti

tosiasiat on tunnustettava mutta itsekehu loppukoon :)

Pakko kysyä, mutta liittyykö tuo ensimmäinen ja kolmas ranskalainenviiru jotenkin toisiinsa?

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Olen aivan käsittämättömän kova piereskelemään krapula-aamuina. Ty:n mukaan muulloinkin, mutta siinä jo on vähän lapin lisää. Pystyn esimerkiksi kävelemään rappukäytävässä kerroksen välin rutuuttamalla koko matkan kaasua peräpäästäni. Olen saavutuksesta aika hemmetin ylpeä! Voin myös päättää heittää äänettömät leijat. Erittäin kätevä mm. julkisissa tilaisuuksissa ja -kulkuneuvoissa, kun paine käy sietämättömäksi.

Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
täysin off-topic mutta tästä ketjusta olen saanut parhaat naurut pariin viikkoon. Niin on varmaan joku muukin.

Osaan muuten myös kainalopierun jalon taidon ja saman homman polvitaipeella! Siinä tulee tosin enimmäkseen tuhnuja mutta välillä hieman päriseekin.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen melko monipuolinen sälli. Voin sanoa hetkeäkään epäröimättä tulevani toimeen lähes tehtävässä kuin tehtävässä*, oli kyseessä sitten fyysinen tai henkinen homma. Pystyn organisoimaan tapahtumia kutakuinkin itsekseni, koska hallitsemalla useita taitoja tiedän, miten tulee toimia missäkin tilanteessa ja minkätyyliselle sällille homma tulee delegoida. Tämän monipuolisuuden heikkous on kuitenkin se, etten ole oikeastaan missään todella lahjakas. Eli hallitsen useita urheilulajeja, mutten ole missään erityisen hyvä, olen musikaalinen, mutten erityisen lahjakas, osaan leipoa ja laittaa ruokaa, mutten ansaitsisi leipääni koskaan taidoillani jne...

*paitsi (hammas)lääkärinä

Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Taito tämäkin

Osaan nimetä ihmiset, jotka ovat pilanneet elämäni.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Osaan viheltää samaan tyyliin kuten Jarmo Ahma Team Ahmasta häkeltyessään - ei ole nimittäin helppoa, sillee poskesta viheltäen. Tekniikka vaatii kielen läpytystä kitalakeen - kieltä pitää lipittää niinkuin nuolisi koo-litorista.

Meni varmaan pari vuotta harjoitellessa. Nykyään porukka rupeaa aina kaivamaan kännyköitään bussissa ja junassa kun vihellän takana olevalla penkillä...

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Osaan Kaiser Sozeen tavoin viettää aikaa tekemättä yhtikäs mitään. Sen lisäksi yletän kielelläni nenänpäähän, siis omaani. Täysin tarpeeton taito, mutta taito kumminkin!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy