Elämän pieniä asioita, missä olet hyvä

  • 10 187
  • 96

Rocco

Jäsen
Mietinpä tuossa ruokaillessani monia maailman asioita. Siinä yksin kun mutustelin ranskalaisia, niin päähän popsahti jostakin alitajunnan syövereistä taito nostella tavaroita varpailla... Ei, en nostellut ranskalaisia lattialta varpaillani, enkä varsinkaan syönyt varpaillani.

Mutta mitä eriskummallisia pieniä mitäänsanomattomia taitoja teillä on? Missä pienissä asioissa te olette hyviä?

Itse voin aloittaa ja kertoa missä minä olen hyvä:

- Tavaroiden nostelu varpailla. Okei, mitään isoa en saa nostettua...

- Ruuhkassa kävely. Pystyn hyvin helposti leikkaamaan tieni ruuhkan seasta eteenpäin. Esim. vapputorilla, kahvialennuksen aikaan kaupassa yms.

- Taskuperuutus. Luin kerran sanomalehdestä hyvät ohjeet miten taskuperuutus onnistuu. Ei siinä paljon ongelmia ennenkään ole ollut, mutta nyt se sujuu varsin mallikkaasti.

- Puikoilla syöminen. Ammattilaiset hakkaavat minut tottakai, mutta muutaman kerran jälkeen olen hyvin päässyt juoneen kiinni. Sinänsä hyvä tapa syödä koska ei tule hotkittua.

- Pullonkorkin heitto. Saan heitettyä kruunukorkkia varmasti yli kymmenen metriä. Siis ei sillätavalla sormien väliin laittamalla ja napsauttamalla vaan ihan samalla tyylillä kuin frisbeetä heiteltäisiin rannalla.

Kertokaahan lisää oi arvon Jatkoaikalaiset.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
En ole koskaan tavannut/kuullut/nähnyt ihmistä, joka pystyisi minua nopeammin lausumaan minkä tahansa sattumanvaraisesti valitun sanan väärinpäin, siis lopusta alkuun päin.

Joskus vuosia sitten jossain tv-ohjelmassa oli kaksi tyyppiä kilpailemassa kyseisellä taidollaan, mutta totesin heidänkin sanankäännöstaitonsa olevan nopeudeltaan lähinnä amatöörien puuhastelua.
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Shayne
En ole koskaan tavannut/kuullut/nähnyt ihmistä, joka pystyisi minua nopeammin lausumaan minkä tahansa sattumanvaraisesti valitun sanan väärinpäin, siis lopusta alkuun päin.

Joskus vuosia sitten jossain tv-ohjelmassa oli kaksi tyyppiä kilpailemassa kyseisellä taidollaan, mutta totesin heidänkin sanankäännöstaitonsa olevan nopeudeltaan lähinnä amatöörien puuhastelua.

paas heittäen oma nimimerkkis väärinpäin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos tiedot lasketaan mukaan, niin uskaltaisin väittää olevani vähintään Kaakkois-Suomen viiden tietävimmän ihmisen joukossa, kun aiheena on Bad Religion.

Jaloiltani olen varmasti keskiarvoihmistä parempi. Valitkaa randomilla oikeajalkainen potkimaan futista vasurilla, niin uskon voittavani kahdeksan kymmenestä. Olen siis itsekin oikeajalkainen. Niin ja saan jalat väänneltyä solmuun.

Näillä erityisominaisuuksilla olen pärjännyt elämässä oikein hyvin.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Osaan soittaa hampaillani (siis kynsiä hampaisiin napsuttelemalla) suunnilleen minkä tahansa musiikkikappaleen vähintäänkin tunnistettavasti.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olen melkoinen haka Aliaksessa, ja nyt en tarkoita sitä TV-sarjaa.

Nuotio, takka tai saunan kiuas syttyy toimestani hiukan hankalammissakin olosuhteissa varmasti.

Viime vuosina olen huomannut, että osaan jutella lasten kanssa yllättävän hyvin. Olen henkisesti heidän tasollaan ilmeisesti.

Pystyn vetämään vatsani sisään niin, että napa melkein koskee selkärankaa. Tämä kuulemma näyttää melko kamalalta.
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Kaikissa tähän asti mainituissa asioissa olen vähintään surkea. Joskus aikoinani minulla oli kuitenkin erittäin vahva taito yhdistää nimiä ja henkilöitä. Nykyään naapurinkin nimen muistaminen vaatii välillä ponnisteluja. Myös kaiken maailman tilastot taltioituivat päähän kovalla tarkkuudella. Mennyttä sekin.

Eipä tässä muuta tule mieleen kuin empiirisesti havaittu kyky keskimääräistä nopeammin ja paremmin hahmottaa uusi paikka tai paikkakunta ja sen perusteella suunnitella kulkureittejä yms.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Ikijokeri
Olen hyvä puhumaan paskaa pokan pettämättä.

Tuo onnistuu aikahyvin minultakin... Kun taas joskus ei pokka pidä millään kun pitäisi kertoa ihan rehellistä juttua..

mutta, itse olen hyvä saamaan keskusteluihin ikäviä hiljaisia hetkiä omilla kommenteillani..

olen myös hyvä nolaamaan itseni..


mut jotai positiivistäkin jos keksisi:

olen hyvä unohtamaan tärkeät asiat ja makoilemaan sen edestä sohvalla ^_^

ja on niitä muitakin, mut en oo oikein hyvä kehumaan itseeni..
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
-Osaan viheltää aivan helvetin lujaa. Ilman sormia en tosin saa kovaa ääntä aikaiseksi mutta harjoittelu on käynnissä

-Osaan jonglöörata kolmella pallolla. Neljän pallon hanskaaminen vaatii vielä hieman harjoitusta

-Osaan piin likiarvon 50:n desimaalin tarkkuudella

-Olen kurko Photoplayn Trivial Pursuit -pelissä
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Olen hyvä käymään kaupassa. Tarvittavat tavarat napsahtaa haltuun nopeasti, oli ruuhkaa tai. Pelisilmä kassaa, parkkipaikkaa tms. valittaessa on hallinnassa.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Olen todennäköisesti maailman nopein tietokonepasianssin pelaaja, 50 sekunnissa läpi ennätys ja keskiarvo läpi päästyissä peleissä noin 65 sekuntia.

edit: Kyllähän sen arvaa, että joku pullonpohja-"mies" vetää tottakai vielä nopeammin..

Lisäksi opettelin pari sataa ensimmäistä piin likiarvon desimaalia kymmenen vuotta sitten ja yhä osaan sata ulkomuistista.

Vielä jos osaisi jotain, millä voisi tehdä sitä. Siis massi on massii.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Davey
paas heittäen oma nimimerkkis väärinpäin.
En kehtaa.

Sen sijaan brassailen lisää ja sanon olevani myös äärettömän nopea laskemaan, kuinka monta kirjainta jokin sana tai kokonainen lause sisältää.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
- olen taitava vaihtamaan ruuhkaliikenteessä autolla kaistaa, vaikka kuinka yritettäisiin estää
- toisaalta pystyn näppärästi estämään toista autoilijaa tunkemaan eteeni, jos hän mielestäni yrittää etuilla ruuhkassa
- pystyn vaivatta tekemään oikeansuuntaisia johtopäätöksiä naapureitteni asioista (ammateista, matkakohteista, autonvaihdoista, terveydentilasta ym.) pelkästään omiin sivumennen tehtyihin havaintoihin perustuen
 

Voittaja

Jäsen
Olin äärettömän hyvä laskemaan päässä, nykyään vain hyvä, kun taitoa ei enään tarvitse niin paljoa. Tilastot(urheilu sellaiset) jäävät hyvin muistiini.

itse olen hyvä saamaan keskusteluihin ikäviä hiljaisia hetkiä omilla kommenteillani

Tämä on hyvin hallussa myös itselläni.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
- osaan heiluttaa korviani yhtäaikaa tai erikseen
- olen tunnetusti lyhytpinnainen, mutta kuitenkin osaan rakentaa useita satoja osia sisältäviä pienoismalleja (sellaisiakin joiden väsäämiseen on kulunut yli vuosi) - tästä todisteena pienoismallinäytelyistä saatuja pokaaleja kymmenittäin vuosien varrelta
- osaan viheltää niin, että näköetäisyydellä olevat ihmiset sekoavat täysin, rupeavat saamaan ns. luolamiesreaktioita, vihellykseni on jonkinlaista "riidankylväjätasoa"
- osaan pyöristää kieleni suussani "tötteröksi" jossa on keskellä reikä
- osaan istua oopperassa ja balettiesityksessä pieremättä (samaa koskee kirkossa istumista - saatan tosin tilanteen vaatiessa päästää äänetöntä tuhnua)

... repikää siitä.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator
- osaan istua oopperassa ja balettiesityksessä pieremättä (samaa koskee kirkossa istumista
Sää oot nainen, myönnä pois

Mie teen maailman parasta porkkanakakkua ja handlaan sosiaalipedagogiikan paremmin kuin kukaan muu tällä palstalla. Saan myös ihmiset äärimmäisen vaivautuneiksi hyvin lyhyessä ajassa pelkällä tuijottamisella. Osaan myös Nalle Puh -näytelmän kaikki vuorosanat ulkoa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Pikku Myy
Sää oot nainen, myönnä pois

Mie teen maailman parasta porkkanakakkua

Olen nainen? Jaa, no sitten olen vaimoni kanssa lesboillessa tehnyt kaksi lasta.

No juu - saiskos tuon sinun porkkanakakun reseptin? On nääs tässä vuosien varrella itsekin tullut väännetyksi muutakin kuin tahkoa, siis meinaan että ruoan tekeminen kiinnostaa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Nännimäinen
Olen omasta mielestäni aivan helvetin hyvä sängyssä.

Nukut siis hyvin? Olen kyllä kade. Minä joudun ennen unijukan tuloa usein pyöriskelemään vaimon päällä/alla ja muutenkin saan lakanat sekaisin. Ei tasan käy onnenlahjat.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla on loistava numeromuisti, muistan syntymäpäivät, puhelinnumerot ja muut erilaiset numeroyhdistelmät todella helposti.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Olen suorastaan lyömätön pukkitaistelussa, tiedätte kai siinä missä ala-asteikäiset mittelevät voimiaan. Olin ylivoimaisesti koulun paras kyseisessä lajissa aikoinaan ja isotkin romanikorstot lensivät pukilta minun toimesta alas :) minulla on myös erinomainen numeromuisti. Muistin ala-asteella kaikkien luokkakavereiden puhelinnumerot ulkoa. Nykyään tosin en enää muista kännyköiden tultua kuvaan. Ja pöytärumpalina olen aika haka myös.
 
Viestin lähetti Predator
Nukut siis hyvin? Olen kyllä kade. Minä joudun ennen unijukan tuloa usein pyöriskelemään vaimon päällä/alla ja muutenkin saan lakanat sekaisin. Ei tasan käy onnenlahjat.

Viime yönä kyllä heräsin, kun ukkonen hieman jyrähteli. Normaalisti ei ole ongelmia.

Sinun uniongelmaasi en vedenpitävää vinkkiä osaa antaa, mutta aloita hankkimalla riittävän leveä parisänky - sellainen jossa toisella puolella röhnöttävä vaimo muuttuu pikkuruiseksi pisteeksi horisontissa. Luulisi rasittava ja unensaantia haittaava pyöriminen loppuvan siihen.

Vielä parempi vaihtoehto on hankkia molemmille ihan ikiomat vuoteet. Puolisolle perus- ja itselle luxusmalli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös