Elämän pieniä asioita, missä olet hyvä

• 10 325
  • 96

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viestin lähetti Johto
Minulla on loistava numeromuisti, muistan syntymäpäivät, puhelinnumerot ja muut erilaiset numeroyhdistelmät todella helposti.

Meitä on näköjään enemmänkin.Mulla on ihan sama homma.
Muisti pelaa,ainakin vielä.

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator
Olen nainen? Jaa, no sitten olen vaimoni kanssa lesboillessa tehnyt kaksi lasta.

No juu - saiskos tuon sinun porkkanakakun reseptin?
Emmää usko, että kukaan mies voisi katsella balettia piereskelemättä:)

Laitan sen kakun ohjeen sille kuuluvaan ketjuun jossain välissä.

Ja ketjuun liittyen: - Tiedän ihan pirun paljon musikaaleista ja euroviisuista

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti #77
Meitä on näköjään enemmänkin.Mulla on ihan sama homma.
Muisti pelaa,ainakin vielä.

Se mikä tässä on vielä ainakin omalta kantiltani hauskaa niin omaan sitten taas vastaavasti todella huonon nimimuistin. Siinä missä numerot tulevat mieleen todella helposti niin tuttujenkin tyyppien nimet saattavat unohtua useaan otteeseen. Viime viikkoina olen saanut lukuisia uusia työtovereita, joita olen tavannut miltei päivittäin, mutta en siitäkään huolimatta saa mieleeni heidän kaikkien nimiä. Muistan sensijaan esim. heidän autojensa rekisterinumeroita vaikka olen nähnyt ne vain 1-2 kertaa.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viestin lähetti Johto
Se mikä tässä on vielä ainakin omalta kantiltani hauskaa niin omaan sitten taas vastaavasti todella huonon nimimuistin. Siinä missä numerot tulevat mieleen todella helposti niin tuttujenkin tyyppien nimet saattavat unohtua useaan otteeseen. Viime viikkoina olen saanut lukuisia uusia työtovereita, joita olen tavannut miltei päivittäin, mutta en siitäkään huolimatta saa mieleeni heidän kaikkien nimiä. Muistan sensijaan esim. heidän autojensa rekisterinumeroita vaikka olen nähnyt ne vain 1-2 kertaa.

Sä oot mies sekasin.*hymiö*.Mulla nimimuistikin pelaa hyvin ,ainakin uusien kasvojen osalta.Sitten taas ,kun vanhojen tuttujen nimiä pitäisi muistaa ,niin sitten täytyy oikeen pinnistää ,että sanoisi oikean nimen.
Rekisterinumeroita minä en taas muista ennen kuin olen nähnyt 5-10 kertaa..

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen hyvä:

- kusettaja
- Naurattamaan naisia
Hyviä ominaisuuksia, varsinkin baarissa

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
- Olen helvetin hyvä olemaan stressaamatta tai murehtimatta asioista.
- Osaan hyvin kuluttaa aikaa tekemättä yhtään mitään.
- Olen erittäin kätevä kaikessa, mihin tarvitaan työkaluja.
- Osaan avata kaljapulllon miltei millä tahansa. Olkoon 10c kolikko yksi esimerkki.
- Osaan "zepata" kaljapullon korkin parinkymmen metrin päähän.
- Osaan vislata sairaan lujaa ilman sormia.
- Osaan unohtaa työni sillä samalla hetkellä, kun häivyn kotiin.
- Osaa Kupruilevan Elefantin ja Mr Tampaxin sanat ulkoa.
- Olen aina ajoissa sovituissa tapaamisissa.

- Olen myös äärimmisen taitava loiventamaan.

K

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pikku Myy
Osaan myös Nalle Puh -näytelmän kaikki vuorosanat ulkoa.
Ja Cats -musikaalin myöskin, tuli just mieleen. Osaan myös soittaa pianolla suurimman osan ko. musikaalin piiseistä.

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tiedän jääkiekosta keskimääräistä enemmän, kiitos ilmiömäisen muistini ja isäni jääkiekkoinnostuksen perintönä. Osaan myös kieliopin keskimääräistä paremmin...vai miten se menikään?

Jos kuitenkin listaisin seuraavia:

- ääneen ja kuvaan kytkeytyvä muisti hyvä (nimimuisti syvältä)
- polkupyörien sielunelämä, anatomia ja murrosikä hoituvat raswalla, jakarilla ja nippareilla...sekä muilla kiluilla ja kaluilla.
- osaan leipoa perkuleen hyvää pullaa, vaikka itse kehunkin
- palapelien teko luonnistuu
- samoin mitääntekemätön oleilu

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
- Osaan tehdä todella hyvää pizzaa, eipä ole kukaan haukkunut sitä.
- Myös minulla on todella hyvä numeromuisti
- Alistan usein monia kanssapelaajia Trivial Pursuitissa
- Olen nippelitiedon kuningas
- Olen maailman paras B1

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Jepujee, olo on kuin työhaastattelussa...paitsi siellä ei kysytä missä olet hyvä, vaan missä olet paras...

Listataan muutama: olen (erittäin) hyvä (,ellen täydellinen)
-Pizzan teossa
-Tietokoneen sielunelämän tulkkina
-Soittamaan biisejä korvakuulolta (kitara / piano)
-Kirjoittamaan kymmensormitsydeemillä
-Kuuntelemaan
-Lausumaan omia mielipiteitä tarkemmin perustelematta
-Luomaan uusia asioita
-Kuluttamaan aikaa kaikenlaiseen joutavaan

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Hielo
Kaikissa tähän asti mainituissa asioissa olen vähintään surkea. Joskus aikoinani minulla oli kuitenkin erittäin vahva taito yhdistää nimiä ja henkilöitä. Nykyään naapurinkin nimen muistaminen vaatii välillä ponnisteluja. Myös kaiken maailman tilastot taltioituivat päähän kovalla tarkkuudella. Mennyttä sekin.

Tämä on suoraan kuin minun näppäimistöltäni. Yllättävän hyvin on kaikonnut hyvä muisti, joka päti niin numeroihin, nimiin kuin muihinkin asioihin. Esimerkiksi oppikirjoista jää päähän yhdellä lukemalla nykyisin tajuttoman vähän.

Mutta:
-Olen saanut kehuja karaoke-esityksestäni, vaikken sitä itsekään uskoisi. Erittäin hyvät kaverini, joilta voisi odottaa hyväntahtoista tai pahansuopaakin vittuilua tuollaisen jälkeen, antoivat rehdisti tunnustusta. Ei mitään hillitöntä suitsutusta, mutta positiivista palautetta kuitenkin. Ihmettelen yhä.
-Osaan joskus arvioida ihmisten iän ulkonäön perusteella harvinaisen hyvin - nimittäin päin persettä. Etenkin muutaman juoman jälkeen tulee mitä mielikuvituksellisimpia veikkauksia. Esimerkkitapauksena 34-vuotias tuttuni osasi onneksi ottaa puolitosissaan heitetyn veikkaukseni (41) huumorilla.

Pah, kaivamalla kaivettuja juttuja. En mä taida olla missään (enää) hyvä.

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
- Olen ilmiömäisen taitava sluibaamaan melkein missä tahansa asiassa joutumatta hankaluuksiin
- Suoriudun em. tilanteista yleensä vielä hyvällä menestyksellä
- Mainitut seikat johtuvat osin siitä, että olen tarvittaessa kohtalainen paskanjauhaja/manipulaattori ja minulla käy välillä johdatusta muistuttava moukan tuuri
- Omaan käsittämättömät unenlahjat
- Olen hyvä tuhlaamaan muiden rahoja
- Tarvitseeko sanoa... olen hyvä tuhlaamaan myös omat rahani
- Kännissä siedettävä
- Osaan erottaa hukkakauran kaurasta

Siinähän niitä... heei, tuossahan onkin jo senssi-ilmoituksen ainekset!

Viimeksi muokattu:

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Muutama lisää:

- Minulla on todella hyvä koordinaatiokyky. Selvinpäin ja "maistissa".

- Osaan Muurahaiskarhu-tanssin, mitä esittelenkin aika ajoin nousuhumalassa. Sen jälkeen minulla on aina paljon kavereita.

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Viestin lähetti Milhouse Nixon

Lisäksi opettelin pari sataa ensimmäistä piin likiarvon desimaalia kymmenen vuotta sitten ja yhä osaan sata ulkomuistista.

Mä osaan useamman tuhat, kunhan ei tarvitse järjestyksessä luetella.

Anton

Jäsen
- Olen survonut korvienvälini täyteen hölmöjä, tarpeettomia yksityiskohtia ja voitan triviaaleja melkoisen hyvällä prosentilla.
- Pystyn juomaan tuopillisen olutta neljässä sekunnissa.
- Pystyn juomaan litran olutta 15 sekunnissa ja heti perään poistamaan sen sisältäni parissa sekunnissa.
- Osaan soittaa pianolla suurimman osan Mörkö –oopperasta.
- Pystyn keksimään paljon uusia kirosanoja aamuruuhkassa autoillessani.
- Pystyn kiroilemaan aamuruuhkassa riittävän voimallisesti, niin että se kuuluu myös naapuriautoihin.

Täällä näköjään osataan heitellä pullonkorkkeja? Voin heittää pelikortin kauemmas kuin te hikiset pullonkorkkinne, myös ulkona! *rajua henkselien läpsyttelyä*

- Piereskelen täysin estoitta esim. teattereissa tai missä vain julkisessa tilassa. Periaatteella: ei se ole minun ongelma, vaan teidän. Kiitos, jalo Laktoosin Jumaltar!

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
handlaan sosiaalipedagogiikan paremmin kuin kukaan muu tällä palstalla.

Minä handlaan sen ainakin käytännössä ehkä vieläkin paremmin, tai ainakin aika saatanan hyvin. Teoriassa saatat olla edellä. Tämänkään asian suvereeni hallinta ei valitettavasti näy tilinauhassa.

Olen hyvä monissa muissakin asioissa, mutta eipä niistä tässä yhteydessä sen enempää.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Taitavat mulla liittyä tuonne musiikkiin. Olen aikoinaan opetellut soittamaan kitaraa suosikkilevyjeni "päälle" ja tämä kantaa hedelmää erittäin hyvänä sävelkorvana, ts. opin nopeasti biisit ja pystyn jammailemaan ja improvisoimaan. Myös uusien instrumenttien soiton opettelu on jostain syystä kovin helppoa.

Minulla on myös erinomainen negatiivisten asioiden muisti. Muistan suunnilleen kaikki mokat, mitä olen tehnyt elämäni aikana ja nämä ovat hyödyksi, kun iskee oikein kunnon masis.

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen haka "punnerruspainissa". Eli siinä lajissa, missä punnerrusasennossa pitää toinen saada kaatumaan.

Pystyn kirjoittamaan runon parissa minuutissa, ja tavallinen (ei runoihin perehtynyt humanisti) henkilö pitää sitä oikeasti hyvänä.

Tunnen Carl Barksin tuotannon ja Lassin ja Leevin läpikotaisin.

Dave T

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
-Olen hyvä tekemään "JanneTähkämäisen" veivauksen maalin takaa kiekolla, jos jää on hyvä.

-Olen hyvä ärsyttämään ihmisiä.

-valmistamani kermapohjainen kanapasta maistuu makoisalta.

Enempää en keksi vaikka kuinka miettisin-olen vaatimaton.

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä onko tää nyt hirveen ilmiömäistä, mutta sovitaan nyt sitten niin!

Olen ilmiömäinen muistamaan asioita Jalkapallon MM tai EM kisojen Statistiikasta!

Esim. missä pelattiin minä vuonna, kuka voitti, paras maalintekijä, kuka mokasi miten, kuka voitti kenet?

Pääsee taas lisäämään tilastoja alkaen 12.6.#¤#%¤%¤#

Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ja ketjuun liittyen: - Tiedän ihan pirun paljon musikaaleista ja euroviisuista

Eli olet homo ;)?

Itse en ole oikeastaan missään asiassa oikein hyvä, mutta kaikissa asioissa aina keskivertoa parempi.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaan tehdä "kainalopierun". Itse asiassa ihan helposti, mutten kehtaa enää tässä iässä kovin usein julkisilla paikoilla tehdä. Itseasiassa osasin ainakin junnuna. Tai naapuri osasi. Tai siis väitti osaavansa.

Märkäkorville kerrottakoon, että sehän tehdään laittamalla toinen kämmen kuopalle kainaloon ja sitten vimmatusta toisella kädellä "pumpataan" ilmakuplaa äkkiseltään veks. Vähän samalla tavalla elehtien, kuin Jokerien kannattajakatsomo tekee ughitellessaan. Mainio temppu, jonka osaamisella on turha tulla elvistelemään, varmaan ette osaa.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Psykologisissa testeissä sain huippupisteet matemaattis-loogisista tehtävistä ja johtajaominaisuuksia mittaavista (kirjallisista ja käytännön) osioista. Toisaalta psykologin palautteen mukaan vielä olisi työskenneltävä ajoittaisen jääräpäisyyden vähentämiseksi. Miksi ihmeessä? Eikö jääräpäisyys olekaan luotettavuutta ja johdonmukaisuutta, ja sikäli positiivinen maskuliininen ominaisuus?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy