Elämä raiteiltaan – keskustelua junaliikenteestä

  • 88 613
  • 527

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
VR:llä alkanut ilmeisesti säästötalkoot, kun lauantainen keskipäivän R-juna, mitkä yleensä muutenkin varsin täysiä ovat, ajetaan kahden yksikön sijaan yhdellä yksiköllä. Jengi kuin sardiinit rasiassa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
VR:llä alkanut ilmeisesti säästötalkoot, kun lauantainen keskipäivän R-juna, mitkä yleensä muutenkin varsin täysiä ovat, ajetaan kahden yksikön sijaan yhdellä yksiköllä. Jengi kuin sardiinit rasiassa.
Menin tänään puolen päivän jälkeen R-junalla Hämeenlinnasta Tampereelle ja siinä oli kaksi yksikköä, joista ainakin etummainen oli vielä tuossakin vaiheessa varsin täysi. Lähinnä yksittäisiä istumapaikkoja siellä täällä ja auloissa oli seisojakin jonkin verran.

Oli itse asiassa varmaan ensimmäinen kerta, kun käytin lähijunaa "varsinaisen verkon" ulkopuolella. Olen kuvitellut, että niitä käyttäisi lähinnä kaukojunattomille väliasemille matkustavat, mutta ainakin siinä välikössä missä itse olin, pysyi porukka aika samana koko matkan ja valtaosa oli jo ennen Hämeenlinnaa kyydissä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sellainen vinkki, että lähijunilla voi lastenvaunujen (ja lapsen) kanssa matkustaa ilmaiseksi, eli esimerkiksi Tampere, Lahti ja Helsinki -kolmiota voi kulkea näin ilman kustannuksia noilla hitaammilla junilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös