Eero Teräväinen – pakiston pelastus?

  • 61 942
  • 376

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@BOL ja @McBean kiitos tarkennuksesta. Oli vain jotain muistikuvia heidän jostain yhteisestä historiasta. Mutta kyllähän noi toisensa hyvin tuntevat. Eli Ville tietää kyllä mitä on "saamaassa" jos Tanskan pitää tiimissään.

Edellyttäen, että Ville on tosiaan päässyt ehdoista yhteisymmärrykseen HIFKn kanssa.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tanska oli jo edarien apuvalmentajana Villen ollessa valmennuspäällikkönä 2014-16.

Sen sijaan Peltonen ja Tanska olivat muinoin jengikavereita IFK:n A-junnuissa, mikäli sillä on jotain merkitystä.

Sillä tulee olemaan valtaisa merkitys tulevien vuosien salaliittoteorioiden suhteen eli tämä viesti ja tieto huolella muistiin niin nega- kuin posisiivellekin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ilmeisesti et itse jaksanut lukea ihan koko viestiäni ajatuksella, sillä itse kirjoitin näin (suora lainaus lainaamastasi tekstistäni): ”Teräväisellä on aivan kiistatta loistava peliäly ja liikekin on hänen vahvuutensa.” Mielestäni Eeron pelin suurimmat puutteet ovat kaksinkamppailuvoimassa ja siinä, ettei Eero jostain syystä pystynyt hyödyntämään liikettään ja hyvää pelikäsitystään käytännössä.

Minä en henkilökohtaisesti osaa sanoa, mikä Tanskan sanoista on faktisesti ”asiaa, mikä sanahelinää", mutta sinä ilmeisesti osaat, joten voinet sen kertoa. Sanahelinää-sanana viittaa vahvasti valehteluun tai totuuden muunteluun, joten lienee aiheellista, että täsmennät, mitä tarkoitat.

Minä en ole missään erityisesti kehunut Varakasta, Ahosta tai Karjalaista. Motiniin minulla on ristiriitainen suhde, välillä ymmärrän, miksi hän meillä pelaa, välillä en. Omissa kirjoissani Teräväinen kisasi pelipaikasta ennen Auvitun tuloa Kousan, Lyytisen ja Winbergin kanssa. Lienee selvää, että Kousa ja Lyytinen menevät jo ihan profiilin ja kokemuksen vuoksi Teräväisen ohi, Lyytinen jo myös peliesitysten. Kousa ei ole oma kuppini kahvia, mutta kykenen silti ymmärtämään, miksi hän on Eeron edellä pakkihierarkiassa. Käytännössä HIFK olisi siis voinut antaa Pelicansille lainalle Teräväisen, Winbergin, Karjalaisen, Varakkaan tai Ahosen. Motin ei puutteistaan huolimatta tähän joukkoon kuulu. Kai siellä nyt Pelicansinkin sana jotain painaa? Lisäksi veikkaan, että Ahonen ja Varakas olisivat perheellisinä sanoneet heti "ei", jos lainaa olisi ehdotettu. Jäljelle jäävät siis Teräväinen, Winberg ja Karjalainen, joista Karjalainen ei kyllä pysty sitä roolia vetämään, mitä Eero ja Tobias, joten käytännössä valinta on tehty varmastikin vain Winbergin ja Teräväisen kesken. Ehkä, en varmaksi pysty tietenkään sanomaan.

Mitä tulee valmennuksen rooleihin, se on tiimityötä. Jokaisella on omat vastuualueensa ja Pikkarainen vastaa kokonaisuudesta. Kokonaisuuteen kuuluu paljon asioita, joten ei se Pikkarainenkaan siellä vain kahvia juo, vaikka apuvalmentajilla aktiivisempi rooli joissain asioissa onkin. Varmasti keskustelevat ihan päivittäin erilaisista asioista ja voisin kuvitella, että jokainen saa kyllä äänensä kuuluviin ja kaikilla on riittävästi töitä. Mutta se on kyllä ihan mennyttä ajattelua, että päävalmentaja yksinvaltiaan lailla vain sanelisi, miten toimitaan ja muut olisivat sitten vain tekisivät, mitä päävalmentaja sanoo. Tietenkin aina on joku hierarkia ja se pitää kaikkien ymmärtää ja hyväksyä, mutta ei kukaan yksin pysty kaikkea hoitamaan.

Minulle olisi sopinut ihan mainiosti se, että Eero Teräväinen olisi jatkanut HIFK:ssa ja pakkien rotaatio olisi nykyistä suurempaa ja Eerollekin olisi annettu peliaikaa. Mä en vain ihan ymmärrä, miten tästäkin saatiin ikään kuin sellainen HIFK vs. Eero Teräväinen- asetelma, missä Eeroa olisi kohdeltu jotenkin huonosti. Eerohan tässä nimenomaan on voittaja. HIFK olisi voinut ihan vain vittuillakseen pitää Eeron täällä ja tarjota hajapelejä silloin tällöin, mutta kun nyt tällainen vaihtoehto oli tarjolla, tarttui siihen. Se, mitä jatkossa tapahtuu ei välttämättä edes riipu yhtään nykyvalmennuksesta. Kenellekään ei voi kiintiöpaikkaa luvata, vaan se pelipaikka pitää ansaita. Miten ja millä tavalla, siitä päättää valmennus. Eeron jatko HIFK:ssa riippuu paitsi Eerosta itsestään, myös Salmelaisesta ja tulevasta päävalmentajasta. Jos Eero ei ehdottomasti halua HIFK:ssa jatkaa, häntä ei varmaankaan kannata täällä väkisin pitää ja sopimuksen purku lienee tällöin uuden seuran ja Salmelaisen näpeissä. Jos tähän joudutaan tai ajaudutaan, itse ihmettelisin tällöin kyllä myös Teräväisen toimintaa. Miettisin tällöin, että eikö Eero itse usko voivansa murtautua vakikokoonpanoon ja jos ei, niin miksei? Miettisin myös, eikö Eerolla ole halua taistella pelipaikasta ja kuvitteleeko hän mahdollisesti olevansa itse parempi kuin todellisuudessa onkaan? Ei nyt kuitenkaan mennä asioiden edelle, vaan odotellaan rauhassa.

@Postinjakaja , Peltosella ei ole mitään tekemistä Joonas Tanskan Kolli-pestillä. Tanska tuli edarin valmennustiimiin C-junnujen pääkoutsin paikalta, kun Peltonen vielä itse pelasi, eli kaudella 2012-13.
Luin kyllä ja näin mitkä mielestäsi ovat Eeron vahvuudet ja olen samaa mieltä.
Niistä heikkouksista en nähnyt mielipidettäsi. Kiitos, että täsmensit.
Samaa mieltä, että Eero olisi hyvin voinut saada olla täällä.
En kuitenkaan usko, että Pelicans on saanut "valita".
Mitä tulee valmentajiin olen samaa mieltä ettei päävalmentaja oli mikään yksinvaltias, mutta hänellä on varmasti viimeinen sana. Muuten tuskin olisi pöävalmentaja. Olemme siis samaa mieltä tästä.
Muuten tekstisi ovat usein hyviä, mutta niin pitkiä ettei niitä jaksa kommentoida.
Siksi jätän tämän tähän ja keskityn otteluun.
Jatketaan kenties toisessa aiheessa.
Hyvää viikonvaihdetta!
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Kohta jonkun hyökkääjistä on tehtävä “hanneshyvöset”. Kukahan sopis parhaiten, luottomies Keränen? Ainakin pitäis osata luistella takaperin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muuten tekstisi ovat usein hyviä, mutta niin pitkiä ettei niitä jaksa kommentoida.
Siksi jätän tämän tähän ja keskityn otteluun.
Jatketaan kenties toisessa aiheessa.
Hyvää viikonvaihdetta!

Pahoittelen tekstieni pituutta, mutta pidetään tämä sinulle nyt osoitettu viesti lyhyenä. Kuulisin mielelläni vastauksesi kysymykseeni, mihin jätit viestissäsi vastaamatta, ennen kuin siirrytään muihin aiheisiin:
- Mitkä asiat Tanskan haastattelussa olivat sanahelinää?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eeron nykytilanteesta ja mahdollisesta paluusta:
Paljon riippuu varmasti siitä, haluaako Eero itse palata Stadiin. Putki kulkee Lahdessa nyt hyvin ja hän ottaa isoja steppejä urallaan. Lyytinen on pois askista 1-2 viikkoa, jos toipuminen on aikataulussa. En mitenkään jaksa uskoa, etteikö HIFK:lla olisi Plan B:tä pakkien loukkaantumisten varalta. Vaikka Auvitu onkin tärkeä palanen kevättä ajatellen, hän on kuitenkin ollut jengin otteluvahvuudessa hyvin lyhyen ajan. Lyytinen oli jo poissa, kun Teräväisen lainasta on tiedotettu ja kyllä siellä HIFK:n loukkaantumishistoria tuntien on ollut pakko funtsia, mitä tapahtuu ja kuka paikkaa, jos Kousa tai Auvitu loukkaantuu. Tästäkin huolimatta, Teräväinen on päädytty antamaan lainalle. Jos nyt Eero käsketään takaisin Stadiin, miten käy Eeron pelihuumorille? Ymmärtäisikö tilanteen vai vituttaisiko ns. liikaa?

Itse en siis pidätä hengitystäni sen suhteen, että Eero kutsuttaisiin heti takaisin, vaan uskon, että nyt vähän odotellaan ja katsellaan ainakin tovi, miten käy Lyytisen paluun ja Laakso paikkaa siihen asti tarvittaessa. Jos HIFK:lla peli kulkee ilman Eeroa, se on myös Eeron etu, että saa Lahdessa paljon vastuuta ja peliaikaa. Tilanne toki muuttuu olennaisesti, jos HIFK:sta tippuu lisää pakkeja, erityisesti kiekollisempien pakkien osalta. Toisaalta, esim. Juha Jääskä pelasi kauden parhaan pelinsä pakkina, että ehkäpä sitä voisi tarvittaessa kokeilla muutaman pelin, jotta saataisiin Jäkystäkin jotain irti. (Tämä oli puoliksi vitsi, puoliksi olin tosissani).

En tiedä, miten karanteenien kanssa toimitaan liigajengien välillä, mutta eikös sielläkin ole se 5 päivää tiedossa joka tapauksessa? HIFK:lla on seuraava peli huomisen jälkeen vasta ensi perjantaina eikä huomiseksi Eero taitaisi mukaan edes ehtiä. Jos Lyytinen palaa askiin ensi viikon lopulla tai seuraavan viikon alussa, Teräväistä saattaisi odottaa sama tilanne kuin täältä lähtiessäänkin, eli peliaika on kortilla 6. tai 7. pakkina. Ei siis järkeä myöskään Eeron näkökulmasta ja uskon, että HIFK ajattelee oikeasti myös sitä, mikä on parasta Eerolle. Selvää lienee se, että kokeneita pakkeja ei kovin helposti kokoonpanosta pois heivata, vaikka aihetta olisikin. Ahosella esimerkiksi on ensi kauden kattava sopimus, joten on ihan varmaa, että HIFK ei Ronya tule penkillä istuttamaan, ilman, että taso laskee nykyisestä olennaisesti.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Eeron nykytilanteesta ja mahdollisesta paluusta:
Paljon riippuu varmasti siitä, haluaako Eero itse palata Stadiin. Putki kulkee Lahdessa nyt hyvin ja hän ottaa isoja steppejä urallaan. Lyytinen on pois askista 1-2 viikkoa, jos toipuminen on aikataulussa. En mitenkään jaksa uskoa, etteikö HIFK:lla olisi Plan B:tä pakkien loukkaantumisten varalta. Vaikka Auvitu onkin tärkeä palanen kevättä ajatellen, hän on kuitenkin ollut jengin otteluvahvuudessa hyvin lyhyen ajan. Lyytinen oli jo poissa, kun Teräväisen lainasta on tiedotettu ja kyllä siellä HIFK:n loukkaantumishistoria tuntien on ollut pakko funtsia, mitä tapahtuu ja kuka paikkaa, jos Kousa tai Auvitu loukkaantuu. Tästäkin huolimatta, Teräväinen on päädytty antamaan lainalle. Jos nyt Eero käsketään takaisin Stadiin, miten käy Eeron pelihuumorille? Ymmärtäisikö tilanteen vai vituttaisiko ns. liikaa?

Itse en siis pidätä hengitystäni sen suhteen, että Eero kutsuttaisiin heti takaisin, vaan uskon, että nyt vähän odotellaan ja katsellaan ainakin tovi, miten käy Lyytisen paluun ja Laakso paikkaa siihen asti tarvittaessa. Jos HIFK:lla peli kulkee ilman Eeroa, se on myös Eeron etu, että saa Lahdessa paljon vastuuta ja peliaikaa. Tilanne toki muuttuu olennaisesti, jos HIFK:sta tippuu lisää pakkeja, erityisesti kiekollisempien pakkien osalta. Toisaalta, esim. Juha Jääskä pelasi kauden parhaan pelinsä pakkina, että ehkäpä sitä voisi tarvittaessa kokeilla muutaman pelin, jotta saataisiin Jäkystäkin jotain irti. (Tämä oli puoliksi vitsi, puoliksi olin tosissani).

En tiedä, miten karanteenien kanssa toimitaan liigajengien välillä, mutta eikös sielläkin ole se 5 päivää tiedossa joka tapauksessa? HIFK:lla on seuraava peli huomisen jälkeen vasta ensi perjantaina eikä huomiseksi Eero taitaisi mukaan edes ehtiä. Jos Lyytinen palaa askiin ensi viikon lopulla tai seuraavan viikon alussa, Teräväistä saattaisi odottaa sama tilanne kuin täältä lähtiessäänkin, eli peliaika on kortilla 6. tai 7. pakkina. Ei siis järkeä myöskään Eeron näkökulmasta ja uskon, että HIFK ajattelee oikeasti myös sitä, mikä on parasta Eerolle. Selvää lienee se, että kokeneita pakkeja ei kovin helposti kokoonpanosta pois heivata, vaikka aihetta olisikin. Ahosella esimerkiksi on ensi kauden kattava sopimus, joten on ihan varmaa, että HIFK ei Ronya tule penkillä istuttamaan, ilman, että taso laskee nykyisestä olennaisesti.
Samaa mieltä, paitsi siitä, että Eeron mielipide tuskin painaa asiassa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Pahoittelen tekstieni pituutta, mutta pidetään tämä sinulle nyt osoitettu viesti lyhyenä. Kuulisin mielelläni vastauksesi kysymykseeni, mihin jätit viestissäsi vastaamatta, ennen kuin siirrytään muihin aiheisiin:
- Mitkä asiat Tanskan haastattelussa olivat sanahelinää?
Sanoin jo etten jatka tätä aihetta, mutta koska niin kiltisti pyysit vastaan kuitenkin. Sen kirjoittaminen vaatisi aika paljon tekstiä, sillä minusta tekstissä on niin paljon itsestään selvyyksiä eikä mitään uutta. Siksi en lähde sitä erittelemään. Mutta sanotaanko vaikka näin: Kun Tanska (Pikkaraisen kanssa tai ilman) keksii jotain uutta mullistavaa tai edes saa nykyisen pakiston pelaamaan sellaisella tasolla, että jengi täällä on tyytyväisiä (sinun lisäksesi) voin avautua ja todeta mikä on parantunut.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Kun Tanska (Pikkaraisen kanssa tai ilman) keksii jotain uutta mullistavaa tai edes saa nykyisen pakiston pelaamaan sellaisella tasolla, että jengi täällä on tyytyväisiä (sinun lisäksesi) voin avautua ja todeta mikä on parantunut.
IFK päästänyt muuten sarjan 3. vähiten maaleja tähän mennessä. Viime kaudella päästettiin 6. vähiten maaleja. Aika merkittävä parannus siis tälle kaudelle. Ehkä voisi jonkun mielestä olla jopa aihetta antaa Jone Tanskalle pientä rispektiä tästä? Tiedostan toki, että paljon kivempaa on haukkua Tanska paskaksi goutsiksi, koska sehän on ollut täällä jo niin kauan ja kaikkee nii täytyyhän sen olla paska.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanoin jo etten jatka tätä aihetta, mutta koska niin kiltisti pyysit vastaan kuitenkin. Sen kirjoittaminen vaatisi aika paljon tekstiä, sillä minusta tekstissä on niin paljon itsestään selvyyksiä eikä mitään uutta. Siksi en lähde sitä erittelemään. Mutta sanotaanko vaikka näin: Kun Tanska (Pikkaraisen kanssa tai ilman) keksii jotain uutta mullistavaa tai edes saa nykyisen pakiston pelaamaan sellaisella tasolla, että jengi täällä on tyytyväisiä (sinun lisäksesi) voin avautua ja todeta mikä on parantunut.

Sinulla on kyllä todella mielenkiintoinen lähestymistapa keskustelulle: väitit jotain, mihin pyysin perusteluja, minkä jälkeen sinä ilmoitit, että tekstini ovat liian pitkiä, jotta jaksaisit vastata niihin ja jätit vastaamatta kysymyksiini, vaikka viestiäni kommentoitkin muilta osin. Tämän jälkeen minä kysyin uudestaan vastausta, koska kyllähän nyt väitteet pitää pystyä perustelemaan eikä vain yksipuolisesti ilmoittaa, että et nyt halua keskustella asiasta enää. Tämän jälkeen ilmoitat tietyt ehdot, joiden pitää täyttyä ennen kuin perustelet näkemyksiäsi. Viestin loppuun sitten söpösti pientä kevyttä vittuilua tarkoituksenasi ilmeisesti osoittaa mulle, että olen vähän hölmö ja sinä et ole. Mukaan revit jostain vielä väitteen, että olisin jotenkin erityisen tyytyväinen pakistoon tai puolustuspelaamiseen. Ja tämä kaikki vain siksi, etten mä usko mihinkään Eero Teräväisen tai muiden junnujen urien tarkoituksenmukaiseen sabotointiin valmennuksen osalta?

Kaikenlaista. En todellakaan aio lähteä mihinkään keskinäiseen nokitteluun, mutta olihan tämä nyt niin erikoinen episodi, että tähän oli pakko vielä vastata. Meidän ei todellakaan tarvitse jatkaa tätä keskustelua enää. Nyt se on yhteisesti päätetty. Mukavaa viikonloppua.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt olisi Teräväiselle tilausta meilläkin taas kun ovat Lyytinen ja Auvitu tippuneet pois. Mihin asti tuo laina olikaan alunperin sovittu?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ehdottomasti takaisin kun poissa ovat nyt Lyytinen, Auvitu ja Karjalainenkin varmaan pelin tai pari ja jos Liiga paskoo housuun niin enemmänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös