Mitä tuossa lausunnossa oli väärin? Ihan oikeassahan tuo on. Nyt ei tarvitse pelata jämäminuutteja.
Joo, ei siinä mitään asiavirhettä ollut, mutta mun silmään aika katkeraa tekstiä. Teräväisellä ei nyt kuitenkaan siihen omimpaan rooliin riitä eli kiekollisen pakin rooliin. Ainakaan IFK:ssa. Vielä. Kyllä kaverissa potentiaalia on, mutta ehkä tää Lahden keikka on nyt just sitä, mitä tarvitsee.
Mä ymmärrän IFK:n ratkaisua tässä ja en kyllä Teräväistä ja esim Ahosta lähtisi vertaamaan keskenään. Se on vähän sama kuin vertaisi sentteriä ja laituria keskenään. Kummallakin kun on ihan erilainen rooli. Kiekollisia pakkeja kun ei voi kokoonpanossa määräänsä enempää olla kuitenkaan. Toki siitä voidaan keskustella, että pitäisikö Ahosen tilalla olla varmempi ja parempi puolustava pakki? No, pitäisi mutta Auvitu auttaa varmaan tässäkin suhteessa, sillä on kuitenkin todella vahva allround-pakki.
Mä näen tuon asian kuitenkin niin, että IFK:lla on nyt kevättä ajatellen parhaat ja kokeneemmat kiekolliset pakit (Kousa, Auvitu, Lyytinen) kehissä. Kousa on saanut ihan aiheestakin kritiikkiä ja itseäni eniten ottaa päähän se, että Keke ottaa ihan liikaa jäähyjä. Uskon kuitenkin, että kevään kovissa peleissä on turvallisempaa olla noita kokeneita ukkoja rosterissa kuin nuoria.
Mutta uskon ja ennen kaikkea toivon, että Eero Teräväinen onnistuu Lahdessa ja palaa ensi kaudeksi IFK:hon entistä valmiimpana ja parempana. Tuntuu vaan nykyään olevan vähän niin, että ihan keltanokat odottaa saavansa vakituisen roolin heti ja nyt. Vrt. esin 17(!) Brad Lambert, jonka taidot ja lahjakkuus ovat kiistattomia, mutta ei hänelle silti voitu luvata mitään varmaa roolia. Ei kenellekään pitäisi luvata.
Teräväiseen vielä sen verran, että kieltämättä muakin ihmetyttää, että hänet "unohdettiin" katsomoon sitten kokonaan. Olisi voitu välillä pitää herättelynä katsomossa ja sitten nostaa taas kokoonpanoon, mutta nyt meni näin.
PS. Lisätään vielä sen verran, että Teräväinen on pelannut nyt vasta kuitenkin kaksi peliä Lahdessa ja on pelannut ne kiistatta hyvin, mutta täytyy muistaa, että nuorella kaverilla se taso kuitenkin vielä heittelee ja juuri sen takia Teräväinen on nyt Lahdessa, eikä Helsingissä. Jos IFK todella haluaa menestyä keväällä, niin silloin ei enää riitä, että tulee välillä loistavia iltoja. Eero Teräväinen istui katsomossa ihan hyvästä syystä. Se täytyy sanoa ääneen.