Mutta mitä sanoo Acid? Eikö Kilpeläisen pitänyt olla este playoff-menestykselle? ;)
Voihan perkele! Multa on mennyt täysin ohi Jokereiden mestaruus. Luulin, että nyt on Tammikuu ja mestaruus ratkaistaan vasta keväällä. No, onneksi olkoon vaan Eerollekin kun on nähtävästi johdattanut Jokerit mestaruuteen.
Hieman outoa, että ensin kitistään mielipiteistäni ja sitten kun olen pysynyt poissa ketjusta niin aletaan kohdistamaan viestejä mulle. Kannattaa päättää mitä haluaa. Kaikille ei vain riitä "ihan hyvä". Yritetään vielä kerran selventää ja sitten jätän tämän ketjun rauhaan, ettei näille "mulle riittää ihan hyvä" tyypeille tule paha mieli.
Ei Kilpeläinen ole este mestaruudelle, jos Joukkue edessä on selvästi parempi kuin muut. Näin ei kuitenkaan ole. Kannattaa nyt ihan oikeasti hengittää ja ymmärtää, että minä ajattelen tätä kylmästi millä tavoin Jokereilla on paras mahdollisuus voittaa mestaruus. Kaikkea ei voi saada ( ei sitä rahaa niin paljon ole) joten mun papereissa lyödään riittävästi tiskiin, jotta saadaan liigan paras maalivahti. Sitten valmentaja ja sentteri. Sitten katotaan mihin on varaa. Minivaatimus on top-3 maalivahti. Tämä käy jos nämä kolme ovat hyvin lähellä toisiaan. Tällä kaudella on kuitenkin kaksi maalivahtia omalla tasollaan. Nämä veskat ovat tietenkin Hovinen ja Koskinen ( Koskista huutelin Kilpeläisen saikun pidetessä), Sitten tulee muutaman veskan porukka johon Kilpeläinenkin kuuluu. Tämä ei valitettavasti riitä. Näillä resursseilla pitää taistella runkosarjan voitosta ja mestaruudesta. Silloin tarvitaan se paras maalivahti, se kun on kuitenkin halvempaa lystiä, kuin kasata paras hyökkäys ja paras puolustus.
Kilpeläinen pelasi hyvin Kalpaa vastaan. Valitettavasti Koskinen oli loistava. Maalivahteja kun arvioi kannattaa huomioida erilaiset tyylit. Eeron tyyli on näyttävämpi kuin esim. Hovisen tai varsinkin Koskisen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei näillekin tulisi pahoja tilanteita. Kalpa ottelussa Jokereilla oli ainakin yhtä montaa hyvää paikkaa kuin Kalpallakin. Koskinen vain sai monet tilanteet näyttämään helpolta, johtuen siitä, että hän voi kylmästi käyttää kokoaan ja peittää tilanteet. Toisen tyylinen veskari esim. kilpeläinen olisi joutunut tekemään enemmän näitä hienoja torjuntoja.
Olen hyvin epäileväinen kestääkö Eeron nivuset loppukauden. Noi kun ovat todella pahoja vammoja. Toivottavasti kestää. Edelleenkin olisin edes yrittänyt Koskista( kohtahan se selviää menikö ne viimeiset eurot Ruutuun). Tällä jengillä ei Kilpeläisen kanssa mennä edes finaaliin. Luuleeko joku oikeasti ettei pleijareiden aikaan ole jätkiä lasaretissa?
Tämä on minun henkilökohtainen mielipiteeni. Olen aina pitänyt ja tulen pitämään maalivahdin ruutua selvästi tärkeimpänä jääkiekkojoukkueen osana. Tämän paremmin en osaa itseäni ilmaista. Jätän tämän ketjun nyt jälleen rauhaan, koska tarkoitukseni ei ole aiheuttaa mitään ihme vääntöä siitä kuka on puusilmä jne. Joten jatkakaa vaan. Keväällä se selviää monelle mikä ero on hyvällä ja loistavalla. Minulle menestys pleijareissa tarkoittaa mestaruutta ei mitään muuta.