Voi tätä ilon ja onnen päivää, vai miten se Vuorineuvos Tuuran lausahdus Uuno Turhapurossa menikään. Jos valmennusjohto ei luota Kilpeläiseen, niin turha häntä on roikottaa mukana. As simple as that.
Periaatteessa ymmärrän tämän. Mutta kuinka vitun sekaisin meidän valmennusjohto on jos luottavat enemmän Irving-junnu pariin kuin Irving&Kilpeläinen-tandemiin. Vai mitä mieltä olet itse? Irving ei ainakaan minun silmiini ole esittänyt mitään sellaista, mikä saisi luottamaan tähän ukkoon yhtään enempää kuin Kilpeläiseen. En siis väitä, että Eero olisi välttämättä parempi maalivahti, mutta ei tuo Irvingkään mikään varma kortti mestaruuteen asti taida olla. Varsinkin kun sitä kunnon kakkosta ei ole.
Viime keväänä tuli Tomekkia puolusteltua huhutun Kilpeläiselle avautumisen jälkeen, mutta jos tämä Eerosta eroon-kampanja on Tomekin aikaansaannos niin tervemenoa vaan sillekin ukolle. Minä en tähän seuraan kaipaa yhtään Summasmaista henkilöjohtamista, eli että valmentaja haistattaa vitut sellaisille pelaajille joiden naama ei syystä tai toisesta miellytä.
Joku toi esille, että on se Eero voinut itsekin haluta lähteä. Ihan mahdollista tämäkin ja jos näin on niin sitten tämä oli ymmärrettävä ratkaisu. Se ei kuitenkaan poista sitä faktaa, että Irving-junnu parilla ei voida jatkaa vaan joku ukko on vielä haalittava maalinsuulle.
Summa summarum uusi maalivahti on siis vielä pakko tuoda sisään. Vain siinä tapauksessa tässä siirrossa on jotain järkeä. Toivottavasti uusi ukko on jo kiikarissa, ettei tarvitse soitella Puurulalle kun Irving hajoaa ja junnuja laavakylvetetään.