Eemil Vinni HIFK:ssa

  • 26 051
  • 163

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä on harhaista ja todellisuudesta vieraantunutta menoa, ei voi muuta sanoa. Pahoittelen, kirjoituksistasi paistaa täydellinen ymmärtämättömyys.


Miten niin harhaista? Vinni on vasta 19 vuotta tämä vuonna täyttävä juniori, jolla ei ole vielä minkäänlaisia näyttöjä SM-liigasta, eikä se hänen viime kautensa siellä Mestiksen puolellakaan tainnut olla ainakaan niiden torjuntaprosenttien perusteella mikään tuhkimotarina. Eli ihan hyvin hän ehtisi pelaamaan täällä vielä silloin joskus 22-24 vuotiaanakin, jos olisi siihen mennessä niitä näyttöjä antanut.
 

F#21

Jäsen
Miten niin harhaista? Vinni on vasta 19 vuotta tämä vuonna täyttävä juniori, jolla ei ole vielä minkäänlaisia näyttöjä SM-liigasta, eikä se hänen viime kautensa siellä Mestiksen puolellakaan tainnut olla ainakaan niiden torjuntaprosenttien perusteella mikään tuhkimotarina. Eli ihan hyvin hän ehtisi pelaamaan täällä vielä silloin joskus 22-24 vuotiaanakin, jos olisi siihen mennessä niitä näyttöjä antanut.
Vinni pelasi Jokipoikien maalilla hyvän kauden, vaikkei prosentit nyt mitkään älyttömät ole. Joukkue edessä ei ollut niin laadukas.

Ei Oilers jää seuraamaan, jos HIFK ei anna Vinnille mahdollisuuksia. Siinä vaiheessa hänet napataan Amerikkaan taikka yritetään saada Suomessa johonkin toiseen seuraan.

Tuntuu, että aliarvioit nyt Vinnin potentiaalia jatkuvasti, vaikka siitä sinulle on moneen kertaan sanottu.

Eliaksen osalta tuo kuvailemasi tilanne voi olla mahdollinen, mutta hänelläkään ei ole HIFK:lle mitään vahvempia siteitä, joten hänkin saattaisi siirtyä peliajan mukana muualle.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Haaveillaan Joose Antosta hyökkäyksen vapahtajaksi ja maalille toivotaan Karolus Kaarlehtoa. Sitten todetaan, että Vinnille voidaan antaa sauma 3-5 vuoden päästä, siihen asti pysyköön muualla.

Ei millään pahalla, mutta onhan tuon yksittäisen jäsenen kirjoittelut sen luokan harhakuvaa ja huumoria, että niitä on täysin mahdotonta ottaa tosissaan.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten niin harhaista? Vinni on vasta 19 vuotta tämä vuonna täyttävä juniori, jolla ei ole vielä minkäänlaisia näyttöjä SM-liigasta, eikä se hänen viime kautensa siellä Mestiksen puolellakaan tainnut olla ainakaan niiden torjuntaprosenttien perusteella mikään tuhkimotarina. Eli ihan hyvin hän ehtisi pelaamaan täällä vielä silloin joskus 22-24 vuotiaanakin, jos olisi siihen mennessä niitä näyttöjä antanut.
Vinni pelasi erinomaisen kauden mestiksessä. Kannatteli yksin joukkuettaan useassa matsissa. Jos tieto pohjautuu pelkästään tilastoihin tai luettuun eikä omakohtaiseen kokemukseen se voi monesti olla vääristynyt.
Vinni on juuri nyt siinä kohtaa jolloin pitää nostaa ennenkuin joku toinen sen tekee.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Eli ihan hyvin hän ehtisi pelaamaan täällä vielä silloin joskus 22-24 vuotiaanakin, jos olisi siihen mennessä niitä näyttöjä antanut.
Jos nyt ura etenee hiemankaan odotusten mukaan, Vinni pelaa tuossa iässä jo muualla. Kyllä se olisi ihan tyhmyyttä päästää tällainen lupaus käsistä hyötymättä itse hänestä yhtään mitenkään. Ei näitä kavereita joka oksalla kasva ja varsinkaan meillä näitä ei ole jonoksi asti. Ja jos edes tämän tason kavereille ei anneta aitoa mahdollisuutta, heikentää se ennestään lupaavien pelaajien halua pelata meillä.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sillä veskarin iällä ei ole yhden mitään merkitystä, jos kiekko tarttuu. Kärpissä on ollut useampi nuori kassari, ketkä ovat onnistuneet erinomaisesti. Annunen, Meriläinen, Blomqvist ja Kokko tekivät kaikki läpimurtonsa 19-20v iässä.

Jos IFK toteaa Vinnille, että sinun vuorosi on kolmen vuoden päästä, niin hän nostaa välittömästi kytkintä. Kuten pitäisikin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Sillä veskarin iällä ei ole yhden mitään merkitystä, jos kiekko tarttuu. Kärpissä on ollut useampi nuori kassari, ketkä ovat onnistuneet erinomaisesti. Annunen, Meriläinen, Blomqvist ja Kokko tekivät kaikki läpimurtonsa 19-20v iässä.
Näinhän se on ja Vinnikin näytti jo menneellä kaudella hyviä otteita Joensuussa. Eikä se korkea varausnumerokaan tyhjästä tullut. Monesti myös näillä tämän tason lahjakkuuksilla ne stepitkin voivat olla hyvinkin nopeita seuraavalle tasolle.

Jos IFK toteaa Vinnille, että sinun vuorosi on kolmen vuoden päästä, niin hän nostaa välittömästi kytkintä. Kuten pitäisikin.
Eiköhän HIFK:ssa ole kuitenkin päätetty antaa Vinnille reilu mahdollisuus jo tämän kauden aikana, koska kaikki muu olisi silkkaa tyhmyyttä.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sillä veskarin iällä ei ole yhden mitään merkitystä, jos kiekko tarttuu. Kärpissä on ollut useampi nuori kassari, ketkä ovat onnistuneet erinomaisesti. Annunen, Meriläinen, Blomqvist ja Kokko tekivät kaikki läpimurtonsa 19-20v iässä.

Jos IFK toteaa Vinnille, että sinun vuorosi on kolmen vuoden päästä, niin hän nostaa välittömästi kytkintä. Kuten pitäisikin.


No itse olen suosinut yleensä enemmän näitä hieman kokeneempia maalivahteja, sillä heistä usein huokuu sellainen tietty itseluottamus ja kokemus, joka näkyy niissä otteissa monilta osin. Juuri tämän vuoksi olisinkin kovasti halunnut hommata meille täksi kaudeksi jonkun kokeneen ja varman kunnon ykkösveskarin tyyliin Olkinuora, Metsola, Tuohimaa, Ortio tai Heljanko.

Taposen olisin pudottanut kakkoseksi viime kauden kehnojen play offsien takia ja kolmosena voisi olla sitten Vinni, ellei ketään varteenotettavaa toista kakkos- tai kolmosveskaria olisi jostain tänne saatavilla.

Veskarin tontti on vaan käytännössä se kaikkein tärkein yksittäinen pelipaikka lätkässä ja näin ollen just siitä ei mielestäni ole varsinkaan menestystä haluavalla joukkueella varaa yhtään tinkiä, joten näin ollen se liian nuorten arpojen peluuttaminen on vaan liian iso riski joukkueen kannalta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Vinni on lupaus. Toki olen huolissani terveyshaasteista nuorella veskalla
HIFK lähtenee isolla maalivahtipeliriskillä jälleen kerran kauteen.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sillä veskarin iällä ei ole yhden mitään merkitystä, jos kiekko tarttuu. Kärpissä on ollut useampi nuori kassari, ketkä ovat onnistuneet erinomaisesti. Annunen, Meriläinen, Blomqvist ja Kokko tekivät kaikki läpimurtonsa 19-20v iässä.

Jos IFK toteaa Vinnille, että sinun vuorosi on kolmen vuoden päästä, niin hän nostaa välittömästi kytkintä. Kuten pitäisikin.

Ihan sama juttu oli Husson ja Lankisen breikkauksen kanssa.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No itse olen suosinut yleensä enemmän näitä hieman kokeneempia maalivahteja, sillä heistä usein huokuu sellainen tietty itseluottamus ja kokemus, joka näkyy niissä otteissa monilta osin. Juuri tämän vuoksi olisinkin kovasti halunnut hommata meille täksi kaudeksi jonkun kokeneen ja varman kunnon ykkösveskarin tyyliin Olkinuora, Metsola, Tuohimaa, Ortio tai Heljanko.

Taposen olisin pudottanut kakkoseksi viime kauden kehnojen play offsien takia ja kolmosena voisi olla sitten Vinni, ellei ketään varteenotettavaa toista kakkos- tai kolmosveskaria olisi jostain tänne saatavilla.

Veskarin tontti on vaan käytännössä se kaikkein tärkein yksittäinen pelipaikka lätkässä ja näin ollen just siitä ei mielestäni ole varsinkaan menestystä haluavalla joukkueella varaa yhtään tinkiä, joten näin ollen se liian nuorten arpojen peluuttaminen on vaan liian iso riski joukkueen kannalta.

Sitkä itkun ja parun määrää sitten jälkikäteen kun Vinni breikkaa Ilveksessä ja alkaa pitää sitä ”omana seuranaan”. Vrt. case Granlund ja Kärpät.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Eivät ne Husso ja Lankinenkaan mitään kaiken kokeneita olleet noustessaan meillä Liigan eliittiin. Kannattaa myös tehdä ero huippulupausten ja keskinkertaisten välille. Vinni lukeutuu ensin mainittuun porukkaan.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vinni on lupaus. Toki olen huolissani terveyshaasteista nuorella veskalla
HIFK lähtenee isolla maalivahtipeliriskillä jälleen kerran kauteen.


Niin tässä IFK tekee jälleen valtavan riskin, kun lähtee tulevaan kauteen vain kolmen nuoren veskarin kanssa, joista kaksi on vielä aivan täysiä arpoja, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta SM-liigan otteluista. Oon itse ollut aina hieman varovaisen skeptinen näiden lupausten kanssa, koska se pelkkä "lupaus" ei todellakaan takaa vielä sitä, että kyseinen pelaaja onnistuisi niissä miesten peleissä. Lisäksi on myös aivan eri asia haalia niitä lupauksia sinne veskariosastolle jättäen sen maalivahtipelin heidän harteille, kun että haalisi niitä nuoria lupauksia sinne puolustuspäähän tai hyökkäyskalustoon, joissa molemmissa on myös niitä kokeneempia pelaajia paikkaamassa niitä junnujen virheitä.

Veskari käytännössä yksin kannattelee sitä joukkuettaan tai sitten voi romahduttaa sen haparoinnillaan, kun taas vastaavasti niitä pakkien tai hyökkääjien mokia voi paikata ne muut kenttäpelaajat tai viime kädessä tietenkin se maalivahti.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin tässä IFK tekee jälleen valtavan riskin, kun lähtee tulevaan kauteen vain kolmen nuoren veskarin kanssa, joista kaksi on vielä aivan täysiä arpoja, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta SM-liigan otteluista. Oon itse ollut aina hieman varovaisen skeptinen näiden lupausten kanssa, koska se pelkkä "lupaus" ei todellakaan takaa vielä sitä, että kyseinen pelaaja onnistuisi niissä miesten peleissä. Lisäksi on myös aivan eri asia haalia niitä lupauksia sinne veskariosastolle jättäen sen maalivahtipelin heidän harteille, kun että haalisi niitä nuoria lupauksia sinne puolustuspäähän tai hyökkäyskalustoon, joissa molemmissa on myös niitä kokeneempia pelaajia paikkaamassa niitä junnujen virheitä.

Veskari käytännössä yksin kannattelee sitä joukkuettaan tai sitten voi romahduttaa sen haparoinnillaan, kun taas vastaavasti niitä pakkien tai hyökkääjien mokia voi paikata ne muut kenttäpelaajat tai viime kädessä tietenkin se maalivahti.

Olet siis sitä mieltä, että juntataan Frans Tuohimaa maaliin kauhomaan tyhjää ja NHL-tason lupaukset suksikoot johonkin Forssaan?
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Niin tässä IFK tekee jälleen valtavan riskin, kun lähtee tulevaan kauteen vain kolmen nuoren veskarin kanssa, joista kaksi on vielä aivan täysiä arpoja, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta SM-liigan otteluista. Oon itse ollut aina hieman varovaisen skeptinen näiden lupausten kanssa, koska se pelkkä "lupaus" ei todellakaan takaa vielä sitä, että kyseinen pelaaja onnistuisi niissä miesten peleissä. Lisäksi on myös aivan eri asia haalia niitä lupauksia sinne veskariosastolle jättäen sen maalivahtipelin heidän harteille, kun että haalisi niitä nuoria lupauksia sinne puolustuspäähän tai hyökkäyskalustoon, joissa molemmissa on myös niitä kokeneempia pelaajia paikkaamassa niitä junnujen virheitä.

Veskari käytännössä yksin kannattelee sitä joukkuettaan tai sitten voi romahduttaa sen haparoinnillaan, kun taas vastaavasti niitä pakkien tai hyökkääjien mokia voi paikata ne muut kenttäpelaajat tai viime kädessä tietenkin se maalivahti.

Joo, mut kun tää on se kausi, kun Vinni kannattaa ajaa sisään, koska näiden säästötalkoiden jälkeen vaikka Taposen pariksi hommattaisiin joku sadantonnin Tsekin maajoukkuejäbä, niin ei sitä mestaruutta ole tulossa.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin tässä IFK tekee jälleen valtavan riskin, kun lähtee tulevaan kauteen vain kolmen nuoren veskarin kanssa, joista kaksi on vielä aivan täysiä arpoja, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta SM-liigan otteluista. Oon itse ollut aina hieman varovaisen skeptinen näiden lupausten kanssa, koska se pelkkä "lupaus" ei todellakaan takaa vielä sitä, että kyseinen pelaaja onnistuisi niissä miesten peleissä. Lisäksi on myös aivan eri asia haalia niitä lupauksia sinne veskariosastolle jättäen sen maalivahtipelin heidän harteille, kun että haalisi niitä nuoria lupauksia sinne puolustuspäähän tai hyökkäyskalustoon, joissa molemmissa on myös niitä kokeneempia pelaajia paikkaamassa niitä junnujen virheitä.

Veskari käytännössä yksin kannattelee sitä joukkuettaan tai sitten voi romahduttaa sen haparoinnillaan, kun taas vastaavasti niitä pakkien tai hyökkääjien mokia voi paikata ne muut kenttäpelaajat tai viime kädessä tietenkin se maalivahti.
Kyllä ,maalivahti on joukkueen tärkein palanen. Siksi potentiaalista on pidettävä kiinni ja kasvatettava siitä valmis paketti.
Jos me ei sitä tehdä sen tekee välittömästi joku toinen.
Tulevalla kaudella Tapsa on se kokemus ja Vinni totuttelee vieressä. Voi olla, ettei onnistu jolloin varmasti hankitaan joku ” Hovinen” paikkaamaan. Ei ne päätökset helppoja juttuja ole kellekkään. Se mikä on helppoa on huudella sivusta miten pitäisi toimia tai miten ei. Niin saa ja pitääkin tehdä ,mutta välillä se voi kuulostaa lapselliselta.
Itse muistan Heljangon puheen mestaruuden jälkeen: (jolloin oli ensimmäistä kertaa itse ykkönen) Kiitteli Tapparaa luottamuksesta, kun muualla ei luotettu.Piikki meille!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Itse muistan Heljangon puheen mestaruuden jälkeen: (jolloin oli ensimmäistä kertaa itse ykkönen) Kiitteli Tapparaa luottamuksesta, kun muualla ei luotettu.Piikki meille!
Jottei taas totuus unohtuisi näiden juttujesi kanssa niin Heljankohan ei Tapparassa IFK-tyylin pakotettu ykkösmaalivahdiksi, mitä IFK nyt yrittää Taposen kanssa vaan annettiin rauhassa kasvaa siihen rooliin.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jottei taas totuus unohtuisi näiden juttujesi kanssa niin Heljankohan ei Tapparassa IFK-tyylin pakotettu ykkösmaalivahdiksi, mitä IFK nyt yrittää Taposen kanssa vaan annettiin rauhassa kasvaa siihen rooliin.
No en mä nyt juttuineni sanoisi, että Tapostakaan pakotettaisiin. Eiköhän jokainen huipulle pyrkivä halua sen ykköspaikan nyt ja heti, jos itse saisi päättää. Kyllä Tapsan kanssa on menty maltilla. Luotetaan ja tiedetään potentiaali, joten ei tehty Halosia.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
No en mä nyt juttuineni sanoisi, että Tapostakaan pakotettaisiin. Eiköhän jokainen huipulle pyrkivä halua sen ykköspaikan nyt ja heti, jos itse saisi päättää. Kyllä Tapsan kanssa on menty maltilla. Luotetaan ja tiedetään potentiaali, joten ei tehty Halosia.
Kyllä se omiin silmiin on pakottamista, kun käytännössä 1,5 kauden ja kolmen pudotuspelisarjan kokemuksella sekä nuorelle maalivahdille tyypillisellä valtavalla ailahtelevaisuudella peliotteissa, ollaan valmiita naulaamaan IFKn ykkösmaalivahdiksi. Toki, nykyinen rosteri kertoo, että urheilullista menestystä ei tosissaan lähdetä tavoittelemaan tällä kaudella niin Taponen-Vinni sopii myös hyvin pirtaan. Minä en ole missään vaiheessa kieltänyt Taposen, enkä varsinkaan Vinnin potentiaalia, mutta oikeasti mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa, kuten nyt mainitsemassa Tapparassa, nämä hoidetaan niin, että se ykkösmaalivahdin paikka annetaan vasta, kun se on ansaittu omilla näytöillä. Sitä ennen hankitaan tandemiksi parempi tai yhtä hyvä pari. Näin toimittiin myös Tapparassa Heljangon kanssa.

Tällainen idiotismihän/ älytön riskipeli ei IFKssa ole mitään uutta, kun UTJt ovat kerta toisensa jälkeen epäonnistuneet joukkueenrakentamisessa. Onnistuakseen tämä vaan vaatii ”Heiskasen”-tasoisen globaalin talentin ja kuten tiedämme niitä ei kasva puussa
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se omiin silmiin on pakottamista, kun käytännössä 1,5 kauden ja kolmen pudotuspelisarjan kokemuksella sekä nuorelle maalivahdille tyypillisellä valtavalla ailahtelevaisuudella peliotteissa, ollaan valmiita naulaamaan IFKn ykkösmaalivahdiksi. Toki, nykyinen rosteri kertoo, että urheilullista menestystä ei tosissaan lähdetä tavoittelemaan tällä kaudella niin Taponen-Vinni sopii myös hyvin pirtaan. Minä en ole missään vaiheessa kieltänyt Taposen, enkä varsinkaan Vinnin potentiaalia, mutta oikeasti mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa, kuten nyt mainitsemassa Tapparassa, nämä hoidetaan niin, että se ykkösmaalivahdin paikka annetaan vasta, kun se on ansaittu omilla näytöillä. Sitä ennen hankitaan tandemiksi parempi tai yhtä hyvä pari. Näin toimittiin myös Tapparassa Heljangon kanssa.

Tällainen idiotismihän/ älytön riskipeli ei IFKssa ole mitään uutta, kun UTJt ovat kerta toisensa jälkeen epäonnistuneet joukkueenrakentamisessa. Onnistuakseen tämä vaan vaatii ”Heiskasen”-tasoisen globaalin talentin ja kuten tiedämme niitä ei kasva puussa


Tämä on juurikin se tilanne, mitä olen yrittänyt tässä selittää meidän epävarmasta veskaritilanteestamme. Se tässä just onkin sitä epävarmuutta huokuvaa, kun Taposta ollaan nyt käytännössä "pakottamassa" siihen ykkösveskarin rooliin, vaikka hänellä on alla vasta se puolitoista kautta SM-liigan pelejä ja viime kausi oli sitäkin epätasaisempi ja varsinkin ne play offsien hänen osaltaan aivan täysi farssi. Sitten apuna hänellä on kaksi juniori-ikäistä veskaria, joista tuskin on vielä kummastakaan niitä miesten pelejä tällä kaudella pelaamaan, eli apuja ei siis löydy tuuraamaan, jos tarvitaan ja kuitenkin sitä lepoaikaa ja huilivuoroja olisi myös kiva Taposelle joskus antaa.

Heljanko sen sijaan oli Tapparassa kyllä enemmän sen ykkösveskarin tontin näytöillään ansainnut, joten siellä ei todellakaan harrastettu samanlaista arpapeliä näin tärkeässä asiassa, kun mitä meillä tehdään jälleen kerran tässä(kin) asiassa.

Vuosien saatossa IFK on useinkin jättänyt jostain syystä sen veskaripelin liian epävarmuuden varaan ja se on kyllä kieltämättä vaan näkynyt siinä joukkueen menestyksessä tai enemmänkin menestymättömyydessä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No Vinni ei ole lähdössä mihinkään ja kolmatta veskaa ei ole tulossa ellei jommalle kummalle tapahdu pidempiaikainen loukki. Case closed.

Miten kukaan prospekti antaa niitä näyttöjä sun ajatusvirralla? Tuollaisella toiminnalla IFK vaikuttaa tosi houkuttelevalta vaihtoehdolta tulevaisuuden huippunimille.
Tämä on hankala juttu, koska itse en täysin pidä ajatuksesta, jossa IFK täysin alistuu kasvattajaseuraksi, ja nojaa talouttaan pelaajakauppoihin.

Erityisesti sen maalivahdin kohdalla, jos minkään siellä kentällä, pitäisi olla IFK:n resursseilla pelaavalla seuralla sellainen mahdollisimman varma nakki, eli sinne ei välttämättä oteta harjoittelijoita mahdollisista lahjoistaan huolimatta. Sinne siis tullaan enemmänkin siten, että ollaan valmiita siihen positioon.
Liki kaikilla muilla paikoilla kentällä voi tällaiseen olla mahdollisuus, että voidaan tulla oppimaan niiltä vanhemmilta peliä, ja erityisestikin jos loukkaantumisa joudutaan kovin paikkaamaan.

Mutta muuten näin olevinaan ammattilaisurheilun aikakaudella ei mielestäni joukkueen pidä keskittyä junioreihin, ja musta olisi ihan ok, että liigajoukkueilla ei edes olisi junnutoimintaa nuoremmissa ikäluokissa.
Pidän hyvin arveluttavana liian aikaista pelaajien kilpailuttamista sen suhteen, mihin liigajoukkueeseen se suhde syntyy, ja olisikin parempi pääkaupunkiseudulla, että liigajoukkueilla olisi käytössä korkeintaan A-junnut, ja siihen asti toimittaisiin ihan muissa seuroissa. Tästä tietenkin on erilaisia näkemyksiä, mutta itse koen asian näin, ja pitäisinkin ammattilaispelaamisen poissa junnutoiminnasta hyvinkin pitkälle tai kokonaan. Uskon sen tosiaankin tervehdyttävän pelaajien henkisiä ominaisuuksia, kun ei aleta liian nuorina henkseleitä paukuttamaan, ja moni saa lisäksi tilaisuuden kasvaa rooliinsa, kun ei pakonomaista sairasta kilpailua joukkueeseen kuulumisestakaan olisi niin helvetisti.

Tervehdyttäisi siis myös junnujen asenteita, kun eivät edustaisi mitään liigajoukkuetta edes nimellisesti ennen tuota A-juniori ikää. Nythän osalle kasvaa jo junnuissa sellainen "edariasenne", kun pullistutaan ulos kalsareistakin jo liian nuorina ja aletaan tosiaankin paukuttamaan niitä henkseleitä jo liki alakouluiässä.

Ja tätä pahimmassa tapauksessa vielä kannustetaan seuran, koulun sekä vanhempien toimesta, joka lopullisesti sinetöi joidenkin kohdalla vähän vinoutuneen maailmankatsomuksen, kun alkaa kuvittelemaan omaavansa erityisoikeuksia toisiin ihmisiin nähden. Ja tämä on näty ihan kokemuspohjaisena niin siellä seuroissa, kuin kouluissakin, ja suureesti olen asiaa hämmästellyt aikanaan.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Unohuu tässä keskustelussa ns. helvetisti Heljangon oman uran aikaiset ongelmat. Tästä ei ole kuin pari vuotta, kun vielä pudotuspeleissäkin pedattiin Tapparalle maalivahtikriisiä.

”Heljankoa on aina epäilty. Sulaa keväällä. Pää ei kestä. Heljangolla ei Suomen mestaruutta voiteta.

Kritiikki ja arvostelu ovat kantautuneet vuosien saatossa myös Tappara-vahti Heljangon korviin.

– Nautin edelleen siitä, että pääsen joka päivä todistamaan, että jotkut ovat olleet väärässä, ovat edelleen väärässä ja varmasti on niitä, jotka edelleen uskovat, ettei siitä ole voittamaan, Heljanko kertoi C Moren haastattelussa.”
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Olet siis sitä mieltä, että juntataan Frans Tuohimaa maaliin kauhomaan tyhjää ja NHL-tason lupaukset suksikoot johonkin Forssaan?
Ei mitää Fränää, vaan Karolus Kaarlehto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös