Samaa mieltä. Tuntuu välillä, että osa haikailee Nybiksen tyyliä käsitellä nuoria lupauksia.Kyllä on harhaista ja todellisuudesta vieraantunutta menoa, ei voi muuta sanoa. Pahoittelen, kirjoituksistasi paistaa täydellinen ymmärtämättömyys.
Samaa mieltä. Tuntuu välillä, että osa haikailee Nybiksen tyyliä käsitellä nuoria lupauksia.Kyllä on harhaista ja todellisuudesta vieraantunutta menoa, ei voi muuta sanoa. Pahoittelen, kirjoituksistasi paistaa täydellinen ymmärtämättömyys.
Kyllä on harhaista ja todellisuudesta vieraantunutta menoa, ei voi muuta sanoa. Pahoittelen, kirjoituksistasi paistaa täydellinen ymmärtämättömyys.
Vinni pelasi Jokipoikien maalilla hyvän kauden, vaikkei prosentit nyt mitkään älyttömät ole. Joukkue edessä ei ollut niin laadukas.Miten niin harhaista? Vinni on vasta 19 vuotta tämä vuonna täyttävä juniori, jolla ei ole vielä minkäänlaisia näyttöjä SM-liigasta, eikä se hänen viime kautensa siellä Mestiksen puolellakaan tainnut olla ainakaan niiden torjuntaprosenttien perusteella mikään tuhkimotarina. Eli ihan hyvin hän ehtisi pelaamaan täällä vielä silloin joskus 22-24 vuotiaanakin, jos olisi siihen mennessä niitä näyttöjä antanut.
Vinni pelasi erinomaisen kauden mestiksessä. Kannatteli yksin joukkuettaan useassa matsissa. Jos tieto pohjautuu pelkästään tilastoihin tai luettuun eikä omakohtaiseen kokemukseen se voi monesti olla vääristynyt.Miten niin harhaista? Vinni on vasta 19 vuotta tämä vuonna täyttävä juniori, jolla ei ole vielä minkäänlaisia näyttöjä SM-liigasta, eikä se hänen viime kautensa siellä Mestiksen puolellakaan tainnut olla ainakaan niiden torjuntaprosenttien perusteella mikään tuhkimotarina. Eli ihan hyvin hän ehtisi pelaamaan täällä vielä silloin joskus 22-24 vuotiaanakin, jos olisi siihen mennessä niitä näyttöjä antanut.
Jos nyt ura etenee hiemankaan odotusten mukaan, Vinni pelaa tuossa iässä jo muualla. Kyllä se olisi ihan tyhmyyttä päästää tällainen lupaus käsistä hyötymättä itse hänestä yhtään mitenkään. Ei näitä kavereita joka oksalla kasva ja varsinkaan meillä näitä ei ole jonoksi asti. Ja jos edes tämän tason kavereille ei anneta aitoa mahdollisuutta, heikentää se ennestään lupaavien pelaajien halua pelata meillä.Eli ihan hyvin hän ehtisi pelaamaan täällä vielä silloin joskus 22-24 vuotiaanakin, jos olisi siihen mennessä niitä näyttöjä antanut.
Näinhän se on ja Vinnikin näytti jo menneellä kaudella hyviä otteita Joensuussa. Eikä se korkea varausnumerokaan tyhjästä tullut. Monesti myös näillä tämän tason lahjakkuuksilla ne stepitkin voivat olla hyvinkin nopeita seuraavalle tasolle.Sillä veskarin iällä ei ole yhden mitään merkitystä, jos kiekko tarttuu. Kärpissä on ollut useampi nuori kassari, ketkä ovat onnistuneet erinomaisesti. Annunen, Meriläinen, Blomqvist ja Kokko tekivät kaikki läpimurtonsa 19-20v iässä.
Eiköhän HIFK:ssa ole kuitenkin päätetty antaa Vinnille reilu mahdollisuus jo tämän kauden aikana, koska kaikki muu olisi silkkaa tyhmyyttä.Jos IFK toteaa Vinnille, että sinun vuorosi on kolmen vuoden päästä, niin hän nostaa välittömästi kytkintä. Kuten pitäisikin.
Sillä veskarin iällä ei ole yhden mitään merkitystä, jos kiekko tarttuu. Kärpissä on ollut useampi nuori kassari, ketkä ovat onnistuneet erinomaisesti. Annunen, Meriläinen, Blomqvist ja Kokko tekivät kaikki läpimurtonsa 19-20v iässä.
Jos IFK toteaa Vinnille, että sinun vuorosi on kolmen vuoden päästä, niin hän nostaa välittömästi kytkintä. Kuten pitäisikin.
Sillä veskarin iällä ei ole yhden mitään merkitystä, jos kiekko tarttuu. Kärpissä on ollut useampi nuori kassari, ketkä ovat onnistuneet erinomaisesti. Annunen, Meriläinen, Blomqvist ja Kokko tekivät kaikki läpimurtonsa 19-20v iässä.
Jos IFK toteaa Vinnille, että sinun vuorosi on kolmen vuoden päästä, niin hän nostaa välittömästi kytkintä. Kuten pitäisikin.
No itse olen suosinut yleensä enemmän näitä hieman kokeneempia maalivahteja, sillä heistä usein huokuu sellainen tietty itseluottamus ja kokemus, joka näkyy niissä otteissa monilta osin. Juuri tämän vuoksi olisinkin kovasti halunnut hommata meille täksi kaudeksi jonkun kokeneen ja varman kunnon ykkösveskarin tyyliin Olkinuora, Metsola, Tuohimaa, Ortio tai Heljanko.
Taposen olisin pudottanut kakkoseksi viime kauden kehnojen play offsien takia ja kolmosena voisi olla sitten Vinni, ellei ketään varteenotettavaa toista kakkos- tai kolmosveskaria olisi jostain tänne saatavilla.
Veskarin tontti on vaan käytännössä se kaikkein tärkein yksittäinen pelipaikka lätkässä ja näin ollen just siitä ei mielestäni ole varsinkaan menestystä haluavalla joukkueella varaa yhtään tinkiä, joten näin ollen se liian nuorten arpojen peluuttaminen on vaan liian iso riski joukkueen kannalta.
Vinni on lupaus. Toki olen huolissani terveyshaasteista nuorella veskalla
HIFK lähtenee isolla maalivahtipeliriskillä jälleen kerran kauteen.
Niin tässä IFK tekee jälleen valtavan riskin, kun lähtee tulevaan kauteen vain kolmen nuoren veskarin kanssa, joista kaksi on vielä aivan täysiä arpoja, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta SM-liigan otteluista. Oon itse ollut aina hieman varovaisen skeptinen näiden lupausten kanssa, koska se pelkkä "lupaus" ei todellakaan takaa vielä sitä, että kyseinen pelaaja onnistuisi niissä miesten peleissä. Lisäksi on myös aivan eri asia haalia niitä lupauksia sinne veskariosastolle jättäen sen maalivahtipelin heidän harteille, kun että haalisi niitä nuoria lupauksia sinne puolustuspäähän tai hyökkäyskalustoon, joissa molemmissa on myös niitä kokeneempia pelaajia paikkaamassa niitä junnujen virheitä.
Veskari käytännössä yksin kannattelee sitä joukkuettaan tai sitten voi romahduttaa sen haparoinnillaan, kun taas vastaavasti niitä pakkien tai hyökkääjien mokia voi paikata ne muut kenttäpelaajat tai viime kädessä tietenkin se maalivahti.
Niin tässä IFK tekee jälleen valtavan riskin, kun lähtee tulevaan kauteen vain kolmen nuoren veskarin kanssa, joista kaksi on vielä aivan täysiä arpoja, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta SM-liigan otteluista. Oon itse ollut aina hieman varovaisen skeptinen näiden lupausten kanssa, koska se pelkkä "lupaus" ei todellakaan takaa vielä sitä, että kyseinen pelaaja onnistuisi niissä miesten peleissä. Lisäksi on myös aivan eri asia haalia niitä lupauksia sinne veskariosastolle jättäen sen maalivahtipelin heidän harteille, kun että haalisi niitä nuoria lupauksia sinne puolustuspäähän tai hyökkäyskalustoon, joissa molemmissa on myös niitä kokeneempia pelaajia paikkaamassa niitä junnujen virheitä.
Veskari käytännössä yksin kannattelee sitä joukkuettaan tai sitten voi romahduttaa sen haparoinnillaan, kun taas vastaavasti niitä pakkien tai hyökkääjien mokia voi paikata ne muut kenttäpelaajat tai viime kädessä tietenkin se maalivahti.
Kyllä ,maalivahti on joukkueen tärkein palanen. Siksi potentiaalista on pidettävä kiinni ja kasvatettava siitä valmis paketti.Niin tässä IFK tekee jälleen valtavan riskin, kun lähtee tulevaan kauteen vain kolmen nuoren veskarin kanssa, joista kaksi on vielä aivan täysiä arpoja, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta SM-liigan otteluista. Oon itse ollut aina hieman varovaisen skeptinen näiden lupausten kanssa, koska se pelkkä "lupaus" ei todellakaan takaa vielä sitä, että kyseinen pelaaja onnistuisi niissä miesten peleissä. Lisäksi on myös aivan eri asia haalia niitä lupauksia sinne veskariosastolle jättäen sen maalivahtipelin heidän harteille, kun että haalisi niitä nuoria lupauksia sinne puolustuspäähän tai hyökkäyskalustoon, joissa molemmissa on myös niitä kokeneempia pelaajia paikkaamassa niitä junnujen virheitä.
Jottei taas totuus unohtuisi näiden juttujesi kanssa niin Heljankohan ei Tapparassa IFK-tyylin pakotettu ykkösmaalivahdiksi, mitä IFK nyt yrittää Taposen kanssa vaan annettiin rauhassa kasvaa siihen rooliin.Itse muistan Heljangon puheen mestaruuden jälkeen: (jolloin oli ensimmäistä kertaa itse ykkönen) Kiitteli Tapparaa luottamuksesta, kun muualla ei luotettu.Piikki meille!
No en mä nyt juttuineni sanoisi, että Tapostakaan pakotettaisiin. Eiköhän jokainen huipulle pyrkivä halua sen ykköspaikan nyt ja heti, jos itse saisi päättää. Kyllä Tapsan kanssa on menty maltilla. Luotetaan ja tiedetään potentiaali, joten ei tehty Halosia.Jottei taas totuus unohtuisi näiden juttujesi kanssa niin Heljankohan ei Tapparassa IFK-tyylin pakotettu ykkösmaalivahdiksi, mitä IFK nyt yrittää Taposen kanssa vaan annettiin rauhassa kasvaa siihen rooliin.
Kyllä se omiin silmiin on pakottamista, kun käytännössä 1,5 kauden ja kolmen pudotuspelisarjan kokemuksella sekä nuorelle maalivahdille tyypillisellä valtavalla ailahtelevaisuudella peliotteissa, ollaan valmiita naulaamaan IFKn ykkösmaalivahdiksi. Toki, nykyinen rosteri kertoo, että urheilullista menestystä ei tosissaan lähdetä tavoittelemaan tällä kaudella niin Taponen-Vinni sopii myös hyvin pirtaan. Minä en ole missään vaiheessa kieltänyt Taposen, enkä varsinkaan Vinnin potentiaalia, mutta oikeasti mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa, kuten nyt mainitsemassa Tapparassa, nämä hoidetaan niin, että se ykkösmaalivahdin paikka annetaan vasta, kun se on ansaittu omilla näytöillä. Sitä ennen hankitaan tandemiksi parempi tai yhtä hyvä pari. Näin toimittiin myös Tapparassa Heljangon kanssa.No en mä nyt juttuineni sanoisi, että Tapostakaan pakotettaisiin. Eiköhän jokainen huipulle pyrkivä halua sen ykköspaikan nyt ja heti, jos itse saisi päättää. Kyllä Tapsan kanssa on menty maltilla. Luotetaan ja tiedetään potentiaali, joten ei tehty Halosia.
Kyllä se omiin silmiin on pakottamista, kun käytännössä 1,5 kauden ja kolmen pudotuspelisarjan kokemuksella sekä nuorelle maalivahdille tyypillisellä valtavalla ailahtelevaisuudella peliotteissa, ollaan valmiita naulaamaan IFKn ykkösmaalivahdiksi. Toki, nykyinen rosteri kertoo, että urheilullista menestystä ei tosissaan lähdetä tavoittelemaan tällä kaudella niin Taponen-Vinni sopii myös hyvin pirtaan. Minä en ole missään vaiheessa kieltänyt Taposen, enkä varsinkaan Vinnin potentiaalia, mutta oikeasti mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa, kuten nyt mainitsemassa Tapparassa, nämä hoidetaan niin, että se ykkösmaalivahdin paikka annetaan vasta, kun se on ansaittu omilla näytöillä. Sitä ennen hankitaan tandemiksi parempi tai yhtä hyvä pari. Näin toimittiin myös Tapparassa Heljangon kanssa.
Tällainen idiotismihän/ älytön riskipeli ei IFKssa ole mitään uutta, kun UTJt ovat kerta toisensa jälkeen epäonnistuneet joukkueenrakentamisessa. Onnistuakseen tämä vaan vaatii ”Heiskasen”-tasoisen globaalin talentin ja kuten tiedämme niitä ei kasva puussa
Tämä on hankala juttu, koska itse en täysin pidä ajatuksesta, jossa IFK täysin alistuu kasvattajaseuraksi, ja nojaa talouttaan pelaajakauppoihin.No Vinni ei ole lähdössä mihinkään ja kolmatta veskaa ei ole tulossa ellei jommalle kummalle tapahdu pidempiaikainen loukki. Case closed.
Miten kukaan prospekti antaa niitä näyttöjä sun ajatusvirralla? Tuollaisella toiminnalla IFK vaikuttaa tosi houkuttelevalta vaihtoehdolta tulevaisuuden huippunimille.
Ei mitää Fränää, vaan Karolus Kaarlehto.Olet siis sitä mieltä, että juntataan Frans Tuohimaa maaliin kauhomaan tyhjää ja NHL-tason lupaukset suksikoot johonkin Forssaan?
Oli siellä Fränäkin listalla.Ei mitää Fränää, vaan Karolus Kaarlehto.