Eduskuntavaalit 2023

  • 362 496
  • 4 401

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Itselle on alkanut muodostumaan tärkeäksi teemaksi mielenterveysongelmat, kun vasta äskettäin kuollut isosiskoni kärsi pahoista mielenterveysongelmista (ei toki kuollut oman käden kautta, vaan sydänkohtaukseen). On tärkeää, että kaikki ihmiset saavat apua mielenterveysongelmiinsa. Mielummin keskusteluapua terapeuttien kanssa ja muuta hoitoa, kuin vahvoja lääkkeitä.
Tämä on minullekin tärkeä aihe ja sen tärkeys vaan korostuu siinä, että mielenterveysongelmat jatkaa Suomessa kasvuaan. Nämä on myös suorassa yhteydessä päihteiden käyttöön vaikka ei tietenkään niin, että jos on mielenterveysongelmia, niin käyttää päihteitä.

Päihdekuntoutus tarvitsee myös lisää määrärahoja ja oikeanlaisella kuntoutuksella on mahdollisuus saada ihmisiä takaisin elämän syrjästä kiinni. Ja voin faktisesti sanoa, että kun se tehdään hyvin ja henkilöllä itsellään on myös suuri motivaatio, niin saadaan ulos ihmisiä jotka on hyödyllisiä yhteiskunnassa. Hyöty on siis monitahoinen, jossa pelastetaan ihminen ja hänen läheisten elämä.

Tämä tosin vaatii vahvaa panostusta siihen, että ihmisiä on mahdollisuus hoitaa laitoksessa ja päihdekäyttäjät voivat turvallisessa ja ammattilaisten ympäröimänä "katkolla" lopettaa päihteiden käytön.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tämä on minullekin tärkeä aihe ja sen tärkeys vaan korostuu siinä, että mielenterveysongelmat jatkaa Suomessa kasvuaan. Nämä on myös suorassa yhteydessä päihteiden käyttöön vaikka ei tietenkään niin, että jos on mielenterveysongelmia, niin käyttää päihteitä.

Päihdekuntoutus tarvitsee myös lisää määrärahoja ja oikeanlaisella kuntoutuksella on mahdollisuus saada ihmisiä takaisin elämän syrjästä kiinni. Ja voin faktisesti sanoa, että kun se tehdään hyvin ja henkilöllä itsellään on myös suuri motivaatio, niin saadaan ulos ihmisiä jotka on hyödyllisiä yhteiskunnassa. Hyöty on siis monitahoinen, jossa pelastetaan ihminen ja hänen läheisten elämä.

Tämä tosin vaatii vahvaa panostusta siihen, että ihmisiä on mahdollisuus hoitaa laitoksessa ja päihdekäyttäjät voivat turvallisessa ja ammattilaisten ympäröimänä "katkolla" lopettaa päihteiden käytön.
Itselläkin on ollut jonkun verran mielenterveysongelmia, mutta en käytä liikaa päihteitä (silloin tällöin muutaman oluen juon). Hoitokeinoina terapia ja lievät pakkoajatuksia hillitsevä lääke ja unta antava lääke.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Itselläkin on ollut jonkun verran mielenterveysongelmia, mutta en käytä liikaa päihteitä (silloin tällöin muutaman oluen juon). Hoitokeinoina terapia ja lievät pakkoajatuksia hillitsevä lääke ja unta antava lääke.
Juurikin näin. Eli tosiaan mielenterveysongelmat ei tarkoita välttämättä päihdekäyttöä, mutta uskon, että kaikilla päihteitä väärinkäyttävillä on jonkun asteisia mielenterveysongelmia. Myöskin niin, että kun moni ihminen ei saa apua mielenterveysongelmiin, niin sitä ongelmaa lähdetään purkamaan rauhottavilla lääkkeillä ja lopputulema voi olla se, että henkilö on koukussa ja päihdekäyttäjä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Juurikin näin. Eli tosiaan mielenterveysongelmat ei tarkoita välttämättä päihdekäyttöä, mutta uskon, että kaikilla päihteitä väärinkäyttävillä on jonkun asteisia mielenterveysongelmia. Myöskin niin, että kun moni ihminen ei saa apua mielenterveysongelmiin, niin sitä ongelmaa lähdetään purkamaan rauhottavilla lääkkeillä ja lopputulema voi olla se, että henkilö on koukussa ja päihdekäyttäjä.

Ja näin pitkän linjan sairastajana panostaisin myös siihen, että somaattisia sairauksia tai vammautumisia todettaessa annettaisiin kaikille helppo pääsy myös psykologin juttusille.

Mutta suuri osa kansasta on terveitä, jotka tekee lähinnä uutisten perusteella päätelmiä. Jos lähipiirissä on sairauksia, auttaa tuo ehkä joiltain osin, saati sitten se, että itse sairastuukin. Ja nuo päätelmät ja oletukset on monessa se ongelmakohta. Päihteiden käyttö ja mielenterveysongelmat korostuu varsin väärällä tavalla monissa keskusteluissa. Siksi olisi hyvä, ettei vaan järjestöt puhuisi näiden asialla, vaan laajemminkin osattaisiin asetella näitä oikein.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kyllä kai demarit antaa Marinille kenkää vaalien jälkeen. Teki seuraavista hallitusneuvotteluissa mahdottomat kaikille eikä vähiten heille itselleen. Kokoomus ei mitenkään mahdu samaan hallitukseen kuin koko nykyinen vasenlaita. Kokoomuksen , PSn ja SDPn hallitus olisi mahdollisuus, ilman Marin sekoilua. Nyt ainoa mahdollinen hallitus on oikeistohallitus, eikä välttämättä sekään, jos Keskusta saa rökäletappion. Miten tyhmä sitä voi ihminen ollakaan.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli katsottua Ilta-Sanomien tentti, joten pari(sataa) sanaa siitä.

Tuttuun tapaan kaikki puolueet olivat "tavallisen suomalaisen asialla", ja tavallinen suomalainen on siis kärsimyksestä ja kurjuudesta toiseen asteleva ihan_tavallinen_kansalainen, jolle faktat pitää annostella kuin puuro vauvalle. Tälle fantasiahahmolle jaettavien etuisuuksien ja tukien määrä on jälleen vaalien ykkösteema.

Kuten johdattelustani voi päätellä, tentissä ei muusta puhuttukaan kuin rahan jakamisesta. "Nämä ovat arvovalintoja", kuten Marin toisteli. Orpo yritti toisinaan tuoda vyönkiristysteemaa mukaan, mutta hetken päästä hänkin oli jo muistuttamassa, kuinka moni suomalaisperhe on ahdingossa.

Luulin hetkellisesti, että Ilta-Sanomat on tehnyt ryhdikkään päätöksen ja hankkinut tekniikan, jolla mikit saadaan tarpeen mukaan suljettua. Ilmeisesti kyseessä oli kuitenkin jokin yhteysongelma. Tentissä puhuttiin niin paljon päälle, että jouduin välillä laittamaan volyymit minimiin, jotta kotitalouden stressitasot ei nouse liikaa.

Paljon oli myös jaarittelua. Kun puheenjohtajilta kysyttiin sähkölaskun suuruutta, kolme sekuntia kestävän suoran vastauksen sijaan kuultiin minuutin monologeja. Petteri Orpo onnistui mm. rakentamaan aasinsillan Olkiluoto 3:een.


Illan parhaat onnistujat:

Marin:

Todella napakka ja itsevarman oloinen. Puhuu koko hallituksen puolesta, mutta osaa silti tuoda esille, mikä on nimenomaan sdp:n linja. Antaa passiivista painetta hallituksen muille puolueille vähän väliä.

Orpo:

Torjuntavoitto. Oli levollisen oloinen, mutta puheessa oli kuitenkin riittävää energiaa. Käänsi kaikkien tietämän ennakkosuosikin aseman edukseen; suorastaan uhriutui siitä, että häntä pidetään vaalien voittajana.

Tasollaan:

Purra:

Kärkkäästi riitelevä ja aktiivinen. Yritti haastaa etenkin vihreitä ja viisastella, miten perussuomalaiset ovat nähneet kaiken jo hyvissä ajoin. Onnistui mielestäni erottumaan joukosta, osin Ohisalon heikkouden takia.

Andersson:

Mielestäni ei aivan parhaimmillaan, mutta silti kohtuullinen. Tuo kyllä voimakkaasti omia kantojaan esille, mutta hallitusyhteistyö syö uskottavuutta. Tulee olo, että vasemmistoliitto on hallituksessa ikään kuin oppositiossa omine ehdotuksineen.

Epäonnistujat:

Saarikko:

Laitoin niukasti tähän kategoriaan, vaikka periaatteessa oli tasollaan. On aina suht sujuvasanainen ja "uskottava", mutta mielestäni hän on vajonnut jonkinlaiseen miellyttämismoodiin; kaikille tarjotaan kaikkea ja yritetään maalata keskustasta samalla vastuunkantajaa ja pelastajaa. Korkovähennysoikeuden varovainen kannattaminen on jälleen yksi esimerkki loputtomista rahahanoista, joita Saarikolla tuntuu olevan porvarikiillotuksen alla.

Ohisalo:

Mielestäni ylivoimaisesti tentin heikoin. Karisma puuttuu ja puhe tulee kuin tekoälyrobotilta. Yritti haastaa persuja, mutta tämä kuvio on niin ennalta-arvattava ja käsikirjoitettu, että sanoma ei purrut lainkaan. Höpötteli taas ummet ja lammet aurinkopaneeleista ja tuulivoimasta; eikö vihreillä ole mitään muuta sanottavaa mihinkään muuhun? Ihmisiä kiinnostaa nyt perustoimeentulo ja talouden iso kuva eikä lumihangen alta pilkottavat paneelit.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olihan se selvää, että kun Marin kerrankin avaa suunsa sisäpolitiikasta, sammakoita tulee. Odotan vielä demarien vaalimainosta, jossa Kokoomus on öykkäröivä kapitalisti, joka leikkaa kaikilta pienituloisilta kaiken.

Marin hiekoittaa ihan itse SDP:n nousumahdollisuudet eikä tässä mitään yllättävää ole. Orpo? En yllättyisi, jos Orpo pesee 6-0 poliittisessa väittelyssä Marinin. Asiaosaaminen on niin paljon vahvempaa.
Kuinka jääkiekkopalstalla jonkun käyttäjän on kymmenissä tuhansissa viesteissä annettu suoltaa avointa kokoomuspropagandaa ja nimitellä eri mieltä olevia vihervasureiksi? Vaikka tämä nimimerkki lähtisi nussimaan pilkkua, niin tämä termi vihervasuri on tarkoitettu pelkästään mitätöiväksi pilkaksi.
 

Byvajet

Jäsen
Levitän muualla somessa alkanutta keskustelua tännekin. Tuossa näkyy (kuvio 1) julkisen velan kasvun yksi perustekijä. Se on vanhuus, tarkemmin eläkemenot. Niiden kasvu on on ollut voimakasta. Vanhuuteen kohdistuneista menoista 84 prosenttia koostuu eläkemenoista. Toisin sanoen terveydenhuollosta viilaamalla säästöjä voidaan saavuttaa vain vähän verrattuna siihen, mitä voitaisiin säästää eläkkeistä leikkaamalla.

On kuitenkin selvää, etteivät kulujen karsimista huutavat oikeistopuolueet tule vaatimaan leikkauksia sinne, missä menot ovat suurimmat, koska se olisi äänestystulosta ajatellen tuhoisaa. Kokoomuksenkin vastuullisuus on populismia, ei todellista pyrkimystä ongelmien ratkaisemiseen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Rahaa tulee monesta suunnasta.
Mm. Pro Markkinatalous tukee poliitikkoja monelta suunnalta. Listalla kuitenkin vain yksi persu (Ari "Brother Christmas" Koponen).
Vihreistä esim. Iris Suomela.


Elinkeinoelämän miljoonien vaalirahaa jaetaan jo täyttä häkää – katso lista tukea saavista kansanedustajista ja ministereistä Elinkeinoelämän miljoonien vaalirahaa jaetaan jo täyttä häkää – katso lista tukea saavista kansanedustajista ja ministereistä
Iiris on lukenut kaikki maailman taloustieteen kirjat, niin en yhtään ihmettele.

Mua häiritsee todella paljon se, että SAK ja EK jakaa rahaa. Se vaikuttaa varmasti poliitikkojen päätöksiin ja tekemiseen. Niin näkyvää korruptiota, että ei mitään järkeä ja silti se on sallittua Suomessa?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ja näin pitkän linjan sairastajana panostaisin myös siihen, että somaattisia sairauksia tai vammautumisia todettaessa annettaisiin kaikille helppo pääsy myös psykologin juttusille.

Mutta suuri osa kansasta on terveitä, jotka tekee lähinnä uutisten perusteella päätelmiä. Jos lähipiirissä on sairauksia, auttaa tuo ehkä joiltain osin, saati sitten se, että itse sairastuukin. Ja nuo päätelmät ja oletukset on monessa se ongelmakohta. Päihteiden käyttö ja mielenterveysongelmat korostuu varsin väärällä tavalla monissa keskusteluissa. Siksi olisi hyvä, ettei vaan järjestöt puhuisi näiden asialla, vaan laajemminkin osattaisiin asetella näitä oikein.
Juuri tämä, että psykologin juttusille pitäisi päästä helpommin. Lisäksi erilaisia kuntoutusmuotoja ja apua pitää saada lisää, mutta se vaatii rahaa, että voidaan järjestää palveluja.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Juuri tämä, että psykologin juttusille pitäisi päästä helpommin. Lisäksi erilaisia kuntoutusmuotoja ja apua pitää saada lisää, mutta se vaatii rahaa, että voidaan järjestää palveluja.
Vaikka olenkin sun kanssa poliittisesti ehkä toisella puolella, niin tästä olen samaa mieltä. Mielenterveyden hoitamisessa pitäisi panostaa terapiaan, hoidettavan arkipäiväiseen elämään: Liikunta, uni, syöminen, sosiaalinen elämä. Lääkkeet voivat toimia rinnalla, jos mielenterveyspotilas niitä tarvitsee, mutta lääkkeiden ei pitäisi olla se pääkeino, ainoastaan tarvittava apu.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mua häiritsee todella paljon se, että SAK ja EK jakaa rahaa. Se vaikuttaa varmasti poliitikkojen päätöksiin ja tekemiseen. Niin näkyvää korruptiota, että ei mitään järkeä ja silti se on sallittua Suomessa?
Tossa on hyvä kirjoitus Haapalalta aiheesta.

 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Vaikka olenkin sun kanssa poliittisesti ehkä toisella puolella, niin tästä olen samaa mieltä. Mielenterveyden hoitamisessa pitäisi panostaa terapiaan, hoidettavan arkipäiväiseen elämään: Liikunta, uni, syöminen, sosiaalinen elämä. Lääkkeet voivat toimia rinnalla, jos mielenterveyspotilas niitä tarvitsee niitä, mutta lääkkeiden ei pitäisi olla se pääkeino, ainoastaan tarvittava apu.
Joo eikä se poliittinen erimielisyyskään aina katso sitä, että ei voisi olla asioista myös samaa mieltä.

Luettelet ihan oikeita asioita ja nykyään ikävä kyllä, lääkkeet on se, mitä lähdetään tarjoamaan aika helposti ja niitä saa liian helposti (ymmärtääkseni tämä on vähän parantunut). Ja kun niihin lääkkeisiin jää koukkuun, niin niitä sitten yrittää hommata henkensä pitimiksi mustasta pörssistä kun lääkärit ei enää annakaan. Eli henkilö on päihde koukussa hyvinkin helposti.

Mitä tulee mun poliittisiin ajatuksiin, niin ne on toisaalta aika risteilevät. Olen toki enemmän oikeistolainen, mutta vasemmiston ja demareiden perustassa on asioita, joita itsekin kannatan. Ne vaan ei ikävä kyllä ole puolueidensa pääasialistalla.

Vihreydessä taas luonto on mulle tärkeä ja esim. verkkokalastusta pitäisi rajoittaa, olen minimalisti ja vaikka en ole kovin pro-ilmasto (kuljen luonto ensin kärjellä), niin mun hiilijalanjälki on suurinpiirtein siellä, missä sen pitäisi olla kaikilla. Mun ajattelussa on jonkun verran Pentti Linkolaa.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Vihreydessä taas luonto on mulle tärkeä ja esim. verkkokalastusta pitäisi rajoittaa, olen minimalisti ja vaikka en ole kovin pro-ilmasto (kuljen luonto ensin kärjellä), niin mun hiilijalanjälki on suurinpiirtein siellä, missä sen pitäisi olla kaikilla. Mun ajattelussa on jonkun verran Pentti Linkolaa.
Viestisi perusteella kuulostat ihmiseltä jota puolueen, jonka nimi on Vihreät, pitäisi puhutella. Ja kyseisen puolueen tulisi myöskin kannustaa mahdollisimman monia ihmisiä elämään tavallasi.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestisi perusteella kuulostat ihmiseltä jota puolueen, jonka nimi on Vihreät, pitäisi puhutella. Ja kyseisen puolueen tulisi myöskin kannustaa mahdollisimman monia ihmisiä elämään tavallasi.
Se puhuttelisi, jos he keskittyisivät niihin asioihin ensisijaisesti, jotka on minulle tärkeitä. He keskittyvät liian moneen asiaan, jotka ei puhuttele minua yhtään ja tapa, jolla he toimivat on vieras minulle.

Jos saavat rajoitettua verkkokalastuksen niin, että ainoastaan katiska on sallittua muille kuin ammattikalastajille, niin katsellaan uudestaan. Katiska riittä jos tarvitsee ruokakalaa tai sitten pitää "vaivautua" aktiiviseen kalastukseen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Vihreydessä taas luonto on mulle tärkeä ja esim. verkkokalastusta pitäisi rajoittaa, olen minimalisti ja vaikka en ole kovin pro-ilmasto (kuljen luonto ensin kärjellä), niin mun hiilijalanjälki on suurinpiirtein siellä, missä sen pitäisi olla kaikilla. Mun ajattelussa on jonkun verran Pentti Linkolaa.
Mitä ihmeen luonnonsuojelua on verkkokalastuksen rajoittaminen? Verkkokalastusta pitäisi lisätä suurimmassa osassa sisävesiä. Perämerellä verkkokalastus ammattikalastajiltakin kuriin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mitä ihmeen luonnonsuojelua on verkkokalastuksen rajoittaminen? Verkkokalastusta pitäisi lisätä suurimmassa osassa sisävesiä. Perämerellä verkkokalastus ammattikalastajiltakin kuriin.
Miksi sitä pitäisi lisätä? Oletko verkkokalastaja?

Ihan sitä, että kalat ei pääse enää kasvamaan sen kokoisiksi kuin ennen. Lisäksi verkkopaikat, eli parhaat paikat joissa kaloja on, katsotaan kaikuluotaimella ja se tarkoittaa, että kukaan aktiivinen kalastaja ei pääse samalle apajalle. Aktiivinen kalastaja, joka ei siis vaan kaivele muniaan mökillä telkkaria katsellen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Miksi sitä pitäisi lisätä? Oletko verkkokalastaja?

Ihan sitä, että kalat ei pääse enää kasvamaan sen kokoisiksi kuin ennen. Lisäksi verkkopaikat, eli parhaat paikat joissa kaloja on, katsotaan kaikuluotaimella ja se tarkoittaa, että kukaan aktiivinen kalastaja ei pääse samalle apajalle. Aktiivinen kalastaja, joka ei siis vaan kaivele muniaan mökillä telkkaria katsellen.
Kalojen kokoon ja kannan määrään vaikuttaa eniten kalanpyynnin alamitta. Täytyy olla riittävästi kutevia yksilöitä. Paikallisesti kalastaminen voi jopa kasvattaa keskikokoa, kun saman alueen ravintoa on kuluttamassa pienempi määrä yksilöitä. Verkkokalastamista pitäisi saada kannattavammaksi roskakalaksi parjattujen perinteisten kalalajien osalta. Se vaatii jo myös ruokakulttuurin voimakasta kehittämistä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mitä tulee mun poliittisiin ajatuksiin, niin ne on toisaalta aika risteilevät. Olen toki enemmän oikeistolainen, mutta vasemmiston ja demareiden perustassa on asioita, joita itsekin kannatan. Ne vaan ei ikävä kyllä ole puolueidensa pääasialistalla.
No minä olen ehkä liberaalivasemmistolainen. Kannatan enemmän verojen alennuksia (tasapuolisesti kaikille tuloryhmille), kuin verojen korotuksia.

Edit. Pitäisi löytää nyt joku Savo-Karjalan eduskuntavaaliehdokas, joka olisi suhteellisen tuon kaltainen edustaja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Verkkokalastuksella pitäisi poistaa sitä roska-kalaa joka kääpiöittää kantaa.

Tosin samat wanhat jäärät ottaa myös ne jalokalat alimittaisina, "ihan yhtä hyvältä ne maistuu".
Ihan selkeitä muutoksia suurissa järvissä nimenomaan siinä, että jalokalat (myöskään hauki ja kuha) eivät pääse kasvamaan oikeasti kookkaiksi ja tämän tietää jokainen joka on kalastanut vaikka 90-2000 luvullakin, saati ennen sitä.

Kalastusmäärät on kasvaneet ja nimenomaan kun ne verkot lyödään parhaille kala-apajille, niin se tarkoittaa sitä, että ne isoimmat ja parhaat kalat häviää.

Se myös tarkoittaa sitä, että vastaavankokoisia kaloja saa odottaa 5-10 vuotta. Sitten kun tähän verkotukseen liitetään trooli, niin se on aika nopeasti pienentynyt kalakanta järvessä. Meri on eri asia. Puhutaan siis myös isoista järvistä kuten Päijänne.

Ja se, että se verkko-pera tosiaan istuu mökillä ja käy sitten aika-ajoin nostamassa sen parhaan kalapaikan kalat talteen ja jättää verkon sinne. Uistelijat joutuvat uistelemaan siitä parhaan paikan vierestä, eli verkko-pera on varannut tämän paikan itselleen. Ennen kaikuluotaimia tai kun niitä oli vähemmän, tämä ei ollut niin suuri ongelma.

Pienet roskakalat ei edes jää verkkoon jos silmäkoko on riittävän suuri, eli sillä ei poisteta mitään roskakaloja.

Nyt vähän off topic, olisko joku kalastusketju tälle?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
No minä olen ehkä liberaalivasemmistolainen. Kannatan enemmän verojen alennuksia (tasapuolisesti kaikille tuloryhmille), kuin verojen korotuksia.

Edit. Pitäisi löytää nyt joku Savo-Karjalan eduskuntavaaliehdokas, joka olisi suhteellisen tuon kaltainen edustaja.
Onko sellaisia?

Ei toi mun mielestä pahalta kuulosta, mulla on niin yksilöitynyt oma näkemys asioihin, että en oikein pysty edes lokeroimaan itseäni. Olen liberaali-konservatiivi-viherkristillisdemokraattinenoikeistolaispersu pienellä demarivihervasemmistolaiskokoommuskeskusta höysteellä. RKP ei kyllä uppoa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Onko sellaisia?

Ei toi mun mielestä pahalta kuulosta, mulla on niin yksilöitynyt oma näkemys asioihin, että en oikein pysty edes lokeroimaan itseäni. Olen liberaali-konservatiivi-viherkristillisdemokraattinenoikeistolaispersu pienellä demarivihervasemmistolaishöysteellä.
No oot sellainen liikkuva äänestäjä:). Mulle Persut, Kristillisdemokraatit, Kokoomus, Keskusta, RKP, Liike Nyt, Vasemmistoliitto ja Vihreät on nou nou puolueita. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää SDP tai joku pienpuolue (Liberaalipuolue).
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
No oot sellainen liikkuva äänestäjä:). Mulle Persut, Kristillisdemokraatit, Kokoomus, Keskusta, RKP, Liike Nyt, Vasemmistoliitto ja Vihreät on nou nou puolueita. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää SDP tai joku pienpuolue (Liberaalipuolue).
Joo, kyllä se äänestys menee silti lähtökohtaisesti oikealle minulla väkisinkin, oikeistopainotus on niin vahva minulla kuitenkin. Vasemmistoa, demareita, RKP, keskusta en pystyisi koskaan äänestämään, vihreitä en pysty koskaan äänestämään niin kauan kuin siellä on vähääkään fanatismia ja maahamuutossa heidän ajatukset on nykyisenlaiset. Eli en usko, että koko elämäni aikana. VVK:ta ei tarvitsisi mainita, mutta mainitsen sen verran, että äänestäisin mitä tahansa puoluetta ennen VVK:ta.

Jokaisella noista puolueista on joitain asioita joita voin kannattaa, mutta ne on niin vähissä ja niin kakkossijalla heidän politiikassa, että en pysty sellaista kannattamaan.

Ensisijaisesti silti, haluan aina äänestää nimenomaan ihmistä, mutta tiedän, että puolue ja vieläpä puolueen johtohenkilöt määrää suurimmaksi osaksi kaiken.

Joku todella oikeistolainen Pentti Linkola -puolue olisi se mitä äänestäisin. :)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kalastusmäärät on kasvaneet ja nimenomaan kun ne verkot lyödään parhaille kala-apajille, niin se tarkoittaa sitä, että ne isoimmat ja parhaat kalat häviää.
Siihen syynä ovat liian pienten kalojen kalastamiset, kutupaikkojen heikkenemiset ja vastaavat syyt - ei verkkokalastus jossain järvellä sellaisenaan, eikä varsinkaan mikko mökkiläisen verkkokalastus.

Liian isojen kalojen kalastus on negatiivista vain esim. tiettyjen petokalojen kohdalla. Iso hauki pitää aluetta puhtaana pikkupaskasta.

Erikoisinta vaalikeskustelua ja vihreän mörön näkemistä vähään aikaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös