Eduskuntavaalit 2011

  • 404 599
  • 3 300

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Iltalehti oli siis käynyt läpi luottokorttilaskut, ja ainoa uutisoitava asia oli kahden ministerin muutaman satasen illallinen ....

No ei ollut ainoa, vaan ilmeisesti tiputellaan nämä yksi kerrallaan, että riittää asiaa.

Seuraavana vuorossa ankkalammikon oma edustaja Wallin, joka on syöttänyt "tiimiään" 800 eurolla Chez Dominique ravintolassa, jolla on 2 michelin tähteä. Ei mikään iso tiimi, nimittäin olen itse syönyt yhden tähden michelin ravintolassa illallisen juomineen hintaan 258€/lätty.

Linkki iltalehden uutiseen.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Iltalehti oli siis käynyt läpi luottokorttilaskut, ja ainoa uutisoitava asia oli kahden ministerin muutaman satasen illallinen viineineen? Kyllä nyt todellakin tehdään tikusta asiaa. Jos tämä illallinen on kansakunnalle vakava ongelma, menee meillä todella hyvin.

Kyllä sieltä kaikenlaista muutakin ilmeni, esim sossuministerin palaverit, jotka tietysti avattiin skumpalla. Ai niin, työtilaisuus. Ehkä siellä viinaveron kiristämistä pohdittiin. Risukkohan taannoin vaati viinipakkauksiin uudenlaisia hanoja humaltumisen estämiseksi.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No ei ollut ainoa, vaan ilmeisesti tiputellaan nämä yksi kerrallaan, että riittää asiaa.

Seuraavana vuorossa ankkalammikon oma edustaja Wallin, joka on syöttänyt "tiimiään" 800 eurolla Chez Dominique ravintolassa, jolla on 2 michelin tähteä. Ei mikään iso tiimi, nimittäin olen itse syönyt yhden tähden michelin ravintolassa illallisen juomineen hintaan 258€/lätty.

Linkki iltalehden uutiseen.

Niin kysymyshän lähinnä on siitä, että onko veronmaksajien tehtävänä maksaa näitä suomalaisten poliitikkojen lounaita, jos ei kyse ole edustustehtävistä.

Harvemmin tulee schollin kanssa oltua samaa mieltä mistään, mutta tähän "Tuplapalkka - osaavampi eduskunta?"-ketjussa olevaan kirjoitukseen ei ole mitään lisättävää.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin kysymyshän lähinnä on siitä, että onko veronmaksajien tehtävänä maksaa näitä suomalaisten poliitikkojen lounaita, jos ei kyse ole edustustehtävistä. ....

Luulen, että tästä asiasta ei isoa riitaa tule. Jos Wallin haluaa tarjota "tiimilleen" mitä tahansa, niin ei ole veronmaksajien asia maksaa sitä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luulen, että tästä asiasta ei isoa riitaa tule. Jos Wallin haluaa tarjota "tiimilleen" mitä tahansa, niin ei ole veronmaksajien asia maksaa sitä.

Ministeri tarjoaa ministeriönsä työntekijöille lounaan, käsittääkseni kyseessä oli vielä yhden läksijäisjuhla (??) ja täällä kitistään siitä!!?? Onko siis niin, että julkisensektorin työntekijöille ei missään tilanteessa kuulu mitään ekstraa? Tämän tyyppinen palkitseminen/ kannustus on yksityiselläpuolella arkipäivää ja tarkoituksena on lisätä työtehoa. Ei sitten ihmetellä julkisensektorin tehottomuutta, ne on vain töissä siellä.

Täällä kitistään kahden ministerin illallisesta (240€) ja yhden ministeriön lounaasta (800€), eikö muuta tekemistä ole?
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Onko siis niin, että julkisensektorin työntekijöille ei missään tilanteessa kuulu mitään ekstraa? Tämän tyyppinen palkitseminen/ kannustus on yksityiselläpuolella arkipäivää ja tarkoituksena on lisätä työtehoa. Ei sitten ihmetellä julkisensektorin tehottomuutta, ne on vain töissä siellä.

Näinhän se on. Itselleni siirtyminen yksityiseltä julkiselle tarkoitti mm. yhteistyötahojen järjestämien syksyisten rapukestien, yhteistyötahojen antamien joululahjapullojen ja firman kosteiden pikkujoulujen loppumista. En tiedä lisäsikö tuo nyt aiemmin työtehoa, mutta sanotaan vaikka että julkisella vallitseva niuhottamis- ja kyttäämiskulttuuri on omiaan sitä vähentämään.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei Alho mitään armahtanut, vaan Sunqvistin kanssa tehtiin sopimus korvaussumman kohtuullistamisesta. Hän maksoi 1,2 miljoonaa markkaa, ollen jokseenkin ainoa pankinjohtaja joka maksoi yhtään mitään.

Ei niin, että tällä nyt niin isoa merkitystä olisi, mutta itse muistaisin kyllä asiassa käyneen niin, että tuonkaltainen sopimus tehtiin, mutta Uffe ei maksanut mitään koska oli varaton (= keinotteli luotollisen tilin kanssa pitäen sen aina miinuksella).

Korjatkaa kuitenkin ihmeessä jos muistan väärin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ministeri tarjoaa ministeriönsä työntekijöille lounaan, käsittääkseni kyseessä oli vielä yhden läksijäisjuhla (??) ja täällä kitistään siitä!!?? Onko siis niin, että julkisensektorin työntekijöille ei missään tilanteessa kuulu mitään ekstraa? Tämän tyyppinen palkitseminen/ kannustus on yksityiselläpuolella arkipäivää ja tarkoituksena on lisätä työtehoa. Ei sitten ihmetellä julkisensektorin tehottomuutta, ne on vain töissä siellä.

Täällä kitistään kahden ministerin illallisesta (240€) ja yhden ministeriön lounaasta (800€), eikö muuta tekemistä ole?

Kivasti vedät siinä samaan syssyyn esim. koulun siivoojat ja ministerit. Julkisella sektorilla saat 20 ja 30 vuoden palvelusta muutaman kympin shekin, siinäpä se. Miksi nämä Walliinit sun muut sitten änkeävät julkiselle sektorille, vaikka tietävät, että veronmaksajien rahoilla ei oikeastaan saisi ryypätä? Heillä on varmasti enemmän vaihtoehtoja yksityisellä sektorilla ja kukaan ei vittuilisi, kun voisi kaikessa rauhassa ottaa mukia jonkun muun laskuun.

No, onhan kyse toisaalta pienistä rahoista, mutta sitten taas periaatteen mies Katainen kokoajan pelottelee leikkauslistoilla ja energiaveron korotuksilla ja kehottaa kansaa äärimmäiseen tarkkuutteen ja säästäväisyyteen. Ja muistutellaan Kreikan meiningistä siinä samassa kun tilataan itselle torkkupeittoja. Joten taas ei johdon esimerkki täsmää.

Eli jos Vapari haluaa Sorsa-Annilta haavaa, niin hoitakoon voitelun omasta palkastaan, niin ne miltei kaikki muutkin miehet tekee, ketkä tussua hamuavat.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kivasti vedät siinä samaan syssyyn esim. koulun siivoojat ja ministerit. Julkisella sektorilla saat 20 ja 30 vuoden palvelusta muutaman kympin shekin, siinäpä se. Miksi nämä Walliinit sun muut sitten änkeävät julkiselle sektorille, vaikka tietävät, että veronmaksajien rahoilla ei oikeastaan saisi ryypätä? Heillä on varmasti enemmän vaihtoehtoja yksityisellä sektorilla ja kukaan ei vittuilisi, kun voisi kaikessa rauhassa ottaa mukia jonkun muun laskuun.

No, onhan kyse toisaalta pienistä rahoista, mutta sitten taas periaatteen mies Katainen kokoajan pelottelee leikkauslistoilla ja energiaveron korotuksilla ja kehottaa kansaa äärimmäiseen tarkkuutteen ja säästäväisyyteen. Ja muistutellaan Kreikan meiningistä siinä samassa kun tilataan itselle torkkupeittoja. Joten taas ei johdon esimerkki täsmää.

Eli jos Vapari haluaa Sorsa-Annilta haavaa, niin hoitakoon voitelun omasta palkastaan, niin ne miltei kaikki muutkin miehet tekee, ketkä tussua hamuavat.

Wallinin läksijäislounaalla oli kahdeksan (8) ihmistä, erityisavustaja, avustajia, sihteereitä yms., eikä tällä lounaalla käsittääkseni tarjottu alkoholia. Eli lounas maksoi 100 euroa/ työntekijä, mielestäni kohtuullinen bonus vuoden työstä.

Ministerien iltapalassa ongelma on ilmeisesti ne kaksi ylimääräistä pulloa viiniä, pienet ovat ongelmat.

No, sinun kannattamalla puolueella on ratkaisu tähän, toivottavasti kaikki Perussuomalaiset ehdokkaat toimivat Anssi Joutsenlahden esimerkin mukaan eli lahjoittavat palkkansa hyväntekeväisyyteen. Tällä tavalla saamme osaavaa väkeä päätöksentekoon ja virkamiehiksi.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Wallinin läksijäislounaalla oli kahdeksan (8) ihmistä, erityisavustaja, avustajia, sihteereitä yms., eikä tällä lounaalla käsittääkseni tarjottu alkoholia. Eli lounas maksoi 100 euroa/ työntekijä, mielestäni kohtuullinen bonus vuoden työstä.

Ministerien iltapalassa ongelma on ilmeisesti ne kaksi ylimääräistä pulloa viiniä, pienet ovat ongelmat.

No, sinun kannattamalla puolueella on ratkaisu tähän, toivottavasti kaikki Perussuomalaiset ehdokkaat toimivat Anssi Joutsenlahden esimerkin mukaan eli lahjoittavat palkkansa hyväntekeväisyyteen. Tällä tavalla saamme osaavaa väkeä päätöksentekoon ja virkamiehiksi.

Ihan kiva bonus juu, ei kai siitä eri mieltä voi olla.

Et vissiin osaa lukea tai ainakin toivon niin. Koska minähän kirjoitin, että on kyse enemmän periaatteesta kuin noista suht pienistä summista. Kansalaisilta vaaditaan vastuunkantoa ja vyön kiristämistä, kun Liliuksen provikat uhkaavat jäädä alle kymppimillin. Joten hoitakoon itse työpaikkaruokailunsa, niin muutkin julkisen sektorin ihmiset hyvin pitkälle tekee. Siitä vaan Stefu tekemään kannuswurstileipiä, kuten muutkin. Yhdessä Suomi nousee, hei!

Tämä ei ole mikään puoluekysymys ja en epäile yhtään, etteikö joku persuministeri voisi sortua samanlaiseen kansalaisten aliarvioimiseen. Mutta sitä pelkoa ei tietysti ole, kun tulevien vaalien todennäköisen voittajapuolueen puheenjohtaja on sanoutunut irti kaikesta yhteistyöstä populistipuolueiden kanssa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan kiva bonus juu, ei kai siitä eri mieltä voi olla.

Et vissiin osaa lukea tai ainakin toivon niin...

Eli sinusta kerran vuodessa työntekijälle tarjottu hyvä lounas on liikaa?? Minä kun luulin, että sinä olit työntekijän asialla.

Vai etkö ymmärtänyt, että 7/8 osaa tuosta kokonaissummasta meni ministeriön työntekijöille?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Eli sinusta kerran vuodessa työntekijälle tarjottu hyvä lounas on liikaa?? Minä kun luulin, että sinä olit työntekijän asialla.

Vai etkö ymmärtänyt, että 7/8 osaa tuosta kokonaissummasta meni ministeriön työntekijöille?

Enpä tiiä noista, kun itse olen jokaisen työpaikkalounaani kuitannut, ilman mitään lounasseteleitä tai muita härpäkkeitä.

Tarkoitin tuossa molempia sekä Ankkalammikon herkkuhetkeä sekä Anskun & Vaparin romanttista iltapalaa. Siellä ei kai avustajia mukana ollut..?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Enpä tiiä noista, kun itse olen jokaisen työpaikkalounaani kuitannut, ilman mitään lounasseteleitä tai muita härpäkkeitä.

Eli loppujen lopuksi kyseessä on perisuomalaisesta kateudesta.

Suomessahan vasemmiston linja on ollut jo pitkään että ei väliä jos menee paskasti jos kaikilla muillakin menee paskasti, tuloerot ovat silloin minimissä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Enpä tiiä noista, kun itse olen jokaisen työpaikkalounaani kuitannut, ilman mitään lounasseteleitä tai muita härpäkkeitä.

Tarkoitin tuossa molempia sekä Ankkalammikon herkkuhetkeä sekä Anskun & Vaparin romanttista iltapalaa. Siellä ei kai avustajia mukana ollut..?

Minusta jokainen ministeri voi kerran kahdessa vuodessa juoda pari pulloa viiniä työpalaverin päälle kollegansa kanssa.

Tämä median nykyinen tapa suhtautua julkisiin tarjoiluihin kertoo hyvin median moraalista. Taneli Heikka kirjoitti aikanaan vaalirahakohusta hyvin, hän kysyi miksi media ei huomannut vaalirahaa ennen poliitikon tunnustusta ja vastasi myös. Syy oli Saariselän ja Haikon seminaarit, joissa toimittajat vierailivat säännöllisesti.

Sinun nyppimisen ymmärrän hyvin, koska edustamasi puolue on olevinaan puhtoinen. Tosin Oinosen nukahdus vaalituki kysymyksessä ja Soinin valehtelu ilmasto-ohjelman kohdalla nakertaa tätä kuvaa.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Se on ainakin minulle ihan sama, montako henkeä syö/juo ja minkälaisella summalla jos tarjoaja maksaa sen omasta pussistaan.
Jos tarjoaja maksaa sen veron maksajien rahoilla, se vituttaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Enpä tiiä noista, kun itse olen jokaisen työpaikkalounaani kuitannut, ilman mitään lounasseteleitä tai muita härpäkkeitä...

Eikö työnantaja ole kertaakaan palkinnut sinua työstäsi? Joululahja, pikkujoulut, virkistyspäivä, palaverin ruokailu jne. Jos näin on, niin sitten kannattaa hakeutua osaamista vastaaviin töihin.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Täytyy sanoa että harvinaisen hyvin on asiat yhteiskunnassamme, jos ainoat huolenaiheet on 800 esson lounas kahdeksalle hengelle **-misukassa (tuo on itseasiassa säästäväisesti vedetty ottaen puitteet huomioon) ja se, että pari ministeriä on juonut ravintolassa huimat kaksi (2) pulloa viiniä veronmaksajien laskuun. Sitäpaitsi Sinnemäki on muutenkin niin takakireä ja jännittynyt että punaviiniterapia voisi olla muulloinkin tarpeen.

Pieniä on Uusiksen hallirahat näihin vedätyksiin verrattuina.
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Korjatkaa kuitenkin ihmeessä jos muistan väärin.

Taidat muistaa väärin. Tässä osa Wikipedian Sundqvist-osioista:



18. syyskuuta 1997 – Valtiovarainministeriö hyväksyy neuvotellut sopimukset ministeri Alhon finanssineuvos Kilpelän esittelystä tekemällä päätöksellä. Alho antaa vastaavan lainmukaisen toimiohjeen Arsenal-Sillalle. Samana päivänä Alho ilmoittaa Lipposelle 1,2 miljoonan markan korvaussopimuksen syntyneen.
22. syyskuuta 1997 – Arsenal-Sillan hallitus päättää Alhon antaman toimiohjeen mukaisesta menettelystä.
23. syyskuuta 1997 – Arsenal-Sillan ja Sundqvistin välinen sopimus allekirjoitetaan. Sundqvist suorittaa korvaussumman. Arsenal-Silta pyytää ulosottovirastolta Sundqvistiä koskevan täytäntöönpanon ja ulosmittauksen välitöntä peruuttamista.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Maple Leaf kirjoitti:
Jos tämä illallinen on kansakunnalle vakava ongelma, menee meillä todella hyvin.

Major Julli kirjoitti:
Täytyy sanoa että harvinaisen hyvin on asiat yhteiskunnassamme, jos ainoat huolenaiheet on 800 esson lounas kahdeksalle hengelle **-misukassa (tuo on itseasiassa säästäväisesti vedetty ottaen puitteet huomioon) ja se, että pari ministeriä on juonut ravintolassa huimat kaksi (2) pulloa viiniä veronmaksajien laskuun. Sitäpaitsi Sinnemäki on muutenkin niin takakireä ja jännittynyt että punaviiniterapia voisi olla muulloinkin tarpeen.

Sepä se. Olisivatkin nämä ne suurimmat ongelmat. Suurempi murhe on se, että eduskunnassa istuu joukko rahalla ostettuja edustajia. Mediaa ei vain enää jaksa kiinnostaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Eikö työnantaja ole kertaakaan palkinnut sinua työstäsi? Joululahja, pikkujoulut, virkistyspäivä, palaverin ruokailu jne. Jos näin on, niin sitten kannattaa hakeutua osaamista vastaaviin töihin.

Pikkujoulut maksaa (ruoka 10-20 euroa + omat/omakustanteiset viinat), virkistyspäivä oli kolmen tunnin luento siitä, että paremminkin voisitte asiat tehdä. Eräällä koulutusmatkalla oli ilmainen lihasoppa, kuului kurssin hintaan, johon pakotettiin menemään. Iltaruokailut oli sitten omakustanteisia.

Niin, tykkään siitä mitä teen, vaikkei paljon porkkanoita tule. Se on itselle tärkeämpää.

Ei meikäläistä ole koskaan haitannut, jos joku tienaa enemmän kuin minä. Varmasti on sen ansainnut ja hyvä, että edes jollakulla etuja piisaa. Mutta jos palkka huitelee kymppitonnissa kuukausi ja edut päälle, niin silloin voi arven öljyämisen hoitaa omasta pussista. TF-79 kiteyttää homman varsin mainiolla tavalla...:)
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Sinun nyppimisen ymmärrän hyvin, koska edustamasi puolue on olevinaan puhtoinen. Tosin Oinosen nukahdus vaalituki kysymyksessä ja Soinin valehtelu ilmasto-ohjelman kohdalla nakertaa tätä kuvaa.

Ei ole kirjoja mihinkään bändiin. Ja juuri tuossa aiemmin sanoin, että tämä ei ole puolueesta kiinni. Yhtälailla Persuilta voi hakea ne saatanan torkkupeitot pois ja jakaa ne vaikka Stadin kodittomille.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei meikäläistä ole koskaan haitannut, jos joku tienaa enemmän kuin minä. Varmasti on sen ansainnut ja hyvä, että edes jollakulla etuja piisaa. Mutta jos palkka huitelee kymppitonnissa kuukausi ja edut päälle, niin silloin voi arven öljyämisen hoitaa omasta pussista. TF-79 kiteyttää homman varsin mainiolla tavalla...:)

Oletko siis ihan vakavissasi sitä mieltä, että kymppitonni ministerin hommasta on liikaa?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Oletko siis ihan vakavissasi sitä mieltä, että kymppitonni ministerin hommasta on liikaa?

Juurihan tuossa meikäläinen haukuttiin taas kateelliseksi kommariksi, kun itsepähän paskaetuisen työn olen valinnut. Niin, että mitäs läksit niin, sano Aakekin. Eikös tämä koske ministereitäkin? Vittuako lähtee tuollaiseen hommaan, jos tietää, että palkka on noin mitätön, ettei yhtä sorsalautasta pysty omasta pussista maksamaan/tarjoamaan? Jos ei tuolla palkalla pärjää, niin voi voi, kun on kamalaa. Siitä vaan markkinoille hakemaan parempaa liksaa, ei kai siinä sen kummempaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös