1. Saako kokoonpanoon "ylimääräsiä" pelaajia. Esim. seitsemäs puolustaja ja vaikka 13. hyökkääjä (gooni :p) ? Tota oon pitkään ihmetelly. Tämä olisi hyvin kätevää jos vaikka pelaaja loukkaantuu pelin aikana.
NHL:n säännöissä sanotaan, että peliin saa pukea 18 kenttäpelaajaa. Eli ei saa NHL:ssä, mutta muissa liigoissa tilanne voi olla toinen, esim. SM-liigassa, jossa ainakin vielä kuluneella kaudella sai pukea 20 kenttäpelaajaa. Puhettahan on ollut, että myös SM-liigan pelaajamäärä pudotettaisiin 18:aan.
2. Voiko pelaajat loukkaantua kiekon iskusta/tappelussa? Tämäkin realistinen käänne puutuu taassen jokaisesta lätkäpelistä.
En tiedä, mutta luulisin kyllä, että olisi mahdollista.
3. Tuleeko pelaajille jonkinlainen overall - arvo tai edes overall - käyrä?
Ei ainakaan CM:ssä ole, johon tämä peli siis perustuu. Eli, en usko.
4. Onko mahdollista lisätä pelaajasta kuva jälkeenpäin itse? Uuden kauden alkaessa olisi kiva nähdä uusien yllättäjien kasvot.
Editorin kanssa tulevaisuudessa on varmaankiin mahdollista. Editori ei tosin ilmesty heti pelin ilmestyessä, mutta mikäli SI ei itse tee editoria, niin joku muu sen tekee. Eli tulevaisuudessa luulisi olevan mahdollista.
5. Voiko "gooneille" määrätä nimen jonka kimppuun ne sitten pyrkii menemään? Asiaan liittyen, onko joukkotappelut mahdollisia?
Tätä olen itsekin miettinyt, sillä vielä pelin kehitysvaiheessa Riz muistaakseni kertoi, että CM:ien Man Marking -ominaisuus (eli se, jossa voi määrätä puolustajan vartoimaan tiettyä vastustajan pelaajaa) valjastettaisiin juuri tämän tapaiseksi "varjostus" -ominaisuudeksi. Yhdessäkään screen shotissa en kuitenkaan ole nähnyt ko. ominaisuutta, joten saa nähdä. Torstainahan ilmestyy beta demo, joten kauaa ei enää tarvitse odottaa, kun monet asiat selviävät.