Eastside Hockey Manager : Franchise Edition

  • 105 052
  • 906

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja täällä sitä työpaikalla kipristellään, vaikka kaiken järjen mukaan minun pitäisi olla jo kotikoneen ääreessä. Helvetti kun tämä työelämä häiritsee vapaa-aikaa.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kylläpä tempun tekivät! Mulla ei ole koskaan toiminut nio Bittorrentit yms, johtuen yhteydestä. Olis kyllä voineet laittaa ihan perinteisen linkin vaan, josta ladataan. No pitänee odotella sitte heinäkuuta ja käydä ostaan se peli PRKL!
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Viestin lähetti Wiltord
Kylläpä tempun tekivät! Mulla ei ole koskaan toiminut nio Bittorrentit yms, johtuen yhteydestä. Olis kyllä voineet laittaa ihan perinteisen linkin vaan, josta ladataan. No pitänee odotella sitte heinäkuuta ja käydä ostaan se peli PRKL!

Jos BT ei tunnu toimivan, ei tarvitse varmaankaan kauhean pitkaan odotella etta joku tempaisee http-mirrorin omalle saitilleen. Todennakoisesti taman paivan lopulla beta demo loytynee useammaltakin saitilta.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosittelen sellasen Bittorrent clientin hakemista ku ABC - Another Bittorrent Client. Vie suht vähäisen määrän koneen resursseja ja toimii loistavasti (imutuksen voi pausettaa yms.)

30 min. nii pääsee testaa.. jännittää hirveesti :D
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Viestin lähetti Mzt_t
Eiköhän se virheiden etsiminen ole osa jokaista testausta :) SI on pystyttänyt kaksi keskustelufoorumia betademossa ilmenneiden bugien raportoimista varten:

Betademon bugifoorumi

Betademon dataan liittyvä bugifoorumi

Enpä ole vielä saanut kirjoitusoikeuksia bugi-forumille, mutta yksi ropleema tuli jo vastaan.

Staff searchista etsin uutta päävalmentajaa ja kun klikkasi esim. Hannu Jortikan tai Vladimir Ruzickan contract-valikossa olevaa Notes kohdan tyhjää viivaa, niin peli kaatui.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No niin, demo on hankittu ja vähän testailtu. Toki muistan että kyseessä on beta-demo eikä valmis peli.

- Ensinnäkin näkymästä. "Full Screen" ei ole koko näytön kokoinen vaan mustaa jää. "Window" myöskin naurettavan pieni.

- Miten voi pelata, jos ei tiedä mikä ketju itsellä tai vastustajalla on jäällä? En ainakaan nähnyt mistään.

- Ja yleensäkin tämä ketjujen peluutus. Kuinka voi käskeä ykkösketjun pelaamaan vaikka kymmenen vaihtoa putkeen, tai kuinka saan nelosketjuni pelaamaan vastustajan ykköstä vastaan?

- Yhdessä pelissä kului 6 minuuttia ilman selostusta. Kai siellä nyt jotakin tapahtui?

Aika paljon saa kyllä parantaa tätä taktista puolta jos meinaan tämän pelin hommata. Toivottavasti sitä hiotaan, ja paljon.
 
Nyt on vähän aikaa tullut pyöriteltyä tuota demoa ja silmään on pistänyt yksi virhe aika pahasti: Ari Sulander on ollut Euro Hockey Tour -peleissä Suomen paras pelaajaa, mutta ei torjuntojensa ansiosta vaan maalien ja syöttöjen. Sulander on nimittäin peliin merkitty keskushyökkääjäksi. Ei se kyllä kauheasti häiritse, mutta vähän kyllä alkuun nauratti.

Voisiko, joku asiasta tietäväinen nevoa minua vähän tyhmempää parissa asiassa? Miten pystyy treidaamaan ja tarjoamaan sopimuksia pelaajille? Entä miksen pysty järjestämään turnauksia tai muunlaisia harjoituspelejä?

Miksi pelissä muuten Suomi-sarja porukoilla on ihan ihmeellisiä kokoonpanoja? Siellä saattaa olla muutama oikea pelaaja, mutta loput ovat jotain aivan ihme äijiä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Viestin lähetti vstp

- Ja yleensäkin tämä ketjujen peluutus. Kuinka voi käskeä ykkösketjun pelaamaan vaikka kymmenen vaihtoa putkeen, tai kuinka saan nelosketjuni pelaamaan vastustajan ykköstä vastaan?

Siellä taktiikkaosastolla oli ainakin ne perusprinsiipit.

Tactics - Team Instructions - Next - Line matching (yes) ja sitten siihen tulee ne eri peluutusvaihtoehdot.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Vähän jäi tyhjä olo tosta demosta. Käyttöliittymä on vähän sekavan oloinen, vaikka onkin periaatteessa sama kuin cm4:ssä.
Minä jäin myös kaipaamaan selvempää tietoa tosta ottelun sisäisestä tapahtumasta ja siihen vaikuttamisesta. Ei kyllä ruudussa näkynyt kuin pelikellon juokseminen ja maalintekijät. Pelimoottori ei tainnut olla demossa mukana? Myös äänet puuttuivat.

Onhan toi jokaisen jääkiekkofanin unelma, mutta demo oli kyllä aika huonosti toteutettu. Voi jäädä muutamalta tyypiltä ostamatta ton takia.
 

Mzt_t

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, JYP
Viestin lähetti vstp
- Ensinnäkin näkymästä. "Full Screen" ei ole koko näytön kokoinen vaan mustaa jää. "Window" myöskin naurettavan pieni.

Kyllä mulla ainakin Full Screen on koko ruudun kokoinen kaikilla resoilla millä olen kokeillut. Window-moodissa ikkunan koko on 800x600 ja minkä kokoinen se näytöllä on riippuu taasen resosta.

- Miten voi pelata, jos ei tiedä mikä ketju itsellä tai vastustajalla on jäällä? En ainakaan nähnyt mistään.

Tactical View ja siellähän ne kentällä olevat pelaajat näkyvät.

- Ja yleensäkin tämä ketjujen peluutus. Kuinka voi käskeä ykkösketjun pelaamaan vaikka kymmenen vaihtoa putkeen, tai kuinka saan nelosketjuni pelaamaan vastustajan ykköstä vastaan?
- Yhdessä pelissä kului 6 minuuttia ilman selostusta. Kai siellä nyt jotakin tapahtui?

Riz osannee kertoa näistä, jos ehtii jossain vaiheessa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti magnum37
Onhan toi jokaisen jääkiekkofanin unelma, mutta demo oli kyllä aika huonosti toteutettu. Voi jäädä muutamalta tyypiltä ostamatta ton takia.

Tämä oli BETA demo, ei demo.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Henkka
Siellä taktiikkaosastolla oli ainakin ne perusprinsiipit.

Tactics - Team Instructions - Next - Line matching (yes) ja sitten siihen tulee ne eri peluutusvaihtoehdot.

Nuo perusjutut huomasin kyllä. On sitä ihminen sokea kun en tuota "line matching" juttu noteerannut. Njoo, itselleni kuitenkin demo jätti niin valjun kuvan, että keskityn vain CM:n pelaamiseen. Katson sitten uudelleen kun saan demon valmiista pelistä.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Mzt_t


Tactical View ja siellähän ne kentällä olevat pelaajat näkyvät.



Täytyy varmaan mennä silmälääkärille, koska en kyllä todellakaan näe. Tactical view: näkyy kenttä ja violetti palkki, missä pelataan, ja alhaalla selostus tapahtumista (tai ei selostusta jos mitään ei tapahdu). Mistään en näe mikä kenttä kummallakin on jäällä ja ketä pelaajia siellä on.
 

Mzt_t

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, JYP
Viestin lähetti Son of the Beach
Nyt on vähän aikaa tullut pyöriteltyä tuota demoa ja silmään on pistänyt yksi virhe aika pahasti: Ari Sulander on ollut Euro Hockey Tour -peleissä Suomen paras pelaajaa, mutta ei torjuntojensa ansiosta vaan maalien ja syöttöjen. Sulander on nimittäin peliin merkitty keskushyökkääjäksi. Ei se kyllä kauheasti häiritse, mutta vähän kyllä alkuun nauratti.

Kuten Riz mainitsi kyseessä on muutaman viikon vanha versio, jossa ei ole viimeisintä datapäivitystä.

Voisiko, joku asiasta tietäväinen nevoa minua vähän tyhmempää parissa asiassa? Miten pystyy treidaamaan ja tarjoamaan sopimuksia pelaajille? Entä miksen pysty järjestämään turnauksia tai muunlaisia harjoituspelejä?

Treidaus: valitse pelaaja -> action -> approach to trade ja sitten vaan hieromaan kauppoja. Ostot onnistuvat suunnilleen kuten CM:ssa.

Harjoituspelit ja -turnaukset: schedule -> arrange -> valitse haluamasi pelimuoto, valitse vapaat päivät ja valitse vastustajat

Miksi pelissä muuten Suomi-sarja porukoilla on ihan ihmeellisiä kokoonpanoja? Siellä saattaa olla muutama oikea pelaaja, mutta loput ovat jotain aivan ihme äijiä.

Johtunee siitä, että kyseessä on eri maan fast start.

Edit: krijoitusvirheitä...
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Viestin lähetti vstp
Täytyy varmaan mennä silmälääkärille, koska en kyllä todellakaan näe. Tactical view: näkyy kenttä ja violetti palkki, missä pelataan, ja alhaalla selostus tapahtumista (tai ei selostusta jos mitään ei tapahdu). Mistään en näe mikä kenttä kummallakin on jäällä ja ketä pelaajia siellä on.

Jos oikein muistan, niin voi olla etta juuri tuossa vaiheessa kun beta demo laitettiin pakettiin, "Tactical View" eli siirtymavaiheessa jolloin kentalla olevien nimia ei nakynyt. Mzt_t:lla taitaa kuitenkin olla HR:ien uudempi versio jossa nakyma on viimeistelty ja pelaajat nakyvat niinkuin pitaakin. Eli tama homma on hanskassa lopullisessa versiossa.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Riz
Jos oikein muistan, niin voi olla etta juuri tuossa vaiheessa kun beta demo laitettiin pakettiin, "Tactical View" eli siirtymavaiheessa jolloin kentalla olevien nimia ei nakynyt. Mzt_t:lla taitaa kuitenkin olla HR:ien uudempi versio jossa nakyma on viimeistelty ja pelaajat nakyvat niinkuin pitaakin. Eli tama homma on hanskassa lopullisessa versiossa.

Ok, kiitoksia. Sitten jo näyttää homma paremmalta.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskailin hikisen voiton Dallasista Floridalla 3-4, ottelun jälkeen yritin nostaa pelaajaa AHL:stä kokoonpanoon ja kun klikkasin "Contract" kohtaan, peli kaatui. Harmittaa vähän kyllä, ku en edes muistanu tallentaa.

Noh, tällästä tää beta testaus on. Epäilenpähän vaan että uudestaan voitan :)

Tosiaanki toi tactical view on vähän kämänen tässä versiossa, sitten kun pelaajat/pelinumerot näkyy niin eipä ole valittamista.

Ketjujen laitto on vähän nihkeetä hommaa, aina pitää klikata pelaajaa, sitten pitää klikata pelipaikkaa jne. Odotin että tossa ois voinu vaan liu'uttaa pelaajan pelipaikalle ja se on siinnä. Näin niitä voi kätevästi sekotella kesken pelin (Niinku kunnon p-amerikan valmentaja)

Onko tappelut tässä versiossa jo mukana? Itse en saanu tappelua aikaseksi vaikka kuinka yritin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Löytyykö tuosta pelistä sellaista vapaiden agenttien siirtolistaa, kuten CM:stä löytyi? Ja jos löytyy, niin mistä?
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Noin kolmen minuutin testaamisen jälkeen täytyy todeta, että ompa sekava käyttöliittymä. Ainakin näin CM-sarjaa paljolti pelanneelle varsinkin Roster-valikko näyttää todella kököltä, kun siellä on kaikenmaailman tietoja ja värejä tarjolla. Ja pelaajannimetkin ovat vielä kohtuullisen isohkolla fontilla. No, ehkä tähän tottuu.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Sistis
Löytyykö tuosta pelistä sellaista vapaiden agenttien siirtolistaa, kuten CM:stä löytyi? Ja jos löytyy, niin mistä?

En ole ihan varma siitä mitä haet, mutta pelaajia pääsee etsiskelemään ainakin painamalla yläpalkista omaa nimeä ja sieltä player & staff search. Sieltä hakuehtoja muuttelemalla löytyy jotain jos löytyy.
 

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti eagle
Kari Lehtonenkin on saatu pelissä rightiksi.
No joo tämmösiä pikkuvirheitä pelistä löytyy varmasti paljonkin, loppupeleissä näillä ei itse pelin kannalta ole suurempaa merkitystä onko se pelaaja left vai right ja nämäkin varmastikkin korjataan sitten itse peliin. Muistakaa hyvät ihmiset että tämä on vasta Beta Demo.
 
Viestin lähetti Spede#17
No joo tämmösiä pikkuvirheitä pelistä löytyy varmasti paljonkin, loppupeleissä näillä ei itse pelin kannalta ole suurempaa merkitystä onko se pelaaja left vai right ja nämäkin varmastikkin korjataan sitten itse peliin. Muistakaa hyvät ihmiset että tämä on vasta Beta Demo.

Nimenomaan!

Malttia nyt ystävät. Tämä tosiaan vasta Beta Demo.
Itse ainakin olen huomattavasti positiivisin mielin kuin esim. CM:n Beta Demon kohdalla.

En epäile hetkeäkään, etteikö tämä tulisi olemaan menestys, ja etteikö tämän parissa kuluisi koko tulevaa kesää (ja syksyä ja talvea) :)

PS. Älkää nyt välittäkö noista pienistä right/left -virheistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös