Doug Sheddenin kompetenssi liigavalmentajana

  • 148 505
  • 751
Tila
Viestiketju on suljettu.

Idänihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni Shedden on tuonut HIFK:n jotain, mikä on puuttunut HIFK:sta monta vuotta. Pelejä pystytään voittamaan jatkoajalla ja tappioasemastakin pystytään nousemaan.
Tälläistä ei kovin usein tapahtunut Aran, Suhosen, Mälkiän yms.ns. huippuvalmentajien kanssa..
Onneksi saatiin Shedden HIFK:n peräsimeen!!
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on jo mainittu useaan otteeseen, mutta mainitaan se jälleen: Shedden on uskomattoman taitava lukemaan peliä ja varsinkin reagoimaan tilanteisiin sekä pelien aikana että niiden välissä. Muutenkin Shedden on todella ammattimainen, esiintyy julkisuudessa hillitysti eikä meuhkaa turhaan ja sanoo asiat niin kuin ne ovat. En edes muista, milloin viimeksi olisi ollut näin hyvät fiilikset HIFK:n valmentajan suhteen.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Lawless kirjoitti:
Shedden on uskomattoman taitava lukemaan peliä ja varsinkin reagoimaan tilanteisiin sekä pelien aikana että niiden välissä.

Tämä on nimenomaan se piirre, joka suomalaisvalmentajilta puuttuu yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Ja se piirre, jota ihailen pohjoisamerikkalaiskoutseissa.

Pahimpana esimerkkinä suomalaiskoutsin kädettömyydestä pelin sisällä reagoimattomuudesta on Hannu Aravirta ja 5-6 peli 2003 MM-skaboissa pitkähampaita vastaan.

Propsit Sheddenille alkukaudesta, sillä rosteri ei kummoinen ole ollut. Laakkonen ja Murphy jeesaavat jo paljon, tosin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
Idänihme kirjoitti:
Mielestäni Shedden on tuonut HIFK:n jotain, mikä on puuttunut HIFK:sta monta vuotta. Pelejä pystytään voittamaan jatkoajalla ja tappioasemastakin pystytään nousemaan.
Tälläistä ei kovin usein tapahtunut Aran, Suhosen, Mälkiän yms.ns. huippuvalmentajien kanssa..
Tästä joudun valitettavasti olemaan eri mieltä. Mälkiästä en puhu mitään, sillä kaverin aikana ei noustu kuin väärällä jalalla sängystä joka aamu. Mutta muistaako kukaan Suhosen ajoilta legendaarista 7-7 matsia Tapparaa vastaan tai Aran ensimmäistä kautta, jolloin varsinkin alkukaudesta lähdettiin melko usein tappioasemasta kolmanteen erään ja noustiin voittoon?
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Virginialainen kirjoitti:
Mutta muistaako kukaan Suhosen ajoilta legendaarista 7-7 matsia Tapparaa vastaan tai Aran ensimmäistä kautta, jolloin varsinkin alkukaudesta lähdettiin melko usein tappioasemasta kolmanteen erään ja noustiin voittoon?
Kyllä. Aran ensimmäisellä kaudella pystyttiin nipistämään monta kertaa pisteet niukoilla voitoilla, joissa ratkaisu tapahtui usein kolmannessa erässä. Tuo 7-7 päättynyt ottelu puolestaan on kyllä ikimuistoinen tapahtuma, joka jää historiaan komeimpana HIFK:n tekemänä nousuna, jonka minä muistan. Todella hieno ottelu, jonka Capo Grünn melkein ratkaisi melle 7-6-maalillaan.

Toki niukoissa voitoissa tuurillakin on osansa, mutta jatkuva tiukkojen otteluiden kääntäminen voitoksi vaatii sellaista taitoa pelinjohtamisessa, jota Shedden on tällä kaudella ansiokkaasti esittänyt alkukierrosten jälkeen.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Lawless kirjoitti:
Tämä on jo mainittu useaan otteeseen, mutta mainitaan se jälleen: Shedden on uskomattoman taitava lukemaan peliä ja varsinkin reagoimaan tilanteisiin sekä pelien aikana että niiden välissä. Muutenkin Shedden on todella ammattimainen, esiintyy julkisuudessa hillitysti eikä meuhkaa turhaan ja sanoo asiat niin kuin ne ovat. En edes muista, milloin viimeksi olisi ollut näin hyvät fiilikset HIFK:n valmentajan suhteen.

Tämä on kyllä hyvin totta, mitä kirjoitat ja samalla tulee väkisin mieleen, mitä olisi tapahtunut ja missä oltaisiin tällä hetkellä, jos muuan Dave King olisi vielä kunnian ja periaatteen mies. No toisaalta Dave näytti todelliset "närhen pelivälineet" jo Galgaryssä 1988, kun ei tullut kättelemään Suomen valmentajia Kanadan hävitessä Suomelle 3-1. Tästä munattomuudesta muuan Hannu Jortikka pääsikin toteamaan ja uhoamaan hallin käytävällä: You fucking Loser!

Mielestäni on pakko ottaa esille myös Sheddenin ansiot pelaajien scouttauspuolella, hänellä on varmasti sormensa pelissä hankintojen suhteen ja osumatarkkuus näyttää olevan ihan hyvällä mallilla. Lisäksi tuo ym. pelinlukutaito tuntuu herralla olevan monta luokkaa parempaa, kuin monella muulla SM-Liiga valmentajalla. Shedden yksinkertaisesti tuntuu olevan henkisesti ja fyysisesti tarpeeksi kova mies HIFK-nimisen kauniin ja arvokkaan laivan peräsimeen.

Sitten se mikä minua jo nyt ihmetyttää. Veikkaaja mainitsi, että HIFK havittelee HPK:n Jukka Jalosta ensi kauden valmentajakseen. Tällaisen riskin ottamista on pakko ihmetellä, varsinkin kun muistaa, kuinka kävi toiselle erittäin arvostetulle valmentajalle nimenomaan HIFK:n peräsimessä. Eikö mistään edelleenkään ole opittu? Jatkuvuus on viime vuosina ollut tuntematon käsite HIFK:ssa. Miksi siis jälleen kerran pitäisi panna koko paletti uusiksi uuden koutsin myötä? Varsinkin kun joukkueelle näyttää löytyneen sen ilmeeseen ja pelityyliin erittäin hyvin sopiva valmentaja lajin emämaasta.

Ps. Sheddenin vaimo ennakoi kesällä, että Mr. Shedden ottaa ainakin yhden toimitsijakiellon kauden aikana. Nyt kun Lostedt-jupakkakin näyttää unohtuneen, tätä toimitsijakieltoa saataneen odottaa.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Analyytikko_ kirjoitti:
Sitten se mikä minua jo nyt ihmetyttää. Veikkaaja mainitsi, että HIFK havittelee HPK:n Jukka Jalosta ensi kauden valmentajakseen. Tällaisen riskin ottamista on pakko ihmetellä, varsinkin kun muistaa, kuinka kävi toiselle erittäin arvostetulle valmentajalle nimenomaan HIFK:n peräsimessä. Eikö mistään edelleenkään ole opittu?

En tiedä onko opittu vai ei, mutta eiköhän Shedden jatka, mikäli se on IFK:sta kiinni. Neuvottelut on ainakin jo käynnistetty, joten Jalonen on korkeintaan plan B.
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Analyytikko_ kirjoitti:
Sitten se mikä minua jo nyt ihmetyttää. Veikkaaja mainitsi, että HIFK havittelee HPK:n Jukka Jalosta ensi kauden valmentajakseen.

Pakko olla plan B. Paras skenaario tietenkin olisi, että Sheddenille saataisiin jatkopahvi. Jos Doug ei olisi pitänyt HIFK-sopimusta minään (kuten eräs vanha Kanadalainen haahka), niin todennäköisesti hän olisi tällähetkellä rapakon takana Anaheimin 2 valmentajana. Shedden saa varmaankin töitä ensikaudeksi NHL:stä, joten Jalonen on sitten ihan ok valmentaja meille.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Analyytikko_ kirjoitti:
Sitten se mikä minua jo nyt ihmetyttää. Veikkaaja mainitsi, että HIFK havittelee HPK:n Jukka Jalosta ensi kauden valmentajakseen. Tällaisen riskin ottamista on pakko ihmetellä, varsinkin kun muistaa, kuinka kävi toiselle erittäin arvostetulle valmentajalle nimenomaan HIFK:n peräsimessä. Eikö mistään edelleenkään ole opittu? Jatkuvuus on viime vuosina ollut tuntematon käsite HIFK:ssa. Miksi siis jälleen kerran pitäisi panna koko paletti uusiksi uuden koutsin myötä? Varsinkin kun joukkueelle näyttää löytyneen sen ilmeeseen ja pelityyliin erittäin hyvin sopiva valmentaja lajin emämaasta.
Koutsi on ehkä sitoutunut vain yhden vuoden diiliin? Toivon näin, koska jos IFK juhlii tätä kautta minimissään ryminäpronssin merkeissä, Sheddenille soisi kannun lisäksi jatkopahvin käpälään. Ja seuraavaksi kaudeksi (vieläkin) paremman rosterin.
 

Stigu

Jäsen
Isaksson kirjoitti:
En tiedä onko opittu vai ei, mutta eiköhän Shedden jatka, mikäli se on IFK:sta kiinni. Neuvottelut on ainakin jo käynnistetty, joten Jalonen on korkeintaan plan B.

Jos näin on, niin hieno homma! Tässä valmentaja, jota en nykyisten näyttöjen perusteella vaihtaisi keneenkään muuhun.

Ja vaikka täällä kaikki, mukaanlukien meikäläinen, hehkuttavat Sheddeniä, niin uskoisin että Kuitusella on myös varsin iso rooli joukkueen nykyilmeessä. Eli Samullekkin jatkopahvia vaan peliin!
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
aika epeli kirjoitti:
Koutsi on ehkä sitoutunut vain yhden vuoden diiliin? Toivon näin, koska jos IFK juhlii tätä kautta minimissään ryminäpronssin merkeissä, Sheddenille soisi kannun lisäksi jatkopahvin käpälään. Ja seuraavaksi kaudeksi (vieläkin) paremman rosterin.

Oli sitoutunut minkä pituiseen paperiin tahansa, niin kyllä Shedden olisi myös ensi kaudella erittäin tervetullut valmentaja HIFK:lle. Jos Jalonen on plan B, niin sitten ymmärrän kyllä, mistä tässä kuviossa on kysymys. Sheddenille vain jatkopaperia kouraan, jos otteet jatkuvat tällaisina ja Jalonen veneeseen, jos ei Sheddeniä jatko Helsingissä kiinnosta.

Jos sitten tehdystä sopimuksesta ei pidetä kiinni ja häivytään kesken sopimuskauden, niin silloin astuu remmiin Plan C. Mutta kukas hän sitten mahdollisesti olisi?

No joo, tällä hetkellä joukkueella HIFK on HIFK:n näköinen valmentaja, ja toivoisin että näin on myös ensi kaudella. Jalosta vastaan minulla ei ole yhtään mitään, mutta ilman ongelmaa, ratkaisua ongelmaan on turha yrittää etsiä.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Analyytikko_ kirjoitti:
Oli sitoutunut minkä pituiseen paperiin tahansa, niin kyllä Shedden olisi myös ensi kaudella erittäin tervetullut valmentaja HIFK:lle. Jos Jalonen on plan B, niin sitten ymmärrän kyllä, mistä tässä kuviossa on kysymys. Sheddenille vain jatkopaperia kouraan, jos otteet jatkuvat tällaisina ja Jalonen veneeseen, jos ei Sheddeniä jatko Helsingissä kiinnosta.

Jos sitten tehdystä sopimuksesta ei pidetä kiinni ja häivytään kesken sopimuskauden, niin silloin astuu remmiin Plan C. Mutta kukas hän sitten mahdollisesti olisi?

Niin, Sheddenillähän on se NHL-peikko joten jos soppari tehdään tulisi sen olla ilman NHL-pykälää. Jos Shedden saa NHL:stä kesäkuussa hyvän sopimustarjouksen olemme kusessa ja mennään paskalla valmentajalla todennäköisesti. Sheddenin jatko NHL-pykälällä olisi helvetinmoinen riski, ja jos valmentaja on joukkueessa vasta kesäkuusta eteenpäin näkyy se väistämättä suorituksissa. Mutta, eiköhän yksi asia ole varma, jos Sheddenin kanssa tehdään jatkosopimus ja lähtee itkee eräät nimimerkit miksei oltu valmistauduttu tähän ja jos taas käy niin että tehdään Jalosen kanssa sopimus koska Sheddenin NHL-peikko vaikuttaa liian suurelta ja Shedden ei menekään itkee samat nimimerkit sitä että Shedden päästettiin menemään tai jopa savustettiin ulos.

Jalonen ei ole huono valmentaja, jopa paras Suomalainen mahdollinen. Sheddenin jälkeen tosin tuntuu aika muovilta.
 

JanJ

Jäsen
lintu kirjoitti:
Niin, Sheddenillähän on se NHL-peikko joten jos soppari tehdään tulisi sen olla ilman NHL-pykälää. Jos Shedden saa NHL:stä kesäkuussa hyvän sopimustarjouksen olemme kusessa ja mennään paskalla valmentajalla todennäköisesti.
Shedden sai hyvän tarjouksen NHL:stä jo ennen kauden alkua, mutta ilmoitti että on jo ehtinyt tekemään sopimuksen Suomeen ja siten ei ole käytettävissä. Ihan positiivista ettei tehnyt kingejä/thomaksia/banhameita ja häippäissyt heti. Toisaalta on totuuden nimessä myönnettävä että minä olisin häippäissyt jos tyrkyllä olisi ollut pesti Anaheimissa, mutta Sheddenillä onkin enemmän selkärankaa kuin minulla.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jos pelkkää urheillullista menestystä ajatellaan niin Jalosen Hpk on tällä hetkellä taulukossa toisena ja ei materiaali ainakaan parempi ole kuin Hifkillä.
Että ei totuus unohtuisi,
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Analyytikko_ kirjoitti:
Eikö mistään edelleenkään ole opittu? Jatkuvuus on viime vuosina ollut tuntematon käsite HIFK:ssa. Miksi siis jälleen kerran pitäisi panna koko paletti uusiksi uuden koutsin myötä?

Nimenomaan jatkuvuuden kannalta Jalonen olisi hyvä vaihtoehto.Siinä meillä olisi huippukoutsi seuraavaksi 3-5 vuodeksi,kun taas Sheddenin kanssa mennään todennäköisesti aina vuosi kerrallaan.Toki Shedden tuntuu minustakin ihanteellisimmalta vaihtoehdolta,ainakin tällä hetkellä.Mutta miehen tavoitteet ovat NHL:ssä,ja hänen kohdallaan tulee sitten varautua yllättäväänkin lähtöön pahimmillaan jo kesken sopimuskauden.Niin että ei sitten tönitä Penaa ,jos Shedden jatkaa ja ottaa ritolat kesken sopimuksen;)
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Jos pelkkää urheillullista menestystä ajatellaan niin Jalosen Hpk on tällä hetkellä taulukossa toisena ja ei materiaali ainakaan parempi ole kuin Hifkillä.
Että ei totuus unohtuisi,


Aivan oikein, totta kai Jalonen on itse sm-liiga valmentajana kovempi pakkaus, mutta se mikä Shedddenissä viehättä on hemmon "voitontahto". Itse voiton eteen on mies valmis tekemään melkein mitä vain - ja myös usein toteuttaa sen - sekä viestittää helvetin hyvin tämän tahdon myös omille pelaajille - välillä jopa suoraan turkukameroiden edessä. Ja uskon että kun kevät lähestyy on mies jopa valmis hieman tinkimään riskialttiista pelityylistään kunhan voitto saadaan kotiin.

Mutta, Jalonen olisi tietysti parempi vaihtoehto ensi kaudeksi koska hänen varaan voitaisiin rakentaa pidempi paketti.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jalonen ei ole ikinä voittanut missään mitään. Sheddenillä on muutama mestaruus, vaikka ne on tulleet alasarjoista, niin kuitenkin hän on näyttänyt, että hänen joukkueensa voittavat mestaruuksia. Jalosessa minua epäilyttää esim. HPK:n täydellinen romahdus kauden 04/05 välierissä Jokereita vastaan. HPK:n viime kauden joukkueen olisi pitänyt pystyä haastamaan Jokerit todelliseen kilpaan finaalipaikasta, mutta Jalosen HPK oli todella kehno niissä peleissä. Minusta Jalonen on hyvä valmentaja, mutta menköön minun puolestani esim. narreihin, jos haluaa. Voi hän tulla meillekin, jos Shedden ei jatka HIFK:ssa, mutta Jalonen on nyt tosiaan plan b HIFK:lle ja hyvä niin.
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Kyllä tässä tulee koko ajan vaan enemmän historiallisia tunteita. Itse en valitettavasti ollut paikalla 60-luvun lopulla (oli muita kiireitä) kun Kanadasta saapui eräs suuri jääkiekkopersoona joka liittyi Hifkiin vain yhdeksi kaudeksi, mutta muutti koko joukkueen kurssin ja tulevaisuuden lähtemättömästi. Hän opetti Hifk:n voittamaan, haluamaan voittoa, ja pelaamaan Kanadalaiseen tyyliin.

Muutama vuosikymmen myöhemmin kyseisen kanadalaisen kaveri, myöskin kanadalainen saapuu Hifkiin, ilmeisesti myöskin vain yhdeksi kaudeksi. Hän näyttää istuttavan Hifkiin jälleen voittamisen tahdon, ja pelityylin joka muistuttaa niin kovasti Team Canadan vastaavaa. Jotenkin on semmoinen fiilis että Calle Brewer tekee toisen tulemisen ystävänsä kautta.

Perkele että meillä on hyvä valmentaja!
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Johannes kirjoitti:
Jalonen ei ole ikinä voittanut missään mitään. Sheddenillä on muutama mestaruus, vaikka ne on tulleet alasarjoista, niin kuitenkin hän on näyttänyt, että hänen joukkueensa voittavat mestaruuksia. Jalosessa minua epäilyttää esim. HPK:n täydellinen romahdus kauden 04/05 välierissä Jokereita vastaan. HPK:n viime kauden joukkueen olisi pitänyt pystyä haastamaan Jokerit todelliseen kilpaan finaalipaikasta, mutta Jalosen HPK oli todella kehno niissä peleissä. Minusta Jalonen on hyvä valmentaja, mutta menköön minun puolestani esim. narreihin, jos haluaa. Voi hän tulla meillekin, jos Shedden ei jatka HIFK:ssa, mutta Jalonen on nyt tosiaan plan b HIFK:lle ja hyvä niin.

Jalonen on vaan nyt siinä asemassa että hänen ei tarvitse kauaa odotella tarjouksia.Toivon että Hifkin valmentaja kuvio selviää ajoissa ja jos Shedden jää niin sitten mielummin kahden vuoden sopimuksella.
Jos asia jää kesään niin Jalonen on sitten jo muualla ja ehkä astuu voimaan suunnitelma C joka ei tunnu hyvältä.Ajoissa liikkeelle Pena!
 

Baaripepe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JanJ kirjoitti:
Shedden sai hyvän tarjouksen NHL:stä jo ennen kauden alkua, mutta ilmoitti että on jo ehtinyt tekemään sopimuksen Suomeen ja siten ei ole käytettävissä. Ihan positiivista ettei tehnyt kingejä/thomaksia/banhameita ja häippäissyt heti. Toisaalta on totuuden nimessä myönnettävä että minä olisin häippäissyt jos tyrkyllä olisi ollut pesti Anaheimissa, mutta Sheddenillä onkin enemmän selkärankaa kuin minulla.

Niin.. eikö sille soittanu joku anaheimin ykkönen ja mies shredder sano heti kärkeen että älä kysy minulta sitä mitä meinaat kysyä, minulla on sopimus SuomessA JA PISTE.. olenko ymmärtänyt tilantee oikei?
 

Stigu

Jäsen
Flancke kirjoitti:
Aivan oikein, totta kai Jalonen on itse sm-liiga valmentajana kovempi pakkaus, mutta se mikä Shedddenissä viehättä on hemmon "voitontahto". Itse voiton eteen on mies valmis tekemään melkein mitä vain - ja myös usein toteuttaa sen - sekä viestittää helvetin hyvin tämän tahdon myös omille pelaajille - välillä jopa suoraan turkukameroiden edessä. Ja uskon että kun kevät lähestyy on mies jopa valmis hieman tinkimään riskialttiista pelityylistään kunhan voitto saadaan kotiin.

Mutta, Jalonen olisi tietysti parempi vaihtoehto ensi kaudeksi koska hänen varaan voitaisiin rakentaa pidempi paketti.

Aivan samaa mieltä. Lisäksi pidän Sheddenin fyysiestä peluutustyylistä-sopii IFK:hon kuin Jämtinin nenä Paten nyrkkiin. Mutta niinkuin todettu, Jalonen on Plan B:nä paras mahdollinen. Ja edelleen, toivotaan, että myös S.Kuitunen jatkaa IFK:n valmennuksessa.

BTW: Mitä pillereitä sä Flancke oot nappaillut tänä aamuna? Tuosta viestistäsi paistaa suuuri rakkaus, ymmärrys ja hyväksyntä IFK:ta ja sen johtoa kohtaan! Vai onko toi nyt sitä seestymistä?
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stigu kirjoitti:
BTW: Mitä pillereitä sä Flancke oot nappaillut tänä aamuna? Tuosta viestistäsi paistaa suuuri rakkaus, ymmärrys ja hyväksyntä IFK:ta ja sen johtoa kohtaan! Vai onko toi nyt sitä seestymistä?


Mä nukuin yöni Allu Lähteenmäen pelipaita ylläni - ja vedin aamulla yhden c vitamiinin - ja sen jälkeen rupesikin tällaista tekstiä vuotamaan.... ; )

Leikki sikseen, Stigu - kun luet minun muita tekstejä huomaat että minulle voittaminen on nr 1 - ja sen jälkeen tuleekin pitkä tyhjä tila. Nyt on löydetty voittava valmentaja - turha spekuloida millä tavalla koska se pilaa taas monen kannattajan aurinkoisen päivän - mutta pääasia että hän on täällä. Tähän kuin vielä saataisiin organisaation muut palikat kuntoon niin olisi jo paljon parempi meli - ja voisin jättää pois kaikki vitamiinit!

Siksi en myöskään tajua että jos Shedden haluaa Heleniuksen niin minkä takia silloin hallitus sanoo ei - ja millä näytöillä? ja vielä kerran - kuka kantaa lopullisen vastuun silloin?
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Flancke kirjoitti:
Siksi en myöskään tajua että jos Shedden haluaa Heleniuksen niin minkä takia silloin hallitus sanoo ei - ja millä näytöillä? ja vielä kerran - kuka kantaa lopullisen vastuun silloin?

Ei tarvitse ymmärtää. IFKn hallitus ( ja mä tarkoitan nyt lätkäjengin hallitusta, Svante hyvä!) ei sanonut hankkeelle ei. Shedden haluaa Heleniuksen, Pena sen meille hankkii ja hallitus ( Svante, älä kuittaa!) kuittaa. Pelikaanit yrittävät nyt ilmeisesti vedättää ja pyytävät mahdottomia, mutta tuotapikaa Pena lähettää Kuiva Kaarnalle ja Jummi Jammille Lahteen faxin, jossa lukee lyhyesti ja ytimekkäästi, Kyykkyyn!
 

Stigu

Jäsen
Voittaminen ja tyyli

Flancke kirjoitti:
... minulle voittaminen on nr 1 - ja sen jälkeen tuleekin pitkä tyhjä tila. Nyt on löydetty voittava valmentaja - turha spekuloida millä tavalla koska se pilaa taas monen kannattajan aurinkoisen päivän - mutta pääasia että hän on täällä. Tähän kuin vielä saataisiin organisaation muut palikat kuntoon niin olisi jo paljon parempi meli - ja voisin jättää pois kaikki vitamiinit!

Mulle taas voittaminen ja tyyli kulkee käsi kädessä- kyllä mä haluan että IFK pelaa sille ominaiselle tyylillä, ja tietysti vielä voittaa sillä tyylillä. Jos voittaminen olisi nr 1, olisin vaihtanut seuraa jo 80-luvulla. Nämä 2 asiaa-voittaminen ja tyyli- ovat kieltämättä olleet hukassa IFK:ssa jo pidemmän aikaa, muutamia pilkahduksia lukuunottamatta. Nyt taas tuntuu,että ne on ainakin väliaikaisesti löydetty.

Mutta annetaan nyt näille sun mainitsemille organisaation Palikoille vielä tilaisuus- kuka tietää- ehkä nyt kun Eldorado on ainakin hetkellisesti löydetty, niin siitä onkin sitten helpompi pitää kiinni. Uskon, toivon ja rukoilen, että Kife ,Frank ja Pena ovat vihdoinkin löytäneet sen oikean tien. Jos toiveeni keväällä osoittautuu turhaksi, kun olemme tippuneet Saipalle semifinaaleissa Alpomaisella pelillä, Joonas Vihkon tehtyä voittomaalin puolesta kentästä Askeyn länkien välistä, sitä ennen taklattuaaan Heleniuksen tajuttomaksi, taidan itsekkin turvautua tohon Allu-paitaan ja C-vitamiineihin.

Miten tämä kaikki sitten liittyy ketjun aiheeseen? No siinä mielessä, että kuten jo totesin, Sheddenissä yhdistyy voittamisen tahto ja taito, sekä IFK:mainen tyyli.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stigu kirjoitti:
Jos toiveeni keväällä osoittautuu turhaksi, kun olemme tippuneet Saipalle semifinaaleissa Alpomaisella pelillä, Joonas Vihkon tehtyä voittomaalin puolesta kentästä Askeyn länkien välistä, sitä ennen taklattuaaan Heleniuksen tajuttomaksi, taidan itsekkin turvautua tohon Allu-paitaan ja C-vitamiineihin.


Toi oli hyvä! ; )

Jos näin käy niin minä hankin sinulle sen Allu paidan ja pillerit kaupan päälle.

Sun tekstistä sen verran että kuka ei haluaisi nähdä voittavaa jengiä maustettuna IFK:n "perinteisellä ääntä päin" tyylillä - missä sitten tappion hahmottaessa käydän välillä vetämässä vastustajan tähtipelajaa nyrkillä puhelimeen.

Tällainen yhtälö on tosin nykylätkässä melkein mahdoton toteuttaa - miettikää edellisiä mestaruusjengejä - ja mikäli haluaa voittaa sen kirkkaimmaan mitalin joutuu kyllä siitä toisesta päästä valitettavasti tinkimään.

Mutta kuten olen sanonut aikaisemmin - ei tarvitse ehkä tinkiä kaikkea jos on pätevät kundit johtotehtävissä. Tämän lisäksi voi fyysisen pelin aika pitkälle unohtaa jos pitää kiekkoa suuremman osan matsista! Eix jee jätkät?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös