Don Cherry

  • 49 280
  • 196

TML

Jäsen
Cherry on idiootti eikä ole reilua leimata muita Kanadalaisia hänen tuuliviirimäisten, opportunististen, omaa egoaan kohottavien ja lapsellisten lausuntojensa takia. Iso osa Kanadalaisista on fiksua porukkaa ja ovat sitä mieltä, että Cherry on idootti.

Hakoteillä olet. Iso osa kanadalaisista tykkää Cherrystä ja arvostavat mitä Cherry on lajille tehnyt. Oltiin Cherryn mielipiteistä mitä tahansa, kyllä hänen lajituntemus on hyvää luokkaa ja Cherry on tehnyt todella paljon jääkiekon hyväksi mitä fanit (ja vihamiehetkin) arvostavat.

Vanha mies on ja ehkä nykyään on hieman yksin joidenkin mielipiteidensä kanssa eikä ole muuntaunut nykyjääkiekkoon ja elää vielä vanhoissa ajoissa. Siltikin yksi oman osastonsa pioneereja.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tottahan tuokin. Kyllähän se olisi idiotismia, jos hänen idioottina olisi.

Kijoitusvirhe korjattu.

Ja lisäksi tuohon "Iso osa Kanadalaisista on fiksua porukkaa ja ovat sitä mieltä, että Cherry on idootti."-heittoon. Don Cherryn valittiin sijalle 7. Kanadan yleisradion "Greatest Canadian"-äänestyksessä. Wayne Gretzky tuli perässä sijalla 10.

Ei tuo tietenkään ole mikään "virallinen ranking", mutta kyllä tuo kertoo jotain siitä arvostuksesta mistä hän saa nauttia.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Ja itse ymmärrän myös senkin, että tämä asian ymmärtäminen voi olla hankalaa suomalaiselle keskiverto-jatkoaikanimimerkille.

Ei se edes ole. Tai siis on. Ymmärtäminen on yhtä vaikeaa kuin ymmärtää yhteiskunnallista keskustelua Suomessa. Kalliossa on joka aamupäivä parikin leipäjonoa eri paikoissa. Asunnottomia on käsittääksni pääkaupungissa muutama tuhat. Silti meillä on poliitikkoja, joiden agendalla on ensisijaisesti citykaneja tai koiranpaskaa. Tässä on kyse ihan samasta asiasta ja sitä on varmasti kenen hyvänsä keskiverto-minkähyvänsä välillä hankala ymmärtää.

Ovechkinin tuuletus ei vertaudu tässä rinnastuksessa edes koiranpaskaan, josta on vaikea löytää hyviä puolia, vaan citykaneihin, joista voi katsoa olevan iloa siinä kuin haittaakin. Eivät kommentit O:n tuuletuksesta Kanadassakaan ole olleet yksimielisesti negatiivisia, päinvastoin. Siellä on kiekkoihmisiä, jotka suhtautuvat asiaan ihan samoin kuin monet täälläkin - hienoa tai big deal. Toki sitten on näitä Cherryn kaltaisia puritaaneja, joiden mielestä sähkökiukaan ympärille ei saa saunaa, vihta ei ole vasta, kanit pilaavat Helsingin asuinkelvottomaksi ja ehdottomia mielipiteitä löytyy moniin muihinkin tärkeisiin asioihin.

Siksi on harhaanjohtavaa kirjoittaa, että kiekko on Kanadaa, koodi on tärkeä ja meidän on vaikea ymmärtää. Kyllä, löytyy hörhöjä, joiden mielestä on vain yksi tapa tehdä asioita, jotka voi tehdä usealla tavalla, mutta heitä on vaikea ymmärtää riippumatta maasta, kulttuurista ja aiheesta. Cherry, suomalainen saunapuritaani tai citykaneilla kunnallisvaaleihin ratsastava ehdokas jne.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.

Hyvä asiallinen kirjoitus. Ja kirjoitukseni pointtina ei ollut se, että kaikki ovat yksipuolisen negatiivisena tai muutoin yhtä mieltä tästä asiasta. Niinkuin itse sanoit, on monia jotka pitävät tätä ihan jees asiana. Kiekko on Kanada siinä mielessä, että Kanadassa on lajihistoriaa, on lajikoodistoa ja on myös näitä puritaaneja.

Sen sijaan se, että tästä asiasta rapakon takana ylipäätänsä keskustellaan (ja sitä kautta noussutta hulabaloota) on se mihin minä viittaan.
 
Viimeksi muokattu:

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Ja lisäksi tuohon "Iso osa Kanadalaisista on fiksua porukkaa ja ovat sitä mieltä, että Cherry on idootti."-heittoon. Don Cherryn valittiin sijalle 7. Kanadan yleisradion "Greatest Canadian"-äänestyksessä. Wayne Gretzky tuli perässä sijalla 10.

Ei tuo tietenkään ole mikään "virallinen ranking", mutta kyllä tuo kertoo jotain siitä arvostuksesta mistä hän saa nauttia.

Useilla värikkäitä mielipiteitä laukovilla henkilöillä on oma vankka kannattajakuntansa. Zyzze kerää vaaleista toiseen kovia äänimääriä, vaikka valtaosa suomalaisista jättää kaverin arvot jakamatta ja äänestäisi koleraa, jos pitäisi valita sen ja Zyskowiczin väliltä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Useilla värikkäitä mielipiteitä laukovilla henkilöillä on oma vankka kannattajakuntansa. Zyzze kerää vaaleista toiseen kovia äänimääriä, vaikka valtaosa suomalaisista jättää kaverin arvot jakamatta ja äänestäisi koleraa, jos pitäisi valita sen ja Zyskowiczin väliltä.

Odotin viittausta Tony Halmeen, mutta nyt on pakko sanoa että petyin.

Opinions are like assholes.
 

Cube

Jäsen
Tai tarkalleen ottaen (Washington Postin mukaan), Mike Green oli tietoinen tuosta tuuletuksesta, mutta ei halunut olla osallisena siinä.

"Teammate Mike Green said he was aware of the preplanned celebration, but he didn't take part.

"He told me was going to do it," Green said. "He wanted me to join in, but there was no way I would join in on that. I just kind of stood back and let him do what he does. I think it's great. Fifty goals ... it's incredible.""
Ei Green kiellä tuossa olleensa osallisena tuuletuksen suunnittelussa tai ideoimisessa. Green ei myöskään kritisoi tuuletusta millään lailla, pikemminkin päinvastoin.

Ja valmentajakaan ei pitänyt siitä:

"I personally don't like it as much."
Yhden sitaatin sijaan kannattaa ehkä lukea Boudreaun kommentteja vähän laajemmin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ei Green kiellä tuossa olleensa osallisena tuuletuksen suunnittelussa tai ideoimisessa. Green ei myöskään kritisoi tuuletusta millään lailla, pikemminkin päinvastoin.

Niin, sinä sanoit alunperin, että oli mukana suunnittelemassa sitä tuuletusta, niin luulin että hän on näin sanonut jossain. Toisaalta on muistettava sekin, että harvoin joukkuekaveria kritisoidaan julkisesti, mutta mielestäni jo kommentti "...but there was no way I would join in on that" kertoo tarpeeksi.

Yhden sitaatin sijaan kannattaa ehkä lukea Boudreaun kommentteja vähän laajemmin.

Ymmärrän nuokin kommentit. Siinä missä Risto Dufva puolustaa Jarkko Immosta, niin tottakai Boudreaunin pitää tehdä samoin omalle tähtipelaajalleen. Tuo kuuluu valmentajan toimenkuvaan. Mutta ilmeisesti jonkinlainen puhuttelu on pidetty:

“We had a little talk,” Boudreau told the Washington Post. “It’s the first and only time I’ve seen that happen in all the time I’ve been watching Alex. I’ve never seen him do a celebration like that. But I don’t expect it to happen again.”
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Olipas suorastaan törkeä tuuletus, not. Ei kyllä enää turhemmasta asiasta saa mitään kriisiä aikaan.
 

Cube

Jäsen
Niin, sinä sanoit alunperin, että oli mukana suunnittelemassa sitä tuuletusta, niin luulin että hän on näin sanonut jossain. Toisaalta on muistettava sekin, että harvoin joukkuekaveria kritisoidaan julkisesti, mutta mielestäni jo kommentti "...but there was no way I would join in on that" kertoo tarpeeksi.
Minä sanoin niin, koska Ovechkinin mukaan myös Green oli messissä. Tuo Greenin kommentti kertoo puolestaan mielestäni enemmän nimenomaan siitä, että Green ei kaipaa tuollaista huomiota kesken Norris-kisan kuin siitä, että hänellä jotain tuota tuuletusta vastaan olisi yleisesti. Tai sitten Green ja kumppanit halusivat tehdä AO:lle jäynän ja jättää hänet tuulettamaan yksin sen jälkeen, kun hänelle oli uskoteltu, että homma hoidetaan porukalla. On kuitenin aikamoista haihattelua luulla tai toivoa, että Ovechkin olisi omia joukkuekavereitaan loukannut tuolla tuuletuksella.

Ymmärrän nuokin kommentit. Siinä missä Risto Dufva puolustaa Jarkko Immosta, niin tottakai Boudreaunin pitää tehdä samoin omalle tähtipelaajalleen. Tuo kuuluu valmentajan toimenkuvaan. Mutta ilmeisesti jonkinlainen puhuttelu on pidetty:

“We had a little talk,” Boudreau told the Washington Post. “It’s the first and only time I’ve seen that happen in all the time I’ve been watching Alex. I’ve never seen him do a celebration like that. But I don’t expect it to happen again.”
Jos olisit vaivautunut lukemaan, niin tuon puhuttelun luonnekin olisi kyllä selvinnyt:

"But I wanted to talk to him [about] the perception of other people. He had no idea that people would be upset. So I just wanted to make him understand that sometimes other teams don't like that. He has all these celebrations that no team worries about. But when it was something out of the ordinary, somebody might get upset about it even though his thought process wasn't, 'I'm doing this to show you up.' It was, 'I'm doing this to celebrate my 50th goal.' "
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jos olisit vaivautunut lukemaan, niin tuon puhuttelun luonnekin olisi kyllä selvinnyt:

"But I wanted to talk to him [about] the perception of other people. He had no idea that people would be upset. So I just wanted to make him understand that sometimes other teams don't like that. He has all these celebrations that no team worries about. But when it was something out of the ordinary, somebody might get upset about it even though his thought process wasn't, 'I'm doing this to show you up.' It was, 'I'm doing this to celebrate my 50th goal.' "

Tuota minä juuri tarkoitin. Valmentaja kertoi/opetti "maan tapoja" (lue: koodistoa) toiselle. Tummenttuna avainkohdat.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Tuota minä juuri tarkoitin. Valmentaja kertoi/opetti "maan tapoja" (lue: koodistoa) toiselle. Tummenttuna avainkohdat.

Toivottavasti Ovetskin osaa arvostaa tuota opetusta ja vastavuoroisesti opettaa jääkiekkoa kandalaisille kanssaveljilleen.

Jotenkin tuntuu, että nämä kiukuttelijat olisivat jättäneet kiukuttelun hiukan vähemmälle, jos oma pelaaja olisi moiseen syntiin sortunut.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jotenkin tuntuu, että nämä kiukuttelijat olisivat jättäneet kiukuttelun hiukan vähemmälle, jos oma pelaaja olisi moiseen syntiin sortunut.

Kelpaako esimerkiksi Sidney Crosby? Kannattaa ottaa selvää miten kriittinen Grapes on ollut mm. hänen "showboatingiin" jo junioriajoista lähtien...
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kelpaako esimerkiksi Sidney Crosby? Kannattaa ottaa selvää miten kriittinen Grapes on ollut mm. hänen "showboatingiin" jo junioriajoista lähtien...

On se vaan kummaa, että lajin suurimmat tähdet eivät ymmärrä lajista mitään? Ne on varmaan kooditunnilla ollut pelaamassa lätkää.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
On se vaan kummaa, että lajin suurimmat tähdet eivät ymmärrä lajista mitään? Ne on varmaan kooditunnilla ollut pelaamassa lätkää.

Ajat toki muuttuvat, mutta se ei tarkoita sitä, että lajin pitkä historia unohtuisi hetkessä.

Ennen vanhaa tämä koodisto oli selvä, kun NHL:ssa oli vain sisäpiirin jenkit ja kanukit, mutta nyt tilanne on toinen liigan ollessa todella kansainvälinen. Tämän myötä tulee tämä koodistokin muuttumaan ajan myötä, siinä missä lajin henkikin muuttuu ihan yleisestikin: esimerkkinä tappelut nyt versus 80-luvulla jne.

Mutta loppujen lopuksi tässä pätee se, että my house my rules. Kanadalaisessa jääkiekkoilussa on oma historia ja omat perinteet ja ne ovat voimakkaasti mukana myös tämän päivän NHLssä, jos ne ei kelpaa niin sitten sitä ei ole pakko seurata tai siellä pelata.
 
Viimeksi muokattu:

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Ajat toki muuttuvat, mutta se ei tarkoita sitä, että lajin pitkä historia unohtuisi hetkessä.

Mutta edelleenkin tässä pätee se, että my house my rules. Kanadalaisessa jääkiekkoilussa on oma historia ja omat perinteet, jos ne ei kelpaa niin sitten sitä ei ole pakko seurata ja siellä pelata.

Ei se katsos ole Kanadalaista jääkiekkoilua, vaan NHL-kiekkoilua. NHL-kiekkoilua seuraa mielellään ja mitähän veikkaisit jos Ovetskin ja Crosby nyt sanois, että ei mua kauheesti nappaa sun koodis. Mä olen täällä vaan lätkää pelaamassa. Saisko lähteä joukkueesta?

Jos ei NHL-kiekko kiinnosta, niin ei noita Crosbyjä ja Ovetskeneja sun tarvitse katsoa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ei se katsos ole Kanadalaista jääkiekkoilua, vaan NHL-kiekkoilua.

Ottaen huomioon liigan historian, ottaen huomioon NHLn "kanadalaiset" säännöt, ottaen huomioon miten NHL kuuluu kanadalaiseen elämäntapaan ja ottaen huomioon, että vielä toistaiseksi yli puolet pelaajista on kanadalaisia (en löytänyt uudempaa tilastoa, mutta kaudella 07-08 52% pelaajista on kanukkeja), niin on naiivia väheksyä kanadalaisen kiekkomentaliteetin osuutta ja merkitystä liigassa. Täten voimme vielä toistaiseksi puhua NHL:stä "kanadalaisena kiekkoiluna".

NHL-kiekkoilua seuraa mielellään ja mitähän veikkaisit jos Ovetskin ja Crosby nyt sanois, että ei mua kauheesti nappaa sun koodis. Mä olen täällä vaan lätkää pelaamassa. Saisko lähteä joukkueesta?

Harvassa on ne ammatit, missä ei tarvitse välittää muiden mielipiteistä: jääkiekkokin on joukkuelaji ja toki, jokaisella on oikeus sanoa "ei mua kauheesti nappaa sun koodis" - sehän ei ole lainvastaista olla idiootti. Mutta niinkuin Ovechkinín oma valmentaja sanoi:

"But I wanted to talk to him [about] the perception of other people. He had no idea that people would be upset. So I just wanted to make him understand that sometimes other teams don't like that. He has all these celebrations that no team worries about. But when it was something out of the ordinary, somebody might get upset about it even though his thought process wasn't, 'I'm doing this to show you up.' It was, 'I'm doing this to celebrate my 50th goal.' "

Jos ei NHL-kiekko kiinnosta, niin ei noita Crosbyjä ja Ovetskeneja sun tarvitse katsoa.

Koska jääkiekko on Kanada, niin jääkiekko on myös "minä". Minä pidän Alexander Ovechkinia tällä hetkellä maailman parhaana jääkiekkoilija ja nautin seurata hänen suorituksiaan.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Ottaen huomioon liigan historian, ottaen huomioon NHLn "kanadalaiset" säännöt, ottaen huomioon miten NHL kuuluu kanadalaiseen elämäntapaan ja ottaen huomioon, että vielä toistaiseksi yli puolet pelaajista on kanadalaisia (en löytänyt uudempaa tilastoa, mutta kaudella 07-08 52% pelaajista on kanukkeja), niin on naiivia väheksyä kanadalaisen kiekkomentaliteetin osuutta ja merkitystä liigassa. Täten voimme vielä toistaiseksi puhua NHL:stä "kanadalaisena kiekkoiluna".

Ehkä sinä puhut. Minä puhuisin kansainvälisestä jääkiekosta nimeltään NHL. Enitenhän tuota pelataan jenkeissä(lue: missä joukkueet sijaitsevat), mutta en sitä todellakaan jenkkipeliksi sanoisi.


Harvassa on ne ammatit, missä ei tarvitse välittää muiden mielipiteistä: jääkiekkokin on joukkuelaji ja toki, jokaisella on oikeus sanoa "ei mua kauheesti nappaa sun koodis" - sehän ei ole lainvastaista olla idiootti. Mutta niinkuin Ovechkinín oma valmentaja sanoi:

"But I wanted to talk to him [about] the perception of other people. He had no idea that people would be upset. So I just wanted to make him understand that sometimes other teams don't like that. He has all these celebrations that no team worries about. But when it was something out of the ordinary, somebody might get upset about it even though his thought process wasn't, 'I'm doing this to show you up.' It was, 'I'm doing this to celebrate my 50th goal.' "

Onkos se ovetsikin ja Crosby nyt sitten idiootteja, kun ei aina sun koodit muistu? Näistä koodeista kuitenkin taitaisi tärkeimpänä olla tuo pelaajan kunnioittaminen (lue: pois tahalliset vahingoittamisyritykset), eikä se tuleeko paha mieli jos maalin jälkeen tuuletetaan väärin.


Koska jääkiekko on Kanada, niin jääkiekko on myös "minä". Minä pidän Alexander Ovechkinia tällä hetkellä maailman parhaana jääkiekkoilija ja nautin seurata hänen suorituksiaan.

Kanadassa jääkiekko on ykköslaji, mutta jääkiekko ei ole Kanada.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ehkä sinä puhut. Minä puhuisin kansainvälisestä jääkiekosta nimeltään NHL. Enitenhän tuota pelataan jenkeissä(lue: missä joukkueet sijaitsevat), mutta en sitä todellakaan jenkkipeliksi sanoisi.

Tämä on jo puhdasta saivartelua.

Onkos se ovetsikin ja Crosby nyt sitten idiootteja, kun ei aina sun koodit muistu?

Kysehän ei ole vain "mun" koodista. Kun sinä mainitsit tuon "ei mua kauheesti nappaa sun koodis", niin vastasin tuolla "idiootti-viittauksella" siihen. En ole kuullut Crosbyn tai Ovechkinin sanovan noin.

Kanadassa jääkiekko on ykköslaji, mutta jääkiekko ei ole Kanada.

Suomessa on jääkiekko ykköslaji, mutta Kanadassa ja kanadalaiselle jääkiekko on paljon enemmän: The Rocket Riot, Summit Series...
 
Viimeksi muokattu:

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Tämä on jo puhdasta saivartelua.

Pata kattillaa jne.


Kysehän ei ole "mun" koodista. Kun sinä mainitsit tuon "ei mua kauheesti nappaa sun koodis", niin vastasin tuolla "idiootti-viittauksella" siihen. En ole kuullut Crosbyn tai Ovechkinin sanovan noin.

Koodeista aloit puhumaan sinä. Kerroit kuinka valmentaja opetti koodia Ovetskinille jne. Koko toi vitun koodi on naurettavaa, mut mennään sillä.


Suomessa on jääkiekko ykköslaji, mutta Kanadassa ja kanadalaiselle jääkiekko on paljon enemmän.

Tämä riippuu yksilöstä. Mulle voi kuka tahansa kanukki tulla selittämään mitä jääkiekko sille merkitsee, mutta tyhmähän se on, jos väittää sen merkitsevän enemmän kuin minulle.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Koodeista aloit puhumaan sinä. Kerroit kuinka valmentaja opetti koodia Ovetskinille jne..

Jos et pidä termistä "koodi" niin sanotaan sitten vaikka "kirjoittamaton sääntö", "tapa", "ohjeistus", "käytäntö", "toiminta", "periaate" ihan miten vaan.

Koko toi vitun koodi on naurettavaa, mut mennään sillä.

Tämä on tullut selväksi ja sinulla on oikeus omaan mielipiteeseen.

Tämä riippuu yksilöstä. Mulle voi kuka tahansa kanukki tulla selittämään mitä jääkiekko sille merkitsee, mutta tyhmähän se on, jos väittää sen merkitsevän enemmän kuin minulle.

Taas saivartelua. Kukaan ei puhunut sinusta, puhuttiin asioista yleisesti.

EDIT: Tässä ollaan menty jo niin paljon off-topic itse ketjun otsikosta, että pistä yv jos vielä haluat jatkaa keskustelua. Tässä ei enää viitsi avata uutta Ove-tuuletusketjua, kun tuosta on jo aikaa... lisäksi en halua suututtaa mode-setiä.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä on kerättynä muiden pelaajien mielipiteitä tuota tuuletuksesta.
Positiivista on se että suurin osa oli sitä mieltä ettei siinä ollut mitään väärää.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Hakoteillä olet. Iso osa kanadalaisista tykkää Cherrystä ja arvostavat mitä Cherry on lajille tehnyt. Oltiin Cherryn mielipiteistä mitä tahansa, kyllä hänen lajituntemus on hyvää luokkaa ja Cherry on tehnyt todella paljon jääkiekon hyväksi mitä fanit (ja vihamiehetkin) arvostavat.

Vanha mies on ja ehkä nykyään on hieman yksin joidenkin mielipiteidensä kanssa eikä ole muuntaunut nykyjääkiekkoon ja elää vielä vanhoissa ajoissa. Siltikin yksi oman osastonsa pioneereja.
Nyt vaihdoit puheenaihetta. Toki mies on tehnyt paljon jääkiekon hyväksi ja sitä tuleekin arvostaa. Nyt kyse vain oli hänen typeristään lausunnoistaan ja niitä ei ole mitään tarvetta arvostaa.

Cherry oli vielä vanhoina hyvinä aikoina puhdas kovan kiekon ystävä ja suoraselkäinen rasisti eurooppalaisia kohtaan (kysykää vaikka Matti Hagmanilta jota Cherry Bostonissa valmensi), mutta nykyään hän on kovia taklauksia itkevä vässykkä joka vain koittaa löytää joka asiasta Kanadalaista etua palvelevan puolen.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Cherry oli vielä vanhoina hyvinä aikoina puhdas kovan kiekon ystävä ja suoraselkäinen rasisti eurooppalaisia kohtaan (kysykää vaikka Matti Hagmanilta jota Cherry Bostonissa valmensi).

Siten voidaan sitten sanoa, että vanhoina hyvinä aikoina oli koko liiga täynnä rasistivalmentajia - eipä niitä eurooppalaisia tullut (tietenkin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta), kun vasta 80-luvun alun jälkeen enemmässä määrin ja 80-luvun lopussa voidaan sanoa eurooppalaisten vakiinnuttaen asemansa NHL:ssa. Joku Hagmankin oli Bostonissa taitojensa puolesta NHL-tasoa, mutta mentaali- ja fyysinen-puoli ei ollut lähelläkään sitä ja tämän takia hän ei lyönyt itseään läpi lopullisesti NHLssä. Toisaalta Edmontonin vuosina hän oli ihan OK, mutta valitettavasti Hagmanin kannalta Oilersin joukkue nyt oli mikä se oli niinä aikoina, ja hän joutui pelaamaan vieraassa paikassa: vasenta laituria ja lopullinen niitti oli loukkaantuminen training campilla.

Cherryn periaate oli se, että jos eurooppalainen meinaa ottaa kanadalaisen työpaikan, niin hänen on parasta olla sen arvoinen. Ja tämä sama periaate päti ja pätee edelleenkin kaikkiin ulkomaalaisiin jotka hakevat töitä siirtolaisena ja haluavat hankkia elantonsa: dog eat dog-maailma. Ihan yhtälailla SM-liigassa odotetaan ulkomaalaisvahvistusten olevan todellakin vahvistus joukkueelleen.

Ja tässä eräs lainaus rasisti-Cherry:sta: "Cherry drew some criticism for his decision to suddenly allow European born players onto the IceDogs line-up during the one season he coached the team."

Mutta kyllä, Cherry oli pitkää eurokriittinen hänen Coach's Corner lähetyksissään, mutta nämä jutut on voinut jättää ihan omaan arvoonsa. Samoin kun ne muutamat muut ylilyönnit.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös