Omia kokemuksiani nimimerkille "puuntakaa"
Ostin kyseisen KAON:in kaapeliverkkoversiolelun Prismasta, viikko sitten perjantaina hintaan €299.
Lauantai aamuna kun sitten virittelin sitä käyttöön, ihmettelin että olinko kytkenyt scartin väärin,
kun en saanut TV kuvarutuun minkään valtakunnan kuvaa tai menua, vaikka laiteen näytössä oli teksti ”ON”.
Kokeilin toista scarttiakin ja lueskelin ohjekirjaa ja hämmästelin että olenko jättänyt jotain tekemättä, kun noin 15-20 minuutin jälkeen yht’äkkiä kuvaruutuun ilmestyi asennus menu.
Noudatin kuvaruudun antamia ohjeita ja sain kuin sainkin kaikki kanavat tallennettua.
Tämän jälkeen laitetta piti alkaa tietenkin testaamaan.
Pistin koemielessä ajastetut nauhoitukset kahdelta kanavalta samaan aikaan päälle, katsoen itse kolmatta.
Nauhoituksen aikana huomasin että kaikkia kanavia ei pystynyt katsomaan.
Kuvaruutuun tuli esim. YLE:n kanavilla ilmoitus ”NO AV”.
No ajattelin että ehkä se nauhoitus jotenkin sotkee kanavia, ja lähdin siitä sitten kaupungille ostoksille, laitteen jäädessä nauhoittamaan.
Parin tunnin kuluttua kun palasin ostoksilta, tarkistin boxin.
Kaikki kanavat jotka piti näkyä, näkyivätkin. Tarkistin myös nauhoituksen onnistumisen.
Ensin alkanut nauhoitus (MTV 3:lta) oli ok, mutta toinen nauhoitus (Neloselta) joka alkoi noin 10 min ensin alkaneen nauhoituksen jälkeen,
ei ollut onnistunutkaan. Kovalevyllä luki kyllä se Nelosen ohjelma jota olin aikonutkin nauhoittaa,
mutta kovalevyllä oli syystä tai tosisesta kuitenkin YLE 1 kanavan ohjelma!!
Poistin sen pieleen menneen nauhoituksen ja katsoin onnistuneen nauhoituksen pois.
Tallensin vielä illalla yhden ohjelman ja menin nukkumaan.
Sunnuntai aamuna herättyäni pistin boxin päälle, mutta kuvaruutuun tuli sama ilmoitus kuin edellisenä päivänä ”NO AV”.
Edellisenä päivänä oli ongelmia neljän kanavan kanssa, mutta sunnuntaina ei näkynyt yhtään kanavaa!!!
Palautin koneeseen tehdas asetukset ja rupesin hakemaan kanavia uudelleen. Kone ei kuitenkaan löytänyt yhtään TV tai radio kanavaa.
Vein laitteen ihan kerrostaloasuntoni antennipistokkeen lähelle ja otin videoiden lyhyen anteeni kaapelin ja kokeilin sitä,
josko vika olisi antennijohdossa.
Ei ollut vika johdossa, kanavia ei vaan löytynyt.
Mainittakoon vielä että analogisella puolella kaikki kanavat näkyivät normaalisti.
Olen kaapeli TV verkossa ja siksi meillä näkyy vielä analogiset kanavat.
Tämän jälkeen päätin että maanantai aamuna palautan lelun sinne, mistä sen perjantaina ostinkin, eli Prismaan.
Katsoin Lauantaina nauhoittamani ohjelman pois ja poistin sen kovalevyltä.
Ihme muuten että tehdas asetusten palauttaminen ei poistanut ohjelmaa kovalevyltä.
Kokeilin tallenetun ohjelman postamisen jälkeen kerran vielä, että mahtaako laite löytää kanavia.
Yllätys, yllätys kas kummaa nyt löytyi kaikki kanavat. Koska kuitenkin olin päättänyt, että enää en leiki tämän tekeleen kanssa ja palutan sen takaisin kauppaan, revin laitteen töpselin irti seinästä ja rupesin muihin hommiin.
Iltasella ajattelin kerran vielä koemielessä testata laitetta.
Pistin töpselin seinään ja kaukosäätimestä virrat päälle. Sama juttu kuin lauantai aamuna koneen näytössä luki ”ON” mutta mitään ei tapahtunut. Kone lämpesi yli tunnin ennen kuin se suostui heräämään henkiin.
Pakkasin laiteen laatikkoon ja vein sen takaisin Prismaan seuraavana maanantaina ja sain 299 Egeä takaisin.
Prismassa myyjä vielä kytki laitteen telkkariin ja hänen piti varmistaa boxin ohjelma versio. No eihän se laite herrännyt siellä kaupassa sen paremmin henkiin kuin minulla kotonakaan. Näytössä vain luki että "ON", mutta TV:n kuvaruudulla ei tapahtunut mitään.
Nyt kytistelen josko Topfieldin hinnat vähän alenisivat ja ostan seuraavaksi sellaisen.
Se ilmeisesti on edes jollain lailla toimiva peli.
Tässä selostus omasta KAON seikkailustani ja ohessa muidenkin kokemuksia kyseisestä laitteesta
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/392964