Digiboksit

• 480 775
  • 2 145

JamMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Dallas Stars
Handan DVB-C 5000 tuli laajakaistapaketissa kaupan päälliksi, ihan hyvä mutta jumittaa turhan usein, johon ei auta muu kuin virran katkaisu. Toinen telsu on vielä ilman boxia, kun kaapelilla nuo välttämättömimmät kanavat näkyvät (ainakin toistaiseksi).

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Huomenna pääsee kaikki Canalin pakettien tilaajat tekemään kanavahakuja, kun Canal paketoi taas kerran kanavansa uudestaan. Welho ei ota vieläkään Sport HD-kanavaa mukaan kaapeliin. En osta, enkä vuokraa sitten vieläkään HD-boksia, siitäs saitte.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tuli muutama päivä sitten ongelmia vanhan kunnon Medion 4200:n kanssa. Ei tunnu lukevan maksukortteja. Ei auta tehdasasetuksien palautus, ei kanavien uudelleen haku, ei töpselin pois ottaminen eikä mikään. Maksukortit pitäisi olla kunnossa, olen jo useamman kerran soitellut ja varmistellut että maksut on maksettu jne, mutta kun ei vaan näy. Herjaa vain että "Tarkista kortti". Ja varmasti on kortti oikein päin, onhan tuota pari vuotta jo käytetty.

Nyt kiinnostaisi kikka kolmonen, vai pitääkö heittää vehje nurkkaan ja hommata uusi?

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Nyt kiinnostaisi kikka kolmonen, vai pitääkö heittää vehje nurkkaan ja hommata uusi?
Rikki mikä rikki. Aika yleinen diagnoosi digibokseissa tuo kortinlukijan rikkoontuminen. Kokeile kumminkin korttia jossain toisessa boksissa ennenkuin hommaat uuden, sillä voihan kortissakin olla vikaa.

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin kaupan alalla työskentelevänä olen myös nähnyt tapauksia, joissa kaapeliverkon boksiin tuupataan antenniverkon kortteja, ja tullaan huutamaan kun ei toimi....
Tämä nyt vain välikevennyksenä, sillä eihän viiskasi sentään noin kuutamolla voi olla.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näin kaupan alalla työskentelevänä olen myös nähnyt tapauksia, joissa kaapeliverkon boksiin tuupataan antenniverkon kortteja, ja tullaan huutamaan kun ei toimi....
Tämä nyt vain välikevennyksenä, sillä eihän viiskasi sentään noin kuutamolla voi olla.

Heikko kevennys, kun kortti on samassa koneessa 2v pelittänyt ja nyt ei.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hah. 58 - Medion 1-0.

Päivitin netin kautta Medionin. Vaikka Digi-tv:n tyttö sanoi että viimeisin päivitys on 2006 tapahtunut, mutta kun asiaa tarkemmin tutki niin viimeisin päivitys onkin 02.11.07. Siispä, älä usko Tuijaa, Tuija sua huijaa.

No, ei se silti toiminut vaikka päivitin. Tuumaustauko.

Eikun rakkine keittiön pöydälle ja ruuvimeisseli käteen. Takakansi auki, sitten joku iso mötikkä mikä oli kolmella ruuvilla kiinni ja siitä piuhat irti. Sen jälkeen pölyjen puhaltelua, johtojen heiluttelua, liittimien tarkistelua että ovat kiinni, korttipaikan tsekkaus ettei heilu eikä liiku. Siinä vaiheessa päätin, että enempää en ala purkamaan, jotta saisin jo purkamani takaisin oikeille paikoille. Näin tein, takakansi kiinni, kiittimet ristiin, piuhat kiinni, töpseli seinään ja kas. Se paska toimii! Magic touch!

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Verkossa toimiva digiboksikauppa.fi myy tai ainakin myi Topfieldin Masterpieceä hintaan 399,-. Alle 550:n euron ei taida muualta saada. Pakko oli jo perherauhan takia moinen härpätin tilata. Mainio vekotin.

stigers

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Suomi
Ei ole vieläkään tullut hommattua boxia, eikä ole yhtään ikäväkään.
Jääkiekko-ottelut on pystynyt seuraamaan hyvästi baareissa ja netti riittää kämpällä...

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tulipa kaapelikortti hommattua, mutta maksukanavia ei näy. Sanoivat, että puolisen tuntia hakee päivitystä, mutta eipä mitään tunnu tapahtuvan. Tosin olen hukannut ko.boksin käyttöohjeet, täytyy tsekata josko kortti kuitenkin kuuluisi tunkea sisään siru ylöspäin... Digiality-merkkinen boksi on kyseessä.

EDIT: Johan vihdoin alkavan kanavat tippua näkyviin. Kesti jostain syystä vaan aika kauan.

Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäisi vihdoin ja viimein siirtyä tallentavaan digiaikaan.
http://www.topfield.fi/p28013-tf_4100_pvr.html näyttäisi saavan alle neljän sadan euron.
Ongelma on vaan se, että nykyisessä kämpässä on kaapeli-tv, mutta käytän antenniboxia ulkoisella antennilla. Homma pelaa Espoossa, mutta Helsingin asunnossa en saanut näkymään.
Täytyisi tehdä päätös ostanko kaapeli- vai antenniversion..

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitäisi vihdoin ja viimein siirtyä tallentavaan digiaikaan.
http://www.topfield.fi/p28013-tf_4100_pvr.html näyttäisi saavan alle neljän sadan euron.
Ongelma on vaan se, että nykyisessä kämpässä on kaapeli-tv, mutta käytän antenniboxia ulkoisella antennilla. Homma pelaa Espoossa, mutta Helsingin asunnossa en saanut näkymään.
Täytyisi tehdä päätös ostanko kaapeli- vai antenniversion..

Itselläni on nyt kolmas HDMI-Bottomfield menossa, joten suosittelen ihan omakohtaisten kokemusten perusteella kiertämään tämän merkin kaukaa.

Testaa vaikka Humaxia. Bottomfieldiä paskempaa tuskin löydät mistään.

Luu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itselläni on nyt kolmas HDMI-Bottomfield menossa, joten suosittelen ihan omakohtaisten kokemusten perusteella kiertämään tämän merkin kaukaa.

Itse olen aikonut kyseisen boxin hankkia. Aiemmin olen kuullut pelkkää hyvää Topfieldin HDMI-laitteesta. Mikä niissä sinun yksilöissä on ollut vikana?

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Omat kokemukseni puolestaan ovat täysin "ongelmattomat" kyseisen merkin kanssa. Olisi mielenkiintoista kuulla mitä nämä kolme laitettasi ovat tehneet / eivät ole tehneet.

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Se ei pysty tallentamaan kahta ja toistamaan kolmatta samalla kun kuuntelet mp3 tiedostoja, katsot kuvia ja alustat kovelevyä. Paska peli.

Mulla on käytössä 5100 ja Humax 9200. Molemmissa on omat buginsa, mutta molemmat ovat ihan hyviä laitteita käyttötarkoitukseensa.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen aikonut kyseisen boxin hankkia. Aiemmin olen kuullut pelkkää hyvää Topfieldin HDMI-laitteesta. Mikä niissä sinun yksilöissä on ollut vikana?

Onhan ne viat jo tässä ketjussa lueteltu, mutta kerrataan. Ensimmäinen boxi hukkasi kanavat eikä niitä enää ikinä löytänyt, eli ilmeisesti viritin hajosi alle kuukaudessa. Tilalle saatu uusi boxi kesti noin viikon, jonka jälkeen se lopetti tallentamisen guiden kautta. Tämän tilalle saatu kolmas Bottomfield on toiminut nyt ainakin toistaiseksi. Se on sitten eri asia kestääkö tämäkään edes takuuaikaansa.

Mutta onhan tämä Bottomfield myös ihan helvetin hidas käytettävä esim. Medionin vuoden 2005 malliin verrattuna ja esimerkiksi tallennuksen aloitus kestää sekuntikaupalla. Kehityksen pitäisi kehittyä, eikä kulkea taaksepäin.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Sori, mutta hieman naurattaa jo tuollainen epäonni. Itselläni on sama laite 5100PVRC ollut nyt pari kuukautta? ja hyvin toimii. Ei ongelmia ole ollut, jossain vaiheessa pitäisi alkaa perehtyä TAP-ohjelmistoihin. Lisänähän tässä HDMI:ssä on ylöspäinskaalaus, joka tekee kyllä älyttömän hyvää 40" telkkarin kanssa. Varsinkin nykypäivänä tehdyt sarjat näyttävät erittäin hyviltä.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itsellä kokemusta kahdesta Topfieldistä, 5100:n kaapeliversio ja sittemmin HDMI-antenniversio. Aivan loistavia laitteita, kertaakaan ei mitään ongelmaa (mitä muiden lootien kanssa on ollut jatkuvasti) ja TAP-ohjelmilla saa viritettyä boksista vielä paljon paremman. Suosittelen 5100-sarjaa lämpimästi, markkinoiden parasta tavaraa.

Eikä muuten ainakaan tuossa kestä tallennuksen aloitus sekuntikaupalla. En tiedä mikä laite Ohmilla sitten on.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eikä muuten ainakaan tuossa kestä tallennuksen aloitus sekuntikaupalla. En tiedä mikä laite Ohmilla sitten on.

Kyllä kyseessä on ihan kaapelitalouksiin tarkoitettu "lyömätön testivoittaja!" TF 5100 PVRc HDMI. http://www.topfield.fi/p28010-tf_5100_pvr_hdmi.html

Mielenkiintoista tosiaan jos sinulla on sellainen malli, joka toimii ilman viivettä, kun guidessa painaa rec-nappulaa, eli R ilmestyy samantien ohjelmatiedon perään. Minulla näitä boxeja on ollut kolme ja kaikissa on saanut odottaa tuon R-merkin ilmestymistä vittumaisen kauan, verrattuna esimerkiksi jo aikaisemmin mainittuu Medioniin, jossa ajastukset kopsahtivat paikalleen sillä hetkellä, kun painoi nappia.

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulla on ollut kuukauden tuo Topfield 5100 PVRc HDMI käytössä, eikä ainakaan sinä aikana mitään oikkuilua ole ollut. Vanhaan verrattuna kyllä esim. kanavan vaihto hieman hitaampaa, mikä vähän ärsyttää välillä. Mutta tuo tallennus guiden kautta toimii hyvin, saman tien tulee (R) ohjelman kohdalle kun tallennusnappia painaa.

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Minulla on ollut kuukauden tuo Topfield 5100 PVRc HDMI käytössä, eikä ainakaan sinä aikana mitään oikkuilua ole ollut. Vanhaan verrattuna kyllä esim. kanavan vaihto hieman hitaampaa, mikä vähän ärsyttää välillä.
Uusimmat ohjelmistoversiot tuppaavat vähän olemaan hitaita, mutta ajamalla sisään esim. 2.83 version nopeutuu k.o. boksi ihan mukavasti. Feature-eroja en nyt tähän hätään ala muistelemaan, mutta toisaalta kun kriittiset asiat on ajettu kuitenkin TAPpeina sisälle niin eipä väliä itselleni. HDMI Toppy ollut käytössä nyt jonkin aikaa eikä oikeastaan juurikaan moittimista. Laitevikoja ei ole itselleni osunut, enkä niistä ole kovin paljoa itseasiassa kuullutkaan.

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ostin tuon boxin tarkoituksenani vain katsoa ja tallentaa ohjelmia. Mutta nyt nuo tapit alkoi kiinnostamaan, onnistuuko tumpeloltakin niiden asentaminen ja onko vaara että heti alkaa kaatuilu?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy