Raksilan Pleksi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät
Tuota noin, kertokaapa tumpelolle miten tuo firmware vaihdetaan. Tai edes se, että mistä tsekkaan mikä versio siinä on? Itse en ole kertaakaan boksia päivittänyt. Se looppipiuha on myös paikallaan.
Tuolta löytyy muistaakseni kaikki tarpeellinen. Tarvitset luultavasti läppärin ja oiekanlaisen USB-piuhan.Tuota noin, kertokaapa tumpelolle miten tuo firmware vaihdetaan. Tai edes se, että mistä tsekkaan mikä versio siinä on? Itse en ole kertaakaan boksia päivittänyt. Se looppipiuha on myös paikallaan.
Tuolta löytyy muistaakseni kaikki tarpeellinen. Tarvitset luultavasti läppärin ja oiekanlaisen USB-piuhan.
http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00
Mutta miten toimiva on epg? Mites yle:llä tekstitysten kanssa? Oon lukenut, että joillain on jääneet tekstit tavallaan "roikkumaan" liian pitkäksi aikaa.
Kiitos vastauksista. Kävin tänään 9200T:n hakemassa. Scartilla lyön kiinni Pansun 42":n, eiköhän se kuva kohillaan ole. Mutta jäätävä yllätys oli se, ettei usb-johtoa ollut mukana!?-....
Kiitos vastauksista. Kävin tänään 9200T:n hakemassa. Scartilla lyön kiinni Pansun 42":n, eiköhän se kuva kohillaan ole. Mutta jäätävä yllätys oli se, ettei usb-johtoa ollut mukana!?
Toivotaan. Eikös tuossa pitäisi OTA-päivitysten pelata?Jeps, toivottavasti olet tyytyväinen. Jos tuossa ei ole vielä 1.00.06 softaa niin www.humax.fi sivuilta löytää.
Ja sitten vielä lopuksi vielä knoppi mihin kaikki tuntemani 9200T:n omistajat langenneet:
Laitteen näyttö saattaa näyttää naarmuiselta, koska siinä on suojamuovi päällä! Se on niin siististi laitettu, ettei sitä huomaa ennenkuin alkaa kulmasta kynnellä kokeilemaan irtooko mitään. Itsellänikin oli muovi päällä ekan vuoden.
Vaikka laite näitä tukisikin, on eri asia onko valmistaja halunnut ostaa operaattorilta softajakelua verkossa. Toisaalta myös hyvä asia, sillä uusi softaversio ei aina kaikilla valmistajilla ole suinkaan askel parempaan...Toivotaan. Eikös tuossa pitäisi OTA-päivitysten pelata?
Vaikka laite näitä tukisikin, on eri asia onko valmistaja halunnut ostaa operaattorilta softajakelua verkossa. Toisaalta myös hyvä asia, sillä uusi softaversio ei aina kaikilla valmistajilla ole suinkaan askel parempaan...
Juuri näin. Huolestuttavaa on, jos käyttäjä ei voi halutessaan estää tällaista automaattista päivitystä. Topfieldin kohdalla järjestelmän avoimuus mahdollistaa sen, että käyttäjäpopulaatio tuottaa ennen pitkää itse tehdyn koodin, jolla tehtaan pakkosanelemat ominaisuudet voidaan ohittaa. Muiden merkkien kohdalla tämä taitaa olla herran haltuun...
Ei ole.Onko Topfield 5100 boksissa jotain toimintoa jolla laite osaisi jatkaa EPG:stä ohjelmoitua tallennusta jos ohjelmoitu lähetys jatkuu yli EPG:ssä olleen aikataulun.
Onko Topfield 5100 boksissa jotain toimintoa jolla laite osaisi jatkaa EPG:stä ohjelmoitua tallennusta jos ohjelmoitu lähetys jatkuu yli EPG:ssä olleen aikataulun.
Niin, siis erona näihin erikseen asennettaviin softiin on se että esim. Jag's EPG tai PlasmaEPG:hen voi ohjelmoida automaattisesti lisättävän kiinteän lisäajan tallennuksille. Analogisten lähetysten kaltaista signaalia ohjelman alkamisesta ja päättymisestä ei digiverkossa kai lähetetä (vai oliko niin, että lähetetään mutta sitä ei kukaan käytä? En tiedä täsmälleen miten tämä asia nyt mahtaa olla) joten käytännössä vaihtoehdoiksi jää ajan lisääminen tallennuksiin manuaalisesti Toppyn omallakin softalla tai jos käytössä on joku muu EPG softa, niin asettaa automaattisen ajan lisäämisen käyttöön. Jos ohjelma, esim. jääkiekko-ottelu venyy vielä tästäkin lisätystä ajasta niin softa kyllä kuitenkin katkaisee tallennuksen siihen paikkaan kun asetettu tallennusaika päättyy.Tuostahan vastaa luonnollisesti se softa joka on koneen sisään asennettu. Se laitteen oma softa ei muistaakseni osaa, mutta useimmat itse asennettavat tap-softat osaavat.