Digiboksit

• 480 783
  • 2 145
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuota noin, kertokaapa tumpelolle miten tuo firmware vaihdetaan. Tai edes se, että mistä tsekkaan mikä versio siinä on? Itse en ole kertaakaan boksia päivittänyt. Se looppipiuha on myös paikallaan.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kaon-asiaa vielä seuraavassa: kone siis toimii toistaiseksi moitteettomasti. Ajakstuksia olen kokeillut monella tavalla ja joka kerta homma pelittänyt, myös stand-by tilasta aloitettaessa. Katselin koneen järjestelmätietoja ja soitin Kaonin huoltoon ja kyselin mahdollisista päivityksistä. Omassa onkin vanha versio joka ei salli päivittämistä USB-portin kautta, joten pitäisi käydä siellä huolto-liikkeessä koneen kanssa. Mutta, kannattako siellä käydä kun laite toimii ja on älyttömän hiljainenkin. Ihmetyttää muiden Kaonia käyttäneiden kommentit melusta, koska itse juuri ja juuri erotan vienon huminan laitteen tallentaessa ja ollessa päällä.

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
Vielä Kaon- asiaa:
Hommattiin myös Prismasta Kaon kaapeliverkkoon Sulo Wilen- tyyliin "kun halvalla sai". Televisio, johon tämä hommattiin, on sen ikäluokan vehje, että
se menee vaihtoon parin vuoden sisällä ja siinä vaiheessa tilanne tekniikan suhteen voi olla jo toinen.
Tähän asti on toiminut OK. Kaikki talletukset ovat tulleet, samoin tallennus samaan aikaan kun katsoo toista tallennusta OK.
Mies siirsi vielä viikonloppuna USB:n kautta vanhoja Stargate- ja StargateAtlantis- jaksoja digiboxin kovalevylle ja katsoi sitten niitä sieltä.

Eli toistaiseksi ei valittamista...

Kuinkas on porukalla pelannut Humax 9200/9500T?

Itellä on uuden boksin hankinta edessä ja vaihtoehtoina on tuo ja ProCasterin 6250T. Caster on muutaman kympin kalliimpi kuin 9500, mutta siinä on se 4 kanavan tallennusmahdollisuus ja oli kyllä kätevä käyttää ja muutenkin soiva peli, kun aiemmin oli kaapelimalli tuosta. Ja siinä olisi se hdmi-liitäntäkin, niin kuva olisi inasen parempi.

rpeez

Jäsen
Jep, voin suositella Humax 9200T:tä.

Ostin omani ensimmäisestä Suomeen saadusta erästä kesäkuussa 2006, ja tyytyväinen olen vieläkin 1v 7kk jälkeen.

Kuulostaa ihan pätevältä. Vähän vaan tosiaan keljuttaa hdmi:n puuttuminen. Neljän kanavan tallennus ei sinällään ole välttämättä oleellinen, kun makkarissa on toinen tallentava. Mutta miten toimiva on epg? Mites yle:llä tekstitysten kanssa? Oon lukenut, että joillain on jääneet tekstit tavallaan "roikkumaan" liian pitkäksi aikaa.

rpeez

Jäsen
Mutta miten toimiva on epg? Mites yle:llä tekstitysten kanssa? Oon lukenut, että joillain on jääneet tekstit tavallaan "roikkumaan" liian pitkäksi aikaa.

- EPG on toimiva ja luotettava. Ainoa kiusannut asia on ollut, että ohjelmatiedot ovat latautuneet EPGhen laitteen käynnistyksen jälkeen hitaasti (voi kestää minuutteja), mutta tätä on nyt parannettu vuodenvaihteessa tulleella 1.00.06 ohjelmistolla.
- Tekstien roikkuminen ei ole häirinnyt minua. Kun kuulin tästä ensi kerran rupesin oikein tarkkailemaan asiaa, ja tosiaan huomasin pari kertaa että teksti oli siinä kunnes tuli uusi teksti. Sen jälkeen olen taas unohtanut koko jutun.

Minulla Humax on kiinni RGB:llä Sonyn 50 tuumaisessa projektiotelkkarissa, jossa on myös digiviritin. Omilla puusilmilläni en huomaa kuvassa mitään eroa katsoin sitä sitten Humaxin avulla tai suoraan Sonyllä, joten aika hyvin RGBkin toimii. En tiedä sitten jos olisi HDMI digiboksissa, niin voisiko kuva parantua jos digiboksissa olisi parempi skaalain kuin Sonyssä. Suurin ongelma taitaa joka tapauksessa olla digiTV lähetteen puutteet, eli ketju on niin hyvä kuin heikoin lenkki.

rpeez

Jäsen
Kiitos vastauksista. Kävin tänään 9200T:n hakemassa. Scartilla lyön kiinni Pansun 42":n, eiköhän se kuva kohillaan ole. Mutta jäätävä yllätys oli se, ettei usb-johtoa ollut mukana!?

Jeps, toivottavasti olet tyytyväinen. Jos tuossa ei ole vielä 1.00.06 softaa niin www.humax.fi sivuilta löytää.
Ja sitten vielä lopuksi vielä knoppi mihin kaikki tuntemani 9200T:n omistajat langenneet:
Laitteen näyttö saattaa näyttää naarmuiselta, koska siinä on suojamuovi päällä! Se on niin siististi laitettu, ettei sitä huomaa ennenkuin alkaa kulmasta kynnellä kokeilemaan irtooko mitään. Itsellänikin oli muovi päällä ekan vuoden.

Jeps, toivottavasti olet tyytyväinen. Jos tuossa ei ole vielä 1.00.06 softaa niin www.humax.fi sivuilta löytää.
Ja sitten vielä lopuksi vielä knoppi mihin kaikki tuntemani 9200T:n omistajat langenneet:
Laitteen näyttö saattaa näyttää naarmuiselta, koska siinä on suojamuovi päällä! Se on niin siististi laitettu, ettei sitä huomaa ennenkuin alkaa kulmasta kynnellä kokeilemaan irtooko mitään. Itsellänikin oli muovi päällä ekan vuoden.
Toivotaan. Eikös tuossa pitäisi OTA-päivitysten pelata?
Hah! Eilen kun sen paketista otin ulos niin katsoin, että mikäs maanantaikappale tää on, kun heti on näyttö naarmuilla. Kiitos tästäkin tiedosta!

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Toivotaan. Eikös tuossa pitäisi OTA-päivitysten pelata?
Vaikka laite näitä tukisikin, on eri asia onko valmistaja halunnut ostaa operaattorilta softajakelua verkossa. Toisaalta myös hyvä asia, sillä uusi softaversio ei aina kaikilla valmistajilla ole suinkaan askel parempaan...

"OTA päivitys on suunniteltu alkavaksi 15.1.2008, mutta aikataula ei ole vielä Digitan toimesta vahvistettu. PVR9200T tarkistaa uuden päivityksen automaattisesti valmiustilassa yöllä klo 04:00 ja jos uudempi versio on tarjolla päivitys tehdään automaattisesti."
Humaxin kotisivu kertoo näin. Eli se on vähän kuin joulua odottelis. Aamulla aina käydä tarkistaan, josko se olis tullu.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vaikka laite näitä tukisikin, on eri asia onko valmistaja halunnut ostaa operaattorilta softajakelua verkossa. Toisaalta myös hyvä asia, sillä uusi softaversio ei aina kaikilla valmistajilla ole suinkaan askel parempaan...

Juuri näin. Huolestuttavaa on, jos käyttäjä ei voi halutessaan estää tällaista automaattista päivitystä. Topfieldin kohdalla järjestelmän avoimuus mahdollistaa sen, että käyttäjäpopulaatio tuottaa ennen pitkää itse tehdyn koodin, jolla tehtaan pakkosanelemat ominaisuudet voidaan ohittaa. Muiden merkkien kohdalla tämä taitaa olla herran haltuun...

rpeez

Jäsen
Juuri näin. Huolestuttavaa on, jos käyttäjä ei voi halutessaan estää tällaista automaattista päivitystä. Topfieldin kohdalla järjestelmän avoimuus mahdollistaa sen, että käyttäjäpopulaatio tuottaa ennen pitkää itse tehdyn koodin, jolla tehtaan pakkosanelemat ominaisuudet voidaan ohittaa. Muiden merkkien kohdalla tämä taitaa olla herran haltuun...

Kyllä tuon automaattisen päivityksen tarkistuksen saa Humaxissa 9200Tssä pois päältä, se on ihan menussa asetuksena, tosin defaulttina päällä. Itse asiassa se kannattaakin ottaa pois päältä, koska laite muuten herää eloon joka yö klo 4 -> kovalevy käynnistyy turhaan ja lisäksi lähellä nukkuva herkkäuninen voi herätä siihen.

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Tyhmä kysyy

Tarttis pian ostaa digiboksi kaapeliverkkoon. Sellainen jossa on kaksi viritintä ja nauhotusmahdollisuus. Oisko kellään vinkkejä merkistä ja mallista? Mitä merkkiä kannattaa välttää?

kiitos vastauksista

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko Topfield 5100 boksissa jotain toimintoa jolla laite osaisi jatkaa EPG:stä ohjelmoitua tallennusta jos ohjelmoitu lähetys jatkuu yli EPG:ssä olleen aikataulun.

E. Niinpä... luin manuaalinkin mutta en löytänyt

Viimeksi muokattu:

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko Topfield 5100 boksissa jotain toimintoa jolla laite osaisi jatkaa EPG:stä ohjelmoitua tallennusta jos ohjelmoitu lähetys jatkuu yli EPG:ssä olleen aikataulun.

Tuostahan vastaa luonnollisesti se softa joka on koneen sisään asennettu. Se laitteen oma softa ei muistaakseni osaa, mutta useimmat itse asennettavat tap-softat osaavat. Kannattaa nähdä se vaiva että itse asentaa tai pyytää osaavaa naapurin/sukulais- juippia tehtävään. Fiksuimmat softat tallentavat vaikka haluamiesi hakusanojen mukaan (esim. "tissit") kaikki ohjelmat joissa nuo sanat esiintyvät.

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Tuostahan vastaa luonnollisesti se softa joka on koneen sisään asennettu. Se laitteen oma softa ei muistaakseni osaa, mutta useimmat itse asennettavat tap-softat osaavat.
Niin, siis erona näihin erikseen asennettaviin softiin on se että esim. Jag's EPG tai PlasmaEPG:hen voi ohjelmoida automaattisesti lisättävän kiinteän lisäajan tallennuksille. Analogisten lähetysten kaltaista signaalia ohjelman alkamisesta ja päättymisestä ei digiverkossa kai lähetetä (vai oliko niin, että lähetetään mutta sitä ei kukaan käytä? En tiedä täsmälleen miten tämä asia nyt mahtaa olla) joten käytännössä vaihtoehdoiksi jää ajan lisääminen tallennuksiin manuaalisesti Toppyn omallakin softalla tai jos käytössä on joku muu EPG softa, niin asettaa automaattisen ajan lisäämisen käyttöön. Jos ohjelma, esim. jääkiekko-ottelu venyy vielä tästäkin lisätystä ajasta niin softa kyllä kuitenkin katkaisee tallennuksen siihen paikkaan kun asetettu tallennusaika päättyy.

Itsekin pitäisin erittäin hyvänä ja täysin toteutettavissa olevana tekniikkana lisätä ohjelmalähetyksiin alkamis- ja päättymismerkinnät tallennuslaitteita varten.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Näistä Topfieldin tallentamisongelmista vielä. Uskokaa tai älkää, mutta kaikki murheet katosivat kun vaihdoin antennipiuhan. Siis seinästä boksiin tulevan. Ilmeisesti vekotin keskeyttää tallennuksen jos signaali on heikko. Ei pysty käsittämään tätä ominaisuutta, mutta nähtävästi asia on kuitenkin näin.

Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Taloudessamme on käytössä Procasterin 6100-T boksi. Yleisesti boksin nauhoitukset toimivat moitteettomasti, mutta pari kertaa on tullut oharit. Viime viikolla ajastin kaksi nauhoitusta Yle tv kakkoselta EPG:tä käyttäen. Alkaessamme katsomaan kyseisiä nauhoituksia boksi olikin tallentanut ohjelmaa Voicelta. Onko muut törmänneet vastaavaan ongelmaan?
Pari kertaa boksille on tallentunut näitä 0 MB kestoisia ohjelmia, vaikka tallennuksessa käytämmekin EPG:tä. Ohjelmatiedostossa näkyy ohjelman nimi ja tallennuskanava, mutta ohjelma ei vain jostain kumman syystä ole tallentunut boksille.
Muutama boksille tallentunut elokuva on myös jumittunut paikoilleen eikä ole lukuisista yrityksistä huolimatta suostunut jatkumaan.On tämä digiaika hienoa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy