Digiboksit

  • 475 140
  • 2 151

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viittais kovasti siihen, että jostain syystä signaalitaso on liian heikko. Ei käy ilmi onko kaapeli- vai anteenihässäkkä kyseessä, mutta kaapelissa moinen vika kuulostaisi oudolta. A
Kaapeli on. Toissapäivänä toimi vielä ihan hyvin. En jaksa uskoa, että digiboxi olisi romuna, koska esim. Urheilukanava näkyy kyllä moitteettomasti. Samoin Voice.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaapeli on. Toissapäivänä toimi vielä ihan hyvin. En jaksa uskoa, että digiboxi olisi romuna, koska esim. Urheilukanava näkyy kyllä moitteettomasti. Samoin Voice.

Aha. Asutko taloyhtiössä ja jos niin onko vika muillakin? Onko asunnossasi muita kaapelipistokkeita ja jos niin onko sama vika siinäkin?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aha. Asutko taloyhtiössä ja jos niin onko vika muillakin? Onko asunnossasi muita kaapelipistokkeita ja jos niin onko sama vika siinäkin?
Asustelen HOAS:lla. Pitänee sitten niiltä kysellä, vaikka en tiedä, onko sitten mitääb apua. Tai sitten Welholta. Pitänee myös testailla johtoja, jos niissä sitten vaikka on jotain vikaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitänee myös testailla johtoja, jos niissä sitten vaikka on jotain vikaa.

Aika epätodennäköistä, että johdoissa olisi jotain vikaa, jos kerran kanavat ovat ihan yllättäen kadonneet. Ja varsinkin, jos osa niistä näkyy kuitenkin ihan ilman ongelmia.

Kannattaa olla ihan suoraan yhteydessä Welhoon ja kysellä. Itsellä oli joskus kesällä päivän ajan täällä Tampereella kaikki kanavat mykkinä. Sitten ne taas toimivat. Tai en kyllä itse asiassa tiedä, kauanko kanavat olivat pimentyneinä - vika ilmeni kun olin lähdössä parin viikon lomareissulle. Kun palasin takaisin, kaikki pelasi.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
5100:n saa nykyään aina tarjouksesta 549,- kun hinta oli pari vuotta 599,-, eli alea on tullut vajaat 10% (ja lisäominaisuuksina hdmi).

Niin, kuten sanottua "ei pitkään aikaan muuttunut", joka tarkoittaa eri asiaa kuin "ei ole pitkään aikaan muuttunut".
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt omistan.

Tuli hankittua Markantalosta Maximumin perusboksi. Pääsyynä se, että saa YLE Extran ja Urheilukanavan näkyviin. Täytyy myöntää, että kuvanlaatu parani huikeasti, vaikka asunkin kaapelitaloudessa. Tulihan mukana lisäksi muutama turhempi kanava. Eurosportista on turha haaveilla, sillä täällä se ei kuulemma näy ollenkaan tällä hetkellä. Tulossa on - joskus.

Nyt sitten odottelemaan maksukanavien ilmaisia viikkoja / viikonloppuja. Canalia ei tuolla hinnalla kehtaa hankkia, sillä katsominen jää kuitenkin sen verran vähiin. Jos sport-kanavat joskus saadaan kohtuulliselle hintatasolle, harkitsen uudestaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos sport-kanavat joskus saadaan kohtuulliselle hintatasolle, harkitsen uudestaan.

Ei ole tapahtumassa ilmeisesti vähään aikaan. Ihmettelin asiakaspalvelulleen tuota hinnoittelua ja sain seuraavan viestin vastaukseksi:

"Hei Trenchtown!



Pakettien hinnat on määritelty tarkkojen tutkimusten perusteella. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että hinnoittelu saattaa herättää kysymyksiä. Elokuvien ja urheilun erilaiseen hinnoitteluun on yksinkertainen syy: urheiluoikeudet maksavat enemmän kuin elokuvaoikeudet. Uskomme kuitenkin, että moni urheilun ystävä on valmis maksamaan laadukkaista urheilulähetyksistä 27e/kk. Olemme pohjoismainen yhtiö, ja kanavien hinnoittelusta päätetään pohjoismaisena yhteistyönä.



Terveisin

CANAL+ Asiakaspalvelu/ Kaisa
"
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Ei ole tapahtumassa ilmeisesti vähään aikaan. Ihmettelin asiakaspalvelulleen tuota hinnoittelua ja sain seuraavan viestin vastaukseksi:
Satuitko kysymään minkä takia antennitalouteen on tuo 19€/kk tarjous, mutta ei kaapelitalouksiin? Antennihinnalla voisin jo tilatakin Sport-kanavat, mutta kun asun kaapelitaloudessa, niin jää Canal+:lta nekin rahat saamatta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Satuitko kysymään minkä takia antennitalouteen on tuo 19€/kk tarjous, mutta ei kaapelitalouksiin?

Itse asiassa piti tehdä juuri noin heti kun tuosta antenniverkon hinnasta kuulin, mutta en muistanut. Taidanpa tehdä sen nyt.
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Satuitko kysymään minkä takia antennitalouteen on tuo 19€/kk tarjous, mutta ei kaapelitalouksiin? Antennihinnalla voisin jo tilatakin Sport-kanavat, mutta kun asun kaapelitaloudessa, niin jää Canal+:lta nekin rahat saamatta.
Vastaavaa tarjouste ei tule kaapeliin. Johtuu yksinkertaisesti siitä että Canal+ itse lähettää ilmassa kun taas kaapeliyhtiö on vain välikätenä. Siitä syystä kaapeliyhtiöillä ei ole varaa tehdä tarjouksia.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olemme pohjoismainen yhtiö, ja kanavien hinnoittelusta päätetään pohjoismaisena yhteistyönä.

OK...

Ruotsi satelliitti:
Canal+ Total 239kr/kk eli n. 25,80e/kk (29e)
Canal+ Sport 199kr/kk eli n. 21,50e/kk (27e)
Canal+ Film 169kr/kk eli n. 18,25e/kk (24e)

Lisäksi korttimaksu 169kr/3kk noin 73e/vuosi kun se Suomessa on 50e vuodessa, jossain sentään edullisempi. Ruotsissa lisäksi laskutuslisä 35kr/kk (3,80e), mutta tuon välttää suoraveloituksella.

Näyttäisi siis tuon perusteella olevan löysiä näiden osapakettien hinnoissa täällä meillä.
 

Malone#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wolverhampton Wolves
Omistanko digiboxin? Kyllä. Mutta nyt kyllä toivoisin, että olisi jäänyt noin puoli vuotta sitten ostamatta.

Topfield 4100c teki kyllä toistamiseen sellaisen tempun, joka pistää "pikkuisen" vituttaan. Itse surffailin netissä ja telkkari oli auki vieressä. Jossain vaiheessa huomasin, että kuva oli pysähtynyt ja digiboxi ei vastannut millään tavalla. Joten virrat pois ja takaisin päälle. Ensimmäinen teksti ruudulla kertoo, että "Kovalevyä alustetaan, jatketaanko alustusta? Kyllä/Ei". Painoin heti EI, mutta kovalevy oli jo alustettu. Ainakaan en sanut enää tallennettujen ohjelmien listaa näkyviin. Siinä meni varmaan 60 h tallennettua ohjelmaa bittien taivaaseen.

Itse en ole päivittänyt digiboxia kertaakaan. Voisiko päivityksillä päästä tuollaisista ongelmista eroon?
 

HangoverFairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Digiteevee

Aihe on hiukan ohi ketjusta, mutta pieni alustus. Omna telkkarin takana näyttäisi välillä olevan asennettuna strobovalo. Koko huone välkehtii. Vielä ei ole tullu "tussahdusta" tai muuta vastaavaa. Kuva näkyy edelleen niin ei ole aihetta korjauttaa/ostaa uutta telkkaria.

Kävin eilen kyselemässä telkkareita, niin putkitelevisioita on tarjolla "sillon tällöin" ja suurin osa taulu-tv:stä on varustettuna sisäänrakennetulla digiboksilla.
Kyselin teeveitä, joissa ei ole sisäistä digiboksia niin vaihtoehdot olivat todella vähissä ja jos tuollaisen digittömän telkkarin hankkii saa "digiboksin kaupan päälle". Sanoin myyjälle että on jo digiboksi niin voitte alentaa telkkarin hinnasta boksin hinnan (100€). Myyjä siinä sitte monttu auki ja hetken päästä vastaus " ei onnistu".
"KIITOS. Näkemiin!"

Alkaa hiukan Digittää tälläinen taas.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Onko päivityksestä Vision vdc 4400 pvr boksin teksti-tv:hen mitään hyötyä? Mulla on nyt 1.52. Se boksin teksti-tv:hän on ihan onneton. Siinä versiossa ei ainakaan ole mitään toimintoja.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko jollain palstalaisella kokemusta noista ProCasterin tallentavista digiboxeista? Itse olen nimittäin ostamassa tallentavaa boxia kaapeliverkkoon ja tuli nyt katseltua tuolta Verkkokaupasta erilaisia vaihtoehtoja. Ainakin näyttävät olevan halvempia kuin nuo Topfieldin vastaavat boksit. Lähinnä tätä nyt on tullut katseltua hieman enemmän: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0654

Sitten vielä sellainen kysymys, että onko tuossa ProCasterissa ja Topfieldissä paljonkin joitain merkittäviä eroja?
 
Minkähän vitun takia Yle ei voi näyttää lentopallomatseja ykköseltä tai kakkoselta? Omassa kaapeliverkossani ei siis näy Yle Ekstra ilman digiboksia, joten jää tämäkin huvi näkemättä. Kiitos KOPU ja kiitos YLE. :keskari:
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Minkähän vitun takia Yle ei voi näyttää lentopallomatseja ykköseltä tai kakkoselta? Omassa kaapeliverkossani ei siis näy Yle Ekstra ilman digiboksia, joten jää tämäkin huvi näkemättä. Kiitos KOPU ja kiitos YLE. :keskari:
Hanki digiboksi, maksaa yhden autotankillisen verran. Ei tää voi olla noin vaikeaa.
 
Hanki digiboksi, maksaa yhden autotankillisen verran. Ei tää voi olla noin vaikeaa.
Ostan sitten, kun rahat riittää sen tankillisen ostoon eikä tölsyä enää näe ilman. Jos nyt samaa logiikkaa noudatetaan, niin miksei esim. Jääkiekon MM-kisoja näytetty kokonaisuudessaan YLE 24:lla?

Serranon perheen uusintalähetystä ei ilmeisesti voinut siirtää myöhemmälle lentopallittelun tilalta.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Jos nyt samaa logiikkaa noudatetaan, niin miksei esim. Jääkiekon MM-kisoja näytetty kokonaisuudessaan YLE 24:lla?
Koska ei oltu vielä siirrytty digiaikaan. Nyt analogipuoii näkyy ainoastaan kaapelissa.
 
Eikös sossusta saa rahua digiboksiin? Vai onko kyse nyt sittenkin vain valinnasta, ja nyt sitten tehty väärä valinta vähän harmittaa?
Hahah, laatuläppää. Keksitkö itse vai kertoiko perämies?
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Onko jollain palstalaisella kokemusta noista ProCasterin tallentavista digiboxeista? Itse olen nimittäin ostamassa tallentavaa boxia kaapeliverkkoon ja tuli nyt katseltua tuolta Verkkokaupasta erilaisia vaihtoehtoja. Ainakin näyttävät olevan halvempia kuin nuo Topfieldin vastaavat boksit. Lähinnä tätä nyt on tullut katseltua hieman enemmän: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0654

Itselläni ollut Procasterin vastaava malli, mutta antenniversio. Boksi ollut käytössä n. 3 kuukautta ja hyvin on pelittänyt. Muutama nauhotus on epäonnistunut vaikka olen käyttänyt EPG toimintoa. Mitään päivityksiä en ole boksiini tehnyt. Helppokäyttöinen ja hiljainen boksi.Hintakin on ihan kohdallaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onko jollain palstalaisella kokemusta noista ProCasterin tallentavista digiboxeista? Itse olen nimittäin ostamassa tallentavaa boxia kaapeliverkkoon ja tuli nyt katseltua tuolta Verkkokaupasta erilaisia vaihtoehtoja. Ainakin näyttävät olevan halvempia kuin nuo Topfieldin vastaavat boksit. Lähinnä tätä nyt on tullut katseltua hieman enemmän: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0654

Sitten vielä sellainen kysymys, että onko tuossa ProCasterissa ja Topfieldissä paljonkin joitain merkittäviä eroja?
Itselläni on ollut 6200C viime joulusta asti ja hyvin on pelittänyt. Ohjelmistopäivityksiähän tuohon tullut jo useampia ja tämä viimeisin tuntuisi olevan paras tähän mennessä. Alkuperäiseen verrattuna on käytettävyys parantunut, etenkin EPG:n osalta, ja alkuperäisessä oli myös ongelmia neljän kanavan tallennuksen kanssa, mutta sekin on korjattu uusimpiin päivityksiin.

ProCasterin ja Topfieldin suurimmat erot lienevät:
-Casterilla voi tallentaa neljää kanavaa yhtäaikaisesti (kahdesta nipusta) ja samalla katsoa viidettä tai tallennetta
-Topfieldia on mahdollista muokata mieleisekseen TAPien avulla, joilla pystyy vaikuttamaan toimintoihin jne.
En usko, että niissä muuten mitään merkittävää eroa on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös