Darts

  • 171 867
  • 1 699

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Yseistä vielä; niistä on tosiaan tullut arkipäivää. PDC:n kilpailuissa niitä on nähty nyt seuraavaasti:

2015: 29
2016: 26
2017: 27
2018: 29
2019: 46
2020: 8 (kausi hädin tuskin alkanut)

PDC:n turnauksissa eniten ysejä ovat nakelleet seuraavat pelaajat:

Phil Taylor 22 (lopettanut)
MVG 22 (viimeksi Players Championship Finals 2019)
Adrian Lewis 12 (viimeksi Players Championship 16 2018)
Dave Chisnall 11 (viimeksi Gibraltar Darts Trophy 2019)
RVB 9 (lopettanut)
Simon Whitlock 9 (viimeksi Players Championship 19 2016)
 
Viimeksi muokattu:

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Tuli taas eilen tuijotettua Premier League iltaa. Bully Boy, Michael Smith, heitti kyllä upeasti. Pari upeaa lopetusta, toinen 167:stä ja toinenkin taisi olla yli 140:n. Helpon ja rennon näköisesti ja nyt ei jäätynyt kuudennen leg-voiton jälkeen, niin kuin viikko sitten. Helppo 7-1 voitto upealla pelillä. Smithin heittoa on hieno katsoa, lähtee todella rennon ja helpon näköisesti.
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Ja uusi hankintakysymys tänne lajin harrastajille. Mistä kannattaisi hankkia oma darts taulu? Biljardihuollolla on jotain noita. Toinen vaihtoehto olisi tilata esim dartscornerista? Lisäksi XXL myy jotain tauluja, ei vaikuta mitenkään hirveän laadukkailta.

Muita ehdotuksia?
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
XXL:n taulut on ihan höttöä, niistä kannattaa pysyä erossa. Aika huonosti nykypäivänä hyllytavarana noita tarvikkeita muutenkin. Varmaan tilaamalla helpointa. Toki seurojen kautta ainakin ennen sai vähän käytettyjä kisatauluja. Vieläköhän tuo väylä toimii? @tinkezione ?
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Mistä kannattaisi hankkia oma darts taulu? Biljardihuollolla on jotain noita. Toinen vaihtoehto olisi tilata esim dartscornerista?

Toki seurojen kautta ainakin ennen sai vähän käytettyjä kisatauluja. Vieläköhän tuo väylä toimii? @tinkezione ?

Suomessa isompien kisojen yhteydessä liitto myy käytettyjä kisatauluja. Jotkut tikkakerhot kierrättävät jo kohtuullisen kuluneeseen kuosiin heitettyjä tauluja jäsenistölleen.

Helpoin valinta on tilata esim. Darts Cornerista esim. Winmau Blade 5 Dual Core tai halvempia malleja Blade 5 ja Blade 4. Kestävät todella hyvin heittämistä. Myös Unicornin kisakäyttöön tarkoitettuja tauluja kannattaa harkita. Missionin ja One80:n taulut ovat suht edullisia, mutta en osaa sanoa laadusta mitään. Ehkä Darts Cornerin tuotearviot auttavat?

Taulun ympärille kannattaa hommata myös sellainen kuminen iso suojarinki. Ei maksa paljon, ei tarvitse sen ihmeemmin asennella, näyttää hyvältä ja suojaa sekä seinää että tikkoja.

Itse tilasin loppukesästä Winmau Blade 5 Dual Core -taulun ja säännöllisesti taulua kääntelemällä kulumista saa hyvin jaettua. Noissa Bladeissa on vielä rotalock-systeemi eli taulun saa kiristettyä seinään kolmella taulun takana olevalla muovisella ruuvilla, jolloin taulun saa kallistukseltaan suoraan ja se pysyy myöskin paikallaan eikä pyöri. Omalla treeniaktiivisuudellani (n. 5000-8000 tikkaa kuussa) tuo Blade 5 Dual Core kestänee varmasti ensi kesään saakka ja täytyy sitten katsoa tuolloin, meneekö vielä seuraavankin kauden. Niin iso investointi taulu(kaan) ei ole, että siinä kannattaisi halvinta ostaa.
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Suomessa isompien kisojen yhteydessä liitto myy käytettyjä kisatauluja. Jotkut tikkakerhot kierrättävät jo kohtuullisen kuluneeseen kuosiin heitettyjä tauluja jäsenistölleen.

Helpoin valinta on tilata esim. Darts Cornerista esim. Winmau Blade 5 Dual Core tai halvempia malleja Blade 5 ja Blade 4. Kestävät todella hyvin heittämistä. Myös Unicornin kisakäyttöön tarkoitettuja tauluja kannattaa harkita. Missionin ja One80:n taulut ovat suht edullisia, mutta en osaa sanoa laadusta mitään. Ehkä Darts Cornerin tuotearviot auttavat?

Taulun ympärille kannattaa hommata myös sellainen kuminen iso suojarinki. Ei maksa paljon, ei tarvitse sen ihmeemmin asennella, näyttää hyvältä ja suojaa sekä seinää että tikkoja.

Itse tilasin loppukesästä Winmau Blade 5 Dual Core -taulun ja säännöllisesti taulua kääntelemällä kulumista saa hyvin jaettua. Noissa Bladeissa on vielä rotalock-systeemi eli taulun saa kiristettyä seinään kolmella taulun takana olevalla muovisella ruuvilla, jolloin taulun saa kallistukseltaan suoraan ja se pysyy myöskin paikallaan eikä pyöri. Omalla treeniaktiivisuudellani (n. 5000-8000 tikkaa kuussa) tuo Blade 5 Dual Core kestänee varmasti ensi kesään saakka ja täytyy sitten katsoa tuolloin, meneekö vielä seuraavankin kauden. Niin iso investointi taulu(kaan) ei ole, että siinä kannattaisi halvinta ostaa.

Suuret kiitokset vastauksista @tinkezione. Olen jostain lukenutkin noista Winmaun tauluista, että ovat parhaimmistoa. Unicornia käyttävät ainakin Premier Leaguessa. Alan vähän syvällisemmin tutustua valikoimaan ja mitä arvosteluja käyttäjät ovat antaneet tauluille.

Ajatuksena on rakentaa teline omalle parvekkeelle, johon tuon taulun sitten kiinnittäisin. En voi suoraan seinään kiinnittää, kun on tiiliseinä takana. Joutuu jonkunlaisen jalalla olevan telineen rakentaa. Tähän telinehommaan otan toki myös vinkkejä vastaan.



Sitten eilisiin otteluihin. Bully Boy my hero, todella kaunis 9 darttinen 3. legissä. En muista milloin olen viimeksi tuulettanut jotain suoritusta samalla tavalla, kun näin elämäni ensimmäisen tv-lähetyksen kautta näytettävän 9 darttisen. Olen vasta hurahtanut dartsiin viime vuoden loppupuolella, joten niitä ei ole hirveästi tullut näissä isoimmissa kilpailuissa. Muutenkin samaisessa ottelussa mentiin tasatahtia aina 9. legiin asti, jossa Bully Boylla oli hyvä mahdollisuus ryöstöön, mutta heitti kaksi tikkaa topsien ohi. 11. legillä sitten tuli ryöstö. Gurney johti legiä peräti 8-112, mutta ei millään pystynyt tuota legiä voittamaan. Hieman harmitti Superchinin puolesta, mutta olihan hänellä 6 tikkaa legin voittoon, eikä osunut. Oli erittäin viihdyttävä ottelu. Muista otteluista ei oikein sen kummempia kommentteja, Aspinal otti hienon voiton voittamattomalta Duzzylta, ja Anderson otti mielestäni odotetun voiton Crossista. Muut kaksi ottelua jäivät näkemättä, mutta MvG voitti O'Connorin sekä yllättäen Price voitti Wrightin. Price on edelleen ilman tappiota sarjassa, kolme tasapeliä ja yksi voitto.

Ensi viikolla jatketaan taas.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ajatuksena on rakentaa teline omalle parvekkeelle, johon tuon taulun sitten kiinnittäisin. En voi suoraan seinään kiinnittää, kun on tiiliseinä takana. Joutuu jonkunlaisen jalalla olevan telineen rakentaa. Tähän telinehommaan otan toki myös vinkkejä vastaan.
No tää on se mun setti. Jalusta on osoittautunut ihan kelvolliseksi. Kasaan ton eteiseen ja laitan taakse fleece-huovan roikkumaan pahoja huteja varten. Tuo mainittu suojakehys toki blokkaisi isoimman osan niistä, mutta koska takana on ulko-ovi, suojaan sen ihan kunnolla. Baanalle kasaaan paksuja jumppamattoja, kun on parketti alla.

E. Tuo kuvassa oleva suojarengas ei siis kuulu pakettiin, vaan pitää hommata erikseen.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siellä heitetään jotain tikkakilpailua taas. Tarkemmin sanoen UK Open. Semeissä on Walesin sisäiset Gerwyn Price vs. Jonny Clayton ja toisessa parissa Daryl Gurney vs. MvG. Clayton on hassu jamppa. Lienee ammatiltaan rappari, ei siis räppäri, ja heittelee käsittääkseni tikkaa, mitä töiltään ehtii. Hyvinhän se sujuu. Chris Dobeytä vastaan tuli ysitikkanen. Kvartseissa oli jo marssimassa selvään voittoon, mutta sitten Jamie Hughes sai hengen päälle, tuli tasoihin ja meni jo välillä ohikin. Ratkaisulegissä molemmat hermoilivat tuplansa kanssa. Clayton oli jo parikin kertaa ehtinyt henkisesti luovuttaa matsin, mutta kun Yozza ei saanut mistään sisään, niin pakkohan se oli sitten käydä poikkaisemassa.

Gurneyn kvartsi Jelle Klaasenia vastaan oli ihan yhtä jännä. Molemmat heittivät kohtuullisen hyvin koko matsin ja olisi voinut kääntyä ihan miten vaan. Ratkaisulegissä Gurney karkasi niin selvään johtoon, että oli varaa hakea kasin kautta, kun oli 40 alla. Ei vissiin oikein tykkää teemusta. Etumatka riitti ja pienen hakemisen jälkeen tupla ja kättely... tai ei sittenkään. Klaasen väisti kouran sujuvasti ja jätti Gurneyn kohauttelemaan olkiaan stagelle. Kerran taisi Gurney vielä pyytää yleisöltä arvostusta takanaan olevalle... jaa ei se enää ollutkaan lavalla. Luuseri mikä luuseri. Gurneytä tilanne lähinnä nauratti.

Paha noista pareista on mitään mennä ennustelemaan. MvG:llä on ollut taas tappajan katse peleissään, vaikea sitä on voittaa. Aspinallilla oli saumat 4. kiekalla, mutta ei ihan riittänyt, 10-8. Sijoitetut muuten aloittivat kekkerinsä juuri 4. kierroksella. Sen sijaan 5. kierroksella Jason Lowe (ei sukua Johnille tietääkseni) pääsi vielä lähemmäs, eli 10-9 eikä oikeastaan ollut kovinkaan kaukana voittaa tuon matsin. Pääsi muistaakseni aloittaman ratkaisulegin, mutta siihen asti hyvin toiminut tulos petti about ekaa kertaa koko matsin aikana. Alussa ei löytynyt oikein tuplat ja MvG pääsi hiukan karkuun. Sitten tahti muuttui ja MvG oli oikeasti kusessa.

Tuosta Lowesta piti hiukan ottaa selvää, kun osoitautui ihan tekijämieheksi. Rankinginsa perusteella pääsi niukasti suoraan 2. kiekalle ja pisti Australian Cody Harrisin selvin 6-1 lukemin katsomoon. Kolmas ja neljäs kiekka menivätkin sitten aika mojovasti liki satasen keskarilla. Neljännellä kiekalla Adrian Lewis ei vissiin mahtanut mitään ja 4-10, ei selittelyjä. Noita matseja ei tainnut telkkarista tulla, joten ihan tilasto-scouttauksella nämä. Mutta PDC-ranking 95 ja äijä heittää kuin kaikissa liemissä marinoitu konkari. No onhan se jo melkein viisikymppinen äijä. Lienee late bloomer. Marko Kantele muuten on PDC-74 ja lähti lumipesulla kuoroon jotain holtsua vastaan.

Jaa niin se toinen semipari. Ei toi Clayton voi Pricelle mitään. Jos pitää ennustaa, niin alkumatsi tasaisissa merkeissä tai jopa hiukan Claytonille, mutta sitten juna menee menojansa ja Price finaaliin. Ja siellä saa käkeensä MvG:ltä. Kohta taitaa eka semi alkaa. Palataan asiaan huomenissa.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
MvG hoiteli sitten finaalin. Price karkasi jo 5-1 johtoon, mutta sitten alkoivat tuplaheitot karkailemaan. Ja kun MvG pääsee vauhtiin, niin aika vakuuttavasti heitteli. Tosin, kyllä MvG:lläkin hieman haki 10-7 johdossa ja Price pääsi jo legin päähän. Tasoitukseen oli mahdollisuus, mutta ei ihan häränsilmään osunut. Ja MvG kun sai paikan voittaa peli, käytti sen varmasti.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli, en jaksanut kirjoittaa nimeä.
Tuoltahan sen Maken kuten muidenkin pelit voi hakea perjantain kohdalta:PDC Live Scores

89 keskari ja tuplat 0/8, niin turha siinä on selitellä. No, eipä tuo selitellytkään muuta kun että jos ei osu tuplaan ei pärjää. Pitäs kyllä Maken pystyä nostamaan tasoa. Nyt toinen kausi menossa "ammattilaisena", eikä oikeastaan mitään tulosta.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
89 keskari ja tuplat 0/8, niin turha siinä on selitellä. No, eipä tuo selitellytkään muuta kun että jos ei osu tuplaan ei pärjää.

Kontrastina DvD laittoi kolmeen viimeiseen legiin 102, 131 ja 92 pox. Keskari 89 noilla tuplaheittelyillä tarkoittaa myös ettei Makella tuloksen tekemisen kanssa ole ongelmia.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Mitenkäs palstan dartsinheittelijät on sopeutuneet eristykseen, viikkokisojen puutteeseen sun muuhun? Iso liuta suomalaisia on ainakin liittyny Webcam Darts Association -saitille, jossa näyttäisi joka ilta pyörivän useampikin pikkuturnaus ja kertaalleen on jo ”viikkokisatkin” järjestetty. Tätä varten tarvitsee kuitenkin hyvän setupin valoineen ja webcameineen. Osa oman kerhomme jäsenistä polkaisi käyntiin Korona-liigan, jossa 7 hengen voimin heitellään ensin kaksinkertainen alkusarja 501/12, jonka jälkeen neljä parasta jatkaa 501/5/5 semeihin ja finaali pelataan sitten 501/5/7. Pistelasku hoidetaan ilman webcamia herrasmiesmeiningillä ilmaisen Lidarts.org kautta.

Vaimon etätöiden ja tarhaikäisen pojan kotonaolon myötä omat treeniolosuhteet on tietenkin muuttuneet, mutta ainakin toistaiseksi olen Korona-liigan pelit pystynyt oikein hyvin pelaamaan. Itse voi-ja-leipä -treenit on jääneet vähemmälle huomiolle, mutta siitä huolimatta ”uuden uran” kilpailuennätys on tällä viikolla parantunut ensin 14 ja sitten 13 tikkaan. Vaikka tämä kausi olisi nyt tässä, niin hyvällä treenaamisella ehtii hienosti valmistautua ensi kauteen.

PDC:n puolella streamasivat tällä viikolla Darts at Home -nimistä kuuden pelaajan kaikki-kaikkia-vastaan -turnausta ja yllättäen en nyt muista, kenelle Hollywood Dobey hävisi voiton yhden legin kokonaiserolla. Mielenkiintoista seurattavaa joka tapauksessa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tosi vähälle on jäänyt treenit. Mulla se (ulko-oven eteen) siirrettävän baanasysteemin pystytys nostaa aloituskynnystä muutenkin. Tuo ja viikkokisojen puute laskee treenimotivaatiota. Iltaisin ei tule nyt liikuttua ollenkaan, joten töiden jälkeen sen voisi laittaa halutessaan tanaan ilman pelkoa, että joku haluaa kulkea ovesta suuntaan tai toiseen. Ei ole vaan jaksanut paria satunnaista kertaa lukuunottamatta. Iltaisin olisi kyllä aikaa eikä telkkaristakaan tule mitään. Jotenkin sitä on vaan passivoitunut ihan yleisesti. No olen mä sentään valokuvausharrastusta taas nostanut monta pykälää ylemmäs prioriteeteissa. Viikonloppuna kamera kantoon ja arkena kuvien perkaaminen.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
On nyt muutama vuosi tullut heiteltyä. Aivan nollasta tuli lähdettyä liikkeelle kaverin innoittamana ja sille tielle on nyt sitten jääty. Muutaman vuoden olen nyt lasitetulla parvekkeella heitellyt keväästä siihen alkusyksyyn ja talvisin sitten pyrkinyt pubivisailun ohella käymään heittelemässä. Nyt viimeisen puolen vuoden aikana heittoon on tullut aivan tajuton virhe kun en "saa" rannetta enää suoraan vaan tikka on vinossa ylösvientivaiheessa ja release-vaiheessa. Suurin osa tikoista suuntautuu 5 ja 12 kohdille tikan tullessa vahvasti vasemmalle suunnattuna tauluun. Miten tästäkin pääsisi eroon, ilman että hermot menisi jokaisen heittelykerran jälkeen aivan täysin? Olen kokeillut eri heittoasentoja, grippiä, tikkoja, mutta mainittavaa eroa ei ole tullut. Masentaa aika paljon kun viime kesän lopulla keskiarvo oli parhaimmillaan jossain 55-60 tienoilla ja nyt saa tehdä järjettömän määrän töitä edes 40 keskariin...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt viimeisen puolen vuoden aikana heittoon on tullut aivan tajuton virhe kun en "saa" rannetta enää suoraan vaan tikka on vinossa ylösvientivaiheessa ja release-vaiheessa. Suurin osa tikoista suuntautuu 5 ja 12 kohdille tikan tullessa vahvasti vasemmalle suunnattuna tauluun. Miten tästäkin pääsisi eroon, ilman että hermot menisi jokaisen heittelykerran jälkeen aivan täysin?
Sulla on tekniikkavirhe, jota et itse huomaa. Sen takia sulla menee kuula jumiin ja se pahentaa tilannetta entisestään. Sen tarkemmin ei pysty toisen puolesta sanomaan, mutta kuulostaa melko tutulta, kun tätä harrastusta olen nyt puolisen vuotta tässä herätellyt uudelleen henkiin piiiitkän tauon jälkeen.

Mulla vetää vasemmalle alas, jos kyynärpää ei ole suorassa linjassa taulua kohti. Ja tyypillisesti jopa 12:een asti. Mun tekniikalla kyynärpään pitäisi olla suht pystysuorassa linjassa kroppaan nähden. Jos kyynärpää karkaa oikealle (olen siis oikeakätinen), tikka karkaa vasemmalle. Tämä koskee siis vain mua itseäni, kellekään toiselle en pysty vastaavaa analyysiä tekemään. Mulla tilanne meni syksyllä niin pahaksi, että vaihdoin todella radikaalisti otetta tikasta ja opettelin käytännössä heittämään uudelleen. Se oli helpompaa kuin avata se henkinen jumi, mikä mulle tuosta huiskimisesta tuli. Mulla saattoi tuplatikka mennä treenatesakin 20 cm taulusta ohi. Tai välillä T20:n yritys pikkusingelli-10 tai jotain yhtä raflaavaa. Oli ihan sama, miten pidin rannetta tai kyynärpäätä ylösviennin jälkeen. Mitään luottoa omiin taitoihin ei enää ollut.

Nyt en pystyisi enää vaihtamaan vanhaan tekniikkaan takaisin. Se oli niin virheherkkä ote, että nykyisillä harjoitusmäärillä mulla ei olisi ollut mitään asiaa baanalle kilpailumielessä edes viikkokisoissa. Nykyinen ote on paljon rennompi ja tekniikka on paljon helpompi pitää kasassa. Nuorempana tuli kokeiltua kaikenlaisia otteita tikasta, kun homma ei sujunut, ja välillä jopa silloin, kun homma sujui. Hetken aikaa joku pieni muutos saattoi tuntua hyvältä, mutta sitten tatsi katosi ja uutta yritystä uudella otteella. Nyt olen päättänyt, että tämä uusi opeteltu tyyli/ote on ja pysyy. Jos ei osu, se ei ole tikan eikä otteen vika. Käden asennolla on paljon suurempi merkitys kuin jollain otteen muutaman millin siirrolla. Kun tikka, varsi ja sulka toimivat sillä perusotteella, se kombo lukitaan ja välineet unohdetaan muuttuvista tekijöistä. Ylivoimaisesti tärkein asia siinä heitossa on se, että sen pystyy toistamaan samalla rytmillä vaikka tuntikausia putkeen ilman, että tulee komplikaatioita. Tasapainoinen stance, ei mitään nykäisyjä eikä pakotettuja ranteen tai sormien asentoja. Jos joku paikka menee jumiin, tekniikassa on jotain pielessä.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Sulla on tekniikkavirhe, jota et itse huomaa. Sen takia sulla menee kuula jumiin ja se pahentaa tilannetta entisestään. Sen tarkemmin ei pysty toisen puolesta sanomaan, mutta kuulostaa melko tutulta, kun tätä harrastusta olen nyt puolisen vuotta tässä herätellyt uudelleen henkiin piiiitkän tauon jälkeen.

Mulla vetää vasemmalle alas, jos kyynärpää ei ole suorassa linjassa taulua kohti. Ja tyypillisesti jopa 12:een asti. Mun tekniikalla kyynärpään pitäisi olla suht pystysuorassa linjassa kroppaan nähden. Jos kyynärpää karkaa oikealle (olen siis oikeakätinen), tikka karkaa vasemmalle. Tämä koskee siis vain mua itseäni, kellekään toiselle en pysty vastaavaa analyysiä tekemään. Mulla tilanne meni syksyllä niin pahaksi, että vaihdoin todella radikaalisti otetta tikasta ja opettelin käytännössä heittämään uudelleen. Se oli helpompaa kuin avata se henkinen jumi, mikä mulle tuosta huiskimisesta tuli. Mulla saattoi tuplatikka mennä treenatesakin 20 cm taulusta ohi. Tai välillä T20:n yritys pikkusingelli-10 tai jotain yhtä raflaavaa. Oli ihan sama, miten pidin rannetta tai kyynärpäätä ylösviennin jälkeen. Mitään luottoa omiin taitoihin ei enää ollut.

Nyt en pystyisi enää vaihtamaan vanhaan tekniikkaan takaisin. Se oli niin virheherkkä ote, että nykyisillä harjoitusmäärillä mulla ei olisi ollut mitään asiaa baanalle kilpailumielessä edes viikkokisoissa. Nykyinen ote on paljon rennompi ja tekniikka on paljon helpompi pitää kasassa. Nuorempana tuli kokeiltua kaikenlaisia otteita tikasta, kun homma ei sujunut, ja välillä jopa silloin, kun homma sujui. Hetken aikaa joku pieni muutos saattoi tuntua hyvältä, mutta sitten tatsi katosi ja uutta yritystä uudella otteella. Nyt olen päättänyt, että tämä uusi opeteltu tyyli/ote on ja pysyy. Jos ei osu, se ei ole tikan eikä otteen vika. Käden asennolla on paljon suurempi merkitys kuin jollain otteen muutaman millin siirrolla. Kun tikka, varsi ja sulka toimivat sillä perusotteella, se kombo lukitaan ja välineet unohdetaan muuttuvista tekijöistä. Ylivoimaisesti tärkein asia siinä heitossa on se, että sen pystyy toistamaan samalla rytmillä vaikka tuntikausia putkeen ilman, että tulee komplikaatioita. Tasapainoinen stance, ei mitään nykäisyjä eikä pakotettuja ranteen tai sormien asentoja. Jos joku paikka menee jumiin, tekniikassa on jotain pielessä.


Kiitos hyvästä viestistä! Etenkin tuo toinen kappale on kuin suoraan omasta heittämisestä. Tilannettani ei varmasti paranna sekään, että heittelykerrat ovat olleet 1-2 kertaa/viikko ja nyt kun pubit ovat olleet kiinni en ole päässyt heittämään ollenkaan. Tokihan tauko voi parantaa tilannetta, mutta jotenkin tuntuu siltä, että pitäisi vaan harjoitella tämän tilanteen yli. Tuntuu todella älyttömältä kun tikan nostaa heittovalmiuteen ja koittaa heittää suoralla linjalla, niin heittovaiheessa mukaan änkeää jonkinlainen käsittämätön käyrä, josta ei meinaa millään päästä pois. Sitten kun keskittyy kahta kauheammin niin homma menee vielä enemmän perseelleen. Onneksi nyt lähipäivien aikana pitäisi saada taulu sisätiloihin, jotta treenaaminen helpottuisi. Ajattelin, jos laittaisin kameran kuvaamaan heittämistäni niin luulisi siitä näkevän jo silmällä mikä kaikki on pielessä ja miten paljon.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Ajattelin, jos laittaisin kameran kuvaamaan heittämistäni niin luulisi siitä näkevän jo silmällä mikä kaikki on pielessä ja miten paljon.

Leon kirjoittelikin jo pitkät pätkät asiaa, en lähde siihen mitään lisäilemään, mutta tämä oman heittämisen videointi on todella hyödyllistä. Ei muuta kuin kamera rullaamaan ja vaikka 5 kiekkaa tripla-20:a. Sit sama slow motion -kuvauksella perään, taitaa useimmista puhelimistakin jo kameran puolelta löytyä eli mitään erikoisempaa laitteistoa ei tarvitse. Treeni-intoa kevääseen!
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Kyllä voi asiat muuttua nopeasti. Heittäminenhän on taas ihan kivaa! Sain tuossa oman standin kotiin ja olen nyt kolmisen viikkoa heitellyt pari tuntia päivässä. Keskustelin facebookin darts- ja dartitis-ryhmissä hieman siitä, mitä kannattaisi tehdä ja otin videomateriaaliakin heitosta. Isoin muutos on ollut takajalan siirtäminen lähemmäksi ja kokonaan lattiaan kiinni puoli jalkaterän mittaa oikeasta jalasta sivulle. Tämän jälkeen tapahtui "jotain" ja heitto alkoi parantua päivittäin. Kun aloitin heittämään kolme viikkoa sitten oli 60 jo saavutus ja nyt tuntuu, että niitä tulee jo vähintään kerran kolmesta. Heitossa olevaa ranteen kääntymistä release-kohdassa vasemmalle ei välttämättä koskaan saa pois kokonaan, mutta sen kanssa voi oppia heittämään. Tikat menevät edelleen hieman vasemmalle kääntyneenä kiinni tauluun, mutta ei enää niin pahasti kuin aikaisemmin ja huomaan selkeästi milloin ranneliike on edelleen mukana heitossa ja milloin ei.

Tästä on hyvä jatkaa!
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Ensi viikolla jatkuvat myös ammattilaisten pelit. 117 tour cardin haltijaa ilmoittautui Milton Keynesissä keskiviikosta 8.7. sunnuntaihin 12.7. pelattaviin viiteen Summer Tourin osakilpailuun, loput 11 paikkaa täytetään ilmeisesti haastajakiertueen pelaajilla. Marko Kanteletta en osallistujalistalla nähnyt, joten mies nähtäneen samana viikonloppuna Hankasalmella kauden 2020-21 ensimmäisessä ranking-kilpailussa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Eilen pelattiin kesäkiertueen osakilpailu 1/5. Aspinall ekalta kierrokselta 5-6 lauluun ja Pricekin hyvissä ajoin seuraksi, mutta muutoin meni enemmän tai vähemmän käsikirjoituksen mukaan. Ratajski ja MVG olivat koko päivän omaa luokkaansa, muutamia yli satasen keskarilla operointeja nähtiin tuon ulkopuoleltakin. Finaalia tarjottiin Wrightille, mutta ei kelvannut ja MVG otti omansa 8-7. Ratajski ehdottomasti eilisen turneen kovin suorittaja odotuksiin nähden, vaikka sijoituksensa 14. maailmanlistalla jo onkin. Tänään jatkuu tokalla osakilpailulla kuten joka päivä muutenkin ja viimeinen pelataan sitten sunnuntaina. Mervyn Kingillä taisi olla joku sauma Matchplayhin (jossa on jostain 2006 lähtien tmv. ollut joka vuosi mukana) mutta aika kovaa saldoa lopuista neljästä kisasta nyt vaaditaan ettei putki katkea.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Se on muuten lapsukaiset World Matchplay day 1 tänään Viaplayllä.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Se on muuten lapsukaiset World Matchplay day 1 tänään Viaplayllä.

Huh! Männynä ihan ohitse vaikka just pari päivää sitten katsoin arvonnan Äkkiä PDCTV-tilaus tulille. Siellähän on jo ekalla rundilla vaikka mitä viihdepotentiaalia tarjolla.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Ja jos jotain tärppejä pitäisi niin Aspinall ja Ratajski painelevat pitkälle. Ratajskilla alkaakin urakka heti tänään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös