Piti kirjoittaa jo aiemmin syytä miksi olen kirjoittanut mitä olen. Kirjoitanko paskaa teidän mielestä, olenko väärässä? Häh.
Palataas vähän takasinpäin vuoteen 2010-2011 kaudelle. Mää olen katsellut Starsin pelejä kaudesta riippuen 20 -60 suorana pääosin, joiskus uusintana. Myös silloin kun Tämmöinen kaveri kun Jamie Benn tuli porukkaa nuoren miehenalkuna.
Morrow oli kapteeni ja hyvähän olikin, söi vaikka kiekon tarpeen tulleen hampaillaan. No Benn tuli, kohistiin täälläkin ja alkunäkymä oli raamikas iso kaveri, vähän anteeksipyytelevä katse, helvetin ruma kypärä ja erkat lavassa jotain suurta hupia.
No hupi alkoikin ja positiivinen, jätkä oli pitelemätön, nopeat jalat, nopeat kädet, hyvä pelisilmä ja kintaat tippui tarvittaessa.
Hiljainen ja ujo, kuten edelleen näkyy niitä piirteitä.
Benn painoi jo parikymppisenä tehot että morjesta ja ei mitään ripareita vaan kädet kävivät, luistelussa voimaa ja ukkoja "lenteli" kun Benn suht röyhkeästi painoi maalille.Kylmä viimeistelijä.
Pelas maajoukkueessa ja oisko 24-25v ollut kun Morrow lähti ja Bennistä kapteeniksi. Taidot oli näyttänyt ja mitkä olivatkaan, C-rintaan ja liki niitä aikoja kävi maajoukkueessa voittamassa olympiakultaa ja meno oli kovaa. Vähän oli vain ongelmaa kun ei ole mikää suupaltti ja oikeastaa vieläkin se ujous näkyi. Ei ite oikein kai tiennut olisiko sopiva(tai ujostutti kertoa)
Horcoff sanoo 2014:
"He's the best captain I've ever been around," Horcoff said.
It's the whole package, Horcoff explained.
" Fight? Sure (but not too often). Kill penalties. Lead the power play. Score important goals five-on-five.
Sellasta arvostusta..
////
Seguinista
Muistan siihen aikoihin Bostonista monta hyvää pelimiestä ja varsinkinkin hyökkääjiä, Tyler Seguinista pidin erityisesti. Oli aika messevä olo kun jäbä tuli Texasiin, jäi mietityttään miten sopeutuu yleisesti(yleensä hyvin) entä sopeutuuko nuoren kapteenin kanssa kun on "vähän" erilainen luonne. No kaikki tietää miten.
Hiljainen vähän sisäänpäin sulkeutunut/raikulipoika. Ei kauaa mennyt kun olivat jo kavereita ja se vaan syveni ja syveni vuosien myötä.
Kaikenlaista juttua on ollut monista kaukalon ulkopuolisista asioista, tiedän aivan 100% joitain, se siitä.
Suoraa sanoen Seguin tartutti Benn luonteeseen asioista jotka ei välttämättä parhaita, riippuu keltä kysyy.
Kaksi idioottia silloin siinä Sedinit "radiojutussa", oliko vedetty jotain muutakin kun rekkaa...vitsi vitsi
Niin se kaksikko vietti vapaa kimpassa....Viinaa, naisia, toinen ottaa koko käden tatuoinnin niin toisen pitää sama ja sellasta "poikien" hömpsötyksiä.
Mutta ei ne mitään homoja ole, tai en varma ole. Epäilen suuresti.
////
Sitten tuli sopparineuvotteluja ja ainahan se jännittää saako kultakimpaleen pysymään porukassa. Sopimus tuli, oli kallis mutta silloin tehopörssit kertoi markkina-arvon ja Benn sopimuksen arvoinen. Oma huppupelaaja on palkkansa ansainnut.
Kiviä kengässä kun alkoi Seguin kanssa neuvottelut pitkästä jatkosta. Ei olleet helpot ja voisin(arvataan) funtsia millainen rooli Bennillä oli siinä. ISO.
Jäi varmaan raunioita kytemään kumpaankin suuntaan, se on jumalauta aivan varma että tuo Benn joka kentällä C-rinnassa pelailee, ei pysty hukkaan niitä käsiä, jalkoja, pelisilmää koko saatana pakettia muusta kuin parista syystä.
1. Kaivelin vähän ennen joulukuuta viime vuonna vähän kaikkialta tietoa onko sillä joku vamma, sairaus puhjennut fyysinen/mentaalinen. Ei löytynyt tietoa. Koska Jamien pelejä 150+...noin oisko tullut nähtyä, miten voi muuttua mies.
Pahoittelut kaikille mutta toivoin jotain mitä edellä kirjoitin vain selitykseksi...ei niin ei.
2. Seguin sopparin kanssa meni välit Starsin johtoon, ja ties minne.
Olettamuksia mutta en ole kauhean väärässä.
Nyt kuulkaas te edellä vinkuneet pässit: funtsikaa mitä meillä on Starsissa käsillä? Tuisko mitään mieleen?
Mitäs poijjaaat luulette kun Starsin johto/valmentaja ja ties ketkä saa monoa.
Vittu yksikään pelaaja ei ole suurempi kuin joukkue saatana. Onko Benn NHL joukkueen kapteeni, onko minkään joukkueen jos edellä oleva liippaa vähänkin oikeeseen.
Jotta asian saisin selväksi, On Jamie Benn NHL keskitasoon verrattuna hyvin mukana, se taso on vain 1 mterin ylempänä mihin se pystyy----kuulkaas nähty o
////
Vielä loppu
Tämä voi olla mun kirjoitus vaikka 3v takaa:
Mää olen todella pitkään ollut tämän joukkuen kannattaja ja kun pelimies Jamie Benn on joukkueessa niin onhan se parasta. Benn oli mulle vuosia tyyppi johon luottaa, ikää (ei vieläkää) paljon mitään mutta takoi varmaan lähelle pistet/per peli tahdille pojoja.
Muistuu sekin mieleen kun voitti pistepörssin, jännättiin kyllä tullaanko kalkkiviivoilla ohi, ei tultu.
Benn on tähtiluokan pelaaja ja mun suosikiksi aina vain enemmän muodostui, kunnon kapteenin pitääkin: jos näkee vääryyttä osuvan omaan mieheen veteraaniin tai untuvikkoon. Tekijä sai maksaa siitä, Bennille ei ongelma pyöräyttää tumput kädestä ja vastusta turpaan, ainakin yrittään. Näytti muille vinkkiä mitä seuraa jos rötöstelee...