Dale Clarke - HIFK puolustuksen musta surma

  • 87 080
  • 261

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Clarke pelasi todella hienon ottelun, velttoilua ei ollut näkyvissä. Kunhan tuon tsempin saisi vielä Södeen...
Niin, ja kun katsoo tuota Nelosen pätkää-> Ei tekisi pahaa Lupallekaan ottaa itseään niskasta kiinni... Söde-Lupa on jo pahempi Nitropari, kun "ykkönen".

Hyvä Juttu, jos DC on heräämässä, sillä miehellä on kaikki työkalut olla yksi SM-liigan parhaista pakeista!
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Tänään Dale Clarke 0+1 +1!!! Pikkuhiljaa se mopokin kulkee!

Saakoon vaikka perkele Nobelin rauhanpalkinnon, mutta miksi vatussa yhden vitun pisteen takia hehkuttaa miestä, jolla tilastot on jotain ihan muuta:

Clarke, Dale HIFK 76 OP 32 3 13 16 16 -16 3 0 1 174 1,7 21.49 ( S/M-liigan sivuilta kopioitu)

Ok, peli, josta DC sai +1, mutta eihän se nyt tarkoita, että sillä olis hommat menny putkeen; ei ole edes vahvistus. Pelle koko jätkä.
 

RedRebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Sunderland AFC
Nyt lähti siis Dalelta kiikarit jotka kestivät käsittämättömät 16 ottelua!! Mitä tälle jampalle tapahtui?

Ensimmäisissä 13 ottelussa tehot 2+13=15 ja nyt viimeiset 17 peliä 0+1!!!!

DC saa silti yli 20min per peli peliaikaa joka on mielestäni pirun paljon liikaa, kauaa ei enää jaksais katsella jollei petrausta tapahdu reilusti.

Miten voi jonkun sällin taso heittelehtiä näin rajusti?
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Ensimmäisissä 13 ottelussa tehot 2+13=15 ja nyt viimeiset 17 peliä 0+1!!!!

En ole mikään pelaajaruletin kannattaja, mutta nyt pitäisi ensin löytää puolustaja ja sen jälkeen myydä Clarke pois. Ei tämä saa jatkua.
 
Laitetaan nopea tilasto siitä, kuinka kenelläkin on mennyt tehotilastossa pelatessaan Clarken kanssa samassa pakkiparissa vs. ilman Clarkea

Söderholm: Kanssa 14 ottelua / tehotilasto -8 (-0,57/ottelu) vs. ilman 20 ottelua, -5 (-0,25/ottelu)

Ahonen: 6 / -2 (-0,33) vs. 8/0 (0,00)

Haverinen: 8 / -2 (-0,25) vs. 14 / +7 (+0,50)

Kurvinen 6 / -2 (-0,33) vs. 16 / +5 (+0,31)

Katsokaapa huviksenne tuota tilastoa, siitä huomaa samantien, kuinka Clarke tekee jokaisesta paristaan huonomman. Koko puolustuksesta ainoastaan Söde ja Lupa olisivat miinuksella, mikäli eivät olisi joutuneet Dale-boyn kanssa pelaamaan. Miksi Clarkella on kiintiöpaikka puolustuksessa? Rahan takia? Jos mulle tulisi eteen tilanne, jossa olisi kaksi vaihtoehtoa, menettää rahat ja saada turpaan tai menettää rahat ilman turpakäräjiä, en mä sen takia siinä tilanteessa turpaani ota, että mä olen siitä maksanut ja saattaisihan se toinen vaikka vaan paijatakin. Luistelukisojen ehdotonta eliittiä, silti mies on joka paikasta myöhässä. Kuka vain pystyy samaan, kuin Clarke viime aikoina: Keräämään tasaisesti miinuksia ja laukomaan ohi ylivoimassa.

Jos Clarken agentti saa vielä myytyä Clarken johonkin huippujoukkueeseen tämän kauden jälkeen, suosittelen että HIFK:n toimesta tämän agentin palveluksia ei enää käytetä, vaikka myisi Crosbya erkkarullaa vastaan.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Clarke on palkkasoturi, ja mies häipynee kuitenkin tämän kauden jälkeen. Enemmän mä olen huolissani Södestä, joka on niin kuutamolla, kun vaan ikinä ihminen/puolustaja voi. Bluesia vastaan Dale pelasi jopa ihan ok pelin.

En olisi uskonut, mutta Pelicansia vastaaan antaisin Söden + Lupan istua penkillä ja peluuttaisin mieluummin Ahosta ja Melartia.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen taas -2 tehosaldo ja ylivoimalla laukaukset taas yli tai ohi maalin. En nähnyt eilen mitään positiivista Clarken otteissa.

Tehosaldolla ei ollut mitään suoranaista tekemistä Clarken kanssa, ja Clarken peli oli tasoa ihan ok, varsinkin verrattuna Söden ja Lupan koomailuihin. Itseasiassa Dalella oli mielestäni muutama ihan hyvä oivallus hyökkäyspäässä.

En tosiaan haluaisi pitää miestä HIFK:n puolustuksessa, jos sitä voi sellaiseksi kutsua, mutta peli oli tosiaan yllä mainittuun kaksikkoon verrattuna varsin ok.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tehosaldolla ei ollut mitään suoranaista tekemistä Clarken kanssa, ja Clarken peli oli tasoa ihan ok, varsinkin verrattuna Söden ja Lupan koomailuihin. Itseasiassa Dalella oli mielestäni muutama ihan hyvä oivallus hyökkäyspäässä.

Olen kuin olenkin ollut siis jonkun kanssa samassa matsissa eilen, jee! Hetken jo ehdin epäillä sitä luettuani ihmisten kommentteja Clarken eilisistä esityksistä. Ei se Dalen eilinenkään peli mitä maailmanluokan huippua ollut, mutta jos haluaa ajatella ja nähdä asiat positiivisesti, kyllä eilinen oli jo parempaa pelaamista. Mielestäni eilisessä pelissä näkyi selvästi se, että Clarke on pelannut pari kautta Bluesissa ja Matikaisen pelisysteemillä, koska omiin silmiini ainakin näytti siltä, että tiesi, mitä Bluesin pelaajien päässä noin suurinpiirtein liikkuu.

Clarkella oli omasta mielestänikin eilen muutamia erinomaisia oivalluksia hyökkäyspäässä, ongelmaksi osoittautui kuitenkin taas kerran se, että ajatukset eivät osuneet yksiin muiden pelaajien kanssa. Joko kiekkoa ei edes saatu pelattua Clarkelle tai sitten se tuli auttamattomasti myöhässä ja the moment was over. Se, että tehotilasto oli taas pakkasella, ei todellakaan kerro koko totuutta Clarken eilisestä pelistä. Eka maali meni Norosen piikkiin ja toisessa maalissa syyttävä sormi menee kyllä ihan koko viisikon ja Bluesin erinomaisen tuurin/oikea-aikaisuuden piikkiin.

Eilisen pelin perusteella en siis seuraavaan peliin pistäisi Clarkea penkille, vaan Lupan ja tilalle nostaisin Ahosen. Tässähän olisi Jaloselle nyt oiva tilaisuus oikeasti penkitellä näitä "ykköskorin" jätkiä, kun näyttää siltä, että aina joku on selkeästi huonompi kuin muut. Ja puhun siis kolmikosta Söde, Lupa ja Clarke.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Clarkella oli omasta mielestänikin eilen muutamia erinomaisia oivalluksia hyökkäyspäässä, ongelmaksi osoittautui kuitenkin taas kerran se, että ajatukset eivät osuneet yksiin muiden pelaajien kanssa. Joko kiekkoa ei edes saatu pelattua Clarkelle tai sitten se tuli auttamattomasti myöhässä ja the moment was over. Se, että tehotilasto oli taas pakkasella, ei todellakaan kerro koko totuutta Clarken eilisestä pelistä. Eka maali meni Norosen piikkiin ja toisessa maalissa syyttävä sormi menee kyllä ihan koko viisikon ja Bluesin erinomaisen tuurin/oikea-aikaisuuden piikkiin.

Eilisen pelin perusteella en siis seuraavaan peliin pistäisi Clarkea penkille, vaan Lupan ja tilalle nostaisin Ahosen. Tässähän olisi Jaloselle nyt oiva tilaisuus oikeasti penkitellä näitä "ykköskorin" jätkiä, kun näyttää siltä, että aina joku on selkeästi huonompi kuin muut. Ja puhun siis kolmikosta Söde, Lupa ja Clarke.

Asiaa. Clarkehan syötti tuossa yv:llä Granlundille tyhjän maalin, mutta kaveri veti tolppaan. Muutenkin pyöritteli ihan kivasti ylivoimaa eka erässä. Ok, tehoja ei tullut, mutta kuitenkin.

Ja jos siitä ensimmäisestä maalista jotain syytetään niin kyllä se suurin syypää oli Haverinen. Katsokaa vaikka nauhalta, niin ymmärrätte miksi. Pyritään positiivisuuteen kerran voittokin tuli. Clarke oli parempi kuin Söderholm tai Lupaschuk. Sivuseikka on se, että siihen ei vaadita juuri mitään.

Nyt Nokka vähän munaa siihen touhuun ja Lupa vilttiin ja se Ahonen tilalle. Ikävä kyllä tällä hetkellä ainakin tällainen muutos parantaa joukkuetta.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa matsia oltiin ilmeisesti tsiigaamassa Tylsistyneen vanhan leidin kanssa.

En tosiaan ole mikään Clarke-fani, mutta en myöskään pidä siitä, että pelaajia lytätään nimen perusteella. Aika harvalle pelaajalle antaisin Blues-pelistä puhtaat paperit.
 

GuyIncognito

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä, onko muut kiinnittäneet huomiota Clarken tapaan pelata hyökkäyspäätyyn. Itse olin narrilassa marraskuussa katsomassa sitä vedenjakajana pidettyä 4-0 peliä. Tuli istuttua poikkeuksellisesti suoraan maalin takana kaksi erää HIFKn hyökkäyspäädyssä ja ei ollut yksi eikä kaksi kertaa kuin Dalen naama oli hyökkäyksen kärkenä päätypleksissä maalin takana. Samankaltaisia huomioita ovat tehneet myös muut otteluita nähneet, joiden kanssa olen jutellut aiheesta. En tiedä olenko ymmärtänyt jotain jääkiekosta väärin, mutta jotenkin voisin kuvitella, että hyökkäyksen kärkenä kuuluisi olla laitahyökkääjän.. Pitkä matka vastustajan maalin takaa on omaan päähän vastustajan hyökkääjien ja oman maalivahdin väliin. En nyt sit tiedä onko Dale jotenkin suorittanut KJ:n antamia ohjeita hyökkäyspään vapauksien suhteen, mutta hullulta tuntuisi. Väärä pelipaikka herralla?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kun Lupa hommattiin HIFKiin, niin Clarkelle olisi pitänyt samantien järjestää uusi duunipaikka tai jättää Lupaschuk hankkimatta. En hajoittaisi yhtä liigan parasta pakkiparia Järventie-Kankaanperä, lopuista pakeista 3 on hyökkääviä eli Söde, Lupa ja Clarke. On kuudes pakki Kurvinen, Haverinen, Ahonen tai Melart, niin ei se muuta sitä tosiasiaa, että puolustus on vähän liikaa kallellaan hyökkäyksen suuntaan. Clarke laukoi muuten 10 kertaa Blues-pelissä, joista 7 kohti Blesin maalia. Aika paljon, kun Tolvanen sai yhteensä 36 laukausta torjuttavakseen Bluesin maalissa.

HiFK:n pelaajamateriaalissa on kaksi asiaa selkeästi vähän vinossa, puolustajat ovat kokonaisuutena "liian" hyökkääviä pakkeja ja hyökkäyksestä puuttuu vähän johtajuutta ja kokemusta. Clarke ei minusta ole yksilönä mikään ongelma, josta pitäisi hankkiutua eroon. Hän olisi varmaan kuitenkin se puolustaja, josta olisi helpoin luopua, jos haluttaisiin korjata puolustajien materiaali vähän puolustavampaan suuntaan ja hankittaisiin yksi puolustava puolustaja lisää ja luovuttaisiin yhdestä hyökkäävästä puolustajasta. Tämä on minusta näin, jos katsotaan puolustusta kokonaisuutena, eikä yksilö yksilöltä eli ns. "stiga-ukko"-analyysillä. Itse olen vielä sen verran kiinnostunut voittamisesta, että Blues-pelin kehnoin pakkipari oli minulle Haverinen-Clarke, koska pelasi -2 ja Clarke oli toinen puolustaja tässä -2 parissa eli pelasi huonon pelin tuloksellisesti.

On Clarken kehnot otteet ennen joulua jo sen verran vaikuttaneet, että joulun jälkeen vain Porin pelissä Clarke on saanut yli 20 minuuttia jääaikaa ja esim. 14.1.2010 Blues pelissä Clarke pelasi vain 16:05, joka on jo kolmosparin jääaika puolustajalle, kun pelataan kuudella puolustajalla.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
En hajoittaisi yhtä liigan parasta pakkiparia Järventie-Kankaanperä, lopuista pakeista 3 on hyökkääviä eli Söde, Lupa ja Clarke.

----

HiFK:n pelaajamateriaalissa on kaksi asiaa selkeästi vähän vinossa, puolustajat ovat kokonaisuutena "liian" hyökkääviä pakkeja ja hyökkäyksestä puuttuu vähän johtajuutta ja kokemusta.

Näin ulkopuolelta ja HIFK:n pelin viimeksi viime vuonna nähneenä, kommentoin lyhyesti: Kankaanperä-Järventie kuuluu yhteen se on kaikille selvä. Perspektiiviä ongelmien laajuuteen antaa ehkä se, että pysähtyy hetkeksi tuijottamaan ja miettimään noita kolmea nimeltä mainittua pakkia. Voiko jollekin joukkueelle todellakin olla ongelma, että nuo kolme nimeä on rosterissa? OK, osaan kyllä lukea tilastoja eikä minulla myöskään ole mitään tarvetta kyseenalaistaa kirjoittajien asiantuntemsta eritoten Clarken saamaa kritiikkiä koskien, mutta kyllä mä silti uskallan väittää että pieniä on ongelmat, jos tämä puolustus on niistä suurin. Jos jotain, minä pysähtyisin miettimään pelitapaa = valmennus, että jos ja kun tilanne on mikä on, eikö siltä löydy ammattitaitoa ja kykyä adaptoitua tilanteeseen, kun kerran kuitenkin valmennusjohdosta lähtöisistä hankinnoista lienee kyse?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Gags kirjoittaa ihan asiaa, mutta kun tammikuun loppu lähenee, niin täytyy tehdä isoja ratkaisuja ja sekin on iso ratkaisu, että "näillä mennään" pelaajamateriaalin osalta. Kevät tietysti vasta näyttää olivatko ratkaisut ennen 31.1.2010 oikeita vai ei ja ne ratkaisut tekevät KJ & Nybari avustajineen, mutta nyt näitä mahdollisia muutoksia voi vielä tehdä ja siksi ne mietityttää kannattajiakin tai sitten eivät mietitytä. : ) Lopulta kannatetaan aina niitä, joilla mennään loppukevät. Se lienee selvä juttu, ainakin Johannekselle, on mukana esim. Clarke tai ei ole.

Sen verran olen Gagsin kanssa eri mieltä, että pienillä muutoksilla kokoonpanoon uskon HIFK:n taistelevan keväällä jopa mestaruudesta, nykyisellä materiaalilla finaalipaikkakin olisi lievää ylisuorittamista ja välierät aika todennäköinen lopputulos, joka sekin olisi pitkästä aikaa ok.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Blues-pelistä täällä ollut puhetta, ja itse jopa maksoin sen 5 euroa että sain ottelua netistä katsoa. Clarke ei todellakaan ollut HIFK.n huonoin pakki, hyökkäyspäässä varsin aktiivinen, joskin melko itsekäs. Vaikutti vähän siltä, että tehopisteitä (lähinnä maaleja) mies itsekin odottaa itseltään ja peli menee vähän väkinäiseksi. Ei missään nimessä ollut huono hyökkäyspäässä, mutta ei erikoinenkaan. Lähes jokainen veto taisi mennä ohi maalista.

Puolustuspäässä mies ei erottunut, ja vaikka -2 tuli saldoon, en näe Clarkea suurena syyllisenä näihin. Miten hyökkäävän puolustajan (melkein puolustajan yleensä) tulisi reagoida esimerkiksi Bluesin toiseen maaliin? Veto viivasta, joo maskia oli, mutta HIFK hävisi maalineduspelit muutenkin molemmissa päissä. Ja ei tuollaista maalia oikein voi odottaakaan.

Sen sijaan Lupaschuk oli todella yössä koko pelin, paljon harhasyöttöjä ja huolimatonta pelaamista. Ei ollut kiekollinen, ei ollut fyysinen. Muutaman kerran menetti tai oli menettää kiekon jopa ilman karvausta itse alhaalla leipoessaan, kuvaa paljon. Jos olisin HIFK.n johtoportaassa, vaihtaisin Lupaschukin tuon esityksen (+ paljon maalikoosteita ja juttuja medioissa ja jatkoajassa) päittäin Bluesin Mezein kanssa. Tuolle miehelle teille olisi tilausta, maalinedustalla on kaikkea muuta kuin makuupaikkoja tarjolla.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Lupaschuk oli vielä yössä todella paljon Blues-pelissä, kun sai jääaikaa 23:32, Söderholm 22:35 ja Clarke 16:05. Järventie pelasi 22:20 ja Kankaanperä 21:38. HIFK:n kuudes puolustaja Haverinen sai jääaikaa 13:34. Ehkä Clarke pelaa nyt paremmin, kun on selkeästi kolmannessa pakkiparissa, pienellä jääajalla. On kyllä siinä ja siinä onko 16 minuuttia pelaava puolustaja enää ulkolaisvahvistus, sanan aidossa merkityksessä. Plusmiinuksissa Clarke on edelleen liigan kehnoin pelaaja, -18 ja sija 410. Ei ihme, että muiden joukkueiden kannattajat puolustelevat Clarken paikkaa HIFK:ssa. : )
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
En voi edelleenkään käsittää Clarken hankkimista IFK:hon.
Kaikista mahdollisista tuuteista toitotettiin, että miehen sitoutuminen viimeisen kahden kauden aikana Bluesiin oli huonoa, omassa päässä ukko oli täysi lapanen. Ainoa rooli koko viimekauden aikana oli käytännössä toimia YV-pyssynä, jossa onnistui vaihtelevalla menestyksellä.
Clarke on hinta-laatusuhteeltaan varmasti yksi liiga huonoimpia pelaajia ja sopisi paljon paremmin jonnekin Sveitsei/Saksan hidastempoisimpiin sarjoihin.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin IFK palkkasi miehen suurinpiiretin saman suuruisella sopimuksella, kuin Bluesissa pelasi (eli puhutaan todella isoista rahoista).
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
En voi edelleenkään käsittää Clarken hankkimista IFK:hon.
Kaikista mahdollisista tuuteista toitotettiin, että miehen sitoutuminen viimeisen kahden kauden aikana Bluesiin oli huonoa, omassa päässä ukko oli täysi lapanen. Ainoa rooli koko viimekauden aikana oli käytännössä toimia YV-pyssynä, jossa onnistui vaihtelevalla menestyksellä.
Clarke on hinta-laatusuhteeltaan varmasti yksi liiga huonoimpia pelaajia ja sopisi paljon paremmin jonnekin Sveitsei/Saksan hidastempoisimpiin sarjoihin.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin IFK palkkasi miehen suurinpiiretin saman suuruisella sopimuksella, kuin Bluesissa pelasi (eli puhutaan todella isoista rahoista).

Suomessa kun ei luoteta faktoihin vaan täällä toivotaan että JOS sittenkin natsaa. Ihan sama kun täysin flopannut Pitkämäki hankittiin Ilvekseen. Kaikki tiesivät mitä on odotettavissa mutta kun ei uskota omia silmiä ei tilastoja niin tälläistä tämä Suomalainen ammattilaisurheilu on.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puolustuksen puheenvuoro

Joulutauon jälkeen on Clarke ollut tilastollisesti paras (top5) puolustajamme omassa päässä. Otteluita on pelattu 10 kpl sitten 29.12. ja saldo on tämä:

Clarke +2 --> ollut jäällä 7 maalin aikana tasakentällisin
Järventie 0 --> sama kuin Clarke
Kankaanperä 0 --> 8 takaiskumaalin aikana kentällä
Lupaschuck -1 --> 7 takaiskumaalin aikana kentällä
Söderholm -3 --> 11 takaiskumaalin aikana kentällä

Ne, jotka muistuttavat, että Clarken suuret miinuslukemat olivat odotettavissa, olette hieman ulkona. Clarke on lähes joka kausi sm-liigassa ollut joukkueensa +- -tilaston kahden kärjessä ja yleensä suurimmalla peliajalla. Oli Clarkesta mitä tornihuhuja tahansa, niin Dave Clarken odotusarvo omassakkin päässä on ollut selkeästi + merkkinen. Asiat meni omassa päässä vituralleen syksyllä, mutta nyt on selkeä edistyminen näkyvissä. Viimeisissä 4 ottelussa Clarke ei ole ollut kentällä kertaakaan vastustajan tehdessä maalia tasakentällisin. Kyllä mä vahvistuksen puolustukseen vielä ottaisin, mutta en mä Clarkea mihinkään kauppaisi. Materiaalin syvyys on helvetin tärkeätä pleijareissa. Muistuttaisin, että Tapparassakin ensimmäisellä kaudella Clarke oli jäätävän hyvä stay-at-home pakki (2+3 +16 55rm - joukkueensa 1. +- -tilastossa), joten kyllä siitä irti saa kunhan sen osaa.

Edit. hitto mä unohdin Lupan, kun on mies pelannut hänkin vituralleen odotusarvoon nähdeen. Kyllä toi on nimeltään ja odotuksiltaan helvetin kova pakkikalusto.
 
Viimeksi muokattu:

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Asiat meni omassa päässä vituralleen syksyllä, mutta nyt on selkeä edistyminen näkyvissä.

Tästä on pakko olla samaa mieltä. Eilisessäkin pelissä Clarke näytti ihan pirun varmalta eikä tehnyt mitään näkyviä virheitä, toisin kuin Söderholm ja Lupaschuk. Ehdottomasti pitämisen arvoinen kaveri edelleen. En vastustaisi, jos jengiin tulisi joku kova oman pään luuta, mutta mielestäni sen tulisi tulla Söderholmin paikalle, eli leftin pakiksi. Ohimennen on nimittäin sanottava, että Haverinenkin on näkemissäni matseissa pelannut yllättävän hyvin.

Kirjoittelin matsiketjuunkin siitä, että Clarke yllätti todella positiivisesti eilen ja sai paljon peliaikaa Lupan jäätyä pois ruljanssista. Suoriutui mielestäni todella hyvin.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Dale

Yllä olevat puhuvat asiaa. Eilen seurailin Dalen peliä tarkasti tarkoituksella ja mies on kyllä parantanut otteitaan. Jos suunta on tuo, niin Clarkella on hyvä kevät tulossa. Nyt vaan niitä onnistumisia myös maalin merkeissä. Söde ja Lupi on eniten jäässä olevat pakit. Havekin pelaa hyvällä tasolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös