Convoy Finland 2022 – oikea kapina vai Lada-kuskien kokoontumisajo?

  • 147 181
  • 1 305

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Voi sentään. Tajuavatkohan nuo tuohon osallistuvat reppanat osamaksupaskakasoissaan, että heillä on tiukasti Kremlin hapankaalin ja paskan makuinen pippeli suussaan?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Olen nyt pari päivää lukenut näiden facebookia ja muita someja. Ihan sekopäiseltä jengiltä vaikuttaa jos ovat tosissaan. Toiseen ketjuun jo kirjoitinkin, että jotkut ovat menossa jollain talvisodan hengen mukaisesti sinne kaikkineen järjestelyineen. Tuo on oikeasti sairasta.

Mitä olen ymmärtänyt, niin tällä tapahtumalla ei oikestaan ole mitään järjestäjää, vaan äänekkäin sakki vain huutelee "minulla on vilttejä ja näkkileipää!", mutta kukaan ei organisoi tuota millään tavalla. Kuinka paljon näkkileipää ja mihin?
Moni on jättäytynyt pois nyt jo, kun ovat miettineet edes minuutin pidempään mihin onkaan ryhtymässä. Tämähän on enemmänkin jonkun ääriliikkeen vallankaappausyritys kuin perus mielenosoitus bensan hintaa kohtaan.

Ovat muuten toivoneet joitain julkkiksia sinne siinä toivossa, että koko Suomi ottaisi tämän toissaan. Toistaiseksi vain Reino Nordin näyttää olevan osallisena. Jotenkin en ole yllättynyt.
Eiköhän se meidän Karalahtikin tuolla soihtujen kanssa heilu jos on edes prosentin verran sanojensa mittainen mies. Tosin ei kyllä yllättyisi yhtään jos ei saapuisi paikalle ja öyhötys jäisi vain instagramiin.

Eli lopputulemani tästä hässäkästä on, että pannukakuksi tämä jää siihen verrattuna mikä näillä on/oli tavoitteena, mutta vahinkoa se pienikin porukka saa aikaiseksi.
Ovatkohan nämä sitten ihan yllättyneitä maanantaina ettei se hallistus sitten eronnutkaan? Poliisi voisi ohjeistaa näitä esim. Äänestämään vaaleissa.
VKK:lle vain ääni ja katsokaa mihin se riittää.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuo on juuri mitä Kremlin trolli sanoisi. Lisäksi Kremlin trolli laittaisi ansiokkaan trollijahdin lekkeriksi juuri tällaisella kommentilla...
Totta. Kremlin trollit pyrkivät väheksymään Venäjän sekaantumista ja kyseenalaistamaan sekaantumisen mm. juuri sillä, että Venäjä ei nyt kaikessa mukana ole. Oma epäilevä kommenttini ennen kuin tiesin taustoista ja erityisesti Janus Putkosen olevan mukana. Jonka jälkeen korjasin näkemykseni muutamassa minuutissa.

En poistanut alkuperäistä. Olkoon muistutuksena, miksi nykyään on syytä perehtyä jokaisen uuden liikkeen taustoihin ennen kommentoimista.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Myönnetään, Putkonen on Venäjän taskussa. Enkä sitä itsekään noteerannut kun tuon hassuttelun kirjoitin. Kunhan olen vähän allerginen sille, että viimeisen viisi vuotta tietty porukka on leimannut Venäjän toiminnaksi aivan kaiken mikä heitä harmittaa. Uusia Putin-satuja keksimällä on voinut välttää peiliin katsomisen tarvetta. Putinista on sivutuotteena luotu suorastaan myyttinen voimahahmo, mitä hän ei varmasti pistä pahakseen.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet

Jeffrey

Jäsen
Voi sentään. Tajuavatkohan nuo tuohon osallistuvat reppanat osamaksupaskakasoissaan, että heillä on tiukasti Kremlin hapankaalin ja paskan makuinen pippeli suussaan?

Itse olen aika pihalla tästä koko aiheesta, mitä nyt eilen TikTok tarjosi muutaman pätkän Yhdysvalloista jostain vastaavista kulkueista. Onko tässä siis jotain ihan vinhaa perää, että maailmalla yleistyvät koronarajoitusten vastaiset mielenilmaukset olisivat Venäjältä johdettuja?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse olen aika pihalla tästä koko aiheesta, mitä nyt eilen TikTok tarjosi muutaman pätkän Yhdysvalloista jostain vastaavista kulkueista. Onko tässä siis jotain ihan vinhaa perää, että maailmalla yleistyvät koronarajoitusten vastaiset mielenilmaukset olisivat Venäjältä johdettuja?

Jos ei johdettuja, niin ainakin tuettuja. Tottakai monet ihan yleisesti ovat saanet rajoituksista tarpeekseen (mutta ollaanhan niiden purkamista täälläkin jo kovaa vauhtia suunnittelemassa ja asteittain toteuttamassakin), mutta kyllä näissä ainakin täällä Suomessa kummasti aina liikkuu sama porukka. Tuki tulee aina MV-lehdestä, joka tietysti on aivan selvä tapaus.

Ja mitä tähän perjantaiksi suunniteltuun tulee, niin vetäjänähän tuolla on juuri MV-lehden anus putkonen.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen aika pihalla tästä koko aiheesta, mitä nyt eilen TikTok tarjosi muutaman pätkän Yhdysvalloista jostain vastaavista kulkueista. Onko tässä siis jotain ihan vinhaa perää, että maailmalla yleistyvät koronarajoitusten vastaiset mielenilmaukset olisivat Venäjältä johdettuja?

Sehän varmasti kuuluu Prigozinin IRA:n toimenkuvaan. Mutta eihän he kaikkialle ehdi, joten osa mielenosoituksista on varmaan ilman venäläistä trollia aikaansaatuja.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Alkaa kyllä, mutta lähteäkö huutamaan sitä Mannerheimintielle, jos samassa rivissä on Kremlin juoksupoika, chemtrailsiin uskova, rokotekriittinen, 5G-mastojen kaataja ja ISKTR, niin minä en ainakaan. Tuku tuku vaan, olen lampas.
Mitenkäs yksi henkilö saa muodostettua rivin?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Seitsemän on ilmoittanut tulevansa traktorilla. Jos lähtee tietä tukkimaan traktorilla, jonka tankissa on pinkkiä polttoainetta, niin pitää muistaa maksaa joku vero tms. juttu kun lähtee tieliikenteeseen. Ettei tule sakkoa... Jos sillä nyt niin nöpönuukaa on.

Jossain taidettiin mainita, ettei traktorit olekaan lähdössä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse olen aika pihalla tästä koko aiheesta, mitä nyt eilen TikTok tarjosi muutaman pätkän Yhdysvalloista jostain vastaavista kulkueista. Onko tässä siis jotain ihan vinhaa perää, että maailmalla yleistyvät koronarajoitusten vastaiset mielenilmaukset olisivat Venäjältä johdettuja?
Eivät kaikki tietenkään ole Venäjältä johdettuja. Jos aiempaan vertaan (vassariaikaani), lännen mielenosoitukset eivät olleet Neuvostoliitosta johdettuja. Mutta tukea tuli poliittisesti ja taloudellisesti valitusti projekteihin, joiden venäläiset näkivät edistävän päämääriään. Tuki myös ohjasi toimintaa tyyliin: "jos tuomitsette amerikkalaisten ydinasesiirrot Eurooppaan, ehkäpä on mahdollista keskustella taloudellisen tuen lisäämisestä..." Tuki maksettiin pimeänä, suoraan salkusta, tai ylisuurina ilmoituskuluina.

Tämän perusteella voisi arvata, että tuki keskitetään nyt 2022 suomalaisten Venäjä-aktivistien haluamille tahoille, jotka organisoivat joko omia tai liittyvät muiden organisoimiin tapahtumiin. Päätös Suomen osalta voi olla muutamalla valitulla henkilöllä.

Ja on myös mielenosoituksia, jotka ovat spontaaneja. Silloin aiemmin vasemmisto katsoi kadehtien näitä mielenosoituksia, kunnes sai ne soluttautumalla käsiinsä.

Tämä vain kommenttina Venäjän roolista.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä tulee väkisin mieleen kymmenkunta vuotta sitten pinnalla ollut ja finanssikriisin jälkimainingeissa jenkkilässä syntynyt Occupy Wall Street -liike, joka myös kokosi yhteen varsin sekalaisen seurakunnan vastustamaan kuka mitäkin. Silloinhan Kiasman / Musiikkitalon välissä leireili joku porukka muutaman kuukauden (?) - yksi vastusti nykyistä talousjärjestelmää, toinen oli paikalla hyvien bileiden takia, kolmas halusi paljastaa Bilderberg-salaliiton ja neljäs myi metrilakua.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Onko tässä siis jotain ihan vinhaa perää, että maailmalla yleistyvät koronarajoitusten vastaiset mielenilmaukset olisivat Venäjältä johdettuja?
Lietsottuja, ei johdettuja. Netissä se on halpaa ja suhteellisen tehokasta - lisäävät vaan kierroksia kaikkeen tähän ihan sisäsyntyiseen tyytymättömyyteen, kansallisradikalismiin ja "koronakriittisyyteen". Mikä nimenomaan juuri velloo somen ja netin kautta. Avoin kysymys on miten olennainen lisä tämä on, mutta varmasti kuitenkin auttaa sanoman levitystä (eli myrkynkylvöä) nämä itäisen vaalipiirin botti- ja trolliarmeijat. Ahkeraa myyräntyötä.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Silloin aiemmin vasemmisto katsoi kadehtien näitä mielenosoituksia, kunnes sai ne soluttautumalla käsiinsä.
Ei voi olla totta! Jos perustelet, niin älä käytä oikeiston äläkä työnantajien linkkejä!
Niiden luotettavuus on täsmälleen sama kuin vasemmiston linkkien. Eli propagandaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Miten tämä toimintapa nyt eroaa Elokapinasta?
Jaa, muutama kymmenen idealistista nuorta pysäköi reput ja makuupussit ja naistutkimuksen klassikkoteokset Mannerheimintielle - verrattuna siihen, että tuhannet raavaat koronakriitikot ja kansallisradikaalit vyöryttävät satoja rekkoja Helsingin keskustaan ja pakottavat laittoman diktatuurihallituksen eroamaan muutamassa tunnissa? Onhan tuossa nyt pientä eroa... Hymiö.
 
Viimeksi muokattu:

ML17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Minnekään kadulle en kyllä jaksa lähteä. Kuulin, että on myös #avoinnanormaalisti-liike, jonka ajatus on, että ravintolat kapinoivat 4.2. alkaen rajoituksia ja pitävät paikat normaalisti auki. Verkkosivun mukaan 55 toimijaa on lähtenyt tähän mukaan. 00-postinumeroalueella on 16 paikkaa, mutta valitettavasti en löydä tietoa, mitä nämä paikat on. Perjantaina voisin kyllä mennä istumaan baariin pitkän kaavan mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös