Convoy Finland 2022 – oikea kapina vai Lada-kuskien kokoontumisajo?

  • 146 017
  • 1 305

Tuamas

Jäsen
Piispanmunkkiaktiivi-Niinivirta teki räikeän viiden minuutin photoshoppauksen Suomen convoysta.

Ja kas, ”tutkiva journalisti” räjäytti ironiapankin osoittamalla kuinka lähdekriittisyyteen kykenevää ”tein oman tutkimustyöni”-porukka on:





Toki huomasi kommenttien myötä, että tämä taisi mennä vähän vihkoon.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kyllä sitä ensinnäkin jokaiselta noin suhtkoht täydellä pakalla pelaavalta aikuisikäiseltä Suomen kansalaiselta odottaisi edes sitä, että tietäisi Suomessa olevan vain yksi eduskuntatalo. Tai, että lähellekään tuollaisia ruuhkia ei voi tässä maassa syntyä missään.
 

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jokainen voi miettiä, kuinka uskottavia ovat esimerkiksi SDP:n ja Vassarien puheet turvallisuuspolitiikasta... Jos niihin uskoo, uskoo satuihin. Sama pätee presidentti Niinistöön.

Vasemmisto näkee öyhöttäjiä ja hörhöjä Convoynkin ympärillä ja näillä leimoilla viedään sen kohteeksi joutuneilta ihmisarvoa. Sanoilla luodaan vastakkainasettelua, ohjataan ja rajataan yleistä keskustelua tai tukahdutetaan se.

Se huolestuttaa.
Nyt on kyllä pakko kysyä, että kannattaisikohan joskus pysähtyä miettimään omia sanomisiaan ja niiden suhdetta omaan tekemiseen?

Olen samaa mieltä, että vastakkainasettelun lisääminen ei ole kannattavaa, mutta että juuri SINÄ syyllistät siitä vasemmistoa on aika convoy-tyyppinen tempaus :)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nyt on kyllä pakko kysyä, että kannattaisikohan joskus pysähtyä miettimään omia sanomisiaan ja niiden suhdetta omaan tekemiseen?

Olen samaa mieltä, että vastakkainasettelun lisääminen ei ole kannattavaa, mutta että juuri SINÄ syyllistät siitä vasemmistoa on aika convoy-tyyppinen tempaus :)
Vasemmisto ei toimi rationaalisesti suhteessa suuriin kysymyksiin. Se nimenomaan tulee sanoa ääneen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mitenköhän ei yllättänyt yhtään nähdä kuka täällä on väkisillä vääntämässä keskustelua taas Vasemmiston syyttelyksi.
Ei se ensisijaisesti tähän ketjuun liitykään, mutta se ”kuka” esitti edellä aivan validit pointit liittyen demarien ja Vasemmistoliiton turvallisuuspoliittisiin satuiluihin. Ei tosiasioiden ääneen lausumisesta tule ryhtyä kiukkuamaan, varsinkaan kun erityisesti Vasemmistoliitto on näissä isoissa kysymyksissä kuten taloudessa ja ulko- ja turvallisuuspolitiikassa todella syvästi kassalla. Vasemmistolaisessa kontekstissa jälkimmäisen täsmällisempi käsite olisi turvattomuuspolitiikka.

Vasemmistoliitto todennäköisesti lakkauttaisi puolustusvoimat, jos asia olisi heistä kiinni. En muista, että kyseinen puolue olisi koskaan suhtautunut suopeasti juuri mihinkään sotilaalliseen investointiin, ellei kyse ole ollut jostakin poliittisesta lehmänkaupasta, jolla Vasemmistoliitto on saatu jonkin asian taakse, tai äänestämään tyhjää / poissa.
 

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vasemmisto ei toimi rationaalisesti suhteessa suuriin kysymyksiin. Se nimenomaan tulee sanoa ääneen.
Voi kun oikeasti joskus tosiaan pysähtyisit miettimään toisen henkilön kommentteja hieman pitempään, etkä aina vastaisi minulle asian vierestä. Keskustelu olisi silloin keskustelua.
Meidän kahden kommunikaatio-ongelmat eivät tosin ketjun aihe ja olen kyllä osittain jo antanut periksi asian suhteen :(
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Keskustelu rönsyilee jo siihen malliin, että ainakaan itse en enää löydä siitä sitä huumoria, jota etsin. Omana loppukaneettinani totean, että tätä kaikkea ei olisi tapahtunut, jos olisimme älynneet äänestää bensan hinnan korottajat ulos aluevaltuustoista perkele.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Voi kun oikeasti joskus tosiaan pysähtyisit miettimään toisen henkilön kommentteja hieman pitempään, etkä aina vastaisi minulle asian vierestä. Keskustelu olisi silloin keskustelua.
Meidän kahden kommunikaatio-ongelmat eivät tosin ketjun aihe ja olen kyllä osittain jo antanut periksi asian suhteen :(
Meillä on erilaiset arvot. Luulen, että tämä selittää näkemyserot. Minusta vasemmistoa on syytä arvostella aina kun se toimii epärationaalisesti. Ja näitä toimia riittää. Myös oikeistoa on syytä arvioida samoin kriteerein. Pyrin asiallisesti dokumentoimaan (tilasto, ennuste, tutkija jne) näkemykseni. En koe tätä vastakkainasettelun lisäämisenä vaan ihan puhtaasti vasemmistonäkemysten ja -toimien tai vastaavien oikeistotoimien kritiikkinä.

Luulen, että osa kokee näkemykseni vittuiluna vasemmalle. Näin ei ole, sillä pidän vasemmistoa tärkeänä laajemmassa mielessä. Juuri siksi olen huolissani suomalaisen vasemmiston tilasta. Kuten myös amerikkalaisen ja eurooppalaisen. Suomessa tilanne on mielestäni pahin kaikista johtuen mm. Venäjän tuomasta uhasta ja siihen vastaamattomuudesta.

Tämä ketju ei kuitenkaan ole laajemman analyysin paikka.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Onhan se varma, juu-u. Ja miten tämä liittyy otsikon aiheeseen?
Mielestäni Convoyn tapaisten ilmiöiden hoitamisessa on yhteiskunnan näkökulmasta selkeä turvallisuuspoliittinen liittymä. Olisi tietysti parempi, ettei keskustelu rönsyilisi aivan liikaa, jos näitä näkökulmia käsitellään esimerkiksi Convoy-ketjussa. Johonkin pisteeseen asti turvallisuuspoliittinen laajempi keskustelu kuuluu tännekin, koska julkeasti poliisin määräysvaltaa vastaan toimivat mielenosoittajat ovat meillä verraten tuore ilmiö, ja yhteiskunnan tapa suhtautua tämän tyyppisiin mielenilmaisuihin on olennainen osa tätä keskustelua.
 

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Meillä on erilaiset arvot. Luulen, että tämä selittää näkemyserot. Minusta vasemmistoa on syytä arvostella aina kun se toimii epärationaalisesti. Ja näitä toimia riittää. Myös oikeistoa on syytä arvioida samoin kriteerein. Pyrin asiallisesti dokumentoimaan (tilasto, ennuste, tutkija jne) näkemykseni. En koe tätä vastakkainasettelun lisäämisenä vaan ihan puhtaasti vasemmistonäkemysten ja -toimien tai vastaavien oikeistotoimien kritiikkinä.
Asioista tulee keskustella ja antaa kritiikkiä, kun sille on aihetta, mutta myös omaa ulosantia olisi syytä harkita silloin tällöin...Itse olen pyrkinyt vähentämään liikaa provosointia viesteistäni, koska en näe sitä hyödyllisenä. Jos taas itse näet sille tilausta, niin sitten voimme todeta arvojemme olevan erilaiset :(
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Asioista tulee keskustella ja antaa kritiikkiä, kun sille on aihetta, mutta myös omaa ulosantia olisi syytä harkita silloin tällöin...Itse olen pyrkinyt vähentämään liikaa provosointia viesteistäni, koska en näe sitä hyödyllisenä. Jos taas itse näet sille tilausta, niin sitten voimme todeta arvojemme olevan erilaiset :(
Olet oikeassa ja olen huomannut kirjoitustesi muuttuneen. Jos muistat, lupasin osaltani jättää sanan "äärivasemmisto" pois kuvaamasta edes yhdellä vasemmisto-oikeisto akselilla Vassarien sijaintia, koska termi tarkoittaa todellisuudessa muuta positiota. Näin olen toiminut. Ja edes Kiurusta tai Lindenistä en ole koskaan käyttänyt loukkaavaa termiä (kuten ämmä, hörhö tai öyhöttäjä).

Ehkäpä en jatkossa tuo yhtä selvästi esille sitä, että Suomen tilanne on nyt hyvin vakava ja kaikkien katseet tulisi kääntää NATO-jäsenyyteen. Ei tätä tarvitse joka ketjussa esille tosiaan tuoda...

Jätetään tämä tähän.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Onko siellä vielä tänään luvassa jotain mielenosoittamista?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mä äänestin täällä Länsi-Uusimaalla Opecia ihan vaan että mersupersua vituttaisi.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Meillä on erilaiset arvot. Luulen, että tämä selittää näkemyserot. Minusta vasemmistoa on syytä arvostella aina kun se toimii epärationaalisesti. Ja näitä toimia riittää. Myös oikeistoa on syytä arvioida samoin kriteerein. Pyrin asiallisesti dokumentoimaan (tilasto, ennuste, tutkija jne) näkemykseni. En koe tätä vastakkainasettelun lisäämisenä vaan ihan puhtaasti vasemmistonäkemysten ja -toimien tai vastaavien oikeistotoimien kritiikkinä.

Luulen, että osa kokee näkemykseni vittuiluna vasemmalle. Näin ei ole, sillä pidän vasemmistoa tärkeänä laajemmassa mielessä. Juuri siksi olen huolissani suomalaisen vasemmiston tilasta. Kuten myös amerikkalaisen ja eurooppalaisen. Suomessa tilanne on mielestäni pahin kaikista johtuen mm. Venäjän tuomasta uhasta ja siihen vastaamattomuudesta.

Tämä ketju ei kuitenkaan ole laajemman analyysin paikka.

Vasemmistoa saa arvostella joo, mutta ei se nyt ole mikään ihme, että ihmiset kokee sen vastakkainasettelun lisäämisenä tai "vittuiluna", jos sitä arvostelua on pakko änkeä myös keskusteluihin, joihin se ei liity yhtään mitenkään.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onko siellä vielä tänään luvassa jotain mielenosoittamista?
En mielenosoittamisesta tiedä, mutta eilen telegrammissa sopivat tänään menevänsä saunomaan muistaakseni klo 15.00 ja kokous on telegrammissa joka ilta klo 20.00.

Muuta ei ole kai sovittu, vaikka tiet oli alunperin tarkoitus pitää tukossa siihen asti, kunnes vaatimuksiin suostutaan.
 
Ehkäpä mielenosoittajat ovat tyytyväisiä vaatimusten osittaisesta toteutumisesta. Savonlinnassa on bensiinin hinta laskenut noin kymmenen senttiä viikonlopun jälkeen, enkä näe tälle mitään muuta syytä kuin jämäkät vaatimukset mielenosoittajilta.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ehkäpä mielenosoittajat ovat tyytyväisiä vaatimusten osittaisesta toteutumisesta. Savonlinnassa on bensiinin hinta laskenut noin kymmenen senttiä viikonlopun jälkeen, enkä näe tälle mitään muuta syytä kuin jämäkät vaatimukset mielenosoittajilta.
Nyt Convoy Finland kiihtyvällä valonnopeudella kohti Savonlinnaa ennen kuin hinta pompsahtaa. Käykää Anon luona siinä samalla.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ehkäpä mielenosoittajat ovat tyytyväisiä vaatimusten osittaisesta toteutumisesta. Savonlinnassa on bensiinin hinta laskenut noin kymmenen senttiä viikonlopun jälkeen, enkä näe tälle mitään muuta syytä kuin jämäkät vaatimukset mielenosoittajilta.
Täällä Hämeessä hinta laskee aina kun on tankannut itse täyden tankin. Eikä se oo kuin 70 litraa!
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itä-Helsingissä polttoaineet on halvimmillaan ti ja ke. Hinta to ja pe 10senttiä kalliimpaa kuin alkuviikosta. Viikonloppu menee kalliilla hinnalla, maanantaisin tippuu vähän.

Edit. Joko on Conv Oy perustettu vai onko Oy liian kallis?
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Siellä on vahva edustus nyt eduskuntatalolla: Pantse Huuhtanen, Kavonius ja pari kristallipuolueen hörhöä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mikähän Convoyn ryhmistä siellä mahtaa edustaa?
-Convoy 1.0
- Convoy 2.0
- vai tämä Idän ihmeiden uusi ryhmä (jolla ei vielä ole nimeä)
Taisipa vielä Convoy 3.0 olla tulilla.

Onko siellä enää miten paljon porukkaa paikalla? Aikovatko rynniä sisälle eduskuntataloon?
 

Tuamas

Jäsen
Viihdyttävintä tässä oli ja huipensi koko spektaakkelin, kun kuunteli telegramin ”turhautumisryhmän” äänitsättiä sunnuntai-iltana, jossa ääneen pääsi niin ”Börje”, ”Marko kuittaa”, ”savolainen kuljetusyrittäjä”, ”x ei ole trolli” ja taisipa olla ”ristokin” siellä.

Kävivät keskustelua mm. trollaamisen moraalista sekä miettivät kenelle kuuluisi tämän vuoden trollaus-finlandia.

Kokonaisuudessaan yksi viihdyttävimpiä kokonaisuuksia aikoihin ja Ville Ranta tiivisti tästäkin olennaisen.
 

Liitteet

  • 4077E36F-1E3E-4305-8153-600362059CB7.jpeg
    4077E36F-1E3E-4305-8153-600362059CB7.jpeg
    111 KB · kertaa luettu: 370
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös