Columbus Blue Jackets 2023–2024

  • 226 477
  • 836
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Jarmo Kekäläinen on varsin kyvykäs GM.
Hyvä kun kommentissa on mukana sana "varsin". Kyvykkyydestä on kyllä vielä vaikea sanoa yhtään mitään kun Columbus Blue Jackets ei ole Kekäläisen 10 vuoden tj. aikana saavuttanut mitään merkittävää menestystä. Enemmän omaan silmään sellaista lyhyt- kuin pitkäjänteistä joukkueen kehittämistä väärine valmentaja- ja pelaajavalintoineen. Toki talousalue on pieni ja resurssit NHL:n suurseuroihin nähden rajalliset, mutta välillä jää väkisin miettimään, että missä se Kekäläisen pihvi toimarina lopulta piilee.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä kun kommentissa on mukana sana "varsin". Kyvykkyydestä on kyllä vielä vaikea sanoa yhtään mitään kun Columbus Blue Jackets ei ole Kekäläisen 10 vuoden tj. aikana saavuttanut mitään merkittävää menestystä. Enemmän omaan silmään sellaista lyhyt- kuin pitkäjänteistä joukkueen kehittämistä väärine valmentaja- ja pelaajavalintoineen. Toki talousalue on pieni ja resurssit NHL:n suurseuroihin nähden rajalliset, mutta välillä jää väkisin miettimään, että missä se Kekäläisen pihvi toimarina lopulta piilee.
Minä luulen, että kyseinen viesti sisälsi sarkasmia.

10.5 kautta, ja yksi voitettu pudotuspelisarja. Vähemmästäkin on lähtenyt GM:iä NHL:ssä vaihtoon, mutta Kekäläisellä on kyllä rautainen sopimus.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Babcockin osaamista ja pätevyyttä valmentajana tuskin kukaan kiistää, mutta ihmisten johtajan roolissa ilmeisen osaamaton ja kun perusluonne on mulkku, niin ei sitä niin vain päivitellä ja harvoin edes on ymmärrystä, halua tai osaamista sitä muuttaa. Tuo tyyli ei vain ole nykypäivän johtamista ja harvemmin se enää missään toimii. Eiköhän tuo Babcockin taival Torontossa kerro ihan tarpeeksi siitä.
Babcock lähti Toronton jälkeen valmentamaan yliopistoon, eikö tuo jos joku ole juuri sitä yrittämistä muuttaa omaa tyyliä? Eiköhän ole halu oppia vielä tulemaan toimeen nuorien kanssa, oikein muuta syytä en tuolle pestille ole keksinyt.
Ei tuosta ajasta ainakaan ole kuulunut mitään negaa pelaajilta.

Varmasti se perusluonne ja vaatimustaso on mitä on. En silti pidä pidä onnistumista mitenkään mahdottomana ja itse olisin Kekäläisenä tehnyt saman valinnan. High risk high reward. Jos tämä valinta ei onnistu, niin kenkää tulee kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:

-DD-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
"Minulle upea asia Amerikassa on se, että sinulla on aina valinnanvapaus, mielipiteenvapaus ja sananvapaus. Olemme aina olleet monimuotoisuutta ja mukaan ottamista edistävä organisaatio, ja aiomme jatkaa siten"

Nyt on pakko sanoa etten odottanut Kekäläiseltä mitään näin ympäripyöreää paskanjauhantaa vähemmistöjen oikeuksiin liittyen. Tämä siis oli hänen vastauksensa kysymykseen, pitkittikö Proporovin kieltäytyminen pride-paidasta hänen mietintöjään kaupan osalta.
 
10.5 kautta, ja yksi voitettu pudotuspelisarja. Vähemmästäkin on lähtenyt GM:iä NHL:ssä vaihtoon, mutta Kekäläisellä on kyllä rautainen sopimus.

Tuskin se sopimuksesta on kiinni. Kenkää tulee sitten kun on tullakseen. Vielä ei ole sellaista hetkeä nähty.

Veikkaan tosin ettei Davidson tule antamaan Kekäläiselle kenkää, vaan jälkimmäisestä tulee Davidsonin seuraaja tämän eläköityessä seuraavien 1-5 vuoden sisään. Eli ei potkuja, vaan ylennys.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
"Minulle upea asia Amerikassa on se, että sinulla on aina valinnanvapaus, mielipiteenvapaus ja sananvapaus. Olemme aina olleet monimuotoisuutta ja mukaan ottamista edistävä organisaatio, ja aiomme jatkaa siten"

Nyt on pakko sanoa etten odottanut Kekäläiseltä mitään näin ympäripyöreää paskanjauhantaa vähemmistöjen oikeuksiin liittyen. Tämä siis oli hänen vastauksensa kysymykseen, pitkittikö Proporovin kieltäytyminen pride-paidasta hänen mietintöjään kaupan osalta.

Tää on kyllä sellanen aihe että mitä muuta voi seurapomo asiaan sanoa? Jos sanot tarkemmin mitä mieltä itse olet niin tuloksena sinut vähintään yritetään canceloida. Tätä se on nykypäivänä.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
"Minulle upea asia Amerikassa on se, että sinulla on aina valinnanvapaus, mielipiteenvapaus ja sananvapaus. Olemme aina olleet monimuotoisuutta ja mukaan ottamista edistävä organisaatio, ja aiomme jatkaa siten"

Nyt on pakko sanoa etten odottanut Kekäläiseltä mitään näin ympäripyöreää paskanjauhantaa vähemmistöjen oikeuksiin liittyen. Tämä siis oli hänen vastauksensa kysymykseen, pitkittikö Proporovin kieltäytyminen pride-paidasta hänen mietintöjään kaupan osalta.

Minä en vetäisi vähemmistöjen oikeuksien ja priden välille välttämättä yhtäläisyysmerkkiä. Pride ajaa asioita kuten lapsien sukupuolen korjausprosesseja, enkä minä ainakaan suostuisi sellaisen liikkeen paitaa päälleni laittamaan.
 

-DD-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Tää on kyllä sellanen aihe että mitä muuta voi seurapomo asiaan sanoa? Jos sanot tarkemmin mitä mieltä itse olet niin tuloksena sinut vähintään yritetään canceloida. Tätä se on nykypäivänä.
Niin. Toisaalta tuo Proprovin hankinta on jo sellainen temppu itsessään, ettei sitä voi tuossa mielessä täysin edes selittää. Tavallaan viestitetään jo sillä, että Columbuksessa on täysin ok olla tukematta seksuaalivähemmistöjä.

No, en jää nyt tähän sen enempää ainakaan tässä ketjussa. Lätkäähän tämä vain on. Ja ihan kovan luokan pelaaja kyseessä.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
No ei toki nostakaan, mutta näillä liikkeillä ”ostetaan” uskottavuutta.

Gavrikovin lähdön jälkeen oli selvää, että puolustuksen top neloseen tarvitaan muualta ainakin yksi nimi. Ja nyt sellainen saatiin. Ja jos katsoo millaista sopimusta Gavrikoville ollaan toisaalla sorvaamassa, niin voidaan viimeistään todeta, että pois treidaaminen oli oikea ratkaisu.
Juu, yritetään kilpailla vaikka ei kilpailla. Vaikea nähdä tästä muuta ulospääsyä kuin rebuild, mutta sitä nyt toki ollaan jo tehty pari kautta ilman yritystä. Ei ainakaan B-luokan puolustajilla nousta playoffeihin. Toinen virhe ei tee toisesta virheestä parempaa.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Juu, yritetään kilpailla vaikka ei kilpailla. Vaikea nähdä tästä muuta ulospääsyä kuin rebuild, mutta sitä nyt toki ollaan jo tehty pari kautta ilman yritystä. Ei ainakaan B-luokan puolustajilla nousta playoffeihin. Toinen virhe ei tee toisesta virheestä parempaa.

Ei Kekäläinen ole tainnut missään sanoa että tämä on se liike jolla noustaan takaisin playoffseihin?

Jostain se työsarka on aloitettava ja lisää liikkeitä on tiedossa. Iso osa muutosta on toivottavasti osaavan päävalmentajan tuoma buusti.

 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Olisikohan tätä keskusteluketjua lainkaan olemassa ellei Kekäläinen olisi Columbuksen GM:nä. On jotenkin kaiken kaikkiaan niin turhan oloinen seura NHL:ssä.

Ps. Ai niin, nyt "Pate" joukkueessa.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Olisikohan tätä keskusteluketjua lainkaan olemassa ellei Kekäläinen olisi Columbuksen GM:nä. On jotenkin kaiken kaikkiaan niin turhan oloinen seura NHL:ssä.

Ps. Ai niin, nyt "Pate" joukkueessa.

Varmasti olisi. Vähintään yksin täällä itseni kanssa keskustelisin rakkaasta aiheesta.

Jos tämä oli antisi ketjuun niin voisitko hiihdellä pois siitä.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Ivan Provorov tosiaan kolmen seuran treidissä Columbukseen. Treidissä menetämme Kingsiltä tulleen 1.kierroksen varauksen (#22) 2023 draftiin ja 2.kierroksen varauksen joko 2024 tai 2025 draftiin. Itse saamme päättää sitten aikanaan kumman draftin pick lähtee Phillylle.

Provorovilla on sopimusta jäljellä 2 vuotta ja tämän sopimuksen ajalta Kings pidättää 30% Provorovin palkasta joten hän rasittaa Blue Jacketsin Cap tilannetta 4,725 M per vuosi. Sopimuksen pituus on iso juttu, sillä lähtökohtaisesti Provorov ei pidempään seurassa tule olemaan. Kekäläinen kommentoikin jo asiaa näin:

Also, the remaining two years on Provorov’s contract give the Blue Jackets “a perfect window,” Kekalainen said, after spending three first-round picks over the last two drafts on defensemen.

Tämä tarkoittaa sitä että tuon kahden vuoden jälkeen tuolla puolustuksen vasemmalla puolella Werenskin takana odotetaan sirklailevan jo omat varaukset, joista Mateychuk ja Svozil lienee niminä todennäköisimmät tässä vaiheessa.

Phillyssä ei ole mennyt Provorovilla erityisen vahvasti viime vuosina, mutta työmäärä on ainakin ollut liiallinen, joten mahdollisuudet parempaan tekemiseen on kun pääsee Werenskin taakse kakkospariin.



Puolustus tällä hetkellä:

Werenski - Boqvist
Provorov - Peeke / Jiricek
Bean - Gudbranson
Blankenburg

Olen tässä vaiheessa treidiin tyytyväinen.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Ivan Provorov tosiaan kolmen seuran treidissä Columbukseen. Treidissä menetämme Kingsiltä tulleen 1.kierroksen varauksen (#22) 2023 draftiin ja 2.kierroksen varauksen joko 2024 tai 2025 draftiin. Itse saamme päättää sitten aikanaan kumman draftin pick lähtee Phillylle.

Provorovilla on sopimusta jäljellä 2 vuotta ja tämän sopimuksen ajalta Kings pidättää 30% Provorovin palkasta joten hän rasittaa Blue Jacketsin Cap tilannetta 4,725 M per vuosi. Sopimuksen pituus on iso juttu, sillä lähtökohtaisesti Provorov ei pidempään seurassa tule olemaan. Kekäläinen kommentoikin jo asiaa näin:

Also, the remaining two years on Provorov’s contract give the Blue Jackets “a perfect window,” Kekalainen said, after spending three first-round picks over the last two drafts on defensemen.

Tämä tarkoittaa sitä että tuon kahden vuoden jälkeen tuolla puolustuksen vasemmalla puolella Werenskin takana odotetaan sirklailevan jo omat varaukset, joista Mateychuk ja Svozil lienee niminä todennäköisimmät tässä vaiheessa.

Phillyssä ei ole mennyt Provorovilla erityisen vahvasti viime vuosina, mutta työmäärä on ainakin ollut liiallinen, joten mahdollisuudet parempaan tekemiseen on kun pääsee Werenskin taakse kakkospariin.



Puolustus tällä hetkellä:

Werenski - Boqvist
Provorov - Peeke / Jiricek
Bean - Gudbranson
Blankenburg

Olen tässä vaiheessa treidiin tyytyväinen.


Minä taas en ihan ymmärrä tätä kauppaa Columbuksen kannalta. Miksi antaa ykkös- ja kakkoskierroksen varaukset kahden vuoden Provorovista? Miksi ei vaan joku puolustaja vapailta täyttämään rosteria kunnes omat lupaukset ovat valmiina ottamaan paikkansa?
 
Minä taas en ihan ymmärrä tätä kauppaa Columbuksen kannalta. Miksi antaa ykkös- ja kakkoskierroksen varaukset kahden vuoden Provorovista? Miksi ei vaan joku puolustaja vapailta täyttämään rosteria kunnes omat lupaukset ovat valmiina ottamaan paikkansa?

Provorovista saa vielä kahden vuoden päästä siirtorajalla hyvän hinnan. Vapailta et saa tuohon hintaan järkevää puolustajaa varsinkaan lyhyellä sopimuksella tuohon slottiin. Periaatteessa vapailta voidaan hakea täydentäviä palasia, mutta runkomiehet pitää hankkia treidillä tai varata itse.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Minä taas en ihan ymmärrä tätä kauppaa Columbuksen kannalta. Miksi antaa ykkös- ja kakkoskierroksen varaukset kahden vuoden Provorovista? Miksi ei vaan joku puolustaja vapailta täyttämään rosteria kunnes omat lupaukset ovat valmiina ottamaan paikkansa?

Jos tosiaan Provorov ei pidempään tule seurassa olemaan, niin todennäköisesti hänestä saadaan jotain myös eteenpäin treidatessa ellei nyt kesällä 2025 sitten anneta vain kävellä UFA-markkinoille.

Kenet olisit ottanut kesän UFA-pakeista? Yleensä UFA-ratkaisut maksaa liikaa ja vuosia saattaa tulla soppariinkin liikaa. Ja jos Provorov elpyy pelillisesti niin tuolta UFA-puolustajista ei löydy yhtäkään saman kaliiberin puolustajaa mielestäni.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Minä taas en ihan ymmärrä tätä kauppaa Columbuksen kannalta. Miksi antaa ykkös- ja kakkoskierroksen varaukset kahden vuoden Provorovista? Miksi ei vaan joku puolustaja vapailta täyttämään rosteria kunnes omat lupaukset ovat valmiina ottamaan paikkansa?
Ei se Keklukaan voi loputtomasti odottaa vain tulevaisuutta vaan askelia ylöspäin pitää pikkuhiljaa alkaa ottamaan. Tuohon lupaukset ovat vielä liian nuoria, joten joku kovemman kaliiberin pelaaja oli syytä ottaa sisään nyt. Provorov nyt ei kuitenkaan ole "vaan joku puolustaja" ja taas toisaalta UFA-markkinoilta ei ole kuitenkaan mitenkään varmaa saada tuolla hinnalla pätevää puolustajaa tuotua sisään, ainakaan vain pariksi vuodeksi.

"Kahden vuoden Provorovin" voi ajatella myös hyvänä trade deadline-palasena reilu 1,5 vuoden päästä tai miksei sitten jatkosopimusta lyö kouraan jos homma toimii, eikä prospecteista kehitykään odotusten mukaisesti top 4 -puolustajia.
 

Paridae

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJD
Jarmo Kekäläinen on varsin kyvykäs GM.

Todellakin! Oli annetusta tai saadusta vastineesta mitä mieltä tahansa, Kekäläinen on harvoja liigan toimijoita, joilla on näyttöä, että pystyy pyörittämään monimutkaisempiakin kuvioita hakiessaan parannusta nykyiseen rosteriinsa. Todella toivon, että omankin joukkueen johdossa osataan ainakin pohtia tällaisia variaatioita ja syy, että niitä ei ole nähty olisi yksinomaan se, että ei ole löytynyt sopivaa kohdetta, eikä siksi, että ei osata avata ryhmäpuhelua.

Mitä Provoroviin tulee niin pelillisesti onnistunee paremmin, kun Werenski vie suurimman huomion, mutta koppi voi olla kovilla näiden uskonnollisten urpojen kanssa. Ellei sitten sujahda kaltaistensa joukkoon. Mielenkiinnolla odotan uusia jaksoja YouTuben dokumenttisarjaan.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei se Keklukaan voi loputtomasti odottaa vain tulevaisuutta vaan askelia ylöspäin pitää pikkuhiljaa alkaa ottamaan. Tuohon lupaukset ovat vielä liian nuoria, joten joku kovemman kaliiberin pelaaja oli syytä ottaa sisään nyt. Provorov nyt ei kuitenkaan ole "vaan joku puolustaja" ja taas toisaalta UFA-markkinoilta ei ole kuitenkaan mitenkään varmaa saada tuolla hinnalla pätevää puolustajaa tuotua sisään, ainakaan vain pariksi vuodeksi.
Itse ajattelen myös niin, että parhaillaan Provorovin markkina-arvo on alle hänen pelillisen arvonsa juuri näiden uskonnollisten vakaumusten takia (joiden painoarvo on sidoksissa Pride-liikkeen suosioon, joka taitaa olla parhaillaan laantumassa jenkeissä), ja ensi kaudella Mike Babcock tullee todennäköisesti haalimaan isoimman huomion siellä pukukopissa. Jos joukkue alkaa voittaa, joukkuekavereita ja faneja kiinnostanee vähemmän millainen risti kenelläkin roikkuu kaulassa - varsinkin kun tyypillinen epäideologinen amerikkalainen kunnioittaa toisten uskonnollisia vakaumuksia eri tapaan kuin esimerkiksi Euroopassa on tapana.

Kun ottaa riskin Mike Babcockin kanssa, voi saman tien laittaa "All-in" menestyksen suhteen - eikä Provorovin tasoista pakkia saa tuohon hintaan, ellei tällä ole jonkinlaista rapaa kauluksessaan... joten, arvioisin hyväksi treidiksi tämän.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Mikä siitä sitten turhan tekee?
No, ehkä "turhan" on liian raskas ilmaisu, sillä jokaisella NHL -seuralla jossakin paikassa on oikeus harjoittaa toimintaansa jos vain löytyy rahoittajia. Mikäpäs siinä, mutta Columbus ei ole vielä päässyt pysyvämmin lähelle terävää kärkeä, jolloin olisi odotettavissa, että voi voittaa Stanley Cupin. Sellaista paikallaan polkemista seuralla ja hieman "täyteseuran" oloinen isojen joukossa, mutta ei minulla sinänsä ole mitään sitä vastaan, että on osa NHL perhettä.

Jossain vaiheessa varmaan paikalliset kyselevät, että milloinkohan CBJ pääsee vihdoin kunnolla kamppailemaan NHL mestaruudesta ja mikä rooli siinä on Kekäläisen työn jäljellä. Työtä tehdään, mutta tulos tahtonut toistaiseksi jäädä vielä piippuun. Mutta, kenties hyvien varausten ja onnistuneiden treidien kautta jonakin vuonna xxxx Columbus pelaa niitä viimeisiä pelejä NHL mestaruudesta.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Babcock lähti Toronton jälkeen valmentamaan yliopistoon, eikö tuo jos joku ole juuri sitä yrittämistä muuttaa omaa tyyliä? Eiköhän ole halu oppia vielä tulemaan toimeen nuorien kanssa, oikein muuta syytä en tuolle pestille ole keksinyt.
Ei tuosta ajasta ainakaan ole kuulunut mitään negaa pelaajilta.

Varmasti se perusluonne ja vaatimustaso on mitä on. En silti pidä pidä onnistumista mitenkään mahdottomana ja itse olisin Kekäläisenä tehnyt saman valinnan. High risk high reward. Jos tämä valinta ei onnistu, niin kenkää tulee kuitenkin.

Niin, kyllä ne sinne Vermontiin Babcockin halus riemusta kiljuen. Etenkin Todd Woodcroftin hyvät muistelot junioriajalta oli driverina kutsulle Vermontiin. Vermont coach on hiring ex-Wings coach Mike Babcock: 'The equivalent of a Bill Belichick'

Myöhemmin sitten pyydettiin takaisin kotikulmille Saskachewaniin, kun siellä päävalmentaja eläköityi.


Noissa artikkeleissa Babcock nimesi uraltaan vain yhden GM:n jonka kanssa ei ole tullut toimeen. Ja se oli Kyle Dubas. Aika mielenkiintoista.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
No, ehkä "turhan" on liian raskas ilmaisu, sillä jokaisella NHL -seuralla jossakin paikassa on oikeus harjoittaa toimintaansa jos vain löytyy rahoittajia. Mikäpäs siinä, mutta Columbus ei ole vielä päässyt pysyvämmin lähelle terävää kärkeä, jolloin olisi odotettavissa, että voi voittaa Stanley Cupin. Sellaista paikallaan polkemista seuralla ja hieman "täyteseuran" oloinen isojen joukossa, mutta ei minulla sinänsä ole mitään sitä vastaan, että on osa NHL perhettä.

Jossain vaiheessa varmaan paikalliset kyselevät, että milloinkohan CBJ pääsee vihdoin kunnolla kamppailemaan NHL mestaruudesta ja mikä rooli siinä on Kekäläisen työn jäljellä. Työtä tehdään, mutta tulos tahtonut toistaiseksi jäädä vielä piippuun. Mutta, kenties hyvien varausten ja onnistuneiden treidien kautta jonakin vuonna xxxx Columbus pelaa niitä viimeisiä pelejä NHL mestaruudesta.
No joo, toki ei toki ole lähelläkään terävintä kärkeä, saatika Stanley Cupia. Ei tosin ole moni muukaan seura, eli sikäli en näe Columbusta yhtään sen turhempana, kuin suurta osaa muistakaan seuroista. Mielenkiintoisia pelaajia kuitenkin mielestäni nähty kosolti Blue Jacketsien riveissä lähivuosina, yleisöäkin on ihan hyvin riittänyt ja onnistuivathan he yllättämään suvereenin mestarisuosikki Tampa Baynkin pudotuspelien avauskierroksella jokunen kausi sitten. Eli kyllä minä heille paikan suon tarunhohtoisessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös