Aika sälli oot! Missä kohtaa minä menin metsään? Osoitatko sen kohdan minulle?
Kirjoitit aikaisemmin "tarkistin faktat ja Yzerman toimi Detroitissa...". Jos sinulla olisi ollut tämä tiedossa aikaisemmin, sinulla ei olisi ollut tarvetta tarkistaa mitään. Tämän lisäksi väitit minun "puhuneen paskaa", kun sanoin Detroitin sanoneen "ei kiitos" Yzermanille. Huvittavaa sikäli on, että olin aivan oikeassa, vaikka myönnän täysin, että kaikista seikoista en ollut täysin tietoinen. Joko siis et itsekään ollut, tai sitten yritit itse "leikkimällä" tietämätöntä saada minut jotenkin "loukkuun". Oli vaihtoehto kumpi tahansa, niin ehkä se kertoo kaiken oleellisen sinusta henkilönä ja keskustelijana. Aika limaista menoa oli tilanne mikä tahansa.
Hyvin sinulta myös tuo palturin puhuminen tuntuu vieläkin luonnistuvan. Yzerman teki Tampan kanssa sopimuksen toukokuun 10.päivä. Holland ja Nill solmivat jatkosopimuksensa kesäkuun 16. päivä. Missä järjestyksessä nuo nyt tapahtuivatkaan? Minua myös hieman ihmetyttää tuo vertailusi Coloradon ja Detroitin välillä. Vuonna 2010 Detroit oli käynyt viimeisen kolmen kauden aikana kahdesti Stanley Cup-finaaleissa ja kerran poistunut sieltä voittajana. Minkä takia Detroitin olisi pitänyt vaihtaa menestynyt sopivassa iässä oleva GM nuorempaan? Coloradon tilanne sen sijaan nyt oli se, että Sakic nousi menestymättömän Shermanin ohitse hierarkiassa. Miksi vertaat näitä kahta tilannetta keskenään?
Noina päivämäärinä siis nuo julkaistiin. Se, milloin faktuaalisesti ollaan päästy esimerkiksi esisopimustasoiseen yhteisymmärrykseen, onkin toinen asia. Eritoten jatkosopimustilanteissa julkistamisella ei ole sikäli merkitystä, koska se ei vaikuta tehtävien hoitamiseen. Taas henkilövaihdostilanteessa tällä on merkitystä, koska jotta henkilö voi aloittaa toimensa, täytyy esimerkiksi henkilöstön ja muiden sidosryhmien olla tietoisia sopimuksen olemassaolosta.
Aikaisemmin linkkaamani Ilitchin haastattelu mielestäni selkeästi osoittaa sen, että Yzermanin tie nousi pystyyn, ja siksi hän lähti muualle. Siinä vaiheessa kun jatkosopimusneuvottelut Hollandin ja Nillin kanssa aloitettiin (mikä luonnollisesti tapahtui huomattavasti aikaisemmin kuin itse sopimuksen JULKISTAMINEN), ja oli käytännössä selvää, että yhteistyötä halutaan molemminpuolisesti jatkaa vielä pitkään, ymmärsi Yzerman tiensä nousseen pystyyn. Niin kauan kun epätietoisuutta esimerkiksi Hollandin jatkohaluista oli, oli myös Yzermanin näkökulmasta kaikki mahdollista.
Pointti tässä oli se, että Detroit ei todistettavasti palkannut merkittävään asemaan henkilöä vain seuralegenda-statuksen perusteella, vaan totesivat, että haluamaasi asemaa ei täältä ole tarjolla.
Sinä väitit ensiksi jotain joten sinun tehtäväsi on näyttää väitteesi todeksi. Muuten meillä on tässä edessämme ikiliikkuja johon selvästi tunnut pyrkivän, koska luonne ei anna periksi käsien ylösnostolle.
Eli siis nyt edelleen vakavissasi väität, että rekrytointitilanteessa tuo menee noin päin? Todista minulle, millä perusteella Teemu Selänne ei ole pätevä Nokian toimitusjohtajaksi (ellet väitä hänen olevan, mitä en kyllä edes välttämättä ihmettelisi...). Kyllä se edelleen niin menee, että pätevyys on osoitettava, ja se osoitetaan ansioilla ja kokemuksella sekä koulutuksella. Näiden puuttuminen tai vajavaisuus luo olettaman epäpätevyydestä. Olettama siis AINA on epäpätevyys vaativiin tehtäviin. Vai oletko tästä erimieltä?
Ilmeisesti et ole vielä niin paljon koulujua käynyt tai työelämässä ollut, että tietäisit edeltäjän yleensä kouluttavan seuraajaansa tehtävään, jos kyseessä on vaativa tehtävä johon liittyy vastuuta. Vaihdos ei siis varmastikaan ollut sen kaltainen, että eräänä päivänä omistusportaassa päätettiin, että nyt Joe ja Greg vaihtaa työpöytiä ja aloittavat hommansa välittömästi uusissa tehtävissään.
Asialla ei ole mitään merkitystä, mutta opiskelen toisen tutkinnon osalta myös organisaatiota ja hallintoa sekä olen ollut työelämässä isommassa organisaatiossa.
Kirjoitin jo aikaisemmin, että päteväksi koetun johtajan alaisuuteen on syytä laittaa potentiaalinen jatkaja sellaisella aikajänteellä, että tämä muutos tapahtuu luontevasti (pätevän, tasonsa osoittaneen johtajan on siis käytännössä lähdettävä omasta tahdostaan (eläke/siirtyminen toiseen organisaatioon).
Sellainen tilanne on taas todella harvinainen ja epäammattimainen, että epäonnistuneen/epäpäteväksi osoittautuneen johtajan alaisuuteen laitetaan alainen, jonka odotetaan ottavan tämän epäonnistuneen johtajan pesti - ja jatkavan tämän epäonnistuneen johtajan opeilla tässä tehtävässä. Vielä erikoisemmaksi tilanteen tekee se, että tämä epäonnistunut johtaja pysyy organisaatiossa, elimellisesti vielä aikaisemmissa tehtävissä.
Jos organisaatio on pitkään epäonnistunut tehtävässään, ammattitaitoiseen organisaation toimintaa kuuluu toimintatapojen muutos, mikä yleensä tarkoittaa muutosjohtamista. Muutosjohtamista ei todellakaan ole tuo kuvailtu toimintatapa. Voit toki olla sitä mieltä, että juuri saman toimintatavan jatkuvuutta tulisi tavoitella, mutta tuskin sinäkään nyt ihan niin yksinkertainen olet.
Kysymys siis kuuluu, että väitätkö tilanteen olevan ylempi vai alempi? Entä väitätkö alemman olevan organisaatio-opillisesti perusteltu ratkaisu? Entä pystytkö löytämään yhtä tosielämän esimerkkiä tästä toimintatavasta?
Tämän lisäksi syyllistyt nyt itse siihen täyteen mutuun (jonka pohjaksi et esitä edes ainuttakaan aihetodistetta) tuon viimeisen virkkeesi osalta. Ei sillä, ettenkö olisi jo huomannut kaksoisstandardejasi. Voit toki korjata tämän laittamalla linkin valokopioihin kokouspöytäkirjoista. Se riittänee tällä kertaa faktatodisteeksi.
Pyydän nyt edelleenkin sinulta sitä listaa niistä valmentajavaihtoehdoista jo varmaakin kolmannen kerran? Voisitko mitenkään olla niin ystävällinen, että vihdoinkin sen antaisit? Voitaisiin sitte yhdessä analysoida, kuka olisi ollut Royta pätevämpi ottamaan nuoren ja nopean Avalanchen valmennettavakseen.
Tämä nyt ei edes ole oleellista, mutta laitetaan nyt tähän jotain tiettävästi vapaina olevia kandidaatteja. Näiden lisäksi varmasti on (ja tulee olemaan) muitakin.
Guy Boucher
Willie Desjardins
Mark Reeds
Paul Maurice
Dave Tippett
Dallas Eakins
Scott Arniel
John Hynes
Mark French
Mike Kitchen
Sitten vielä toki Lindy Ruff ja tällä hetkellä Alain Vigneault.
Nyt sitten haluaisin tietoa noista paremmista fasiliteeteistä ym.? Sinun väitteesi on, että Remparts rikkaana seurana saisi etua verrattuna muihin joukkueisiin. QMJHL-sarjan tuntijana osaat varmasti antaa pienen analyysin parempien resurssien suomasta edusta.
Tämä rupeaa menemään jo huvittavaksi. Eli siis enää ei riitä se väite, että suuremmat taloudelliset resurssit mahdollistavat (ja jos oletetaan, että operatiivisessa johdossa on edes keskinkertaisia henkilöitä, he myös näitä taloudellisia resursseja hyödyntävät) paremmat puitteet. Nyt minun ilmeisesti pitää vielä laittaa tähän kuitti jokaisesta seuran kuntosaliin hommatusta kuntopyörästä, käytetyistä ravintoloista, hotelleista jne. Tämä lähestyy kyllä jo keskustelua kreationstin kanssa.
Sakic toimi edelleenkin jääkiekkojoukkueen neuvonantajana ja alt. governor-tittelillä. Eli oli mukana jääkiekkojoukkueen pyörittämisessä. Nyt hän vastaa koko homman pyörittämisestä, joten miten tuo entinen tehtävä ei muka häntä auttaisi nykyisessä tehtävässään? Oikeasti hei nyt skarppaat vähän!
Niin? Kyllähän esim. Black toimii Buffalossa toimessa, jossa "pyörittää jääkiekkojoukkuetta". Ei hänellä kuitenkaan mitään tekemistä esim. joukkueen kokoamisen suhteen. Väitä nyt vielä Wolvesin tapaan, että nämä NHL:n johtokunnan kokoukset ovat antaneet hyvää kokemusta joukkueen kasaamisesta yms.
Ja minähän jopa lainauksessa totesin, että varmasti tuo auttanut on, mutta ei tuota kyllä parhaalla tahdollakaan voi luonnehtia optimaaliseksi "poluksi" kyseiselle pestille.