Cognac

  • 64 338
  • 86

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joku varmaan voi kopsata tämän Humble brag -ketjuun, mikäli kyseessä sattuu olemaan joku kalliskin setti. Tuli vaan mieleen, kun täältä tietäjiä löytyy, että millaistas tavaraa on Otard X.O Gold? Tuossa meinaan erinäisten mutkien kautta mulle kulkeutui tuollainen pullo. Ajattelin laittaa sen eteenpäin, mutta jos kyseessä on hyväkin kama, niin tissuttelen sen itse. Mutta en tosiaan ole koskaan maistanut, joten voisiko joku, joka on tuota juonut, kertoa vaikka, että mihin tunnetumpaan merkkiin tuota voisi verrata?
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Olisin tiedustellut arvon konjakin ystävät, kysymykseeni vastausta. Löysin nurkistani pölyttyneen Remy Martin XO - putelin, jonka kaulassa roikkui joku sertifikaattilappu sinetteineen, nro. XA509. Muistelisin hankkineen pullon joskus 80-90-luvuilla. En ole ollut koskaan konjakin ystävä, nyt vielä vähemmin, joten olen miettinyt miten pääsisi pullosta eroon. Kehtaako tuota kenellekään antaa vaikka lahjaksi tai muuta.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Olisin tiedustellut arvon konjakin ystävät, kysymykseeni vastausta. Löysin nurkistani pölyttyneen Remy Martin XO - putelin, jonka kaulassa roikkui joku sertifikaattilappu sinetteineen, nro. XA509. Muistelisin hankkineen pullon joskus 80-90-luvuilla. En ole ollut koskaan konjakin ystävä, nyt vielä vähemmin, joten olen miettinyt miten pääsisi pullosta eroon. Kehtaako tuota kenellekään antaa vaikka lahjaksi tai muuta.
Konjakkiasiantuntijana sanon että onhan tuo aikamoista kuraa. Kurkkuun tarttuu ja yskittää. En missään nimessä antaisi kenellekään lahjaksi. Viemäriin mokoma moska joutaa. Tai voisinhan minä kyllä tuon ottaa vastikkeetta vastaan. Tuskin joisin, vaikka tipatonkin on jo loppunut.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisin tiedustellut arvon konjakin ystävät, kysymykseeni vastausta. Löysin nurkistani pölyttyneen Remy Martin XO - putelin, jonka kaulassa roikkui joku sertifikaattilappu sinetteineen, nro. XA509. Muistelisin hankkineen pullon joskus 80-90-luvuilla. En ole ollut koskaan konjakin ystävä, nyt vielä vähemmin, joten olen miettinyt miten pääsisi pullosta eroon. Kehtaako tuota kenellekään antaa vaikka lahjaksi tai muuta.

Jos lähipiiristäsi löytyy konjakin ystävä, niin varmasti hymyilyttäisi häntä tuollaisen lahjan saadessaan. Eikä olisi arvoltaan ihan pieni lahja edes, Alkossahan tuollainen 0,7l Remy Martin XO (linkki tuotesivulle Alkoon) kustantaa 149,90€ tänä päivänä. Tuossa kappaleessasi on vielä bonuksena tuo 20-30 vuoden ikä, ja mahtaako pullokin olla tyylikkäämpi? Saattaa ainakin olla erinäköinen kuin tänä päivänä. Mutta jos parempaa osoitetta ei löydy niin tarjoudun ottamaan kyseisen hyödykkeen vastaan, voin maksaa vaikka postikulutkin. ;)

Olipa mukava huomata, että tällainenkin ketju on olemassa. Konjakki kun on oma suosikkini väkevistä juomista, tosin armanjakkia tekisi mieli päästä maistelemaan useammalta tuottajalta, jotta voisi sanoa onko havaittavissa suurta eroa (ainakaan konjakin eduksi). Monestihan sitä sanotaan, että armanjakissa on hinta-laatusuhde paremmalla tolalla ja on mahdollista tehdä melkoisia löytyjä siedettävään hintaan. Toisaalta saatavuus on satunnaisempaa ja heikompaa, kun tuottajat ovat ilmeisesti lähinnä pieniä tiloja/perheitä/yksiköitä. Tuollainen pienempi toiminta vetoaa jo tyyliltäänkin kyllä kovasti ja siitä on pakko antaa bonuspisteitä vertailussa, kun kaikki vanha, perinteikäs ja laadukas vetoaa jo lähtökohtaisesti ainakin itseeni enemmän kuin suurin osa nykyajan 'trendeistä'' ja tuotannosta oikeastaan tuotteiden kuin tuotteiden osalta. Enkä nyt sitä tahdo sanoa, etteikö konjakin tuotannossa olisi myös pirusti perinteitä ja tuollaista (varmaan osin liiallistakin) erityislaatuisuuden korostamista.

Joskus on ehdottomasti päästävä reissulle noille seuduille, katselemaan viinitarhoja, tuottajien tiloja ja kellareita sekä tietysti maistelemaan noita mainioita tisleitä niiden alkulähteille.
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
NO NYT löyty kunnon ketju! En ole elänynnä turhaan! Remy Martin XO on todellakin sellasta roinaa että kaveria voisi jelpata hiukan siinä eroonpääsyssä ja uhrautua napostelemaan mokoman pois, kun kerran on puteli vaivaksi asti päässy huushollissa. Tarjoudun vapaaehtoiseksi, jos ei pullo katoa seuraavaan vuoteen, pittäähän sitä kaveria auttaa. Paras kaverini on muuten Napoleon- niminen naapurisetä ja kun se tulee kylään sieltä valtion kaupåsta niin jo tunnin päästä laulattaa kummasti. VSOP on siinä sarjassa ihan käypää, ei pieretäkkään niin kamalasti kun halvemmat. Tässä iässä makuasian lisäksi yhtä tärkeä asia on konjakin pierettävyys, sillä sabresin peliä katellessa hyvin kovia paukkuja aiheuttavat konjakit herättää muijan ja naapurit ja on turha selitellä niinkun tänäyönä että enhä minä mittään bluejacketsin kanuuna se siellä vaan paukkuu enkä minä lain
: D
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Olen kaikkea muuta kuin konjakkihifistelijä, mutta juon kyllä napsun, pari illalla mielelläni jos vaan tyrkyllä on. Satalappuset sijoitan kuitenkin mieluummin muihin harrasteisiin. Jos nyt kuitenkin sallitte romukonjakin suosittelun tässä ketjussa, niin uskallan kehaista Hardy-konua hinta- / laatu-suhteeltaan erinomaisen kelvolliseksi talouskonjakiksi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei kai tuo konjakki mitenkään parane pullossa vanhetessaan, enempi sanoisin, että alkoholia haihtuu.
Eipä kai sinetöidystä pullosta liiemmälti haihdu, jos ei ole mitään korkkivikaa? Toki ei se enää juomana tuossa vaiheessa kehity yhtikäs mihinkään, kuten ei viskitkään. Näkisin silti, että pullon arvo voi kasvaa mitä vanhempi se on, kun saman erän tuotteet jatkuvasti harvinaistuvat ja on vaikeammin saatavilla.
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Kiitoksia vaivannäöstänne! Taidan tehdä laiskuuttani entiset, eli palaan tähän osioon muutaman vuosikymmenen jälkeen, jos lähipiiri ei ole siihen mennessä tuhonnut pulloa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Väkevät juomat eivät enää pullossa kypsy, joten ikä ei lisäänny kaapissa makuuttamalla. Korkki saattaa ajan myötä hapertua ja siten pahimmassa tapauksessa pilata juoman.
Yleisesti konjakki on sekoittamisen taidetta. Eri ikäisiä tisleitä sekoittamalla juomaan saadaan haluttu blendi aromeja. Koska tunnetuilla merkeillä on isoimmat varastot, on niillä myös parhaat edellytykset onnistuneen konjakin valmistukseen.
Kallein ei aina ole suinkaan parasta. Mulla on edullinen maku konjakkien suhteen, sillä pidän nuorista ja hedelmäisistä sekotteista.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei kai tuo konjakki mitenkään parane pullossa vanhetessaan, enempi sanoisin, että alkoholia haihtuu.
Eipä kai sinetöidystä pullosta liiemmälti haihdu, jos ei ole mitään korkkivikaa? Toki ei se enää juomana tuossa vaiheessa kehity yhtikäs mihinkään, kuten ei viskitkään. Näkisin silti, että pullon arvo voi kasvaa mitä vanhempi se on, kun saman erän tuotteet jatkuvasti harvinaistuvat ja on vaikeammin saatavilla.

Juu ei toki, hain itsekin tätä ^^ efektiä pullon haluttavuuden kasvuun sen harvinaistumisen kautta. ''Absoluuttinen'' maku ei tietenkaan enää pullottamisen jälkeen konjakissa parane. Myönnän virkkeeni tosin olleen epäselvä ja huonosti ilmaist, jättäen tilaa eri tulkinnoille.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nostellaan vanhaa ketjua.

Olen konjakkiharrastusta aloittelemassa ja tuli tämä vanha ketju vastaan.

Itseä kiinnostaa hyvät konjakit sekä konjakit sijoitusmielessä. Hauskaa tuo ketjun alussa vuonna 2006 mainittu Remy Martin Louis XIII konjakin hinta, 900e. Tänäänhän sama tavara maksaa n. 2700e / pullo.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös