Mainos

Cobol 24.11.2006: on viimeinen aika hankkiutua eroon Virmasesta

  • 52 430
  • 323
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
cobol kirjoitti:
Keskeiset Jokerit HC:n luvut ovat päättyneeltä tilikaudelta:

Sijoitetun pääoman tuotto -18 prosenttia.
Käyttökate -5.6 prosenttia.
Liikevoitto on -31 prosenttia.
Maksuvalmius erittäin heikko.
Velkaantuneisuus 90 prosenttia.
Vakavaraisuus hyvä.

Kaukana keskimäärin SM-liigan joukkueiden mediaanista ja siihen väärään suuntaan. Plussana vakavaraisuus, mutta kehno kannattavuus syö sitten kaikkea. Kate on sairaan huono.

Ohhoh! -18%! Sillä tahdilla pääoma häviää aika nopeasti.

Jo käyttökatteen tappiollisuus kertoo pahasta kannattavuusongelmasta olennaisimman. Sehän on = operatiivisen toiminnan tulot-operatiivisen toiminnan kulut.
Jokereilla on ilmeisen suuret poistot investoinneista (halli ja siihen liittyvät), kun liiketappio on miltei kolmanneksen liikevaihdosta.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
Lambert kirjoitti:
Selittely on tulos huonosta valmistautumisesta. Jokerien onneksi näin on myös useammassa muussa organisaatiossakin.

Huomiona vaan, että useassa muussa vastaavan kokoisessa organisaatiossa on kyllä vaihdettu toimitusjohtajaa huonojen vuosien jälkeen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
kauppatieteilijä kirjoitti:
Ohhoh! -18%! Sillä tahdilla pääoma häviää aika nopeasti.

Jo käyttökatteen tappiollisuus kertoo pahasta kannattavuusongelmasta olennaisimman.

Tylyt luvut ja kate miinuksella ovat 2005 satoa. Ilmeisesti siksi, että Jokerit ei ole toimittanut uusinta 30.4. 2006 päättyneen tilikauden tilinpäätöstietoja rekisteriin. Lakisääteinen määräaika meni umpeen lokakuun lopussa. Asiakirjat on toimitettava Patentti-ja rekisterihallitukselle (PRH:lle) kuudessa kuukaudessa tilikauden päättymisestä. Tuskin on tulossa muutosta luvuissa.
 
Viimeksi muokattu:

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, Storm
hull16 kirjoitti:
Eivätkä tule kylkiäisenä ja ne on laskettu mukaan paketteihin.
En tiedä miksi enää vaivaudun vastaamaan, mutta yritän nyt kerran vielä:

Ennen kauden tehdään sopimus tietystä yhteistyöstä(näkyvyys, hostis, jne), joka ei pidä sisällään mitään isoa lippupakettia(sitä toki yritetään myydä hartiavoimin jo silloin). Eli maksetaan vain ja ainoastaan siitä mikä on sopimukseen kirjattu. Myöhemmin kauden aikana puhelin soi, jolloin saatetaan ensin yrittää myydä hurjaa määrää lippuja johonkin HMV-peliin, mutta lopulta ne saa kumartamalla. Ongelmana usein on se, miten ne saa jaettua omille sidosryhmilleen, kun liput tulevat "suorille jaloille"

Hull16, vielä selvennyksen vuoksi: NE OVAT ILMAISLIPPUJA
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
cobol kirjoitti:
Pistetäänpä yhteenveto Virmasen saavutuksista Jokerien toimitusjohtajana 1999-2006. Seuraava lista on sellainen, joka tulee mieleen. Joku muu näkee varmasti Virmasen ajassa pelkkää auringonpaistetta:

1. Jokerien brändin tuhoaminen
2. Jokerien urheilullisen alamäen jatkaminen
3. Jokerien talouden tuhoaminen
4. Jokerien pelitavan ja identiteetin tuhoaminen
5. AIK:n pudottaminen divariin Ruotsissa
6. Useiden erinomaisten pelaajien savustaminen Jokereista
7. Aivan älyttömiä pelaajahankintoja ja -värväyksiä liukuhihnalta.
8. Ylimielisyys ammattitaitoa kohtaan:
Laskeskelin tätä Cobolin tekemää Virmasen syntilistaa ja päädyn sellaiseen tulokseen, että Virmanen on tuhonnut vähintäin 3.000.000 euroa ja jopa 5.000.000 euroa riippuen lasentatavasta koska osaa näistä on hyvin vaikea rahaksi muuntaa.
Pointtinin tässä koko asiassa on ollut se, että Virmanen ei yksin todellakaan ole ollut vastuussa näistä tappioista niinkuin Cobol väittää.
Jos Cobolin väitteeseen uskoo, niin aliarvioi pahasti Hjalliksen kyvyn tehdä bisnestä.
Ystävyys on hieno asia, mutta en usko minkään ystävyyden kestävän tuollaista rahantuhlausta varsinkaan Hjalliksen, joka tunnetaan nopea käänteisenä miehenä ja Virmanen olisi lähtenyt jo ajat sitten jos sooloilemalla olisi tuollaisia numeroita tehnyt.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Metro4ever kirjoitti:
Hull16, vielä selvennyksen vuoksi: NE OVAT ILMAISLIPPUJA
Mitkä ne?
2-4000 ilmaislippua vähän joka peliin... käyttäkää nyt järkeä.
Nämä "ilmaislipu" annetaan Silverin vastakkaiseen päätyyn yläkatsomoon (ainoa paikka minne mahtuu parituhatta katsojaa yhteen ryhmään) ja montako kertaa tällä kaudella siellä on porukkaa ollut? Todella harvoin.
Ja nämä liput kuuluvat sponoreille ja viime kaudella minäkin istuin siellä yhden pelin asiakkaan ominaisuudessa työasioita keskustellen.
Muuten kaikki Jokereiden psonssipaketit pitävät sisällään lippuja ja minäkin pidän sitä aivan itsestään selvänä, että näin on. Miksi sponssata jotakuta jos ei hyödynnä niitä tilaisuuksia viemällä sinne asiakkaita.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
cobol kirjoitti:
Liput tulevat sponssisopimuksen kylkiäisenä. Ja tiedät kai, että ei sponssisopimuksissa rahaa useinkaan liiku Jokereille. Isoimmissa soppareissa ei taida liikkua senttiäkään. Kyse on oravannahoista, palveluita palveluista.
Tässä sinun esimerkissä Cobol ei ole mitään järkeä.
Jokereiden sponssipaketteja myydään lippujen kanssa juuri sen takia, että alvit saadaa alemmaksi ja lippujen alvithan ovat 8% ja yritysten palvelut ovat eri verokannalla eli lähes poikkeuksetta 22%.
Mitä järkeä olisi hoitaa homma päittäin jolloin verohyöty jäisi saamatta.
Toinen ontuva asia on mihin ihmeessä Jokerit tarvitsee useiden satojen tuhansien palveluja joita se oravannahkoina saa?
Sehän on selvä, että tukioita on järkevää hankkia niihin kohteisiin joissa organisaatiossa on suuria kuluja ja siinä ei ole mitää ihmeellistä, mutta saat asian kuulostamaan siltä, että lähes kaikki sopimukset on tehty oravannahkaperiaatteella.
Arvonlisäveron erosta johtuen on asiat kuitenkin hoidettava laskutuksella ja loppusummissa ei ole eroa niin rahaa ei tarvitse tietenkään siirtyä tai jos on eroa niin vain erotuksen osalta.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käytännössähän tämä sponssiasia menee niin, että yritys X maksaa narreille esim. Euroja 30.000,- josta saa vastineeksi erilaisia asioita. Nämä voivat olla mainostilaa, 2 kausipaikkaa, sisältäen ehkä jotain vip-, tai ravintolapalveluita, aition määrättyyn sovittuun otteluun, ja vaikkapa 500 lippua myöhemmin määriteltäviin otteluihin. Riippuen laskentatavasta kokevat molemmat osapuolet tehneensä hyvän diilin. Asiakas saattaa laskea yhteen saamiensa kaikkien lippujen ja palvelujen listahinta-arvot ja vertailee loppusumman maksamaansa "sponsoritukeen". Jokerit taas saattaa laskea vastaavien lippujen ja palvelujen "omakustannushintaa" ja vähentävät siitä taas saamansa tukea. Molemmat ovat ehkä tyytyväisiä diiliin.

Jokerien ongelma on varmasti se tosiasia, ettei Hartwallareena ole melkein koskaan loppuunmyyty. Hallissa on siis joka ottelussa tuhansia paikkoja joita ei koskaan täytetä. Tunnelman kannalta on siis järkevää jakaa ilmaislippuja, jottei syntyisi käsitys siitä, ettei "kukaan" käy Jokereita katsomassa. Silloin on siis mietittävä mitä kautta tällaiset vapaaliput kannattaa jakaa. Kadullako ? No ei kai, joten luonnollisin tie on yhteistyökumppaneiden kautta. Yhteistyökumppanit voi tällä tavalla saada ilmaista lisäarvoa omille tuotteilleen. Esim. "Osta kahvipaketti meiltä saat narriliput kaupan päälle", tai "Kiitos hyvästä liikesuhteesta, saat meiltä rakas asiakas 4 lippua narriotteluun". Tämähän on ihan luonnollista, ja jopa järkevää, mutta kun näitä lippuja on paljon liikkeellä, oppii mahdolliset maksavatkin asiakkaat, että kannattaa kysyä tutuilta ilmaislippuja, ennenkuin itse menee maksamaan niistä.

Jokeritotteluihin myydään ehkä käytännössä keskimäärin n. 2000 irtolippua / ottelu. Siihen suoraan myydyt kausarit ja sponsoridiilien kautta myydyt liput ja kausikortit päälle, jolloin olemme noin. 5000 maksavan asiakkaan luvuissa. Loput lipuista ovat sitten ilmaislippuja, tai jonkun poikkeuksellisen ottelun aiheuttama myynti, (esim. HIFK, Blues tai Kärpät).

Cobol on oikeassa ilmaislippujen suhteen, mutta on vaikeaa määritellä miten suuri osuus niitten käyttäjistä tulisi otteluihin mikäli joutuisivat maksamaan.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, Storm
It´s just like clapping with one hand....

hull16 kirjoitti:
Muuten kaikki Jokereiden psonssipaketit pitävät sisällään lippuja ja minäkin pidän sitä aivan itsestään selvänä, että näin on. Miksi sponssata jotakuta jos ei hyödynnä niitä tilaisuuksia viemällä sinne asiakkaita.
Kaikki sponssipaketit eivät pidä sisällään lippupaketteja (ehkä muutaman vakituolin, aition tms.). Erilaisilla yrityksillä on erilaiset tarpeet.

Jos luet oikein tarkasti ja hartaudella mitä kirjoitin, niin voinet ehkä ymmärtää mikä todellisuus on. Kesken kauden, ohi kauden kattavan yhteistyösopimuksen, yritetään ensin myydä satoja lippuja johonkin turhake peliin, mutta ne saa kuitenkin ilman maksua=ilmaiseksi.

Näyttää, hull16, turhalta jatkaa vakuutteluasi, koska faktat eivät näytä kiinnostavan.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Metro4ever kirjoitti:
Näyttää, hull16, turhalta jatkaa vakuutteluasi, koska faktat eivät näytä kiinnostavan.
Näinhän tämä keskustelu menee... sinä esität "faktat" ja ja minä en.
Mitä keskustelua se on?
Tuossa itsekkin totean että
Metro4ever kirjoitti:
Kaikki sponssipaketit eivät pidä sisällään lippupaketteja (ehkä muutaman vakituolin, aition tms.). Erilaisilla yrityksillä on erilaiset tarpeet.
eli kuitenkin lippuja kuuluu pakettiin, mutta minä olen kuitenkin väärässä.
Missä sinun fakta on?
Tottakai yrityksillä on erillaisia tarpeita eikä kaikki yritykset edes tuo vieraita peliin vaan harrastavat tyky-toimintaa henkilökunnalleen ja pienellä sponssilla saavat paremman palvelun itselleen.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
RoopeS kirjoitti:
Käytännössähän tämä sponssiasia menee niin, että yritys X maksaa narreille esim. Euroja 30.000,- josta saa vastineeksi erilaisia asioita. Nämä voivat olla mainostilaa, 2 kausipaikkaa, sisältäen ehkä jotain vip-, tai ravintolapalveluita, aition määrättyyn sovittuun otteluun, ja vaikkapa 500 lippua myöhemmin määriteltäviin otteluihin.

Tämä RoopeS:n esimerkki pitää aika hyvin kutinsa. Kun satun "sattumoisin" tietämään yhden Jokereiden suurimman sponssin diilin niin homma menee suunnilleen näin: mainospaikka jäässä ja peliasussa, viisi kausaripaikkaa, 3-4 peliin aitio, 500 ilmaista lippua kerran kaudessa. Kyseinen yritys jakoi nuo 500 lippua sitten asiakkailleen.

Lisäksi on muita pienempiä etuja puolin ja toisin mihin myös faniyhdistys saattaa liittyä mukaan. Itsekin pitäisi taas neuvotella muutamasta palvelusta mitkä ovat yllä olevan esimerkin yritykseltä JF-Clubin jäsenille tulossa.

edit: lisätään vielä sen verran että noilla kausaripaikoilla käytettiin firman yritysasiakkaita, ja niitä meni myös henkilökunnalle jakoon joihinkin peleihin. Aitiossa oli lähinnä johtoa juhlimassa.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Tuomas kirjoitti:

Tämä RoopeS:n esimerkki pitää aika hyvin kutinsa. Kun satun "sattumoisin" tietämään yhden Jokereiden suurimman sponssin diilin niin homma menee suunnilleen näin: mainospaikka jäässä ja peliasussa, viisi kausaripaikkaa, 3-4 peliin aitio, 500 ilmaista lippua kerran kaudessa. Kyseinen yritys jakoi nuo 500 lippua sitten asiakkailleen.
Onko olemassa ilmasia lounaita? Ei ole sen kaikki tietävät.
On aivan sama jos näitä lippuja kutsutaa ilmaisiksi. Ne kuitenkin kuuluvat näihin paketteihin ja ovat olennainen osa sitä.
Ainahan asiakkaalle tulee parempi mieli jos saavat jotain ilmaiseksi.
Täällä kuitenkin on annettu ymmärtää, että satunnaiselle yritykselle yht'äkkiä vaan tarkotaan ilmaisia lippuja ihan vaan sen takia, että täytetää hallia.

Niin unohtui sanoa, että olen Tuomaksen kanssa aivan samoilla linjoilla. Näin se menee.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, Storm
hull16 kirjoitti:
Näinhän tämä keskustelu menee... sinä esität "faktat" ja ja minä en.
Mitä keskustelua se on?
eli kuitenkin lippuja kuuluu pakettiin, mutta minä olen kuitenkin väärässä.
Missä sinun fakta on?
Viitaten cobolin kirjoituksiin, tässä on käsittääkseni puhuttu isoista lippupaketeista (100 - 500 kpl). Saivarrellaan ihmeessä, näin saadaan aikaa kulumaan, mutta tuskin se tätä(kään) keskustelua eteenpäin vie. Kuten aiemmin totesin, työni puolesta näitä asioita on tullut useasti pyöriteltyä miltei kaikkien liigajoukkueiden kanssa.

Ja ihan totta on, että tämä ei ole keskustelua, koska lillukanvarret kiinnostavat eniten.

Itse aiheeseen: Masan porukka kyllä pitää esimerkillisesti huolta sponsoreistaan ennen kautta, sen aikana ja myös sen jälkeen. Monella organisaatiolla on heistä myös opittavaa. Yleensä, melko pienellä väännöllä, erilaiset tempaukset onnistuvat ja Masa&co niitä myös hyvin innovoi. Tässä Virmanen on hyvä, ja suutarin pitäisi pysyä lestissään ja antaa ammattilaisten hoitaa jääkiekkopuoli.
 
Viimeksi muokattu:

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Metro4ever kirjoitti:
Tässä Virmanen on hyvä, ja suutarin pitäisi pysyä lestissään ja antaa ammattilaisten hoitaa jääkiekkopuoli.
No niin tässä alkaa olla asiaa.
Minusta Virmasen tai koko organisaation yksi heikkous on se, että he eivät pysty tarjoamaan kaikille tukioilleen tarpeellista huomiota eli asiakas palvelua ja tähän ongelmaan Cobol ei ole puuttunut lainkaan.

Se, että Virmanen on TJ ja hoitaa myös jääkiekko asioita ei taas ole virmasen vika vaan sen joka on hänet siihen rooliin laittanut eli Hjallis. Hjallis taas näkee asian hiukan laajemmalta näkövinkkelistä, eli Hän tulee hyvin Virmasen kanssa toimeen ja Virmanen pysyy hyvin Hjalliksen äkkikäännöksissä mukana eli ymmärtää hyvin olevansa nöyrä palkallinen.
Tuohon hommaan ei yksikertaisesti sovi mikään ulkopuolinen henkilö viemään omaa rooliaan.
Hjallis ymmärtää myös tiimityön merkityksen ja ikävä kyllä muistelee omaa Jokeriorganisaation alkuaikoja kun pyörittivät toimistoa kahdestaan Leenan kanssa. Toimistolla ei näin ole yhtään "turhaa" ihmistä ja joku voisi sanoa, että siellä ei ole tarpeeksi ihmisiä.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, Storm
hull16 kirjoitti:
No niin tässä alkaa olla asiaa.
Toimistolla ei näin ole yhtään "turhaa" ihmistä ja joku voisi sanoa, että siellä ei ole tarpeeksi ihmisiä.
Kiva, että löysit edes yhden rivin asiaa. Itse kun olet todenperäistä lisäarvoa tälle ketjulle roppakaupalla jakanut, nöyrin kiitokseni siitä.

Toimistolla on pätevää porukkaa hommissa, ja joku voisi tosiaan sitä palkata lisääkin. Mutta jos Masa keskittyisi toimiston asioihin enemmän, eikä halajaisi pukukoppiin niin kovasti, ei rekryilyyn tarvitse välttämättä lähteä.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joukkuepelaaja kirjoitti:
Liput 30-26-18.
Yläkatsomoitten rivit 8-13 kustantavat 13 euroa. Lisäksi joidenkin sponssien työntekijät saavat lipusta 5 euron alennuksen, olen itsekkin ollut seuraamassa muutaman pelin 8 euron hintaan. Tosin tuo alennus ei ole voimassa HIFK:tä vastaan.

edit: Tosin tuo alennetun hinnan saava porukka on varmasi marginaalinen osa katsojista
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Metro4ever kirjoitti:
Kiva, että löysit edes yhden rivin asiaa. Itse kun olet todenperäistä lisäarvoa tälle ketjulle roppakaupalla jakanut, nöyrin kiitokseni siitä.
Hyvä, että kelpasi. Minua ainakin häiritsee joidenkin tapa kertoa asiansa aina "Faktoina" ja jos joku on erimieltä niin hänen kanssaan ei sitten voi keskustella.
Toimittajilla, varsinkin ketaisessa lehdistössä, on tapana tehdä raflaava juttu ja Faktoiksi poimitaa juuri ne asiat jotka ajavat asiaa toimittajan haluamaan suuntaan ja unohdetaan ne asiat jotka ovat toimittajan haluamaa suuntaa vastaan. Cobol toimii tässä Virmas-asiassa juuri näin.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, Storm
hull16 kirjoitti:
Hyvä, että kelpasi. Minua ainakin häiritsee joidenkin tapa kertoa asiansa aina "Faktoina" ja jos joku on erimieltä niin hänen kanssaan ei sitten voi keskustella.
Toimittajilla, varsinkin ketaisessa lehdistössä, on tapana tehdä raflaava juttu ja Faktoiksi poimitaa juuri ne asiat jotka ajavat asiaa toimittajan haluamaan suuntaan ja unohdetaan ne asiat jotka ovat toimittajan haluamaa suuntaa vastaan. Cobol toimii tässä Virmas-asiassa juuri näin.
Sitten on myös niitä henkilöitä, jotka eivät tosiasioita halua tunnustaa, vaikka ne hetken lämmittäisivätkin pöksyissä. Jatketaan vaan silmät kiinni matkaa ja eikä edes ajatella mahdollisuutta, että joku voi jostain olla jopa jyvälläkin.

Itse peräänkuulutan edelleen suunnitelmallisempaa ja pitkäjänteisempää toimintaa Jokeri-johdolta, erityisesti jääkiekollisella puolella. Joka vuosi vaihtuvat "teemat", valmentajat, pelityylit ja pelimannet eivät kyllä suuremmin viehätä, vaikka menestystä tulisikin. Eli minkälainen on todellakin tuote nimeltä Jokerit?
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Metro4ever kirjoitti:
Itse peräänkuulutan edelleen suunnitelmallisempaa ja pitkäjänteisempää toimintaa Jokeri-johdolta, erityisesti jääkiekollisella puolella. Joka vuosi vaihtuvat "teemat", valmentajat, pelityylit ja pelimannet eivät kyllä suuremmin viehätä, vaikka menestystä tulisikin. Eli minkälainen on todellakin tuote nimeltä Jokerit?
Tätä ei tosiaan ole liikaa, mutta pelityylithän vaihtuvat aina valmentajien mukana, paitsi julleilla jotka aina pelaavat samalla tyylillä vaikka tyyli vaihtuukin.
Minäkin alan ymmärtää Brändiä. Kun on vahva brändi niin tuote voi olla vaikka kuinka huono ja se on silti ihan ok.
Minä en kuitenkaan halua Jokereista mitään brändiä vaan hyvää viihdyttävää jääkiekkoa, voittoja ja mestaruuksia sekä vahvaa Jokeri-henkeä joka tulee ensisijaisesti kannattajista.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, Storm
hull16 kirjoitti:
Minäkin alan ymmärtää Brändiä. Kun on vahva brändi niin tuote voi olla vaikka kuinka huono ja se on silti ihan ok.
Minä en kuitenkaan halua Jokereista mitään brändiä vaan hyvää viihdyttävää jääkiekkoa, voittoja ja mestaruuksia sekä vahvaa Jokeri-henkeä joka tulee ensisijaisesti kannattajista.
Tämähän brandin idea onkin, paskakin voidaan parfymoida. (tässä yhteydessä en tarkoita paskalla IFK:ta)

Jokerit on brandi, vaikkemme sitä haluaisi. Sinulle se merkitsee noita asioita, mutta mitä Jokeri-johto haluaa Jokereiden merkitsevän asiakkailleen (faneille)?
 

Tuoppi

Jäsen
hull16 kirjoitti:
Minäkin alan ymmärtää Brändiä. Kun on vahva brändi niin tuote voi olla vaikka kuinka huono ja se on silti ihan ok.

Ei tässä minusta peräänkuuluteta suoranaisesti mihinkään The Penan härkäpäiseen brändiajatteluun siirtymistä vaan jonkinmoista johdonmukaisuutta mitä tulee esim. pelitapaan ja joukkueenrakentamiseen. Siis joku muu kuin "meillä pelaa ja valmentaa parhaat".
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Tuollaiseen pelityyli-brändäilyyn ei kannata liikaa lähteä mukaan, sillä se kolahtaa varmasti omaan nilkkaan. Toki suuret linjat voi vetää jokerimerkkisesti eli mieluummin taitoa ja kauniita maaleja kuin päätöntä rymistelyä.

Tämän kauden HIFK on tosiaan hyvä esimerkki kuinka nopeasti tällainen hehkutettu pelityylibrändi katoaa. Ei taida olla montaa viikkoa kun Frank vielä sanoi, että tyyli ennen kaikkea ja mestaruudet ovat vain bonusta ja samaa mantraa on Pena viljellyt ties kuinka kauan. Mutta pistäpä nykyiselle HIFK-joukkueelle toiset pelipaidat, niin ei sitä sanoisi erkkikään että mikä joukkue siellä sohlaa. Toisaalta johdon piikkiin tämäkin voidaan laittaa, mutta mielestäni samalla kaivetaan itselle kuoppaa kun ollaan liian tiukasti kiinni jossain pelityylibrändissä. Nyt siellä haikallaan jo Summasen perään, jonka pelityyli on kaikkea muuta kuin perinteistä rymistelyä ja vahvitukseksi kelpaa jo Niinimäkikin.

Joukkueella tulee kuitenkin olla selkeä imago, johon liittyy tietenkin pitkäjänteinen valmentaja- ja pelaajapolitiikka, selkeä linja ulkoasussa eli pelipaidoissa ja muissa seuran tuotteissa ja ennen kaikkea kannattajien huomioonottaminen. Itse olen niin kauan tyytyväinen, kun niin pelaajat, valmentajat, johto kuin kannattajatkin kantavat Jokeripaitaa ylpeydellä ja sydämellään.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
St_Patrick #16 kirjoitti:
Tuollaiseen pelityyli-brändäilyyn ei kannata liikaa lähteä mukaan, sillä se kolahtaa varmasti omaan nilkkaan. Toki suuret linjat voi vetää jokerimerkkisesti eli mieluummin taitoa ja kauniita maaleja kuin päätöntä rymistelyä.

HIFK:n toteutusta ei nyt välttämättä kannata käyttää esimerkkinä:). Sen sijaan esim. HPK:n tapaa kannattaa katsoa tarkemmin. Vaikka Jalonen onkin muokannut pelityyliä vuosittain, on siellä se perushyökkäävä pelitapa tallella. Uskon että tuon vuoksi HPK:n on helpompi miettiä pelaajahankintojaa kun tarvittavat palaset ja valmentajan mieltymykset ovat suunnilleen selvillä.
Jokerit taas tuntuu hankkivan ne "parhaat pelaajat" (välillä vielä ylipitkillä sopimuksilla), valmentajan ja sitten aletaan ihmetellä että miten pelattaisiin. Lopputuloksena uuden valmentajan ensimmäinen kausi menee ihmetellessä.
 
Mistä rahat?
Kausikortit 2.2 milj. sis. Yhteistyökumppanit 1.8 milj. Liput ym 2.2 milj.
Tästä 6.2 milj. on fanikatsomon osuus? Vain mittakaavan takia.Arvostan fanit ja heidän toimintansa korkealle, koska se on yksi kiinteä osa seuraa.

Areenan sopimukset ovat todennäköisesti franchsing mallia sovellettuna.

Myynti paikat ovat Areenan ja ilmeisesti Areenan nimissä tehdään myöskin nämä sopimukset. Näiden sopimuksien tuotton jako määräytynee,niin että Areena "maksaa" Jokereiden tappioita x määrään asti tai jotain tämän suuntaista.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
JV kirjoitti:
Yläkatsomoitten rivit 8-13 kustantavat 13 euroa. Lisäksi joidenkin sponssien työntekijät saavat lipusta 5 euron alennuksen, olen itsekkin ollut seuraamassa muutaman pelin 8 euron hintaan. Tosin tuo alennus ei ole voimassa HIFK:tä vastaan.

edit: Tosin tuo alennetun hinnan saava porukka on varmasi marginaalinen osa katsojista

Sitä en tiedä sponssaako eräs nimetön kännykänvalmistaja jokereita vai ei. Mutta ainakin pari vuotta sitten tämän nimettömän kännykänvalmistajan työntekijät saivat ostaa lippunsa jokeri-peleihin puoleen hintaan.

Sitä en tiedä mikä tilanne tällä hetkellä on. Lippupalvelusta jos jaksaisi kysäistä, niin selviäsi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös