cobol kirjoitti:
1. Jokerien brändin tuhoaminen.
Minusta sinä olet tuhonnut Jokereiden brändiä enemmän kuin Virmanen.
cobol kirjoitti:
2. Jokerien urheilullisen alamäen jatkaminen. Fakta. Jokerit on pudonnut Virmasen aikana HPK:nkin taakse niin runkosarjan menestyksellä kuin mitaleillakin mitattuna.
Jokereilla on tällä vuosikymmenellä kaksi huonoa kautta ja kolme kertaa Jokerit on ollut finaalissa. HPK:lle emme ole koskaan hävinneet ottelusarjaa play-offeissa.
cobol kirjoitti:
3. Jokerien talouden tuhoaminen. Fakta. Jokerien talous nimenomaan kiekkojoukkueen osalta on huonommassa kunnossa kuin koskaan Hjalliksen aikakaudella hänen ensimmäistä vuotta huomioimatta.
Talouden heikkeminen johtuu myös yleisestä jääkiekkoinnostuksen hiipumisesta ja SM-liigan tason laskusta sekä Jokereiden viimekauden katastrofista johon Virmanen toki on syylinen koska mm Hjalliksen käskystä hankki pelaajia niin paljon kuin hankki. Jos ei olisi hankkinut hän olisi saanut todennäköisesti potkut.
Toinen asia on se, että onko Jokereiden talous tuhottu vai onko se vain heikentynyt. Minä olen tämän viimeisen vaihtoehdon kannalla
cobol kirjoitti:
4. Jokerien pelitavan ja identiteetin tuhoaminen. Fakta. Valmentajavetoisuus ja lyhyt pinna pelaajiin päin on tehnyt Jokereista joukkkueen, jolla ei ole omaa pelitapaa samalla tavalla kuin silloin ennen (oivaltavat syötöt, kauniit maalit jne).
Hyvin hyvin kaukaa haettua. Lyhyt pinna Virmasella kyllä oli, mutta on jo ajat sitten ymmärtänyt omien poikien merkityksen.
cobol kirjoitti:
5. AIK:n pudottaminen divariin Ruotsissa. Fakta. Virmanen halusi leikkiä AIK:n toimitusjohtajaa samaan kuin Jokerienkin ja molemmat seurat kärsivät. AIK vielä enemmän.
AIK:ssa tehtii juuri se virhe mitä olet tänne ehdottamassa nykyiselle kenkää ja joku ammattitaitoinen tilalle. Tulos oli surullien.
AIK projekti oli aivan älytön ja tässä olen kanssasi samaa mieltä, että ei olisi koskaan siihen pitänyt ryhtyä. Hei me ollaan samaa mieltä jostain.
cobol kirjoitti:
6. Useiden erinomaisten pelaajien savustaminen Jokereista. Fakta. Hjallis on saanut sammutella tulipaloja Virmasen jälkeen.
Totta, mutta tämä juontaa aikaan joilloin pelaajamarkkinat olivat vielä olemassa ja moni pelaaja myös hinoitteli itsensä ulos. Pelaajamarkkinoitten ehtyessä Virmanen oppi asian kantapään kautta ja oppirahat on maksettu.
cobol kirjoitti:
7. Aivan älyttömiä pelaajahankintoja ja -värväyksiä liukuhihnalta. Fakta. Melkein kaikki Virmasen ajan onnistumiset tällä sektorilla menee todellisuudessa Markus Lehdon ja Hjalliksen piikkiin.
Taidat hiukan liiotella Virmasen osuutta tässä. Virmanen ei hanki yhtään pelaajaa ilman, että joku sitä hyväksy.
cobol kirjoitti:
8. Ylimielisyys ammattitaitoa kohtaan: Virmanen valmentajaksi Jokereihin 2006. Fakta.
Näin jälki käteen ehdottomasti virhe, mutta yritys ja tarkoitus oli herättää joukkue ja sitä kautta virhe on ymmärrettävä. Ei viime kauden koomailua mikään olisi herättänyt, ei mikään.
cobol kirjoitti:
Kysymys: haluaisitko sinä ottaa tämän miehen seurasi toimitusjohtajaksi?
Jos olisin Hjallis ottaisin varmasti, koska Virmanen ymmärtäisi parhaiten minun oikkuni ja aivoitukseni.