Miguel kirjoitti:Eteläisen tähtitaivaan kartoitus
Vallat ja väet
Saatana
Uusi ihmiskunta
Työt ja päivät
Epäonnisten liikemiesten helvetti
Sivu paholaisen päiväkirjasta
Pedot
Marmori
Kuoleman risteyksestä kolme virstaa pohjoiseen
Lihan syvyyksiin
Mustat siivet yli taivaan
Aura
Aivosähköä
Palvelemaan konetta
Suojelusperkele
--
(jazz-jammailua)
Lepattajat
Discoinferno
EDIT: Yön hämärissä pääsi sittenkin yksi kappale unohtumaan. Lihan syvyyksiin lisätty jälkijättöisesti.
CMX se ei petä biisien nimillään. Tosin taitaa tuo kornius olla ihan tarkoituksellista?bändin uusi single Kuolemaantuomitut (+bonusbiisi Mekaanisten lintujen puisto).
Sanoo mies joka diggaa Toolia... ;)CMX se ei petä biisien nimillään. Tosin taitaa tuo kornius olla ihan tarkoituksellista?
Edellinen kokeilullisempi projekti, DS, oli mun mielestä ihan onnistunut veto, vaikka välillä vähän puuduttava olikin. Innolla kyllä odotan, viimeisin CMX-levy Pedot on nimittäin ainut levy mitä en omista bändin tuotannosta. Enkä tule omistamaan, muutamaan kertaan olen kuullut, mutta aika mitäänsanomaton oli.
Mitkäs biisit? Levynvihkossa ei tainnut olla mainintaa asiasta, vai oliko.Pedoilla on selkeästi omat kohokohtansa ja ne ovat Halmkronan tekemät biisit. Erottuvat selkeästi ko. levyltä edukseen..
Mitkäs biisit? Levynvihkossa ei tainnut olla mainintaa asiasta, vai oliko.
Aa, ok. Itse en henk.koht. tuosta kakkosbiisistä, eli nimikkobiisi Pedoista oikein pidä. Vähän tekemällä tehdyn "rankka" ja haiskahtaa hetkittäin vähän Kotiteollisuusmeiningiltä, matkimista siis. On biisinsä hetkensäkin, mutta silti levyn heikointa antia mielestäni. Muutenkaan tuo sinun suosikkikolmikkosi ei sisällä juuri omia suosikkejani, vaikka Tuulenkosija on ajan kanssa alkanut kuulostaa paremmalta ja onhan siinä viehko huilusoolo ja olen tunnetusti huilunsoiton suuri ystävä.On siinä, raidat 2, 9, 10, Halmkrona & AWe Yrjänä yhdessä.
On Toolilla sentään vähän monipuolisempaa tuo touhu. CMX:llä samat termit ja teemat vilisevät suunnilleen joka levyllä. Sinisen Langan viesti edellisellä sivulla oli tästä ihan loistavaa parodiaa.Sanoo mies joka diggaa Toolia... ;)
Makuasia. Ei minulla mitään Toolia vastaan ole, pääasiallisesti arvostettavan omaleimaista meininkiä, vaikka ei nyt ole suosikkibändejäni, niin omaperäisyys nostaa arvostusta. Kyllä niidenkin kappaleissa epämääräistä filosofiaa ja mystiikkaa viljellään, sellaisin arvoituksin, että voidaan miettiä ymmärtääkö kuulijat siitä oikeasti hölkäsen pöläystäkään.On Toolilla sentään vähän monipuolisempaa tuo touhu. CMX:llä samat termit ja teemat vilisevät suunnilleen joka levyllä.
Mekaanisten lintujen puisto
Niin, ehkä itse sitten turhan kirjaimellisesti miellän tuon nimen kertomaan jotakin. Sinänsä ajattelin moista puistoa sellaisena, että siellä on mekaanisia lintuja, koska oikeat linnut ovat joko kuolleet sukupuuttoon, tai niin harvinaisia, että niitä ei voida laittaa ihmisten esille näytettäväksi. Siksi korvataan ne mekaanisilla kapistuksilla.Lentokenttää on arveltu tarkoittavan. Mie veikkaan Disneylandia.
Niin, ehkä itse sitten turhan kirjaimellisesti miellän tuon nimen kertomaan jotakin. Sinänsä ajattelin moista puistoa sellaisena, että siellä on mekaanisia lintuja, koska oikeat linnut ovat joko kuolleet sukupuuttoon, tai niin harvinaisia, että niitä ei voida laittaa ihmisten esille näytettäväksi. Siksi korvataan ne mekaanisilla kapistuksilla.
Tiedä sitten.
Uusi sinkkubiisi Kuolemaantuomitut on kuultavissa Emin jukeboxissa:
http://www.emi.fi/jukebox/play/579/kuolemaantuomitut
Kuten bändi itse totesi, tuo sinkkubiisi on kaikkea sitä, mitä tuleva albumi ei ole. Joten tuosta ei ainakaan mitään pelkoja levyn suhteen kannata vetää. Sieltä tulee varmasti sitä kieroutta kyllä liki tunnin verran.Minuutin olen kuunnellut. Tuomio: Hohhoijaa.
Kuten bändi itse totesi, tuo sinkkubiisi on kaikkea sitä, mitä tuleva albumi ei ole. Joten tuosta ei ainakaan mitään pelkoja levyn suhteen kannata vetää. Sieltä tulee varmasti sitä kieroutta kyllä liki tunnin verran.
Jaah, eipä minusta. No, ei tuo toki nyt mikään CMX-klassikko ole, hyvä vaan, että millekään levylle kuulumaton sinkku soitetaan puhki, niin pysyy itse albumi eheämpänä laitoksena. Pidin silti ihan tästä Kuolemaantuomituistakin, sopivan kaunis, hienosti soitettu ja näin. Saa sitä välillä hyvää popimpaakin materiaalia tulla ja mielestäni CMX tekee myös poppinsa paremmin kuin moni muu. Osa toki tuntuu toivovan ja hyväksyvän kavereilta ainoastaan kieroa rockia ja räyhää meininkiä. Kukin tyylillään, varmasti silti bändille ihan mukavaa vastapainoa luoda jotain tälläistäkin. Voisin ainakin omakohtaisesti kuvitella niin.Uusi single oli aivan kamalaa kuraa, eikä sytyttänyt minua pätkääkään. Tylsä kuin mikä, kuulosti lähinnä siltä, että nyt on laskelmoitu ja pirusti.