Christian Kåsastul – norski Nordiksella

  • 103 698
  • 677

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kuten kirjoitin, käytännössä tilanne pysyy samana, jos Kåsastol korvataan Luhangalla.

Sen sijaan olen kyllä sitä mieltä, että Kåsastolia linkataan nyt liian kovaa, koska mies joutuu tällä hetkellä vetämään yksinkertaisesti liian isossa roolissa. Minun kirjoissani ja ajatuksissani seiskapakin pitäisi vetää n. 10 minuutin peliajalla ilman erikoistilannevastuuta. Minulla ei ole pienintäkään epäilystä siitä, etteikö Norski tuosta roolista kunnialla selviäisi.

Se, miksi nyt ollaan tilanteessa jossa Kåsastol pelaa liian suuressa roolissa, ei ole pelaajan vika. Siltä osin syyttävä sormi pitää suunnata aivan muualle, UJ:n ja valmennuksen suuntaan. Mielestäni vieläpä em. järjestyksessä.
Luhanka ei kuse omiin tuolla tavoin jolla tämä herra numero 49 on nyt kahden himamatsin ratkaisuhetkillä kussut. Ei ole edes mielipidehommia. Kyllä tusinatavaran pitäisi ymmärtää tehdä yksinkertaisia ratkaisuja. Eilinen viimeistään osoitti ettei Kåsastul ymmärrä. Poppareille.
 
J

Just-Ice-Hockey

Luhanka ei kuse omiin tuolla tavoin jolla tämä herra numero 49 on nyt kahden himamatsin ratkaisuhetkillä kussut. Ei ole edes mielipidehommia. Kyllä tusinatavaran pitäisi ymmärtää tehdä yksinkertaisia ratkaisuja. Eilinen viimeistään osoitti ettei Kåsastul ymmärrä. Poppareille.

Luhangan virheet eivät toki ole samalla tavalla näyttäviä kuin Kåsastulin. Kuitenkin Kåsastul tekee myös enemmän oikeita ratkaisuja kentällä kuin Luhanka. Ei IFK olisi eilen saanut pistettäkään enempää tuosta matsista, vaikka jokaisessa tilanteessa Kåsastolin tilalla olisi ollut Luhanka. Se, että huudat pää punaisena Kåsastulia poppareille on ihan ok. Joukkue ei siitä heikkene tai vahvistu yhtään. Edelleen kyse ei ole yksittäisestä pelaajasta tai hänen tekemistään virheistä, vaan siitä roolista mikä hänellä joukkueessa pitäisi olla ja mikä rooli hänellä tällä hetkellä on sekä ympärillä olevan joukkueen roolituksesta ja pelin rakenteesta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Erikoinen keskustelu. Kåsastul näyttää kyllä harvinaisen selkeästi siltä, ettei hänen kuuluisi pelata jääkiekkoa liigatasolla. On kentällä puhtaasti selviytymässä, ei auttamassa joukkuetta. En keksi oikeastaan ainoatakaan osa-aluetta, joka loisi tähän kokonaiskuvaan poikkeuksen. Pelikäsitys, kiekonkäsittely, sijoittuminen - you name it. Luistelutekniikkakin näyttää ihan ihmeelliseltä energiaa kuluttavalta repimiseltä; Suomessa tuohon kiinnitettäisiin huomiota jo varhaisissa juniori-ikäluokissa.

Harvinaisen tyhjä arpa, jonka rinnalla Jardine tai Dehner vaikuttavat huippulöydöiltä. Mestiksestä olisi löytynyt parempaa laatua vaikka sitten siihen 7. pakin rooliin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni tuossa Lukon kaveri takakarvaa ja lyö kiekon pois Kåsan lavasta, jonka jälkeen norski tutkii Nordiksen jäänlaatua.



Tässä päästään siihen, miten ihmiset sokaistuvat tuohon Liigassa tapahtuvaan mailahäirintään. Lukon kaveri lyö ensin mailallaan Kåsastulia mailallaan vyötärön korkeudelle niin, että maila on yhdeksänkymmenen asteen kulmassa suhteessa Kåsastulin etenemiseen. Tästä lyönnistä Kåsastul alkaa kaatumaan eteenpäin ja silloin tapahtuu kiekonriisto. Aivan selkeä jäähy. Mulle se ja sama olisko vihelletty jäähy koukusta tai huitomisesta, kunhan olisi vihelletty. Minusta härski, maaliin johtanut tuomarivirhe.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä päästään siihen, miten ihmiset sokaistuvat tuohon Liigassa tapahtuvaan mailahäirintään. Lukon kaveri lyö ensin mailallaan Kåsastulia mailallaan vyötärön korkeudelle niin, että maila on yhdeksänkymmenen asteen kulmassa suhteessa Kåsastulin etenemiseen. Tästä lyönnistä Kåsastul alkaa kaatumaan eteenpäin ja silloin tapahtuu kiekonriisto. Aivan selkeä jäähy. Mulle se ja sama olisko vihelletty jäähy koukusta tai huitomisesta, kunhan olisi vihelletty. Minusta härski, maaliin johtanut tuomarivirhe.

Katsopa uudelleen, Saarela lyö ensiksi Kossen mailaa osuen lavan ja varren, käsien alapuoliseen osaan – eli ei mene huitomisena – ja sen jälkeen lyö toisella kerralla kiekkoa. Ei todellakaan mikään jäähyn paikka, ihan asiallinen kiekonriisto: vastustajan mailan saa pelata pois käsittääkseni sarjassa kuin sarjassa, kunhan ei iske holtittoman kovaa tai iske käsien alueelle.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Katsopa uudelleen, Saarela lyö ensiksi Kossen mailaa osuen lavan ja varren, käsien alapuoliseen, osaan – eli ei mene huitomisena – ja sen jälkeen nappaa toisella "lyönnillä" kiekon. Ei todellakaan mikään jäähyn paikka, ihan asiallinen kiekonriisto.
Olen katsonut tilanteen useita kertoja. Jos huitominen ei kelpaa, niin koukkiminen sitten. Jokatapauksessa Saarelan takaviistosta tullut mailan käyttö aiheuttaa pelaajan kaatumisen ja sitä kautta kiekon menetyksen, eikä ollut mikään kevyt huitaisu. Ja maila tosiaan 90 asteen kulmaan kiekollisen pelaajan eteen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen katsonut tilanteen useita kertoja. Jos huitominen ei kelpaa, niin koukkiminen sitten. Jokatapauksessa Saarelan takaviistosta tullut mailan käyttö aiheuttaa pelaajan kaatumisen ja sitä kautta kiekon menetyksen, eikä ollut mikään kevyt huitaisu. Ja maila tosiaan 90 asteen kulmaan kiekollisen pelaajan eteen.
Mikä koukkaaminen se on kun pelaa mailan pois pelistä? Ainakin tietääkseni jääkiekkossa saa mailan nostaa mailalla, eikä se ole jäähyn arvoinen rike.

Loistava mallivideo junioreille onnistuneesta takakarvauksesta ja siitä kuinka tärkeää on pitää paine sekä miten ei pelata tilannetta paineistettuna.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Mikä koukkaaminen se on kun pelaa mailan pois pelistä? Ainakin tietääkseni jääkiekkossa saa mailan nostaa mailalla, eikä se ole jäähyn arvoinen rike.

Loistava mallivideo junioreille onnistuneesta takakarvauksesta ja siitä kuinka tärkeää on pitää paine sekä miten ei pelata tilannetta paineistettuna.
Alakäden alapuolelle.
Siinä on se mailaan paineistamisen ohje, mitä itse käytän. Ja paine sivusta tai alhaalta, ei ylhäältä.
Laitilan Kaurajätin poika huitaisee vyötärön korkeuteen ja Kåsastul horjahtaa, juuri kuten @McTorso kertoo. Ja kuten jokainen näkee, halutessaan.
Siitä, että Kåsastulin olisi pitänyt kiekko lavastaan irrottaa aiemmin, olen täysin samaa mieltä.
Oikeanlaisesta ja sääntöjen mukaisesta paineistamisen eri mieltä.
Yhtä kaikki, kaikki yli 8 minuutin peliaika on Kåsastulille tällä hetkellä, ja kenties myös tulevaisuudessa, liikaa.
Mutta rikkeen kautta Lukon kolmas maali tuli.
Vaikka kuinka kaikki aina muuten olisikin norjalaispakin syytä.
Edellisen vaihdon karmea harhasyöttö oli näyttö siitä, ettei tällä hetkellä ainakaan tälle tasolla riitä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asiallisempi suoritus: kiekko Väänäselle tai Tallbergille aiemmin ja maila poikittain karvaavan vastustajan jalkojen väliin ja pikkukakkoselle, jossa kuumentaa nuppia niin että seuraavassa vaihdossa brutaali yksipuoleinen nyrkkitappelu ja suihkuun, dödöt kainaloon ja baariin. Olen sitä mieltä.

Ei olis tullu vastustajalle maalia ja jengi olisi syttynyt kentällä (tasoitus ja voittomaali) sekä katsomossa!
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suht paljon parjatulla norskipakillla eilen näköjään suht messevä plusmiinus-saldo eli +3!
Tähän lukemaan on yltänyt tämän kauden otteluissa Kåsatulin lisäksi vain Juha Jääskä marraskuun alun JYP-matsissa.

Oli selvästi paras peli häneltä. Kyseessä kuitenkin periaatteessa kv-tason pelaaja. Av-maaleista saa plussat?
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Jatkoajan alter egoni eli nimimerkkini, on myös norjalainen. Myyttinen suunnistaja Tranbyn kylästä läheltä Osloa. Perheyrityksen Begravelsesbyrå Jakob Halsted & Sønnerna nykyinen toimitusjohtaja. Siksi on ilahduttavaa, että IFK:ssa pelaa norjalainen. Yhtäläisyyksiä on myös muitakin, sillä Kåsastul on pelaajana suhteellisesti yhtä hyvä kuin itse olen suunnistajana (ranking H55 sija 166./280.). Ei mulla nyt muuta...kiitos ja anteeksi.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Suht paljon parjatulla norskipakillla eilen näköjään suht messevä plusmiinus-saldo eli +3!
Tähän lukemaan on yltänyt tämän kauden otteluissa Kåsatulin lisäksi vain Juha Jääskä marraskuun alun JYP-matsissa.
Kyllähän sitä sanotaan, että sokea kanakin joskus jyvän löytää.

Salmelainen toki varmaa tästä vakuuttui niin paljon, että kohta tulee The Tiedote ja Turskan 2+1 vuotinen jatkosopimus.
 
Viimeksi muokattu:

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Mä uskoisin tää norskki oli Tobbelle vain nopee ja iisi paikkaus akuuttiin puolustaja pulaan.
Menee rotaatiossa sit ku kaikki olisi kehissä.
Tää ruotti pakki taas näyttääkin ihan pelimieheltä.
 

Päähaku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tää kyllä huvittava kaveri kun äskeistäkin tilannetta katseli. Täysin pelin ulkopuolella koko ajan. Mutta eihän se agentti joka tarjoaa, vaan ex-agentti joka hankkii.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
En mä näe sitä noin huonona pelaajana. Se ettei se oo Zidlicky tai Rafalski, ei tarkoita ettei olis käyttöä kelvolliselle peruspakille.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kastrulin niittihän käänsi momentumin täysin IFKlle vaikka Jukurit ylivoimalla onnistuikin. Odotetaan 15 pelin maagista rajaa ennen kuin katsotaan tuloksen taakse.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
On tää kyllä huvittava kaveri kun äskeistäkin tilannetta katseli. Täysin pelin ulkopuolella koko ajan. Mutta eihän se agentti joka tarjoaa, vaan ex-agentti joka hankkii.
Pienoinen ero Berglundilla ja Kåsastulilla, niin kuin yö ja päivä. Toinen kykenee omalla panoksellaan muuttamaan pelin painopistettä omista pois sekä yleensäkin rytmittämään peliä. Toinen on kentällä lähinnä selviytymässä. No eiköhän (toivottavasti) popparit kutsu siinä vaiheessa kun Motin palaa kehiin.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Olisi kyllä Mestiksestäkin löytynyt pelaajia, joilla olisi ja on varmuudella enemmän annettavaa kuin tällä herralla.
Olisko? Mistä jengistä olis tosta vaan irronnut? On se Mestiskin kilpailullinen sarja. Ei meillä ole mitään farmijoukkuetta Mestiksessä.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Olisko? Mistä jengistä olis tosta vaan irronnut? On se Mestiskin kilpailullinen sarja. Ei meillä ole mitään farmijoukkuetta Mestiksessä.
Kyllä sieltä saa miehen kuin miehen pienellä rahalla seuraavaksi päiväksi treeneihin. Aamustakin onnistuu teillä ja samaksi päiväksi peliin, kunhan soittaa Espooseen. Ei siellä olla pelaajan kehityksen edessä yhdessäkään joukkueessa ja onhan siellä sopimukset myös kirjoitettu siihen malliin, että onnistuu varmuudella. Ainakin juurikin puheena olevan tason pelaajilla.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
En mä näe sitä noin huonona pelaajana. Se ettei se oo Zidlicky tai Rafalski, ei tarkoita ettei olis käyttöä kelvolliselle peruspakille.
Totta, mutta Kåsastul on kaukana kelvollisesta peruspakista. Itseasiassa kun on noin virheherkkä, en kutsuisi edes peruspakiksi ollenkaan.
 
J

Just-Ice-Hockey

En mä näe sitä noin huonona pelaajana. Se ettei se oo Zidlicky tai Rafalski, ei tarkoita ettei olis käyttöä kelvolliselle peruspakille.

En minäkään. Mun tv-vastaanotin ei tämän matsin aikana ole näyttänyt yhtäkään selvää koomailua. Ekassa erässä avasi pikkunäppärällä avopaikan ehkä Paajaselle (?). Petraa koko ajan ja tällä hetkellä jo hyvä peruspakki tuolla. Se, että verrataan Berglundiin kertoo enemmän vertaajasta kuin pelaajista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös