Oli muuten saatanan vaikea valinta. Omat kuitenkin menivät tällä kertaa seuraavasti, seuraavalla kerralla varmaan toisin:
Hate Me = Jos muisti ei petä, niin tän kappaleen kohdalla mulla jotenkin avautui silmät bändin erinomaisuudesta. Alkuun mukavaa ja tavallaan rauhallista tiluttelua, raaka muttei rääkyvä laulanta ja kaikki. Kaunista. Rakkaat muistut jäivät.
Needled 24/7 = Heti alkuriffit vetivät tajunnan solmuun. Pari rauhallista kohtaa, mutta jatkuvasti sellainen fiilis, että kohta taas mennään. Ruotsin keikalta 2006 (
Youtube) alkusekoilujen jälkeen suunnilleen 2 minuutin kohdalla mielestäni tää kulminoituu. Ja jotenkin mulle tulee aina pirun hyvä fiilis tuosta.
Mask of Sanity = Joku tässä kolahtaa. Mä en pysty nostamaan mitään yksittäistä juttua tuosta esille, joku henkilökohtainen juttu.
Mitä keikkoihin tulee, niin Hate Crew Deathroll... Perkele kun olisi ääni ollut enemmän. Albumillakin toimii, mutta livenä "
We're hate crew, we stand and we won't fall... We're all for none and none for all. Fuck you! We'll fight 'til the last hit And we sure as hell ain't taking no shit". Se kollektiivinen fiilis, oli tää kyllä parhaimmillaan helvetin kova livepumppu ja paskimmillaankin kovaa settiä. Jotenkin vaikea kuvitella, että enää mitään vastaavaa tulisi. Näillä kilometreillä ei enää samalla tavalla uudet bändit sytytä, Bodom soi peruskoulusta lukioon, intistä jatko-opintoihin ja kymmenen vuotta työmatkoilla. Ei aina eniten, mutta aina sitä soittolistalla oli.
Bubbling underia ajattelin heittää, mutta kympin lähestyessä totesin homman turhaksi. Pelkästään ekoilta neljältä lätyltä löytyy sellaista settiä, että alta pois. Myöhempiin albumeihin olen suhtautunut vähän penseämmin, mutta aivan mahtavia yksittäisiä kappaleita noilta löytyy.