Ei ole mitään hävettävää tai anteeksipyydettävää. Minä kysyin asiasta ihan vilpittömästi, kun en tuota Hurricanes-yhteyttä tiennyt. Minulla oli vain vahva muistikuva mestaruusjuhlien krap...aurinkolasit päässä pidetyistä puheista. Nykyään tulee seurattua NHL:ää vähemmän ja lähes pelkästään Hawksin otteita. En siis tiennyt tuon sanonnan kytköksestä Hurricanes-selostajaan. Opin uutta. Sanonnan alkuperä olisi kyllä kiva tietää, vaikka se ei olennainen asia olekaan.Oma tietämättömyyteni on näköjään vielä huonompaa. Nyt pitää hävetä.
Seabrookin tarina NHL-pelaajana on siis lopussa. Kuten ketjussa on aiemminkin sanottu, niin siinä oli poikkeuksellinen soturi, johtaja ja pelaaja. Ei näyttänyt kaipaavan valokeilaa, mutta kunnossa ollessaan toimitti kaukalossa tehtaan takuulla, mitä tilattiin. Kropan hajoamisesta ja mammuttisopimuksesta jäi ikävä tahra varjostamaan hänen muistoaan Hawks-pelaajana, mutta kaikesta huolimatta minulle ainakin jää päällimmäisenä mieleen, että hän oli olennainen osa corea, joka toi Chicagoon ei vain yhden ikuisuuden odotetun kannun, vaan kolme. Menee jossittelun puolelle, mutta ilman Seabrookia Hawks ei olisi välttämättä voittanut yhtään noista kannuista. Nyt kun viimeinenkin piirto jäähän on piirretty, niin en osaa vieläkään sanoa kumpi numero 7 on isompi Hawks-historiassa, Chelios vai Seabrook? Ensimmäinen oli ehkä vieläkin suurempi kasvo koko organisaatiolle, mutta jälkimmäinen toi kolme kannua kaupunkiin. Se molempia yhdistää, että kummankaan uran loppu ei mennyt sillä tavalla kuin Windy Cityssä toivottiin. Seabs ei sentään mennyt voittamaan kannuja Detroitiin. Toivottavasti kuluttavat pelivuodet eivät ole jättäneet elimistöön peruuttamattomia vahinkoja ja hän pystyy nauttimaan uran jälkeisistä vuosistakin ilman komplikaatioita.
Hawksin maaliskuun otteluohjelma näyttää todella kovalta, mutta ainakin kaksi ensimmäistä ottelua kovinta mahdollista testiä - Tampaa - vastaan alkoi hienosti. 3 pistettä kahdesta ottelusta on kova näyttö, kun vertaa vaikka kauden alkuun. Tänään olisi toki vielä kolmas Tampa-ottelu jäljellä, mutta nähdyn perusteella siinäkin on ihan mahdollista pärjätä.