Stanin toimista en olisi enää niin varma.Saisi Kubalik jopa vähän rauhoittua, meinaan tekee nyt itselleen aika kivaa tiliä. Kohta ylittyy 30 maalia, ihan mielettömän kova suoritus tulokaskaudella. Pakko saada pidettyä tämä mies Hawksin paidassa.
Mitäs fiiliksiä Lehneriin treidi teissä hawks faneissa herättää?
Itse olin aika yllättynyt, jotenkin kuvittelin että Lehner olisi ollut se ykkösveska ensi kaudella (toki voi olla vieläkin kun taitaapi olla UFA kauden loputtua) ja crawfordists olisi luovuttu. Tosin crawfordin vaihtoarvo ei varmaan olisi sekään ollut mikään päätä huimaava? Vissiin alkaa ikää olla ja lokkeja taustalla?
Mitäs luulet että Crawfordists olisi saanut treidi myötä? Lehneristä ei mielestäni paljoa irronnut?Erikoinen kauppa. Lehner on parempi maalivahti nykykunnossaan kuin Crawford ja seitsemän vuotta nuorempi. Crawfordin parhaat päivät ovat jo takanapäin. Tuskin Lehner kuitenkaan jää Las Vegasiin, vaan suuntaa muualle, mistä saa selvän ykkösmaalivahdin paikan. Ottajia varmasti löytyy.
Erikoinen kauppa. Lehner on parempi maalivahti nykykunnossaan kuin Crawford ja seitsemän vuotta nuorempi. Crawfordin parhaat päivät ovat jo takanapäin. Tuskin Lehner kuitenkaan jää Las Vegasiin, vaan suuntaa muualle, mistä saa selvän ykkösmaalivahdin paikan. Ottajia varmasti löytyy.
Lehnerin vaihtoarvo on selvästi parempi, kuin Crawfordilla, joten se nyt on yksi syy, itse olisin voinut kaupata molemmat. Lisäksi eihän me tiedetä olisiko Lehner edes halunnut jäädä tai mikä hänen pyyntönsä oli, meillä kun ei ole liikaa tilaa katossakaan ensi kaudella.Mitäs fiiliksiä Lehneriin treidi teissä hawks faneissa herättää?
Itse olin aika yllättynyt, jotenkin kuvittelin että Lehner olisi ollut se ykkösveska ensi kaudella (toki voi olla vieläkin kun taitaapi olla UFA kauden loputtua) ja crawfordists olisi luovuttu. Tosin crawfordin vaihtoarvo ei varmaan olisi sekään ollut mikään päätä huimaava? Vissiin alkaa ikää olla ja lokkeja taustalla?
Ajattelinkin että taustalla joku tommonen, tradevalue on kuitenkin ns fakta, kun taas pyynnöt on mitä on.Lehnerin vaihtoarvo on selvästi parempi, kuin Crawfordilla, joten se nyt on yksi syy, itse olisin voinut kaupata molemmat. Lisäksi eihän me tiedetä olisiko Lehner edes halunnut jäädä tai mikä hänen pyyntönsä oli, meillä kun ei ole liikaa tilaa katossakaan ensi kaudella.
The last time I wrote about Kubalik’s contract, the fair price seemed like $2-3 million over a couple years. Since then, he’s only scored more, and that price has increased more, too.
A few league sources weighed in about Kubalik on Friday.
“He’s got a chance of getting 35-40 goals,” one source said. “Obviously he’s shown he can score and play with top players. What’s his value? It’s hard to determine. I’d try to get him on a short-term deal if I’m the Blackhawks. See what he can do in another year or two, go from there and extend him longer if needed. It looks like he’ll be a player, but it’s just one season. I wouldn’t do more than three years on the contract. My preference would be one or two years. Maybe give him some stability, but I wouldn’t commit yet. You just never know.”
Another league source thought what the Vegas Golden Knights did with William Karlsson might make sense. After Karlsson erupted for 43 goals during the 2017-18 season, the Knights gave him a one-year contract worth $5.25 million. After Karlsson had another solid year for them, they gave him a long-term contract.
“Maybe William Karlsson in Vegas becomes the new comp,” the source said. “Slightly higher AAV, but on a one-year, see-if-you-can-do-it-again deal.”
One possible Blackhawks comparable was Richard Panik. He wasn’t an established NHL regular until he arrived in Chicago and then he went off for 22 goals and 44 points in the 2016-17 season. The Blackhawks rewarded him with a two-year deal with a $2.8 million cap hit. Panik didn’t work out and was traded the next season, but the financial figures are a reference point.
Tuosta twiitistä maksulliseen artikkeliin, jossa pohditaan mm. Kubalikin jatkosopimuksen dollareita. Lainaan tähän nyt pienen pätkän tuosta:
Jokaisen arvaus tässä kohtaa on varmaan ihan yhtä hyvä, mutta Bowmanilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä jatkot tsekkilaiturin kanssa. Prioriteetti numero yksi.
Minä alan kyllä jo scouttaamaan varattavia pelaajia.