Et ole väärässä, eniten tässä turhauttaa se, että on päästettyy menemään sellaisia pelaajia helvetin iso kasa, kenestä oikeasti olisi hyötyä tuolla ja jotka pystyisivät pelaamaan erikoistilanteita ja auttamaan jengiä.
Monesti olen sanonut vuosien varrella, että en pidä Stanin päätöksistä ja treideistä, enkä ole pitänyt hänen sopimuksistakaan. Toki 3 cuppia tuli, mutta omasta näkökulmasta katsoen viimeistä 8 vuotta, niin paljon, todella paljon, asioita olisi voinut tehdä toisin ja 3 cuppia tai vähintään 2 olisi
todennäköisesti silti matkannut Chicagoon ja nyt oltaisiin mukana top 10 jengeissä edelleen.
On mielestäni täysin typerä argumentti jonka täältä monesti olen kuullut että liikkeitä on ollut pakko tehdä koska "palkkakatto". Palkkakatto on erittäin iso osa nykypäivän NHL:ää ja sen managerointi ehkä GM:n yksi tärkeimmistä tehtävistä, ei siksi että kaikki sopii, vaan siksi että pystytään pitämään ne palaset jotka osottautuvat pitämisen arvoisiksi.
Bowman on tehnyt hyviäkin liikkeitä (Panarinin tuominen NHL:ään, Barker <-> Leddy treidi jne) mutta ongelma on aina ollut, ettei Bowman ole kyennyt pitämään palasista kiinni mitä on pystynyt hankkimaan. Toki tiedän, että Bowmanista on puhuttu jo varmaan kyllästymiseen asti, mutta kun
@secord kysyi, että turhauttaako, niin kyllä, sillä olen puhunut siitä, että Bowman ei tee hyviä päätöksiä varmaan vuodesta 2012 tai sinnepäin.
On helppoa huudella ja piiloutua 3 cupin varjoon puolustaakseen joitain päätöksiä, mutta jo monta vuotta sitten oli nähtävissä tietynlainen trendi Bowmanin kaupoissa. Annetaan isoja sopimuksia pelaajille joilla ei oikeasti ole arvoa (Bickell, Kruger) mutta ei olla valmiita antamaan niitä sopimuksia sen pohjalta kuka pitkällä tähtäimellä olisi voinut auttaa Hawksia (Leddy, Teräväinen, Danault, Panarin) koska ollaan sidottu omat kädet liian isoihin sopimuksiin. Viimeisimpänä esimerkkinä Seabrook.
Millä meinaatte että kolmen vuoden päästä kyetään pistämään Jokiharjulle lappua kouraan nyt kun Seabrookilla on tuollainen sopimus? Eihän Jokiharjun sopimus nyt tietysti yhden pakin sopimuksesta riipu, mutta todennäköistä on, että kalliiksi Hawksille tulee päästä Seabrookin sopparista irti, kuten tuli Bickellinkin kanssa. Bickellin sopimus muuten tehtiin vuonna 2013 jos joku ei satu muistamaan.
Sitten hommataan pelaajia takaisin Hawksiin jossa ei ole mitään tolkkua kun sillä rahalla olisi voinut pitää olemassa olevia hyödyllisiä palasia.
Tässä linkki muuten kaikkiin Bowmanin tekemisiin (sopparit alimpana).
Stan Bowman History as Chicago Blackhawks General Manager - Committed Indians
Se mistä olen kritisoinut Bowmania jo ennen kun kolmas Stanley Cup saapui Chicagoon on assettien tuhlaus ja sopimusten painottaminen väärille pelaajille.
Ja nyt viimein ollaan siinä pisteessä, että kaikki pelimerkit on pistetty Hawksista pihalle ja pajatso on tyhjä.