-----------------------------
-------------(S)-------------
---(K)---0-------0---------.
--------------------(P)------
---------0--(S)0-----------
------(T)---(____)----------
Tuossa on se ehkä suurin ongema kuvattu. Tässä tilanteessa Toewsilla on kiekko ja Panarin on lähtenyt nousemaan takatolpalle. Shaw jököttää maalilla pakin kanssa käsikädessä, niin Toews ei saa maalin editse syöttöpaikkaa, koska Shaw tekee siihen suman pakkinsa kanssa.
Mutta jos tilanne olisikin näin:
----------------------------
-----------(S)-------------
---(K)---0-------0-------
-------------(S)0---(P)----
----------0----------------
------(T)--(____)----------
Toki tässä minun rävellyksessä mitasuhteet eivät nyt täsmää täysin oikeaan tilanteeseen, mutta ideaa yritän selventää.
Tuossa kun Shaw liikuisi keskelle jompi kumpi painottoman puolen pelaaja neliöstä joutuisi ulos varsinaisesta paikaltaan, joka avaisi linjan Joko Kanelle neliön läpi tai Toewsille maalin editse. Käsittääkseni tälläistä Chicago myös kokeili, mutta kokeilu jäi aika pieneksi. Tuo kuvio vaatii tuota maalinedus mieheltä pelisilmää, että osaa sijoittua keskelle pelattavaksi. Toki olisi myös hyvä asia, että tuo "maskimies" olisi pelaaja joka osaa myös itse tehdä maalin, koska tuossa jos kumpikaan painottoman puolen pelaaja neliöstä ei otakkaan, jää tämä pelaaja siihen keskelle aika hyvälle tontille pelattavaksi.
Käytännössä tuon maskimiehen pitäisi liikkua sen mukaan kuinka syvässä kiekko on. Jos kiekko menossa Seabrookille, niin äkkiä maalin edustalle tekeemään maskia. Kun kiekko Kanella, niin voisi liikkua jollakin säteellä maaliededustalla, ja vähän hämmentää neliötä keskustaan. Kiekko menossa Toewsille, niin liike pitää olla selkeästi keskustaan päin.
Pasiivisessa maskimiehessä on kaksi huonoa puolta. A) Hän ei ole juuri koskaan itse pelattavissa ja B) pakki joka hänet ottaa pystyy hoitamaan hyvin kaksi roolia samaan aikaan, ja pelaamaan syölinjan maalineditse pois.
Tuo käyttäjän
@B4rre mainitsema "Royal Road" ilmeisesti juuri tarkoittaa neliön läpäisevää sektoria suoraan maalin edestä.