Niin mielestäni Hossan peruspelaamisessa ei ole mitään erityistä moitteen sijaa. Edelleen riittää bensaa ja nopeutta siihen tunnolliseen kahden suunnan pelaamiseen eikä tuolta härältä kiekkoa edelleenkään suojauksesta kovin helposti pois oteta jne.
Näin juuri. Edelleen top 6-hyökkääjä varsinkin joukkueessa, jossa toinen oikea laitahyökkääjä on muuan Patrick Kane sekä Hossa muodostaa Toewsin kanssa niin hyvän kaksikon (joka on näkynyt jo alkukauden otteluissa, mutta ei vielä pistesarakkeessa, koska koko joukkue on tällä hetkellä slumpissa, kyllä koko joukkue), että Quenneville tietää mitä nuo saavat aikaan, kunhan se oikea kolmas lenkki löytyy. Edelleen, tässä mennään alkukautta. Vuosi sitten oli täsmälleen sama tilanne.
Olen oikeastaan yllättynyt siitä kuinka kevytjalkaiselta Hossan meno näyttää lyhyen kesän jälkeen, vaikka tiedossa on kuinka kovakuntoinen kaveri se Hossan poika on. Sarakkeessa olisi varmasti enemmän pisteitä, jos tuo ylivoima toimisi edes puolittain niin hyvin kuin ykkösylivoima, joka sekään ei ole toiminut, mutta se on taas sitä toistoa monelta sivulta tästäkin ketjusta.
Viime kaudella ja nyt kuluvalla kaudella viimeistelyn taso on kuitenkin ollut heikkoa, tästä ei liene täälläkään erimielisyyttä? Se on sitten hyvä kysymys, mistä tuo viimeistelyn tehottomuus johtuu. Näin mutulla sanoisin, ettei ainakaan paikkojen laadusta.
Näkisin itse syyksi sen, ettei Hossa jostain syystä enää pysty laukomaan riittävän nopeasti, jolloin maalivahti ehtii haastamaan Marianin riittävän hyvin, jolloin ratkaisu näyttää heikolta juurikin maalivahdin paremmuuden vuoksi. En tiedä sitten mistä tämä johtuu, voiko ikä sitten olla ratkaiseva tekijä?
Olisin huolissani vasta sitten, kun Marian ei paikkoja enää saa. Ei Hossa ole ketjun tärkein lenkki, mutta täydentävä pala kokonaisuutta, kunhan siihen löydetään se kolmas palanen, joka täyttää Saadin saappaat edes osittain. Täytyy myös ottaa huomioon se, että tuo ketju edelleen pelaa niitä vaikeita minuutteja ja minä katson ihan tyytyväisenä sitä, kun pojat myöhemmässä vaiheessa kautta voittavat match-uppinsa myös valotaululla, kun vaikka Marko Dano on ottanut paikkansa tuosta ketjusta.