Tweetyltä hyvä viesti. Olen osittain samoilla linjoilla joukkueen tämän hetken heikkouksista. Kannattaa kuitenkin muistaa, että esim. Hendry ei ole pelannut hyökkääjänä kuin vasta kolmessa ottelussa, eikä joukkue ole tuohon varsinaisesti kaatunut. Itse asiassa Hendry oli jopa hyvä San Jose -matsissa, jossa hän teki Niemen suosiollisella avustuksella joukkueen ainoan maalin. Lisäksi viime pelissä hän pelasi joitain vaihtoja Morinin tilalla kakkosketjussa ennen kuin sai ansaitsemattoman tupla-minorin korkeasta mailasta. Scott on muuten merkattu kotisivujen depth chartissa hyökkääjäksi, joten häntä ei välttämättä kannata pitää enää puolustajana, vaikka sillä paikalla mieluummin itse pelaisikin. Tässä joukkueessa hän on nyt - ja luultavasti myös tulevaisuudessa - hyökkääjä.
Se on joka tapauksessa totta, että energiaa nuo kaksi edellä mainittua pelaajaa eivät tuo riittävästi. Tuon ei kuitenkaan pitäisi olla pitkäaikainen ongelma, sillä nelosketjusta saadaan varmasti nykyistä energisempi, kunhan muutama vemppaaja palaa takaisin ruotuun. Esim. alkukaudesta kasassa ollut Stålberg-Dowell-Skille oli heittämällä yksi liigan parhaista ja energisimmistä nelosketjuista ja toivonkin hartaasti, että tuo kolmikko isketään jälleen yhteen, kun joukkueen terveystilanne vain antaa myöden. Stålbergia en ainakaan toivo enää näkeväni vakituisesti ykkösketjussa, koska eväät ei näytä riittävän tuohon rooliin. Tai pelisilmä/-äly ei riitä.
Puolustuksen suhteen suurin ongelma on tällä kaudella ollut heikon kolmosparin lisäksi kärkinelikon otteiden epätasaisuus. Hjalmarsson oli kujalla alkukaudesta, Keithillä on ollut heikkoja jaksoja läpi kauden ja viime aikoina Seabrook on alkanut töhöilemään oikein huolella. Campbellista ei taas oikein osaa sanoa juuta eikä jaata. Oma harras toive onkin, että puolustuksen otteisiin saataisiin jatkossa hieman lisää tasaisuutta. Varsinkin Duncsin ja Seabsin.
Kolmospariin olisi myös hyvä saada uutta miestä kokeilemaan - joko Cullimoren tai Boyntonin tilalle. Cullimore taitaa olla lähempänä paikkansa menettämistä, koska hänet on näköjään isketty juuri äsken waivereihin. Ilmeisesti siis puolustukseen on luvassa jonkinlaisia muutoksia. Tosin Cullimore on pelaavassa kokoonpanossa vielä ainakin ensi yönä... ja ehkä jatkossakin. Mutta saa nähdä. Itse toivoisin, että Connellylle annettaisiin mahdollisuus näyttää taitonsa. Tuskin siitä haittaakaan olisi, jos kolmospariin saataisiin toiseksi puolustajaksi sellainen kaveri, joka kykenee sulavaan peliin kiekollisena.
En kuitenkaan jaksa olla erityisen huolissani tällä hetkellä, vaikka pisteitä ei olekaan kertynyt plakkariin aivan toivotulla tavalla. Positiivista on ollut ennen kaikkea se, että joukkue on kyennyt pelaamaan ihan hyvää kiekkoa avainmiesten poissaoloista huolimatta. Itse en ole epäillyt hetkeäkään, etteikö tämä joukkue olisi pudotuspeleissä ensi keväänä. Eikä muuten tule edes tekemään tiukkaa. Niih.