Koska ainakin minua kiinnostaisi todella nähdä oikeasti toimiva, urheilullisien perusteiden pohjalta järjestettävä Euroopan parhaat sisältävä turnaus? Nyt ET-joukkueet rakentaa utopiaansa seuraavat viisi vuotta todetakseen että siitä ei tule mitään.
Ja ihan tiedoksi vaan, että seurasin aiempaa CHL:ää, vaikkei Lukko siellä pelannut.
No siitä vaan kehittämään sitten. Olen ihan satavarma että jos Lukko kehittää huippujutun niin se saa kannatusta.
Itse olen ainakin aidosti sitä mieltä (suosikkijoukkueestani huolimatta) että tällä konseptilla on täydet mahdollisuudet tulla pysyvästi mukaan Euroopan kiekkokartalle. Ainakin jos vertaan aiempiin Euro-kyhäelmiin.
Se että mukana on ensi vaiheessa "kiintiöpaikkoja" on loppujen lopuksi aika normaalia. Nämä samat seurat ovat kehittäneet tuotetta ja luoneet tunnettuutta eri maiden seuroista omiin maihinsa jo vuosia ET:n muodossa ja ovat mukana myös rahoittajana joten on aivan luonnollista olla myös varmasti messissä kun sarja starttaa.
Itse olen täysin varma siitä että jatkossa jokaisen merkittävän kiekkomaan (Suomi, Ruotsi, Tsekki, Saksa, Sveitsi) mestari tulee olemaan mukana CHL:ssä, vaikkei mestari olisikaan joku näistä jo varmistuneista seuroista. Ei välttämättä ensimmäisellä kaudella mutta sen jälkeen kyllä.
Ja jos puhutaan Euroopan parhaista kiekkoseuroista niin kuinka monta sellaista seuraa löytyy jotka eivät ole mukana tai joilla ei ole realistista mahdollisuutta osallistua tuohon CHL:ään? Jätetään KHL-seurat pois laskuista koska en usko heillä olevan edes haluja osallistua tähän.
Aivan niin. Eipä niitä seuroja löydy. Jos joku HC Rouen tai Milan Devils ei pääse tähän sarjaan osallistumaan niin minusta se ei vie CHL:n statuksesta tippaakaan pois Mestareiden liigana. Suurin piirtein sama asia kuin Eurooppalaisessa jalkapallossa alettaisiin kyseenalaistaa CL:n statusta jos vaikka suomalaiset potkupalloseurat jätettäisiin tylysti sen liigan ulkopuolelle. HJK:ssa ehkä vedettäisiin pienet itkupotkuraivarit mutta Englannissa tai Saksassa ketään ei voisi vähempää kiinnostaa.