Alvajärven Urho
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Arsenal
Tämä yhteys ilmituotiin kuitenkin eilen illalla ylen ajankohtaislähetyksessä, joten ei mitään nettipalstojen asaintuntijuutta ole sentään. Luulisin kuitenkin, että jos henkilö suorassa lähetyksessä jotain tuollaista ilmoittaa, on tietoinen, että on vastuussa sanoistaan ja termi oli nimenomaan yrityksensä kautta taloudellisessa kytköksessä talvivaaraan.
Viittaat vissiin yhdeksältä kakkoselta tulleeseen keskusteluohjelmaan, jota Päivärinta veti? Se yhteys tuotiin julki sen lievästi sanottuna boheemin kaverin suulla, joka sekosi sanoissaan suurimmassa osassa vastauksia. Juuri tuossa kysymyksessä se joutui keskeyttämään ja aloittamaan alusta ja mulle jäi se käsitys, että Päivärinta ja tämä hippitukka puhuivat eri henkilöstä. En ole varma, voi olla että yhteys oikeasti on, mutta en luottaisi siihen vain siksi, että se sanottiin ääneen tv-ohjelmassa.
Meinasin kirjoittaa eilen jo ärsytysketjuihin tuosta keskustelusta. Kaikki, mitä Talvivaara Oy on viimeisen kahden viikon aikana tehnyt, tuntui menneen päin persettä. Eiköhän yhtiön tärkeysjärjestyksen kärkenä ole ollut vuodon tukkiminen ja vasta kakkossijalla kaikkien sidosryhmien tyytyväisenä pitäminen tiedottamalla. Tuskin Talvivaara (tai mikään muukaan) yritys on varautunut tiedotusosastolla tämän katastrofiluokan vaatimiin tiedotustarpeisiin. Ja kun se tieto sinne tiedotusosastolle tulee saada asiantuntijoilta, jotka ovat siellä paskassa kauhomassa, minä jopa pidän kohtuullisen onnistuneena sitä tietoa, mitä yritys itse on antanut. Paskalehdistö tietysti täyttää tyhjät kohdat paskalla ja niiden aukkojen täyttäminen faktoilla auttaisi asiaa, mutta kaikkeen ei repeä.
Minä voisin olla tästä täysin käärmeissäni, koska paria potkaisua vaille oleva perintömökki sijaitsee Sotkamossa. En vaan jaksa kantaa huolta asiasta, joka on täysin kesken. Uskon myös siihen, että kaivos kannattaisi käynnistää, jotta a) jätteenkäsittely saataisiin täydellä teholla käyntiin, b) ihmiset pääsisivät töihin ja c) yritys pysyisi hengissä ja pystyisi kantamaan vastuunsa. Veronmaksajien maksettavaksi tätä ei halua kukaan.