Daespoo kirjoitti:
Kertokaas joku mikä oli tämän C+:n haastattelijan vika kysymys Sheddenille? Ei tainnut Dogikaan saada mitään selvää siitä?
En ole varma, mihin viittaat, sillä itse huomasin vain sen, kun lopussa juuri ennen kiitoksia Grönman heitti jonkin jalokiven, jota ainakaan minä en saanut kiinni. Se ei ollut kysymys, mutta ilmeisesti se livahti myös Sheddenin ymmärryksen ohi. Harmi, sillä en tahtoisi elää ilman tätä viisautta. Oma veikkaukseni on "get the fuck out of my office or I'll rip your fucking head off, thank you", johon Shedden: "Key-tosh." Twiten tarjoama "fight goes on" on toki parempi ehdotus muttei yhtä syvällinen.
Mutta mitä tapahtui kolmannessa erässä, kun joku yli-innokas IFK-fani (epäilemättä jatkoaikalaisia) alkoi kiljua selostajien läheisyydessä? Selostus tuntui aina välillä katkeavan, ja aivan kuin taustalla Innanen (tai ehkä kuitenkin joku muu) olisi huutanut jotain sellaista kuin "perkele, käykää nyt hakemassa toi täältä pois" (en muista sanatarkasti). Tätä jatkui jonkin aikaa; aina välillä selostettiin, ja hetken päästä selostus taas katosi ja taustalta kuului taas miehekästä asiainselvittelyä. Vai sujauttiko turkkilainen pitsaani käärmekeittoa, visvakuppaan kuolleiden rottien sisälmyksiä ja valkokärpässientä?
Palatakseni aiempiin valmentajakuvauksiini, tuli mieleen, että Jortikka oli tällä kaudella Canal-haastatteluissaan aina puolustuskannalla. Pelottava toimittaja: "Hanski, pelinne ei ole kulkenut tällä kaudella. Mistäköhän kiikastaa?" Likimääräinen Jortikka: "Tota, peli ja peli, kulkenut ja kulkenut, kiikastaa ja kiikastaa. Kyllä mulla on täällä sopimusta vielä tän kauden jälkeen kaks vuotta jäljellä, että en mä ole ainakaan mihinkään lähtemässä enkä mä nyt ala tässä murehtimaan oman työpaikan puolesta. Kyllä mulle töitä riittää." Ja vastauksen päälle Likimääräinen Jortikka hymyilee vakuuttavan ahdistuneesti. "Niin, oletko, Jortsu, lukenut viime aikoina vessassa Aku Ankkaa?" "No en mä nyt ala tätä tällä tavalla ajattelemaan, vessassa ja vessassa, lukenut ja lukenut. Kyllä mä voin Aku Ankkaakin lukea, mutta en mä ole huolissani mun omasta työpaikasta täällä."
Lauantaina Rautakorpi ruudussa. Odotan sarjan uusinta jaksoa kuin joulua. Mitä on katonrajassa? Liikkuvatko seinät kohti? Kuka yrittää hyökätä kimppuun oikealta, onko vasemmalla alieneita? Kenen talo tuikataan tuleen? Kuka on heikoin lenkki? Toivottavasti Jukka on oma lyömätön itsensä, sillä olisi sääli nähdä liian normaalia käytöstä. Älä petä luottamustani, Jukka!